سئو

چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنیم؟

انتخاب کلمه کلیدی خوب برای وبسایت

وقتی قصد ایجاد یک صفحه در وب‌سایتتان را دارید، حتما نیاز به کلمه کلیدی دارید تا بتوانید ورودی‌های مناسب را از گوگل و یا سایر موتورهای جستجو دریافت کنید. این کار، یعنی انتخاب کلمه کلیدی مناسب ، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تولید محتوا و سئوی سایت شما به حساب ‌می‌آید. با مجله تودی همراه باشید.

اهمیت کلمه کلیدی مناسب در تولید محتوا

در چند سال اخیر تولید محتوا دچار تغییرات زیادی شده است. شما برای بهبود سئوی سایت خودتان نیاز به تولید محتوای هدفمند دارید که در آن کلمات کلیدی مناسب بر اساس محوریت کسب و کار شما به کار رفته باشد. شما در قالب‌های مختلفی مانند تولید محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و صوتی می‌توانید محتوا تولید کنید. اما فقط برای تولید محتوای متنی است که شما باید از کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. اما ناگفته نماند که هریک از مدل‌های تولید محتوا در بهبود سئو سایت شما نقش مهمی دارند. هر چه تولید محتوای انجام شده بر اساس کلمه کلیدی بهینه‌تر باشد، به طبع نتایج بهتری نیز می‌توان از گوگل و سایر موتورهای جستجوگر دریافت کرد. این امر نیازمند استفاده از کلمه‌ کلیدی‌ای است که می‌توان از آن بازخورد بهتری گرفت.

اینکه وب‌سایتی در صفحه اول گوگل به نمایش دربیاید نشان دهنده این است که کلمه کلیدی استفاده شده در آن محتوا بازخورد و محبوبیت زیادی را بین کاربران اینترنتی داشته است. هر چه کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای سایت شما باکیفیت‌تر باشد، میزان کاربران ورودی شما نیز زیادتر می‌شود.

اهمیت کلمه کلیدی مناسب در سئو

موتورهای جستجو با الگریتم‌های مختلف خود کلمات و محتوای شما را فهرست (ایندکس) می‌کنند. استفاده از کلمه کلیدی در URL سایت، عنوان و به تعداد مناسب در محتوای شما این امکان را به موتور جستجو می‌‌دهد تا وقتی کلمه‌ای جستجو می‌شود، نتایجی را به نمایش بیاورد که در آن کلمه کلیدی به کار رفته شده است. البته لازم به ذکر است که موتورهای جستجو روش‌های دیگری نیز برای ایندکس کردن و ذخیره این کلمات دارند.

اما چگونه کلمه کلیدی مناسب برای محتوا و سایت‌مان پیدا کنیم؟

با توجه به توضیحات فوق، باید در نظر داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی اهمیت بسیار بالایی دارد. این به آن معنا است که ما نمی‌‎توانیم هر کلمه کلیدی‌ای را برای صفحات سایتمان انتخاب کنیم. در ادامه همراه با ما باشید.

برای انتخاب کلمه کلیدی بهتر است از به نکاتی همچون: “سختی کلمه کلیدی”، “تناسب کلمه کلیدی با محتوا و یا وب‌سایت” و “توجه به بازخورد مثبت کلمه کلیدی” توجه کنید. منظور از سختی کلمه کلیدی چیست؟
منظور از سختی کلمه کلیدی(Keyword Difficulty) میزان رقابت آن کلمه یا تعیین می‌کند. گوگل میزان حساسیت متفاوتی در نتایج جستجوی خود دارد، هر چه این کلمات بیشتر در محتوا به کار رفته باشند، میزان حساسیت و سختگیری‌های گوگل نیز بیشتر می‌شود. اگر به اصطلاح از کلمات کلیدی سخت استفاده می‌کنید، انتظار نتایج خوب را از گوگل نداشته باشید، مگر آنکه سایت شما با معیارها و الگوریتم‌های گوگل برابری کند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که رقابت برای کسب رتبه بهتر نزد گوگل بر اساس سطح رقبای شما است نه صرفا نتایج گوگل. این یعنی اگر سایت شما وضعیت بهتری در مقابل رقبیب‌هایتان داشته باشد، رتبه بهتری از گوگل دریافت خواهید کرد.

چگونه سختی کلمه کلیدی را بسنجیم؟

ابزار Keyword Difficulty یکی از بهترین ابزارها برای سنجیدن سختی کلمات کلیدی است، این ابزار متعلق سایت Ahrefs می‌باشد. این ابزار سختی کلمات را از عدد 0 تا 100 بررسی می‌کند و این عدد هرچه به 100 نزدیکتر باشد، میزان سختی کلمه شما نیز بیشتر است. این ابزارها به صورت رایگان نیستند. با کمی دقت شما هم می‌توانید سختی کلمات را تشخیص دهید، به عنوان مثال کلمه “عکس” نسبت به کلمه “مدیریت پسماند” سختی بیشتری دارد. حتما در زمان انتخاب کلیدی مناسب به رقبای کسب و کارتان هم دقت کنید.

از کلمات کلیدی غیر مرتبط اکیدا استفاده نکنید. در این صورت بعید است که بتوانید از گوگل امتیازی دریافت کنید، حتی در صورت بدست آوردن امتیاز هم به دلیل اینکه کاربران مطلب مورد نیازشان را در محتوای سایت شما پیدا نمی‌کنند، سایت شما را به سرعت ترک می‌کنند و این کار در طولانی مدت باعث افزایش Bounce Rate(نرخ فرار) سایت شما ‌می‌شود.

همچنین شما می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان با مشاوران تودی به شماره: 02128420464 تماس حاصل فرمایید.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا