سئو

آتوریتی چیست ؟

تفاوت بین پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست ؟

امروز در مورد مفهوم آتوریتی و نتیحه آن بر روی سئو و سایت شما صحبت کنیم. در این خصوص که آتوریتی چیست ؟ تفاوت بین پیج آتوریتی و دامین آتوریتی در چیست ؟ چرا باید به پیج آتوریتی اهمیت بدهیم؟ پیج آتوریتی مهم‌تر است یا دامین آتوریتی؟ با مجله تودی همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

پیج آتوریتی چیست ؟

در واقع آتوریتی یک معیار ارزش‌گذاری سایت شما برپایه صفحه (Page Authority) و دامنه (Domain Authority) بر اساس نمره‌ی صفر تا صد برای صفحه یا دامنه شما مشخص می‌کند. هدف از این ارزش‌گذاری این است که دامنه یا صفحه سایت شما در اینترنت چقدر محبوبیت دارد، بدیهی است که این محبوبیت بر روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد. این ارزش‌گذاری و افزایش محبوبیت اغلب با تولید محتوا، بازدید کاربران از صفحه شما و تعداد صفحات آنلاین سایت شما مشخص می‌گردد. این نکته را فراموش نکنید که پیج آتوریتی صفحه اصلی با صفحات دیگر متفاوت است.

دامین آتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی نیز مانند پیج آتوریتی نیز یک معیار ارزش‌گذاری است، با این تفاوت که به‌جای ارزش‌گذاری بر روی یک صفحه‌ این‌بار اعتبار دامنه شما مورد ارزش‌یابی قرار می‌گیرد. آتوریتی دامنه نیز از صفر تا صد در نظر گرفته می‌شود و معمولا نمره بالاتری نسبت به پیج آتوریتی دارد.

این ارزش‌گذاری را سایت Moz.com انجام می‌دهد. هرچه نمره آتوریتی سایت شما بالاتر باشد، سایت یا صفحه شما در جستجوی گوگل نتایج قابل قبول‌تری دریافت می‌کند. به طور مثال شما محتوایی با موضوع کسب و کار منتشر کرده‌اید و در نتایج جستجو در صفحه 5 قرار دارید! اگر بخواهید در این مقاله جایگاه بهتری را کسب کنید چه کاری باید انجام دهید؟ در ادامه با ماه همراه باشید تا پاسخ این سوال را به شما بگوئیم.

روش‌های بالا بردن امتیاز آتوریتی چیست ؟

از بک لینک استفاده کنید!

لینک سازی خارجی یا همان بک لینک یکی از موثرترین راه‌ها برای بالا بردن امتیاز دامین آتوریتی است. مهم‌ترین معیارها برای نتیجه گرفتن از لینک سازی خارجی به شرح زیر است:

  1. فالو یا نوفالو بودن لینک‌هایی که به شما داده می‌شود.
  2. تعداد صفحاتی که از یک دامنه به شما لینک داده‌اند.
  3. تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند.
  4. آتوریتی صفحات یا دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند. در واقع می‌توان گفت که این ارز‌ش‌یابی بر اساس آتوریتی صفحات یک دامنه و یا تعداد دامنه‌هایی است که به شما لینک داده‌اند می‌باشد.
تولید محتوای مستمر و با کیفیت انجام دهید!

تولید محتوا یکی از اصلی‌تریم عوامل برای بهبود سئو سایت شما است. تولید یک محتوای جذاب که بتواند مخاطبان را به سایت شما جذب کند و کاربران وقت بیشتری در آن صفحه بگذارند، پیچ آتوریتی سایت شما افزایش می‌یابد. هرچه کیفیت محتوای تولید شده بالاتر باشد، مسلما کاربران زمان بیشتری را صرف گذارندن در سایت شما می‌کنند. برای بهتر شدن محتوای خود می‌توانید مقاله تولید محتوا را مطالعه فرمایید.

آتوریتی چیست ؟

در شبکه‌‌های اجتماعی بیشتر فعالیت کنید!

یکی از معیارهای بالا رفتن پیج آتوریتی سایت شما، میزان انتشار محتوای‌های سایت بر روی شبکه‌های اجتماعی است. با این کار گوگل متوجه می‌شود که هر مطلب چه محبوبیتی را بین کاربران دارد و هر چه این محبوبیت بیشتر باشد نتایج بهتری از سرچ گوگل بدست ‌می‌آورید. اگر شما نیز احتیج دارید تا آمار کاربران را برای محتوای منتشر شده خود در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، اینکه هر کاربر از کدام شبکه اجتماعی وارد شده و یا از کدام لینک به صفحه محتوای شما وارد شده، می‌توانید از UTM استفاده کنید.

سئو سایتتان را بهبود دهید!

سایتتان را با روش سئو کلاه‌ سفید سئو کنید و جدا از روش‌های سئو کلاف سیاه خودداری کنید، زیرا سئو سایت شما بر روی نمره آتوریتی شما تاثیر گذار است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر برای بهبود سئو سایت خود، مقاله سئو چیست را مطالعه فرمایید.

در آخر هیچوقت سعی نکنید کخ با روش‌های غیر استاندارد امتیاز پیج آتوریتی یا دامین آتوریتی سایت خود را افزایش دهید. از بک لینک‌های مناسب استفاده کنید، محتوای جذاب تولید کنید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هر روز شاهد بهبود سئو سایت خود و بالا رفتن آتوریتی صفحات و دامنه خود شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا