اخبار

تسهیلات 200 میلیونی برای استارتاپ‌های حوزه اینترنت اشیا

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پرداخت وام کم بهره خبر داد

مجله تودی-دیروز دکتر مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویداد استارتاپی IOT در صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مجازی برگزار شد در رابطه با رشد 2.5 درصدی اینترنت اشیا از سال 2016 تا سال 2020 افزودند این تغییرات نشان دهنده یک ترند عجیب در حوزه اینترنت اشیا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بحث در رابطه با افزایش چشمگیر و خارج از تصور سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیا بیان کردند: این نشان دهنده ترد قوی در اینترنت اشیا می‌باشد.

دکتر محمدی با پیش بینی افزایش هر چه بیشتر اینترنت اشیا  و افزایش بازار اینترنت اشیا تا انتهای امسال تا 1.7 تریلیون دلار کردند و در 5 سال آینده به 5 تریلیون  دلار خواهد رسید که جزو اتفاقات عجیب در حوزه اقتصادی دنیاست.

گفتنی است که  1.7 تریلیون دلار  برابر با برابر با تولید ناخالص کشورهایی همچون کره و ترکیه می‌باشد.

اینرتنت اشیا با کاربردهای فراوانی که دارد می‌تواند فرصت‌های بالایی به کشور اعطا کند که ما در ایران کم به آن پرداخته ایم اما حال با ارائه تسهیلاتی به صورت وام 200 میلیون تومانی با بهره که امکان تبدیل به بلاعوض در اختیار استارتاپ‌های فعال و نوآور در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و فناوری‌های مرتبط ارائه گردد.

حال باید دید که این اتفاق تا چه اندازه رنگ واقعیت می‌گیرد و به دست استارتاپ‌های پیشرو میرسد یا خیر اما سوالی که مطرح است این است که برای رشد در حوزه‌ای نوظهور و با آینده‌ای روشن آیا پرداخت وام 200 میلیونی کافی است؟

اگر درمورد کیف پول الکترونیکی گپ و پست بانک اطلاعاتی ندارید، مقاله “کیف پول الکترونیکی گپ و پست بانک رونمایی شد.” را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا