سئو

7 ابزار برتر تحقیق کلمات کلیدی SEO برای آژانس ها

مجله تودی :

همه کمپین های سئو موفق، به داده های دقیق و جامع متکی هستند و این فرآیند با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مناسب شروع می شود.

مطمئناً، می‌توانید به تنهایی از جمع‌آوری داده‌های کلیدواژه به صورت دستی دور شوید. اما در حال ممکن است که در هزینه یک ابزار ممتاز صرفه جویی کنید، تحقیقات دستی کلمات کلیدی برای شما هزینه دارد.

راههای او:

  • کارایی. انجام تحقیقات کلمات کلیدی به صورت دستی زمان بر است. یک ساعت از وقت شما چقدر ارزش دارد؟
  • جامع بودن. به دست آوردن داده های تاریخی و جامع به تنهایی آسان نیست. از دست دادن اطلاعات حیاتی که استراتژی سئوی شما را موفق می کند، بسیار آسان است.
  • رقابت. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها متوجه شوید که کاربران در جستجوی چه چیزی هستند، بلکه متوجه شوید که رقبای شما بر چه چیزی تمرکز می‌کنند. می توانید به سرعت شکاف ها را شناسایی کنید و بهترین مسیر، برای سودآوری و موفقیت را پیدا کنید.
  • دانش. کارشناسان سئوی طولانی مدت می توانند استراتژی های کلیدواژه خود را با تجزیه و تحلیل دقیق SERP ها ایجاد کنند، اما این نیاز به سال ها تمرین، آزمایش و خطاهای پرهزینه دارد. همه این تجربه را ندارند. و همه به اندازه کافی اشتباه نکرده اند تا از دام ها دوری کنند.

یک ابزار خوب جستجوی کلمات کلیدی سئو، بسیاری از حدس و گمان ها را از بین می برد. در اینجا هفت ابزار شناخته شده و آزمایش شده برای سئو وجود دارد که شما را به خوبی در مسیر تسلط بر بازارتان قرار می دهد.

1. Google Keyword Planner

Google Keyword Plannerنمایش از Google Keyword Planner، ژانویه 2023

Google Keyword Planner مورد علاقه کلاسیک است.

رایگان است، و چون اطلاعات مستقیماً از موتور جستجو می‌آید، قابل اعتماد است. همچنین انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد:

  • کلیدواژه های جدید را شناسایی کنید.
  • کلیدواژه های مرتبط را پیدا کنید.
  • تعداد جستجوها را برای هر تنوع تخمین بزنید.
  • سطح رقابت را برآورد کنید.

دسترسی به این ابزار آسان است و به عنوان یک برنامه وب و از طریق API در دسترس است و هیچ هزینه ای ندارد. فقط به یک حساب Google Ads نیاز دارد.

هنگام استفاده از این ابزار باید از چند نکته نیز آگاه باشید.

  • اول، اینها برآوردها بر اساس داده های تاریخی هستند. این بدان معناست که اگر روندها تغییر کند، لزوماً در اینجا منعکس نخواهد شد.
  • Google Keyword Planner همچنین نمی‌تواند چیزهای زیادی در مورد خود SERP به شما بگوید، مانند ویژگی‌هایی که می‌توانید از آنها استفاده کنید و این ویژگی چگونه تبدیل می‌شود.
  • از آنجایی که این بخشی از Google Ads است، تجربه PPC می تواند به شما کمک کند تا بینش بیشتری کسب کنید. روندها را به طور گسترده در سطح جمعیتی یا ریز، مانند یک شهر، منطقه، یا شهر اصلی پیدا خواهید کرد.
  • Google Keyword Planner همچنین تمایل دارد داده ها را برای کلمات کلیدی مشابه ترکیب کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که آیا [keyword near me] بهتر از [keywords near me] است، به ابزار دیگری نیاز دارید.
  • در نهایت، این ابزار از تعاریف گسترده‌ای از کلماتی مانند «رقابت» استفاده می‌کند، که به شما نمی‌گوید چه کسی برای این اصطلاح رتبه‌بندی می‌کند، چقدر سرمایه‌گذاری می‌کند تا آن رتبه را حفظ کند، یا چقدر احتمال دارد که آنها را از جایگاه خارج کنید. 10 رتبه برتر مورد علاقه آنها.

همانطور که گفته شد، اگر فقط می‌خواهید نگاهی سریع یا ایده‌های تازه داشته باشید، اگر می‌خواهید از یک API استفاده کنید و ابزارهای خود را ایجاد کنید، یا به سادگی ترجیح می‌دهید کارهای دیگر را خودتان انجام دهید، یک ابزار عالی است.

2. Keyword.io

اگر برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google کافی نیست، اما بودجه کمی دارید، کلید واژه .io ممکن است جایگزین مورد نیاز شما باشد. همچنین دارای ویژگی های مختلف است.

  • Keyword.io از APIهای تکمیل خودکار برای جمع‌آوری داده‌های اولیه برای چندین سایت و موتورهای جستجو، از جمله Google، Amazon، eBay، Bing، Wikipedia، Alibaba، YouTube، Yandex، Fiverr و Fotolia استفاده می‌کند. این برای مشتریان خاص و رفع نیازهای خاص مناسب است.
  • همچنین دارای یک مولد سؤال/منظور، یک کاوشگر موضوع تعاملی، و یک ابزار نمای کلی موضوعی است.
  • در رابط کاربری آن (UI)، یک سیستم فیلتر با استفاده آسان و نموداری خواهید یافت که شامل رقابت، حجم جستجو، CPC و چند جزئیات دیگر در مورد کلمات کلیدی انتخابی شما است.

اما محدودیت هایی دارد.

شما می‌توانید حداکثر 20000 کلمه کلیدی را در هر دانه با محدودیت 100 درخواست در روز (پنج در دقیقه) یا 1000 درخواست در روز (10 در دقیقه) در طرح‌های پولی آن اجرا کنید.

دسترسی به API، ابزار کلمات کلیدی مرتبط، داده‌های Google Ad و سایر ویژگی‌ها نیز محدود به حساب‌های پولی است.

3. Semrush

Semrush's keyword toolعکس از Semrush

در مجموعه بازاریابی دیجیتال خود، Semrush مجموعه ای از شش ابزار کلیدواژه و چهار ابزار را ارائه می دهد. ابزارهای تحلیل رقابتی با پایگاه داده بیش از 21 میلیارد کلمه کلیدی.

می‌توانید یک نمای کلی از کلیدواژه‌هایی که تماشا می‌کنید، از جمله حجم جستجوی پولی و ارگانیک، هدف، رقابت، CPC، داده‌های تاریخی، تجزیه و تحلیل SERP و موارد دیگر دریافت کنید.

شما کلیدواژه‌ها و سؤالات مرتبط و همچنین انبوهی از راهنمایی‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات را از ابزارهای Semrush Magic، Position Tracking و Organic Traffic Insights دریافت خواهید کرد.

با این وجود، برنامه‌ریز کلمات کلیدی جایی است که بسیاری از جادوها اتفاق می‌افتد.

برگه رقیب ارگانیک، تشخیص شکاف های محتوا و کلمات کلیدی را آسان می کند. آنها را گسترش دهید و خوشه هایی ایجاد کنید که به شما در جذب ترافیک و تبدیل کمک می کند.

همچنین می‌توانید داده‌های کلیدواژه طولانی و سایر داده‌ها را مشاهده کنید تا ببینید صفحه 1 در مورد رقابت، دشواری، و فرصت‌ها در سطح وسیع یا فرامحلی چه چیزی دارد.

مجموعه کامل ابزارها یک مزیت بزرگ است. تیم‌ها می‌توانند همکاری کنند، اطلاعات آماری را به اشتراک بگذارند، و برنامه‌ریزی کنند.

یکپارچه‌سازی به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را ادغام کنید، به این معنی که تیم‌ها می‌توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند، بینش‌های خود را به اشتراک بگذارند، و استراتژی‌سازی کنند.

وقتی کارتان تمام شد، می‌تواند همه چیزهایی را که برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق نیاز دارید، ردیابی کند.

برخی از ابزارهایی که ارائه می دهند عبارتند از:

  • ابزارهای SEO روی صفحه.
  • مجموعه تحلیل رقابتی.
  • تجزیه و تحلیل فایل گزارش.
  • ممیزی سایت.
  • ابزارهای بازاریابی محتوا.
  • تحلیل بازاریابی.
  • ابزارهای تبلیغاتی پولی.
  • ابزارهای SEO محلی.
  • ردیابی رتبه.
  • مدیریت رسانه های اجتماعی.
  • ابزارهای پیوندسازی.
  • ابزارهای بازاریابی آمازون.
  • ابزارهای کسب درآمد از وب سایت.

بهترین ویژگی های Semrush در مورد تحقیق کلمات کلیدی، اطلاعات تاریخی و معیارهای PPC آن است.

شما می‌توانید در کمپین‌ها و کلمات کلیدی غوطه‌ور شوید تا اسرار SERP‌ها را باز کنید و اطلاعات گران‌قیمتی را به آژانس‌ها یا تیم‌های داخلی ارائه دهید که معمولاً به آنها دسترسی ندارند.

4. Moz Keyword Explorer

Keyword Research Tool From Mozعکس از Moz، ژانویه 2023

با پایگاه داده بیش از 500 میلیون کلمه کلیدی، Moz Keyword Explorer ممکن است عالی باشد اگر به‌جای مشاهده سریع داده‌ها برای چند کلمه کلیدی، به دنبال ایجاد یک استراتژی هستید.

Moz مدت‌ها پیش در فضای SEO پیشرو بوده است.

Moz به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی و بهبود ابزار کاوشگر کلمات کلیدی و سایر خدمات اصلی خود، با روندها همگام است و به دلیل ارائه جدیدترین ابزارها به متخصصان SEO مشهور است. و بیش از یک دهه این کار را انجام داده است.

مثل ابزار کلمه کلیدی Google، ابزار برنامه‌ریزی کلیدواژه Moz اطلاعاتی در مورد دشواری و حجم جستجوی ماهانه عبارات ارائه می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از نظر جغرافیایی اطلاعات بیشتری داشته باشید.

هنگامی که شروع می‌کنید، نمای کلی کلمه کلیدی را خواهید یافت که حجم جستجوی ماهانه، دشواری رتبه‌بندی، فرصت‌های کلیک ارگانیک و سطح اولویت تخمینی را ارائه می‌دهد.

همچنین می توانید:

  • کلیدواژه های مرتبط جدیدی را که باید هدف قرار دهید اما نیستید پیدا کنید.
  • با نحوه عملکرد سایت شما برای کلمات کلیدی آشنا شوید.
  • زمینه‌هایی را بیابید که می‌توانید سئوی خود را بهبود بخشید (از جمله بردهای سریع و سرمایه‌گذاری‌های بزرگتر).
  • کلمات کلیدی را برای ایجاد استراتژی کارآمد در اولویت قرار دهید.
  • تحلیل و ویژگی های برتر SERP.
  • تحلیل رقبا.
  • نرخ کلیک ارگانیک.

بر خلاف ابزار کلمات کلیدی Google، Moz اطلاعاتی فراتر از اصول اولیه را در اختیار شما قرار می دهد. به آن مانند تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP فکر کنید.

Moz پیشنهادهای کلیدی کمتری دارد و مانند برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google، تخمین‌های محدوده را برای داده‌های جستجو به جای یک عدد خاص ارائه می‌کند.

با این حال، پایگاه داده مرتباً به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که با تغییرات مداوم در عادت‌ها و رتبه‌بندی‌های جستجوی مصرف‌کننده همگام هستید.

به‌علاوه، استفاده از آن آسان است، بنابراین تیم‌ها می‌توانند به سرعت از وظایف بازاریابی مانند یافتن فرصت‌ها، ردیابی عملکرد، شناسایی مناطق مشکل‌دار، و جمع‌آوری جزئیات سطح صفحه مراقبت کنند.

Moz چندین ابزار دیگر را نیز ارائه می‌کند تا به شما کمک کند تا سایت خود را در مسیر درست و جلوتر از رقبا قرار دهید، اما ما واقعاً آن را به دلیل تحقیق در مورد کلمات کلیدی و انعطاف‌پذیری آن دوست داریم.

5. Ahrefs Keyword Explorer

اگر بخواهم Ahrefs را در یک کلمه توصیف کنم، آن قدرت است.

یک کلمه را در کادر جستجو وارد کنید، و پنل‌های متعددی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهید درباره آن کلمه کلیدی بدانید، به شما می‌گویند.

حجم کل جستجو، کلیک‌ها، دشواری، ویژگی‌های SERP، و حتی توزیع حجم سختی. و اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد، همه اطلاعات به خوبی سازماندهی شده و به وضوح ارائه شده است.

Ahrefs اصطلاحات را در قالب موضوع والد-فرزند ارائه می‌کند و شرایط را با زمینه ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی درباره اصطلاحات، مانند قصد، اطلاعات بیشتری کسب کنید، در حالی که همپوشانی را شناسایی کرده و یافتن و درک آن را آسان نگه می‌دارید.

این عناوین زمانی ظاهر می‌شوند که یک عبارت مرتبط را جستجو می‌کنید، از جمله رتبه‌بندی عبارت در SERP، نوع نتیجه SERP، نمرات دشواری رتبه‌بندی صفحه اول، و یک عکس فوری از SERP ارائه‌شده توسط کاربر. می‌توانید آن را بر اساس شهر یا زبان محدود کنید.

Ahrefs ممکن است کمی گران شود. اگر آژانس‌ها چندین حساب کاربری یا مشتری را ترجیح دهند، ممکن است مقیاس‌گذاری برای آنها دشوار باشد، اما همچنان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است.

چیزی که من واقعاً در مورد Ahrefs دوست دارم این است که کامل است. این یکی از بزرگترین پایگاه های داده از بین همه ابزارهای موجود (19.2 میلیارد کلمه کلیدی، 10 موتور جستجو و 242 کشور در زمان نگارش) را دارد و مرتباً به روز می شود.

این استراتژی‌های بین‌المللی سئو را سریع می‌کند و شامل داده‌هایی برای همه چیز از Google و Bing گرفته تا YouTube و Amazon می‌شود.

به‌علاوه، آنها معیارها و پایگاه داده خود را به وضوح توضیح می‌دهند. و این سطح از شفافیت به معنای اعتماد است.

سایر ابزارهای مجموعه عبارتند از:

  • کاوشگر سایت.
  • ممیزی سایت.
  • ردیابی رتبه.
  • Content Explorer.

6. SERanking

SERanking's Keyword Research Toolنمایش از SERanking، نوامبر 2022.

SERanking به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی در یک مجموعه ابزار جامع SEO می درخشد. SERanking به شما کمک می‌کند هزینه‌ها را کاهش دهید و در عین حال ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که به آژانس‌ها اجازه می‌دهد نیازهای منحصر به فرد مشتریان را برآورده کنند.

یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به سیستم متوجه خواهید شد، رابط کاربری بصری آن است. اما این ابزار فقط یک ابزار آنلاین زیبا نیست.

پایگاه داده آن قوی است.

پایگاه داده ایالات متحده SERanking شامل 887 میلیون کلمه کلیدی، 327 میلیون دامنه ایالات متحده و 3 تریلیون بک لینک ایندکس شده است. و این شامل پایگاه داده های اروپایی و آسیایی گسترده آن نمی شود.

صفحه نمای کلی یک نگاه کامل به داده ها ارائه می دهد که شامل حجم جستجو، CPC و نمره دشواری است.

SERanking همچنین لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و کم حجم را در صورت نیاز به الهام یا پیشنهاد، و همچنین پیشنهادات کلیدواژه طولانی همراه با اطلاعاتی درباره ویژگی‌های SERP، سطوح رقابت، حجم جستجو و سایر جزئیاتی که برای شناسایی باید بدانید، ارائه می‌کند (فرصت های جدید).

البته، شناسایی کلمات کلیدی تنها شروع معما است. چگونه کلمات کلیدی را تبدیل می کنید؟ SERanking ابزارهای کلمه کلیدی را فراهم می کند که به شما در پاسخ به این سوال کمک می کند.

در نتایج ارگانیک می‌توانید متوجه شوید چه کسی رقیب است و ببینید چه کسی آگهی‌های جستجو را می‌خرد، همچنین جزئیاتی مانند سطوح ترافیک تخمینی و کپی‌هایی از تبلیغاتی که استفاده می‌کنند.

این به شما امکان می‌دهد ببینید چه چیزی کار می‌کند، درباره کاربرانی که آن عبارات را جستجو می‌کنند اطلاعاتی کسب کنید، و ایده‌های جدیدی برای امتحان ایجاد کنید.

SERanking ویژگی‌های آژانس را ارائه می‌دهد، مانند برچسب‌گذاری سفید، سازندگان گزارش، تولید کننده سرنخ، و سایر ویژگی‌هایی که برایتان مفید است.

با این حال، یکی از ویژگی‌هایی که آژانس‌ها ممکن است در تحقیقات کلمات کلیدی مفیدتر بدانند، تجزیه و تحلیل انبوه کلمات کلیدی SERanking است که به شما امکان می‌دهد هزاران کلمه کلیدی را اجرا کنید و گزارش‌های کامل را برای همه اصطلاحات مهم دانلود کنید.

ابزارهای دیگر در مجموعه SERanking عبارتند از:

  • ردیاب رتبه کلمات کلیدی.
  • گروه‌کننده کلمات کلیدی.
  • پیشنهادات کلیدواژه و جستجوگر حجم جستجو.
  • بررسی کننده وضعیت فهرست.
  • بررسی کننده بک لینک.
  • نظارت بک لینک.
  • ابزار تحقیق رقابتی.
  • ابزار حسابرسی وب سایت.
  • بررسی کننده سئوی روی صفحه.
  • نمایشگر تغییرات صفحه.
  • تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک.

SERanking مقرون به صرفه تر از سایر ابزارهای موجود است، اما هزینه دارد.

به‌اندازه برخی از رقبای خود قوی نیست و به همان شکل دقیق نیست، اما همچنان ویژگی‌ها و داده‌هایی را که برای ایجاد یک استراتژی سئوی موفق نیاز دارید، ارائه می‌کند.

و با قیمت منعطف خود، این ابزار ارزش بررسی دارد.

7. مکعب داده BrightEdge

اگر به دنبال مجموعه ابزار بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی هستید که شامل یک ابزار تحقیقاتی با کیفیت باشد، BrightEdge ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

برخلاف سایر ابزارهایی که بر ارائه داده‌ها و روش‌های تجزیه و تحلیل آن داده‌ها به شما تمرکز می‌کنند، به نظر می‌رسد BrightEdge بسیاری از تحلیل‌های وقت‌گیر را برای شما انجام می‌دهد.

در میان راه‌حل‌های جستجو، محتوا، اجتماعی، محلی و تلفن همراه آن، Data Cube را خواهید یافت – یک محتوا و ابزار کلیدواژه مبتنی بر هوش مصنوعی که از پردازش زبان طبیعی برای یافتن موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌کند.

همچنین با DataMind مواجه خواهید شد، یک هوش مصنوعی که به شما کمک می‌کند روندهای جستجو، تغییرات در رفتارهای مصرف‌کننده و جنبش‌های مهم رقبا را که باید در مورد آن‌ها بدانید پیدا کنید.

این دو با هم انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ساختن موضوعات، ایجاد استراتژی های محتوا و تقویت برنامه های سئو را سریع و آسان می کنند.

هنگامی که یک موضوع یا کلمه کلیدی گسترده را وارد می‌کنید، ابزار کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو، سطوح رقابت، ارزش کلمه کلیدی، فهرست جهانی آن و تعداد کلمات عبارت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نتایج را با مجموعه‌ای از معیارهای سفارشی فیلتر کنید تا فهرست را محدود کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

هنگامی که فهرستی داشتید، مواردی را که می‌خواهید نگه دارید انتخاب کنید و دانلود کنید یا از آنها با سایر ابزارهای BrightEdge برای ایجاد استراتژی‌های کامل و کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

این می‌تواند شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل ویژگی‌های SERP، هدف یا سایر وظایف باشد.

برای آژانس‌هایی که SEO محلی را ارائه می‌کنند، BrightEdge HyperLocal را نیز ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی و عملکرد کلمات کلیدی را در سطح محلی پیدا و ردیابی کنید.

وقتی کارتان تمام شد، ابزارهای ردیابی و پیش‌بینی فرصت را امتحان کنید تا پیشرفت شما را زیر نظر بگیرند و اطلاعاتی را که مشتریان به آن‌ها اهمیت می‌دهند ارائه کنند.

شاید بهترین ویژگی برای آژانس‌ها، Storybuilder آن باشد – ابزاری گزارش‌دهی که به شما امکان می‌دهد گزارش‌های مشتری غنی ایجاد کنید که به مشتریان مرورهای کلی هدفمند و داده‌هایی را که بیشتر به آن علاقه دارند ارائه می‌کند.

اگر این ابزار برای شما مناسب به نظر می رسد، شرکت دموهای نمایشی ارائه می دهد، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اول، فقط یک بار در ماه به روز می شود. و در حالی که این شرکت قیمت گذاری خود را نزدیک به سینه نگه می دارد، این مجموعه ابزار بازاریابی دیجیتال یک سرمایه گذاری قابل توجه است. اگر تحقیق کلمات کلیدی تنها چیزی باشد که به آن نیاز دارید، ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

ثانیا، در حالی که ابزارها بسیار پیچیده و پیشرفته ای هستند، منحنی یادگیری برای شروع وجود دارد.

همچنین متوجه خواهید شد که محدودیت‌هایی برای ویژگی‌هایی مانند ردیابی کلمات کلیدی وجود دارد و راه‌اندازی آن می‌تواند زمان‌بر باشد و برخی از تنظیمات نیاز به پشتیبانی فنی دارند.

در نهایت، ابزار تحقیق کلمه کلیدی BrightEdge به شما اجازه نمی‌دهد خیلی به علف‌های هرز بپردازید و ترافیک PPC را شامل نمی‌شود.

به غیر از این، آژانس‌ها و مارک‌های بزرگتر متوجه می‌شوند که به راحتی مقیاس‌پذیر می‌شود، دارای یک رابط کاربری زیبا طراحی شده است و باعث می‌شود شما برای مشتریان عالی به نظر برسید.

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEO آژانس

این فهرست تنها شامل هفت مورد از بسیاری از ابزارهای موجود امروزی است که به شما کمک می‌کند تحقیقات کلیدواژه خود را تا حد کارشناسی انجام دهید.

اما مهم نیست که چه تعداد از ابزارهایی را که با شما به اشتراک می گذاریم یا کدام یک، مهم است که بدانیم هیچ کدام بی عیب و نقص نیستند.

هر ابزار نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین انتخاب یک پلتفرم بسیار به انواع مشتریانی که معمولاً با آنها کار می کنید و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

در واقعیت، احتمالاً متوجه خواهید شد که ترجیح می‌دهید بین چند ابزار کار کنید تا همه چیزهایی را که می‌خواهید انجام دهید.

Google Keyword Planner و Keyword.io زمانی که می‌خواهید نگاهی سریع به داده‌ها داشته باشید یا می‌خواهید داده‌ها را برای کار در جای دیگری صادر کنید، انتخاب‌های برتر هستند. حتی ممکن است بخواهید از این داده ها با سایر ابزارهای ذکر شده در این فصل استفاده کنید.

Ahrefs، Moz، Semrush و BrightEdge بسیار قوی‌تر هستند و برای وظایف سئو آژانس مناسب‌تر هستند.

در حالی که رایگان نیستند (اگرچه برنامه های رایگان یا دوره آزمایشی به جز BrightEdge ارائه می دهند)، به شما امکان می دهند واقعاً در فضای جستجو کنید و در نهایت منجر به ترافیک بیشتر، تبدیل بیشتر و استراتژی های سئو قوی تر می شود. این مزایا به زمان بیشتری نیاز دارند و اغلب با یک منحنی یادگیری همراه هستند.

تا کنون، مهمترین ابزار تحقیق کلیدواژه ای که به آن دسترسی دارید، شما هستید.

تحقیق کلمات کلیدی چیزی بیش از انتخاب کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو یا عبارتی با کمترین هزینه به ازای هر کلیک (CPC) است.

این تخصص، تجربه، دانش و بینش شماست که داده ها را به بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند که می توانید به آنها افتخار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا