مسیر شغلی متخصصان مارکتینگ
گروه شغلی تبلیغات مارکتینگ تحقیقات بازار 15 هزار و 47 نفر از متخصصان مارکتینگ جویای فرصتهای شغلی در سال 98، 88% ساکن تهران
تحصیلات دانشگاهی متخصصان مارکتینگ
شرکتهایی که کتخصصین مارکتینگ در آنها فعالیت میکنند
فرصتهای شغلی برای متخصصان مارکتینگ در سال 98
بهترین فصل جهت استخدام متخصصان مارکتینگ در سال 98
استخدام متخصصین مارکتینگ بیشتر در کدام صنایع است؟
شرکتهایی که در سال 98 بیشترین استخدام متخصص مارکتینگ را داشتند
بیشترین فرصتهای شغلی برای متخصصان مارکتینگ
در سه هفته اول جستجو 80% متخصصان، شغل مورد نظر خود را پیدا میکنند
تاثیر عوامل مختلف بر حقوق متخصصان مارکتینگ
بخش حقوق و دستمزد ایران تلنت از سال 82 شروع به فعالیت كرده است و از سال 87، iransalary.com را به عنوان مرجع حقوق و دستمزد ایران بوجود آورد تا همواره افراد و شرکتها بتوانند از حقوقهای رایج بازار كار در گروه های شغلی مختلف آگاهی یابند، و دریافتی و پرداختیهای خود را با دیگر افراد و شركتها مقایسه كنند.
در سال 98، صد و هفتاد هزار نفر در ارزیابی حقوق و دستمزد مشاركت داشته و گزارش حقوق و دستمزد برای 42 گروه شغلی، در سه رده سازمانی و در استانهای محتلف كشور تولید شدهاست. این گزارشات شامل خالص حقوق دریافتی در صدکهای مختلف پایین و بالای جامعه میباشد، كه با متغیر هایی مثل سابقه كار، تحصیلات، نوع شركت و سایز شركت بصورت اختصاصی تولید می شود. درکلیه تحلیل های زیر از اطلاعات حقوق و دستمزد ثبت شده در سایت ایران سلری استفاده شده است. در این تحلیل ها صرفا تاثیر پارامترهای مختلف بر میانگین جامعه آماری مشاهده میشود و برای آگاهی از جزئیات حقوق متخصصان مارکتینگ در صدكهای مختلف لازم است به سایت iransalary.com مراجعه شود.
منظور از خالص دریافتی مبلغی است كه هر شخص ماهانه پس از كسر بیمه و مالیات از کارفرما دریافت می كند.
منظور از میانگین دریافتی، متوسط خالص دریافتی همه ی افرادی است كه در آن گروه مورد نظر قرار می گیرند.
واحدکلیه مبالغ ذکر شده در این گزارش میلیون تومان میباشد
جامعه آماری
در این ارزیابی دو هزار متخصص مارکتینگ مورد ارزیابی حقوق و دستمزد قرار گرفتهاند.
تاثیر رده سازمانی بر حقوق متخصصان مارکتینگ
یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر روی دریافتی افراد، سطح مدیریت و میزان نظارتی است که افراد بر عملکرد دیگران دارند. بر این اساس در این ارزیابی، افراد به سه رده یا سطح سازمانی تقسیم بندی شده اند.
در تهران برای گروه شغلی تبلیغات مارکتینگ تحقیقات بازار به طور متوسط میانگین پرداختی به کارشناسان 3/4 و برای مدیران میانی 5/7 و مدیران ارشد 9/2 میلیون ناموت است. این ارقام میانگین دریافتی در هریک از سطوح است.
تفاوت حقوقهای متخصصان مارکتینگ در صنایع مختلف
تفاوت حقوق متخصصان مارکتینگ در شرکتهای خصوصی، دولتی و بین المللی
تفاوت حقوق متخصصان مارکتینگ در شرکت های بزرگ نسبت به شرکتهای کوچک
تاثیر زبان انگلیسی در حقوق دریافتی متخصصان این حوزه
حقوق تهران نسبت به شهرستان
- استانهای نفت خیز:
ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان
- استانهای با درآمد بالا:
آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی
- استانهای با درآمد پایین:
آذربایجان غربی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قم، گلستان، گیلان، مازندران، همدان، یزد
شکاف جنسیتی در مشاغل متخصصان مارکتینگ
اگر مایل هستید درمورد کسب و کارهای موفق در زمان کرونا اطلاعات کسب کنید، مقاله “کسب و کارهای موفق در مبارزه با کرونا” را مطالعه کنید.