سئو

8 تکنیک برای دریافت بیشتر نظرات مشتریان برای کسب و کار محلی شما

مجله تودی : در عصر اینترنت، چیزهای کمی به اندازه بررسی های آنلاین، تصمیمات خرید را شکل می دهند.

آنها بینش معتبر و صادقانه ای را ارائه می دهند که هیچ کمپین بازاریابی هرگز نمی تواند آن را تکرار کند.

معادل مدرن تبلیغات شفاهی بسیار مهم، نظرات مشتریان می تواند اعتبار یک کسب و کار محلی را ایجاد کند یا آن را از بین ببرد و تأثیر زیادی بر تعداد فروش بگذارد.

از اهمیت بررسی برای مشاغل کوچک متقاعد نشده اید؟ در اینجا چند آمار کلیدی بررسی آنلاین وجود دارد که باید بدانید:

  • هنگام خرید آنلاین، بیش از 99.9٪ از مردم حداقل گاهی اوقات نظرات را می خوانند.
  • 91% از مصرف‌کنندگان اذعان کردند که نظرات مثبت باعث می‌شود آنها از کسب‌وکار حمایت کنند.
  • 79٪ افراد به نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.
  • تنها 13 درصد از مردم به فکر استفاده از یک کسب و کار با رتبه دو ستاره یا کمتر هستند.

بررسی‌های آنلاین اثبات اجتماعی کیفیت پیشنهاد شما را ارائه می‌کند، تخصص شما را نشان می دهد و اعتماد ایجاد می‌کند – که این امر برای کسب‌وکارهای محلی بسیار مهم است که تا حد ممکن موارد مثبت داشته باشند.

در اینجا تکنیک هشتک وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تشویق نظرات برای کسب و کار محلی خود استفاده کنید،

1. جمع آوری آدرس ایمیل در طول صورتحساب

پرسیدن آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتری در زمان خرید گام بزرگی در جهت دریافت نظر از مشتری است.

معمولاً، اگر کسی مایل باشد این اطلاعات تماس را با یک کسب‌وکار به اشتراک بگذارد، احتمالاً تجربه رضایت‌بخشی داشته است و در نتیجه، به احتمال زیاد تجربه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

هنگامی که آدرس ایمیل آنها را دریافت کردید، پس از یک هفته یک پیگیری دوستانه ارسال کنید و از آنها بخواهید که یک بررسی صادقانه در مورد تجربه خود در مورد کسب و کار شما بنویسند.

مهم: همیشه آخرین دستورالعمل‌های رسمی پلتفرم بررسی در مورد درخواست بازبینی را بررسی و دنبال کنید:

  • آنچه گوگل در مورد دریافت نظرات می گوید.
  • آنچه Yelp در مورد دریافت نظرات می گوید.
  • آنچه TrustPilot در مورد درخواست بررسی می گوید.

2. از پلاکاردهای داخل فروشگاه برای تشویق نظرات مشتریان استفاده کنید

از آنجایی که یک کسب و کار محلی با فروشگاه آجر و ملات است، می توانید از تابلوهای علامت گذاری در فروشگاه برای تشویق نظرات استفاده کنید. این می تواند به صورت بنر، بروشور، بروشور و چسب پنجره باشد.

همچنین می‌توانید درخواست بازبینی را در پایین رسیدهای صورتحساب قرار دهید.

علاوه بر این، می‌توانید یک کیوسک با یک برنامه در فروشگاه داشته باشید که می‌تواند مشتریان را به صفحه‌ای در وب‌سایت تجاری هدایت کند تا در محل بررسی کنند.

یا حتی می‌توانید یک کد QR داشته باشید که وقتی اسکن می‌شود، به لیستی از پیوندهای نمایه بررسی اشاره می‌کند که به آنها امکان می‌دهد پلتفرم مورد نظر خود را برای نوشتن نظر انتخاب کنند.

اینها نشانه های واضحی برای مشتریان در مورد تمایل و قدردانی شما از بازخورد آنلاین هستند و ثابت می کنند که به نظرات آنها و بهبود مستمر خدمات خود اهمیت می دهید.

3. به صورت شفاهی ذکر کنید که چقدر از بازخورد صادقانه نظرات مشتریان قدردانی می کنید

کارمندان خود را آموزش دهید تا ذکر کنند که چقدر از یک بررسی صادقانه قدردانی می شود، به خصوص اگر مشتری راضی به نظر می رسد.

اگر یک صف از مشتریان وجود داشته باشد و فردی که در پیشخوان است مدام همان پیام «لطفاً ما را مرور کنید» را برای همه تکرار کند، این تاکتیک مؤثر نخواهد بود.

اما هنگامی که زمان (و ارتباط) مناسب است، یک کارمند مهربان باید اجازه داشته باشد که از قضاوت خود استفاده کند و بگوید: “خیلی خوب است اگر نظری در مورد <نام تجاری> بگذارید.

در این صورت، درخواست بازبینی به جای اجبار، صمیمانه به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید که این مورد هم برای کارکنان فروشگاه و هم برای پشتیبانی آنلاین/تلفنی اعمال می شود.

4. برای خریدهای آتی مشوق ارائه دهید

در حالی که امیدواریم مشتریان وفادار شما قبلاً در مورد نام تجاری شما به دوستان و خانواده خود بشارت می دهند، برخی دیگر ممکن است نیاز به تلنگری دوستانه داشته باشند تا آنها را وادار به ارائه نظرات خود کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ارائه تخفیف، کوپن یا سایر مشوق‌ها در ازای بررسی است.

فقط توجه داشته باشید که گوگل به بررسی های جعلی و سایر انواع تعاملی که از نظر آن واقعی است، تحقیر می کند.

این بدان معنا نیست که نمی توانید مشوق هایی ارائه دهید – فقط نمی توانید مشوق هایی برای بررسی های مثبت ارائه دهید.

تا زمانی که به منتقد دو ستاره همان کوپن نویسنده پنج ستاره را می دهید، در دستورالعمل ها باقی می مانند.

5. یادآوری های مرور را در وب سایت خود قرار دهید

هرچه نظر مشتریان خود را آسان تر کنید، شانس بیشتری برای دریافت نظرات بیشتر خواهید داشت. بدیهی به نظر می رسد، اما بسیاری از کسب و کارها هیچ تلاشی برای ساده کردن فرآیند نوشتن نقد برای مشتریان خود انجام نمی دهند.

می‌بینید، اکثر مردم نظری نمی‌گذارند زیرا نمی‌خواهند زمان خود را صرف «یادگیری» نحوه انجام این کار کنند.

حتی اگر آن‌ها بدانند چگونه می‌توانند انجام دهند، فقط به عنوان یک فرآیند خسته‌کننده غیرضروری در نظر گرفته می‌شود که نمی‌توان آنها را اذیت کرد.

بنابراین، تا جایی که می‌توانید ساده‌تر باشید تا مشتریانتان بازخورد ارزشمند خود را ارسال کنند.

از دکمه‌های فراخوان و پنجره‌های بازشو (نه به روش آزاردهنده) در وب‌سایت خود استفاده کنید تا آنها را به صفحه بررسی Yelp یا Google Business Profile هدایت کنید.

استفاده از یک ابزار تولید لینک مستقیم مانند Supple را در نظر بگیرید تا یک لینک بررسی منحصر به فرد گوگل برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را از طریق ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید.

با کلیک بر روی این پیوند، مشتریان مستقیماً به نشانی اینترنتی نمایه کسب‌وکار Google شما می‌آیند، جایی که تنها کاری که باید انجام دهند نوشتن نظر و ارسال آن است.

از مشتریان خود انتظار نداشته باشید که مسیر دقیقی را برای نوشتن نظرات دنبال کنند، زیرا بعید است که آنها این کار را انجام دهند.

6. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

می‌توانید از سکوهای رسانه اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام برای سوالات خاصی در مورد عملکرد کسب و کار خود ارسال کنید.

می توان به دنبال کنندگان علاقه مند دستور داد تا در مورد پلتفرم بررسی انتخابی خود نظر بدهند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار رستوران دارید، ممکن است به طور غیررسمی بپرسید که آیا یک آیتم منوی قدیمی‌تر وجود دارد که متوقف شده است که دنبال‌کنندگان شما واقعاً آن را از دست داده‌اند. سپس، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید که در بررسی خود به عنوان «رای» برای بازگرداندن آن اشاره کنند.

این تکنیک مشتریان را قادر می‌سازد تا داستان‌های سرگرم‌کننده را در قالب نقد به اشتراک بگذارند و در عین حال تعامل رسانه‌های اجتماعی برند شما را افزایش دهند.

7. متفکرانه به همه نظرات مشتریان پاسخ دهید

مهم نیست چقدر مشغله دارید، وظیفه شماست که اگر کسی برای بررسی کسب و کار شما وقت گذاشت، پاسخ دهید.

و در حالی که همیشه توصیه می‌شود از به نظر رسیدن روباتیک به‌عنوان یک برند اجتناب کنید، حتی یک «متشکرم» ساده و به‌موقع می‌تواند مشتریان را تشویق کند که به دیدن کسب و کار شما ادامه دهند.

به عبارت دیگر، پاسخ شما باید در حالت ایده‌آل شخصی و منحصر به فرد باشد.

وقتی مردم می‌بینند که شما به هر نقدی پاسخ می‌دهید – خوب یا بد – این تصور را ایجاد می‌کند که کسب‌وکار واقعاً به احساسات مصرف‌کننده اهمیت می‌دهد، بنابراین انگیزه‌ای برای مشتریان جدید فراهم می‌کند تا لحظاتی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود اختصاص دهند.

همچنین، از نظرات منفی احساس ناراحتی نکنید – آنها به معتبرتر شدن نام تجاری شما کمک می کنند.

اگر همه نظرها آفتابی و رنگین کمان هستند، تقریباً همیشه چیزهای عجیبی وجود دارد. در نتیجه مردم در صحت این بررسی ها شک می کنند.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که هنگام پاسخ دادن به نظرات منفی باید رعایت کنید:

  • تا جایی که می توانید سریع پاسخ دهید.
  • اشتباه خود را بپذیرید.
  • دیدگاه خود را مودبانه توضیح دهید.
  • یک عذرخواهی معنادار و شخصی بنویسید (حتی اگر فکر می کنید تقصیر شما نیست).
  • یک راه حل فوری یا جبران خسارت (مانند بازپرداخت، کوپن، و غیره) ارائه دهید.
  • اگر به نظر می رسد اوضاع از کنترل خارج می شود، درخواست کنید موضوع را آفلاین کنید.

از نظرات بد به عنوان فرصتی برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید و نشان دهید که به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید.

به تابلوی طراحی برگردید و علت اصلی مشکل را برطرف کنید.

به طور خلاصه، قانون طلایی پاسخ دادن به نظرات را دنبال کنید: همیشه پاسخ دهید و هرگز تند پاسخ ندهید.

8. مشتریان خود را با یک تجربه عالی خوشحال کنید

تجربه مشتریان شما در فروشگاه برای میزان و کیفیت نظراتی که دریافت خواهید کرد بسیار مهم است.

اگر مشتری از محصول، خدمات یا تجربه‌ای که داشته است شگفت‌زده شود، احساس می‌کند موظف است نظر خود را بنویسد.

خوشحال کردن مشتریان و فراتر رفتن از انتظارات آنها، کلید ایجاد نظرات بیشتر و بهتر است.

بنابراین، اگر برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتری تلاش می کنید، مطمئن باشید که نتیجه خواهد داد.

نظرات مشتریان را برای کسب و کار خود بیابید

اگر قبلاً در حال درخواست، نظارت و پاسخ به نظرات خود بوده اید، به شما تبریک می گوییم! شما از بازی جلوتر هستید اگر این کار را نکرده اید، زمانی بهتر از همین الان برای شروع وجود ندارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید مشتریان شما قبلاً در مورد شما چه می گویند. این بدان معنی است که پلتفرم های برتر بررسی را بررسی کنید.

تقریباً برای هر کسب‌وکاری، نمایه کسب‌وکار Google، Yelp و اینستاگرام در شهرت آنلاین شما نقش دارند.

بسته به رشته خود، ممکن است سایت های بررسی خاص صنعت را نیز برای مدیریت داشته باشید.

بررسی های آنلاین (نظرات مشتریان) می تواند مسیر کسب و کار شما را تغییر دهد

بررسی‌های آنلاین روشی عالی برای نگه داشتن انگشت شما از آنچه در کسب‌وکارتان اتفاق می‌افتد، جمع‌آوری بازخورد و گسترش پایگاه مشتریانتان است.

و این در مورد خوب و بد صادق است.

نظرات خوب به مشتریان بالقوه می گوید که چقدر عالی هستید و چرا باید با شما تجارت کنند.

بررسی های بد به شما فرصتی می دهد تا مسئولیت پذیر باشید، کاستی ها را شناسایی کنید و تجربیات منفی را به تجربیات مثبت تبدیل کنید.

بررسی های آنلاین برای موفقیت هر کسب و کاری، به ویژه در سطح محلی، حیاتی است.

با توصیف تعاملات واقعی با کسب و کار شما، به مشتریان بالقوه و فعلی بینشی از عملکرد شما می دهند و اعتباری را ارائه می دهند که در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا