بازاریابی شبکه‌های اجتماعیمارکتینگ

۶ نکته برتر در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

در سال 2020

در مقاله‌های قبل در رابطه با نرخ تعامل اینستاگرام و  اینستاگرام مارکتینگ پرداختیم در این مقاله قصد داریم شما را هر چه بیشتر با تعیین استراتژی و انواع استراتژی اینستاگرامی آشنا کینم پس با مجله تودی همراه باشید.

همانطور که حتما شما هم می‌دانید در شروع هر بازاریابی‌ای اعم از بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال داشتن نقشه‌ی راه و یک استرتژی شما را به هدف نزدیک‌تر از پیش می‌کند در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوع کاملا مشهود است.

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ موجموعه‌ای از اهداف، اقدامات و فرآیند‌های تعریف شده توسط مشاغل برای استفاده از اینستاگرام به عنان کانالی جهت بازاریابی و اهداف تجاری است.

دسترسی گسترده به این بستر باعث شده است اینستاگرام مارکتینگ بیش از پیش مهم و مورد نیاز شود به طوری که هر کسب و کار با توجه به نوع کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی به عنوان مکانی مناسب جهت تبلیغات برند یا محصولات خود استفاده می‌کند.

تنها کار مهم و ضروری در این شبکه اجتماعی این است که هدف از فعالیت خود را برای خود به درستی مشخص کنیم و استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را با استراتژی کسب و کار خود منطبق کنید و به این سوالات به درستی پاسخ دهید:

  • چرا استفاده از اینستاگرام به جای استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی؟
  • مشتری هدف شما در اینستاگرام چه کسانی هستند؟
  • دانش خود را چگونه می‌خواهید به مخاطبان عرضه کنید؟

جواب به این سوالات می‌توان به شما در پیدا کردن نقشه راه برای شروع استراتژی اینستاگرام مارکتینگ کمک بزرگی بکند.

رقیب خود را بشناسید

یکی از دیگر موارد مهم در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ این است که شما باید حتما رقیب خود را به طور کامل رصد کنید در صفحات آنان به این نکات توجه کنید:

  • نرخ تعامل رقیبتان
  • تعدا کامنت‌ها
  • سوالات فالوورها
  • هشتگ‌ها
  • نوع محتوا

بهتر است در مشخص کردن رقیبتان رقیبی را رصد کنید که موفق‌تر از دیگران است و با توجه به نکات بالا سعی در جذب مخاطبان آنان داشته باشید.

مخاطبانتان را بیشتر بشناسید

در جذب مخاطب نیز مانند رقیب باید اخلاقیات و رفتار کاربران به بشناسید تا در بحث مارکتینگ بتوانید رشد کنید نکاتی که از همه مهم‌تر است به شرح زیر است:

  • کاربران شما به چه محتوایی علاقه‌مند‌اند
  • به طور متوسط چه روزها و ساعاتی فعالیت می‌کنند
  • از چه هشتگ‌های استفاده می‌کنند

پس از شناخت محتوا و رقیبان زمان آن است بر روی خود تمرکز کنید محتوا و هویت بصری خود را زیباتر از قبل کنید.

نام کاربری درست انتخاب کنید

د اتخاب نام کاربریی باید به این موضوع دقت کر که نام انتخاب شده قابل تلفظ و جستجو باشد و این نام به نوع فعالیت شما بیاید.

تاثیر گذار باشید

شما باید در زمان کوتاهی تاثیرگذار باشید به طوری که زمانی که کاربر با صفحه شما مواجه شد بتواند نقاط تمایز شما را از رقیبن به درستی درک کند استفاده از پست‌های غیر مرتبط می‌تواند به صفحه شما و استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما صدماتی جبران ناپذیری وارد کند.

تولید محتوا

تولید محتوا را فراموش نکنید تولید محتوا اساسی ترین اصل در جذب مخاطب به صحه شماست با تولید محتوا شما می‌توانید رشد و پیشرفت کنید

تنظیم تقویم محتوا

در شبکه‌های اجتماعی همیشه و در هر زمان در دسترس باشید و بر اساس یک نظم مشخصی محتوا تولید کنید زیرا اینکار باعث میشود الگوریتم اینستاگرام شما را بهتر بشناسد و در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ کمکتان کند.

اگر درمورد نقش شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی ندارید، مقاله “نقش شبکه‌های اجتماعی در سئو خارجی” را مطالعه کنید.

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن