سئو

گوگل: حرکت سایت را با تغییرات بزرگ دیگر ترکیب نکنید

مجله تودی : تیم روابط جستجوی Google در آخرین قسمت از پادکست Search Off The Record در مورد مسائل احتمالی که ممکن است از جابجایی سایت به وجود بیاید بحث می کند.

این موضوع زیاد مطرح می شود اما این بار از زاویه دیگری بررسی شد.

جان مولر، وکیل جستجوی گوگل، گری ایلیز، تحلیلگر و لیزی ساسمن، نویسنده فنی ارشد، خطرات انتقال یک سایت به یک دامنه سطح بالا را بررسی می کنند.

برای افزایش سرعت می توانید از بهترین متخصصان کمک بگیرید تودی بهترین راه ها را برای افزایش سرعت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد.

بررسی حرکت سایت از زاویه ای متفاوت

تقریباً در ده دقیقه پس از پادکست، مولر با ارائه یک سناریوی فرضی بحث را پیچیده می کند.

اگر تغییر دامنه را با سایر تغییرات URL ترکیب کنید چه اتفاقی می افتد؟

مولر می پرسد:

“اگر تغییر دامنه انجام دهم و از “ch.” که دامنه سطح بالای سوئیس است به “com.” منتقل شوم، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا آن مشکلی دارد؟ مثل اینکه تغییر دامنه را با موارد دیگر ترکیب کنم؟

در پاسخی از Illyes، ما آموختیم که این تغییرات باید در قطعات کوچکتر در طول ماه ها انجام شود.

ایجاد تغییرات بیش از حد به طور همزمان می تواند منجر به رتبه بندی پایین تر و از دست دادن ترافیک شود.

این چیزی است که ایلیز می‌گوید باید به جای آن انجام دهید.

جدا کردن سایت از سایر تغییرات

Illyes می گوید شما باید تغییرات دامنه را تا حد امکان از سایر تغییرات جدا کنید.

هنگام بحث در مورد جابجایی سایت، او پیشنهاد می کند که شکستن آنها به قطعات کوچکتر می تواند ایمن تر باشد، به خصوص برای تغییرات پیچیده.

برای مثال، اگر وب‌سایتی از «example.ch» و «example.fr» به «example.com» منتقل می‌شود، ایلیز توصیه می‌کند ابتدا «example.fr» را منتقل کنید و قبل از انتقال «example.ch منتظر بمانید».

گسترش حرکت سایت

مولر و ساسمن از ایلیز سوال می‌کنند که چرا او اینقدر نگران گسترش جابجایی‌های سایت است.

ایلیز اعتراف کرد که بسیاری از جابجایی‌های سایتی که او با آنها درگیر بوده منجر به از دست رفتن ترافیک شده است.

او اضافه کرد که اگر وب‌سایت یک کسب‌وکار با کاهش ترافیک مواجه است، انتظار برای یک دوره طولانی مانند یک سال، ممکن است گزینه‌ای نباشد.

در عوض، آنها احتمالاً مدیران وب سایت را تحت فشار قرار می دهند تا تغییرات را اشکال زدایی کنند و هر گونه خطا را شناسایی کنند.

ایلیز همچنین اشاره کرد که پیکربندی‌های نادرست، مانند تغییر مسیرهای نادرست، اشتباهات رایجی هستند که می‌توانند باعث از دست دادن ترافیک شوند.

با این حال، اگر همه چیز به درستی انجام شود، ترافیک نباید در طول تغییر دامنه از بین برود.

بازیابی دوره زمانی تضمین نشده است

اگر تنها کاری که انجام می دهید هدایت URL ها از یک سایت به سایت دیگر است، خطر عوارض جانبی کمی وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر رتبه‌بندی و ترافیک را از دست بدهید، هیچ بازه زمانی خاصی برای بازیابی کامل وجود ندارد.

پیش از این، مولر در پادکست اشاره کرد که گوگل در مدیریت حرکات سایت بهتر شده است. او اکنون “به سختی” شکایتی از آنها می شنود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا