مارکتینگ

نرخ تعامل در اینستاگرام

در بخش قبل برای شما در رابطه با الگوریتم اینستاگرام نوشته‌ایم، همان‌طور که شاید به خاطر بیاورید یکی از عوامل مؤثر بر الگوریتم اینستاگرام انگیجمت  یا نرخ تعامل است و ما قصد داریم در این مقاله در مجله تودی به آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اینگیجمت یکی از موارد مهم در بازاریابی اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید عملکرد خود را در اینستاگرام ارزیابی کنید و از علایق فالوئرهایتان آگاه شوید و هوشمندانه‌تر عمل کنید باید بدانید که با نرخ انگیجمت می‌توانید نرخ موفقیت استراتژی خود آگاه شوید.

نرخ تعامل در اینستاگرام به چه معناست؟

نرخ تعامل یا همان انگیجمت به نسبت مشارکت کاربرانتان نسبت به تعداد فالوئر شما گفته می‌شود. شاید در گذشته که اکانت‌ها به صورت بیزنیسی در اینستاگرام وجود نداشت نرخ تعامل را بیشتر بر اساس تعداد لایک، کامنت و تعداد در نظر می‌گرفتند اما در حال حاضر دنبال کردن هشتگ  بخش آی‌جی‌تی‌وی و استوری را نیز شامل می‌شود.

تأثیر انگیجمت در اینستاگرام

نرخ تعامل یکی از مهم‌ترین معیارها در اینستاگرام محسوب می‌شود با استفاده از این نرخ شما می‌توانید دریابید محتوای شما تا چه حد برای کاربرتان جذاب است، محتوای جذاب است که کاربر را به شما جذب می‌کند و باعث می‌شود به اهداف بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی برسید.

شاید با خود فکر کنید که با فالوئر اندک نمی‌توانید انگیجمت بالایی داشته باشید اما به هیچ وجه اینطور نیست بلکه انگیجمنت به میزان علاقه کاربر گفته می‌شود.

چه عواملی بر انگیجمت تأثیر می‌گذارد

برای افزایش نرخ انگیجمنت تکنیک‌ها و روش‌هایی وجود دارد که ما در ادامه قصد داریم به شما چند مورد آن را نشان دهیم.

تعامل دو طرفه با کاربر:

این نکته را در نظر بگیرید که حتماً باید با کاربران خود تعامل داشته باشید این تعامل شماست که باعث جلب اعتماد کاربر و نقش بستن نام شما در ذهن مخاطب می‌گردد. شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که کامنت‌ها را در صفحه کسب‌وکار خود ببینید یا کامنت مخاطبان را پاسخ ندهید اما باید بدانید این کار کاملاً اشتباه است زیرا گرفتن بازخورد هم برای کسب‌وکار و آینده شما بسیار مفید است هم به رفتن شما به بخش اکسپلور کمک بزرگی می‌کند.

محتوای سرگرم کننده:

همان‌طور که در مطالب قبلی گفته‌ایم اینستاگرام و هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری با هدف سرگرم کردن مخاطب به وجود آمده‌اند پس شما نیز باید صفحه‌ای سرگرم کننده داشته باشید با تولید محتوای سرگرم کننده شما احتمال اینکه کاربر محتوای شما را برای دوستانش بفرستد را بیشتر از پیش می‌کنید

محتوا، فراتر از معرفی محصول:

برای شمایی که سایت فروشگاهی دارید و تمایل به استفاده از استراتژی اینستاگرام مارکتینگ کنید باید بدانید که تنها معرفی محصول کمکی به شما جهت فروش محصول نمی‌کند در واقع نرخ تبدیل شما را بالا نمی‌برد پس حتماً محتوا تولید کنید زیرا که محتواست که برای شما اهمیت دارد و محتواست که فروش محصول را برای شما فراهم می‌کند

انتشار عکس از چهره:

انتشار عکس افراد و پرسنل یک سازمان در صفحه شرکت یا فروشگاه آنلاین باعث ایجاد نرخ تعامل بالا می‌گردد به طوری که استفاده از تصاویر ۳۸% نرخ تعامل را بیشتر از پیش می‌کند.

کلیه این موارد گفته شده و حتی بیشتر بر روی نرخ تعامل شما تأثیر بسزایی دارند پس به هیچ عنوان استفاده از آن را فراموش نکنید.

ابزار محاسبه انگیجمنت خارجی و رایگان

  • SocialBlade
  • Ninjalitics
  • Triberr

ابزار تحلیل نرخ تعامل ایرانی و رایگان

  • Neolyze

اگر مایل هستید در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید، مقاله “الگوریتم اینستاگرام چیست؟ چگونه با الگوریتم جدید پیشرفت کنیم؟” را مطالعه کنید.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا