آموزشیاخبار

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست(localhost)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که تحت وب می باشد و برای نصب وردپرس و اجرای آن روی لوکال هاست نیاز دارید که برنامه هایی را نصب کنید که فایل ها و زبان PHP را اجرا و اطلاعات را بر روی دیتابیس ذخیره کند. اجرای وردپرس روی کامپوتر شخصی شما یا لوکال هاست باید زمینه ی لازم را داشته باشد و برای انجام این کار باید برنامه ی مورد نیاز را نصب کرده باشید که مهمترین و بهترین آن زمپ (XAMPP) است.

نصب کردن زمپ کار پیچیده ای نیست و مانند یک برنامه ساده روی سیستم ویندوز قابل نصب می باشد که ابتدا باید آخرین نسخه ی آن را با توجه به سیستم عامل کامپوتر خود پیدا کنید و آن را دانلود کرده و سپس نصب کنید که قبل از نصب باید آنتی ویروس و فایروال کامپوتر را خاموش کنید. و برای نصب آن مانند یک برنامه عادی باید پیش بروید و تنها زمانی که با این صفحه برخورد کردید کافیست گزینه های مورد نیاز را تیک بزنید تا افزونه های اضافی حذف شوند و نصب نشوند. و در آخر هم گزینه‌ی Next رو بزنید.

آموزش نصب وردپرس

لوکال هاست چیست؟

یکی از سوالات مهم که برای اکثر طراحان سایت به وجود می آید این است که لوکال هاست چی هست؟ برای ساخت یک سایت به موارد مهمی نیاز هست مانند: اسم دامنه یا همان سایتی که می خواهید راه اندازی کنید و هاست که همان فضای روی سرور هست که 24 ساعته خدمات رسانی خود را با یک اینترنت بسیار پر قدرت انجام میده. حال در اینجا در مورد یک هاست محلی که می توانید روی کامپیوتر خودتون داشته باشید و به کمک آن یک سایت راه اندازی کنید صحبت می کنیم.

یک فضای محلی در کامپیوتر شخصی که کار و فضای هاست و سرور واقعی را برای انجام کار ایجاد می کند را لوکال هاست می گویند. برای انجام این کار نیاز دارید تا برنامه هایی را روی سیستم خود راه اندازی و نصب کنید تا به هاست محلی دسترسی پیدا کنید. برای اجرای بعضی از زبان های برنامه نویسی روی کامپیوتر باید از یک سرویس میزبانی وب استفاده کنید تا برای اجرای آن ها به خطا برخورد نکنید. مانند برنامه های PHP که برای داشتن این برنامه روی سیستم خودتون باید به برنامه هایی دسترسی داشته باشید.

آموزش نصب وردپرس

اکثر افرادی که قصد دارند پروژه های دانشگاهی و سایت هایی که ارزش آنچنانی ندارند را ایجاد کنند از لوکال هاست استفاده می کنند که نیازی به پرداخت هزینه های زیاد ندارد و می توان به عنوان یک هاست محلی به جای لینوکس و یا هاست ویندوز از آن استفاده کرد و گزینه ای خوب برای تولید محتوا می باشد.

برخی از کاربران برای آموزش از لوکال هاست استفاده می کنند و یک سایت را به صورت آزمایشی راه اندازی می کنند با این راه می توانید در آینده طراحی سایت حرفه ای را راه اندازی کنید. برای ایجاد یک لوکال هاست نیاز به نصب و راه اندازی برنامه های دیگر دارید که در ادامه به آن می پردازیم.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

نرم افزارهایی برای ایجاد لوکال هاست نیاز داریم مانند:

  1. Wamp
  2. Xamp
  3. Lamp
  4. Mamp

برای افرادی که به تازگی می خواهند کار خود را آغاز کنند و هنوز آموزش های لازم را برای راه اندازی سایت ندارند بهتر است بدون هیچ گونه هزینه ای و بدون خرید هاست با استفاده از نرم افزار زمپ (xampp) به نصب وردپرس روی ویندوز و کامپیوتر شخصی خود اقدام کنند و کار خود را اینگونه آغاز کنند.

برای شروع اولین کار دانلود آخرین نسخه وردپرس از سایت های رسمی می باشد. حتما باید از یک سایت رسمی به نصب وردپرس اقدام کنید و آن را دانلود کنید چرا که برخی از سایت ها با قرار دادن برخی کدهای مخرب می توانند امنیت سایت شما را از بین برده و آن را هک کنند و به محتوایات آن دسترسی پیدا کنند. سپس باید مراحلی را طی کنید تا نصب وردپرس کاملا روی سیستم شما انجام شود.

آموزش نصب وردپرس

ساخت دیتابیس در XAMPP

یکی از قدم های مهم و اولیه این می باشد که یک دیتابیس برای نصب وردپرس ایجاد کنید. برای طی کردن این مرحله باید به قسمت مرورگر گوگل رفته و عبارت (localhost/phpmyadmin) را وارد کنید و پس از جست و جو می توانید این صفحه ای که می بینید را مشاهده کنید و بعد از آن نوبته به مرحلهی بعد میرسید و باید روی کلمه ای که مشخص شده است کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس

سپس می توانید در قسمتی که باعدد یک برای شما مشخص شده است یک اسم برای دیتابیس خود بگذارید و بعد از آن یک فرمت برای پشتیبانی دیتابیس خود برگزینید.

آموزش نصب وردپرس

بعد از اتمام ایجاد دیتابیس می توانید برای نصب وردپرس اقدام کنید. توجه داشته باشید در برنامه هایی مانند زمپ، یوزرنیم شما به صورت پیش فرض (root) است و رمزی عبوری هم ندارد که اگر این راه را در سیستم شخصی خود انجام می دهید مشکلی ندارد و می توانید در هر زمانی که تمایل داشتید آن را تغییر دهید.

آپلود وردپرس روی لوکال هاست

اولین قدم برای آپلود وردپرس روی لوکال هاست، دانلود آخرین نسخه ورپرس می باشد. به آدرس Xampp یعنی C:\xampp بروید و وردپرس دانلود شده را در پوشه htdocs از حالت زیپ خارج کنید و نام آن را هر آنچه که تمایل دارید سایتتان با آن آدرس در لوکال هاست کار کند بگذارید.  htdocs به عنوان ریشه هاست شما عمل می کند. برای مثال اگر اسم فایل را todywp بگذارید آدرس در لوکال هاست به این صورت نمایش داده می شود. localhost/todywp

حالا نوبت به مرحله ی بعد رسیده است. در اینجا فایل wp-config-sample.php را با برنامه ی ویرایشگر باز کرده و مشخصات دیتابیس خود را در مکان هایی که مشخص شده است وارد کنید و آن را با wp-Config.Php ذخیره کنید.

define('DB_NAME', 'database_name_here');
define('DB_USER', 'username_here');
define('DB_PASSWORD', 'password_here');
define('DB_HOST', 'localhost');

حال باید قدم به قدم مراحل را رعایت کنید اول از همه مطابق با کد بالا در قسمت (Database_name) نام دیتابیس را وارد کرده و سپس در قسمت (Username_here) باید نام کاربری خود را وارد کنید که این حالت نیز به صورت پیش فرض به صورت (root) می باشد. قدم بعدی بخش  password_here است که باید آن را پاک کنید. در انتهای کار آن را ذخیره کرده و سایت را با اسم جدید خود باز می کنید تا در این مرحله شما را به صفحه نصب بفرست. برای باز کردن آدرس سایت خود باید localhost/todywp را وارد کنید( بجایtodywp نام سایت خود را تایپ کنید) تا این صفحه برایتان نمایش داده شود.

آموزش نصب وردپرس

پس از اینکه اطلاعات خود را جایگزین کردید روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنید که صفحه ی زیر برایتان نمایش داده شود که این صفحه به شما اعلام می کند نصب وردپرس با موفقیت انجام شد و شما می توانید با کیلیک بر روی کلمه ورود به صفحه سایت خود منتقل شوید.

آموزش نصب وردپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا