انگیزشی

همه چیز درمورد میشل فررو

از تولید تخم مرغ شانسی تا تولید نوتلا!

در مطلب قبلی در مورد پل گالوین، موسس و بنیانگذار بزرگترین شرکت صنعت الکترونیک دنیا یعنی موتورولا آشنا شدیم. امروز با معرفی یکی دیگر از افراد موفق جهان با شما همراه هستم. میشل فررو که با تولیدات خود توانست به ثروت زیادی در اروپا دست پیدا کند، امروز با مجله تودی همراه باشید تا بیشتر با زندگی این فرد موفق آشنا شویم.

زندگی‌نامه

میشل فررو در سال 1927 متولد شد و یکی از معروفترین میلیاردرهای جهان است که ثروت خود را از راه فروختن شکلات در بازار جهانی بدست آورده است. او مالک بزرگترین کارخانه تولید شکلات در جهان است و اگر شما نیز تا به حال یکی از محصولات کیندر راه مصرف کرده باشید، شما نیز به ثروتمند شدن این مرد موفق ایتالیایی کمک کرده‌اید! در اوایل دهه 40 میلادی، درست همان زمان که محصولات غذایی تنوع زیادی به نسبت الان نداشتند، یک شرکت ایتالیایی محصولی را برای اشخاصی که به صبحانه‌های سنتی عادت نداشتند ارائه کرد. آن زمان به دلیل شروع جنگ جهانی دوم کاکائو بسیار کمیاب شده بود و به همین دلیل میشل فررو که در آن زمان به پخت کلوچه و شیرینی مشغول بود، به اقدامی دست زد که با موفقیت‌های زیادی همراه بود.

او به کاکائو مقداری فندق برشته شده به همراه روغن گیاهی و روغن کاکائو اضافه کرد و آن‌ها را باهم مخلوط کرد و خوراکی‌ای جدید را برای مالیدن بر روی نان تهیه کرد!شش سال بعد یعنی در سال 1946 زمانی که فروش فررو به 660 پوند رسید و همزمان برای اینکه بتواند نیازهای مشتریان خود را برطرف کند، از کشاورزان آن منطقه درخواست کرد که فقط فندق بکارند! پس از مدتی این خوراکی خوش مزه انقدر مورد استقبال قرار گرفت که اکثر سوگرمارکت‌های ایتالیایی سرویس جدیدی را برای مشتریان خود راه‌اندازی کردند.

کوردکان در آن زمان با بردن تکه نانی به یک سوگرمارکت می‌توانستند از کارگران مقداری از این خوراکی را طلب کنند و کارگران سوپرمارک، با برداشتن مقداری از این محصول با چاقو و مالیدن آن بر روی نان بچه‌ها به آن‌ها این محصول را میفروختند و کودکان نیز با لذت بیشتری خوراک مغذی خود را می‌خوردند!

تولید نوتلا

در سال 1964 این خوراکی محبوب به نوتلا تغییر نام داد و میشل فررو بازاریابی این محصول را به بیرون از مرزهای ایتالیا برد. در واقع می‌توان گفت امروزه نوتلا یکی از پرطرفدارترین خوراک‌ها در اروپا، آسیا و آمریکا است و از آن زمان تا کنون تقریبا سه نسل از اروپاییان با خوردن این شکلات بزرگ‌ شده‌اند. میشل فررو فروش خود را بیشتر کرد و در سال 1956 در آلمان و در سال 1958 در فرانسه شعباتی از کارخانه خود را راه‌اندازی کرد. پس از مدتی در آلمان این خوراکی یکی از محبوترین غذاهای صبحانه شد.

همه چیز درمورد میشل فررو

میشل فررو در سال 2002 توانست یکی از بزرگترین کارخانه‌های شکلات سازی حهان را به نام Ferrero SPA که سالیانه حدود 4 میلیارد فروش دارد را خریداری کند و این کارخانه تحت مدیریت شخص فررو توانست برندهای معروف دیگری را نیز مانند Ferrero Rocher را به بازارهای مختلف معرفی کند. بیشترین دلیل معروف شدن و میلیاردر شدن میشل فررو بخاطر نوآوردی در در تولید محصولی به نام Egg kinder یا همان تخم مرغ شانسی در سال 1974 بود. اسباب بازی‌هایی که در این تخم مرغ شانسی‌ها وجود داشت بسیار محبوب شد و کودکان علاقه زیادی به این محصول نشان دادند.

به رغم موفقیت‌های بسیار بزرگ میشل فررو در همه جهان، مخالفان و منتقدان زیادی نیز دارد. آن‌ها معتقدند با اینکه فررو کودکان سراسر جهان را با محصول خود به خوردن صبحانه تشویق کرده است، اما با این حال وجود اسباب بازی در شکلات برای کودکان اصلا مناسب نیست. با وجود همه این مسائل میشل فررو و خانواده‌اش در سال 2009 با سرمایه‌ای بالغ بر 9.5 میلیارد دلار، چهلمین نفر در لیست میلیاردرهای جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا