بازاریابی محتوامارکتینگ

تولید محتوا چیست؟

وقتی صحبت از محتوا می‌شود، قطعا تولید محتوا نیز از ذهنتان رد می‌شود. در دنیای امروز، تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برای بالا بردن بازده کسب و کار شما دارد. به همین علت است که اکثرا مدیران سایت بخشی را برای تولید محتوا در سایت خود قرار داده‌اند. اما در این حین سوالاتی نیز پیش می‌آید که اساسا تولید محتوا چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ بازاریابی محتوایی چیست؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات با مجله تودی همراه باشید.

مفهوم محتوا

اما در همین ابتدا اجازه دهید با مفهوم محتوا بهتر آشنا شویم تا درک بهتری از کلیت این مقاله داشته باشید. در واقع می‌توان گفت محتوا قسمتی مهم و حائز اهمیت برای ایجاد ارتباطی موثر و سودمند بین کسب و کار شما و مخاطبین شما است. یکی از روش‌هایی که می‌تواند برند شما را به کاربران هدف معرفی کند محتوا نویسی است. شما از طریق چهار راه می‌توانید محتوای مناسب تولید کنید:

  1. تولید محتوای تصویری: در تولید محتوای تصویری از روش‌های مختلفی مانند: اینفوگرافیک، ساخت اسلایدهای متفاوت تصویر و اسکرین شات استفاده می‌شود که هر یک بازخوردهای متفاوتی بر اساس نیاز مخاطبین‌تان برای شما به همراه دارند.
  2. تولید محتوای ویدیویی: ویدیو مارکتینگ یا همان تولید محتوای ویدیویی یکی دیگر از روش‌های موثر برای تولید محتوایی هدفمند و پر بازده است، که به راحتی پیام خود را به مخاطبانتان القاء کنید.
  3. تولید محتوای صوتی: صدا یکی از موثرترین روش‌ها در تولید محتوا است که با آن می‌توانید بازخوردهای خوبی را از کاربران خود دریافت کنید.
  4. تولید محتوای متنی: این روش یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید محتوا محسوب می‌شود و در قالب پست‌های بلاگ، پست شبکه اجتماعی و ایبوک (Ebook) نمایش داده می‌شود که ما در این مقاله درمورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

این نکات را فراموش نکنید!

لازم به ذکر است چند نکته در مورد تولید محتوا به صورت متن برای سایت وجود دارد که می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی کسب و کارتان یا حتی فروش محصول مورد نطرتان داشته باشد. در نگاه اول باید سایت شما کاملا تکمیل شده باشد؛ یعنی صفحاتی از قبیل درباره ما، تماس با ما، توضیحات محصولات و… جزء مواردی هستند که می‌‌تواند در نگاه اول روی مخاطب شما تاثیر بگذارد.

دومین نکته، ساخت محتوای سئو شده در قالب دستور العمل‌های ارائه شده توسط گوگل، به منظور جذب مخاطب هدف است.

در مرحله سوم شما باید اعتماد مخاطب خود را با تولید محتوای تالیفی و یا تعاملی بدست آورید تا از این طریق بتوانید کسب و کار خودتان را پیشرفت دهید. بعد از این سه نکته نوبت به تبلیغات می‌رسد، اکثر افراد قبل از فراهم ساختن بستر نکات بالا به سراغ رپورتاز و تبلیغات می‌روند؛ این کار کاملا اشتباه است زیرا وقتی قبل از رعایت نکردن این موارد تبلیغات انجام دهید، مخاطب شما بعد از ورود به سایتتان چیز مفیدی در سایت شما پیدا نمی‌کند. به جرات می‌توان گفت که سایت‌های برتر ایرانی تمامی این نکات را به صورت کامل رعایت می‌کنند و با پیشرفت روز افزون کسب و کار خود مواجه هستند.

تولید محتوا چیست؟

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

بعد از اینکه با مفهوم کلی تولید محتوا آشنا شدیم؛ این سوال پیش می‌آید که چگونه تولید محتوا کنیم، برای پاسخ به این پرسش در ادامه با ما همراه باشید.

گام اول، شناخت کامل محتوا

برای اولین قدم حتما نیاز است که پنج اصل اطلاعات، هدف، کانال، فرم و مخاطب را رعایت کنید. شما برای نوشتن یک محتوای مناسب نیازمند دانستن جزئیاتی کلیدی مانند نمونه‌ها و شواهدی از آن ایده هستید که برای برطرف کردن این کار، نیاز به کامل کردن اطلاعات خود دارید.

پس از کسب اطلاعات مناسب، نوبت به تعیین هدف کار خود می‌رسد. این سوال را از خود بپرسید که چرا دارید این کار را انجام می‌دهید؟ دوست دارید مخاطبانتان به چه چیزی فکر کنند و یا چه احساسی داشته باشند؟ برای بهتر شدن هرچه تمام‌تر محتوایتان باید هدف خاصی برای خود تعیین کنید و منابعتان را بر اساس آن هدف متمرکز کنید.

بعد از تعیین هدف، حال نیاز است که محتوایتان را به دست کاربر برسانید. اما چگونه؟ از چه کانالی استفاده کنم؟ از چه راهی؟ از کدام شبکه اجتماعی باید استفاده کنید؟ بهتر است محتوایتان را در وبلاگ خود منتشر کنید یا وبلاگ‌های پربازدید؟ پاسخ تمام این سوالات به حضور مخاطبان شما بستگی دارد، یعنی اگر مخاطبین شما بیشتر در تلگرام و اینستاگرام حضور دارند، تمرکزتان را از وبلاگ سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی بردارید.

الان زمان آن رسیده که به شناخت نسبی از مخاطب دست به کار شوید! مشکلات آن‌ها را پیدا کنید و سعی کنید که آن مشکلات را برطرف کنید. اما در چه فرمی باید محتوا را منتشر کنید؟ ویدیو و عکس؟ یا به صورت متنی و صوتی؟ فرم مناسب برای تولید محتوایی خوب، تنها به نیاز کاربران شما بازمی‌گردد.

تولید محتوا چیست؟

گام دوم، استاندارد و در فرمت مناسب تولید محتوا کنید!

نوبت به آن رسیده که فرمت مناسبی برای تولید یک محتوای خوب پیدا کنید. پادکست، موشن گرافی، کتاب الکترونیک و البته مقاله فرمت‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. تولید محتوای متنی در قالب مقاله، مستلزم رعایات نکاتی است که باید آن‌ها را حتما رعایت کنید، این کار برای بهتر شدن سئو سایت شما است.

یکی از اساسی‌ترین عوامل برای سئو تگ عنوان یا Title-Tag است. این کار به کاربر و موتور جستجو کمک می‌کند که موضوعی کلی از محتوای شما بدست آورند. بهتر است کلمه‌کلیدی‌ای که برای شما حائز اهمیت است را در عنوان خود قرار دهید.

با توضیحات متا یا Meta-Description به خوبی گذاشته شده باشد، می‌تواند میزان کلیک سایت شما را بالا ببرد و اینکار تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما دارد. نکته مهمی که باید به شما بگوئیم این است که حتما متن جایگزین تصویر (Alt tag) را برای عکس‌های خود قرار دهید. این کار برای موتور جستجو است، زیرا وقتی ربات‌های گوگل محتوای سایت شما را وارسی می‌کنند قادر به دیدن تصویری که شما قرار داده‌اید نیستند و فقط Alt tag را مشاهده می‌کنند.

به طور خلاصه شما برای تولید یک محتوای مناسب و درجه یک باید نکاتی را رعایت کنید که هم از نظر مخاطب و هم از نظر گوگل مورد پسند قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا