بازاریابی محتوا

10 مهارت برتر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مؤثر به مهارت‌ها و استراتژی‌های مختلفی نیاز دارد. اگر به دنبال این هستید که به برند خود جان تازه ای بدهید و علاقه بیشتری به مخاطبان مورد نظر، در اینجا 10 مهارت و استراتژی برتری که به آنها نیاز دارید آورده شده است.

1. مخاطبان خود را بشناسید و آنها را به طور موثر هدف قرار دهید

از هر کسی در مورد بازاریابی محتوا و محتوا بپرسید، به احتمال زیاد هدف گذاری مخاطبان یکی از اولین پیشنهادات است.

اما هدف گذاری مخاطب در واقع به چه معناست؟ و چرا یک مهارت بازاریابی محتوا ضروری است؟

ابتدا، درک کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، روزشان چگونه است، اولویت‌هایشان چیست و در حین مصرف محتوا چه می‌کنند یا قصد انجام آن را دارند.

سپس، از این اطلاعات برای تولید محتوایی استفاده کنید که بر روی یک پلتفرم و در قالبی مناسب برای مخاطبان شما حساب می‌شود.

به عنوان مثال وبلاگ اسنوب کفش را در نظر بگیرید.

محتوا عکس محور است. صفحه حواس‌پرتی‌های کمی دارد، و داستان و متن متراکم و تکه‌تکه است.

موضوعات از داستان‌های کفاش‌ها، نکات مراقبتی، و تمام اطلاعات داخلی که عاشق کفش‌های سفارشی و پیشرفته مردانه، طراح کفش یا کفاشی هستند، می‌خواهند درباره موضوعات مورد علاقه‌شان بدانند.

این ویژگی ها چیزهای زیادی در مورد خوانندگان وبلاگ به ما می گوید.

خوانندگان وبلاگ Snob Shoe احتمالا بصری، مشغول هستند و خواندن محتوای وبلاگ را تقریباً یک لذت مخفی می دانند که در صف انتظار یک قهوه گران قیمت از آن لذت می برند.

وبلاگ محتوایی برای پس انداز پول، به دست آوردن چیزهای کمتر، ساخت کفش ارزان تر، یا بررسی کفش هایی که در فروشگاه محلی خود پیدا می کنید ندارد.

چرا؟ این چیزی نیست که مخاطبان هدف وبلاگ به آن علاقه دارند. در واقع، این موضوعات احتمالاً خوانندگان را بدرقه می کنند.

برای جاستین فیتز پاتریک، نویسنده وبلاگ، این موضوع در مورد تجمل، ارتباط عاطفی و اشتیاق به برندها است، و جزئیات کوچک‌تری که اکثر ما در مورد کفش مردانه متوجه نمی‌شویم – به زبانی که با تخصص مخاطبان مطابقت دارد.

ممکن است وسوسه شوید که از کاوش مخاطبان و هدف‌گیری تا این حد صرفنظر کنید، به خصوص اگر یک برند B2B هستید یا چیزی غیر بصری مانند بیمه می‌فروشید.

اما این می تواند یک اشتباه مهلک برای بازاریابی محتوای شما باشد.

حتی اگر به شرکت دیگری بفروشید، آن شرکت توسط انسان‌هایی شکل می‌گیرد که باید توجه شما را جلب کنید.

محتوای هوش مصنوعی خود را انسانی کنید

2. بدانید که چگونه استراتژی برند بر محتوا تأثیر می گذارد

بازاریابی محتوا و محتوا اگر نتوانند به طور یکپارچه با یک استراتژی برند ترکیب شوند، بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر خواهند داشت.

بنابراین، اگر به دنبال ایجاد مهارت‌های بازاریابی محتوا هستید، مطمئن شوید که درک می‌کنید چگونه استراتژی برند بر محتوای مؤثر تأثیر می‌گذارد.

استراتژی‌های محتوای مبتنی بر برند متشکل از شش عنصر اصلی در مورد محتوا هستند:

  • مبانی برند – آنچه برای شرکت مهم است، مانند تصویری که می‌خواهد ارائه دهد و غیره.
  • کشف مخاطب و موقعیت برند – نحوه قرار گرفتن برند در بازار
  • کلمات کلیدی و زبان – چگونه شرکت می خواهد مردم برند خود را پیدا کند و از چه زبانی استفاده خواهد کرد.
  • ایجاد اقتدار – شبیه یک متخصص و یک رهبر در یک موضوع انتخاب شده است.
  • ایجاد محتوا – هر استراتژی محتوا باید قابل مدیریت، مقرون به صرفه، پایدار، مقیاس پذیر و موثر باشد.
  • سازمان – استفاده از تقویم سرمقاله و انتشار و ردیابی و اندازه گیری پس از انتشار برای حفظ و هدایت استراتژی محتوای خود.

3. سئو، جستجو و موتورهای جستجو را در نظر بگیرید

SEO و جستجو برای یافتن، به دست آوردن ترافیک، ایجاد قدرت و رشد کلی ضروری هستند.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای شما کار کند، نمی‌توانید از این مهارت بازاریابی محتوا اجتناب کنید زیرا متخصص نیستید.

کاربران سالانه 1.2 تریلیون جستجو در گوگل انجام می دهند.
93 درصد از کل ترافیک وب از یک موتور جستجو می آید.
46٪ از جستجوها برای جستجوی چیزی محلی انجام می شود.

در ژانویه 2023، جستجو برای عباراتی که شامل «هدایا» بود، 45 درصد افزایش یافت، در حالی که جستجوهایی که شامل «هدایا» بودند، 15 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافت. این معادل 47 میلیارد دلار در دو هفته پس از کریسمس بود.

بنابراین، جستجو در حال رشد است نه کاهش و مهم‌تر هم می‌شود.

اگر می‌خواهید از ترافیک جستجو استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که چندین جنبه از سئو را هنگام توسعه مهارت‌های بازاریابی محتوا در نظر می‌گیرید، از جمله:

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. هوش مصنوعی و نحوه انسانی کردن محتوای خود
  3. لینک بیلدینگ.
  4. اقتدار ساختمان سایت
  5. مرتبط بودن موضوع و تخصص.
  6. ساختار و طراحی سایت، سرعت و عملکرد وب سایت و تجزیه و تحلیل.

مخاطبان خود را بشناسید و آنها را به طور موثر هدف قرار دهید

4. محتوای هوش مصنوعی خود را انسانی کنید

وقتی بازاریابی محتوا را شروع کردید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بسیار مشکل ساز است.

شما باید از فرمول‌های اولیه سئو پیروی کنید تا رتبه محتوای خود را داشته باشید، فرمول دیگری برای جذاب و جذاب کردن آن برای خوانندگان، و نحوه به حداکثر رساندن قابلیت استفاده از محتوای خود.

با این حال، شما همچنین باید مطمئن شوید که از سایرین متمایز هستید و از رقبای خود پیشی می‌گیرید.

برای اینکه محتوای خود را انسان پسندتر کنید، یاد بگیرید که چگونه:

  • محتوایی ایجاد کنید که از سفر کاربر به جای موتورهای جستجو یا بخش‌هایی از یک قیف پشتیبانی کند.
  • از ارتباطات مشتری و کانال های اجتماعی برای درک و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. سپس، از آن برای بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.
  • از کارشناسان داخلی استفاده کنید نه تنها جستجوی داخلی راهی برای مقرون به صرفه‌تر کردن محتوای عالی است، بلکه مخاطبان نیز دوست دارند اشتیاق برند شما را برای کاری که انجام می‌دهد ببینند.
  • زاویه ای هوشمندانه بگیرید، شخصی شوید و نگرش داشته باشید. شخصیت و نام تجاری حیاتی هستند، اما اطلاعاتی که ارائه می کنید نیز حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که برای خوانندگان شما چیزی ارزشمند است و از گفتن داستان برای ایجاد ارتباطات عاطفی نترسید.
  • ویدیوهای شخصی را به مقالات با عملکرد برتر اضافه کنید.

برای تولید محتوای خود هدف بگذارید

5. داستان سرایی و نوشتن خلاقانه

اگر می‌خواهید توجه را به خود جلب کنید و از محتوا برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید، باید بتوانید داستان خوبی بگویید.

داستان‌ها محتوا را از نظر احساسی جذاب می‌کنند، اما همچنین به خوانندگان این امکان را می‌دهند که تجربه کنند اگر محصول یا خدمات شما را بخرند، چگونه خواهد بود.

می‌خواهید بازاریابی محتوای خود را با داستان‌گویی تقویت کنید؟

  • محتوای قابل اعتماد ایجاد کنید. برای انجام این کار، مخاطبان خود را بشناسید، تجربیات آنها را درک کنید و محتوایی ایجاد کنید که با این دانش هماهنگ باشد.
  • پیام روشنی داشته باشید. مانند یک تبلیغ، هر داستان یا محتوایی نیاز به یک هدف و یک پیام واضح دارد که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید.
  • نوع مناسب داستان را انتخاب کنید. آیا نیاز به ایجاد ارتباط عاطفی دارید؟ خواننده را وادار به عمل ارزش ها کنید، یک ویژگی یا یک مفهوم را منتقل کنید و جامعه بسازید.
  • پلتفرم و رسانه مناسب را انتخاب کنید. اگر می خواهید چندین آمار را به اشتراک بگذارید، ویدیو ممکن است بهترین گزینه نباشد. فروش تعطیلات؟ یوتیوب یا TikTok ممکن است بهتر از Reddit یا وبلاگ عمل کنند.
  • بدانید از کجا شروع کنید و از کجا متوقف کنید. محتوای شما باید در نقطه مناسبی از سفر مشتری ظاهر شود و خوانندگان را به مرحله بعدی سوق دهد. در ادامه خوانندگان چه باید بکنند؟
  • سازماندهی و ساختار. محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که داستان‌های شما دارای قوسی هستند، منطقی هستند و خوانندگان یا دیدگاه‌ها را از طریق یک تجربه جذب می‌کنند.

6.برای داشتن محتوایی عالی تحقیق کنید

بهترین محتوا اطلاعات یا نگاهی به چیزی که معمولاً به آن دسترسی ندارند به مخاطب ارائه می دهد.

برای یافتن این اطلاعات، باید برای تحقیق عمیق آماده باشید – و این به معنای بسیار بیشتر از یافتن یک آمار است.

منبع اصلی یا مطالعه را بیابید. اطمینان حاصل کنید که شماره ای که پیدا کرده اید هنوز مرتبط و دقیق است. منبع آمار و نحوه رسیدن آنها به این عدد را در نظر بگیرید. مطالعه هنگام یافتن آمار آنها چه مواردی را در نظر نگرفت؟

بدانید که چگونه استراتژی برند بر محتوا تأثیر می گذارد

7. مهارت های مصاحبه خود را بهبود بخشید

در حالی که اگر موضوع را عمیقاً درک کنید به شما کمک می کند، اگر تازه وارد موضوع شده باشید، همه چیز از بین نمی رود.

در واقع، مبتدی بودن در یک موضوع می تواند مزایایی داشته باشد، زیرا می توانید موضوع را با چشم اندازی تازه ببینید

با این حال، یکی از چیزهایی که باید در مورد آن آگاه باشید، مصاحبه است. مصاحبه یک مهارت ضروری در بازاریابی محتوا است.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • با درک موضوع به مصاحبه برسید. از دردها و چالش هایی که افراد علاقه مند به موضوع با آن مواجه هستند، بشناسید. اولویت‌های خود را برای خوانندگان، صنعت و فردی که با آنها مصاحبه می‌کنید، درک کنید. لیستی از سوالات متفکرانه و منظم داشته باشید و برای پاسخ به یک سوال یا رسیدن به یک هدف خاص تلاش کنید.
  • آیا سعی می کنید از یک متخصص راهنمایی بگیرید؟ یک روز از زندگی؟ حل یا روشن کردن یک موضوع خاص؟ ایجاد ارتباط انسانی؟ هدفی را برای مصاحبه خود انتخاب کنید، آن را در یک طرح کلی سازماندهی کنید، و هر سوال یا اطلاعاتی را که به شما در حرکت به سمت آن هدف کمک نمی کند حذف کنید.
  • با شخصیت باشید و مصاحبه شونده را راحت کنید، سکوت های ناخوشایند، فقدان ارتباط، عصبی بودن و سایر جنبه های اجتماعی می تواند در یک مصاحبه عالی تداخل داشته باشد و بر اطلاعاتی که جمع آوری می کنید تأثیر بگذارد. ممکن است بخواهید از تکنیک های مصاحبه شناختی استفاده کنید، که از تحقیقات جنایی برای روزنامه نگاری اقتباس شده است.
  • به عنوان انسان، مغز ما محرک ها را در اولویت قرار می دهد تا مشخص کند چه چیزی مهم است و چه چیزی باید به آن توجه کنیم و به خاطر بسپاریم. هنگامی که یادداشت برداری می کنید، به جنبه های فنی مصاحبه فکر می کنید و عصبی می شوید، این فیلتر توجه شدیدتر می شود. در نتیجه، از دست دادن جزئیات یا پیامدهای مهم آسان است. بنابراین، در زمان خود صرفه جویی کنید و دقت و بینش خود را نسبت به اطلاعات ارائه شده در طول مصاحبه با ساختن ضبطی که می توانید در صورت لزوم به آن مراجعه کنید، بهبود بخشید.
  • برخی از مردم عاشق کشمش در نان دارچینی هستند. دیگران این کار را نمی کنند. و درست مانند بحث کشمش، نحوه تعریف یک کلمه یا مفهوم ممکن است با شخص دیگری بسیار متفاوت باشد. بنابراین، اگر اطلاعاتی که در طول مصاحبه جمع آوری می کنید مبهم به نظر می رسد یا از چیزی که مصاحبه شونده می گوید مطمئن نیستید، بپرسید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فرض کنید درست نیست که بپرسید.

برای داشتن محتوایی عالی تحقیق کنید

8. همه چیز را اندازه گیری و ردیابی کنید

اندازه گیری چیزی به طور کلی آسان است. بخش دشوار اندازه‌گیری و ردیابی، اندازه‌گیری و ردیابی موارد درست است.

گزارش سالانه وضعیت سئو SEJ نشان می‌دهد که متخصصان سئو اغلب بین اهداف، روش‌ها و استراتژی‌هایی که برای رسیدن به آنها استفاده می‌کنند و متغیرهایی که اندازه‌گیری می‌کنند، ناهماهنگی دارند.

بازاریابان محتوا و بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فرض کنید می خواهید از بازاریابی محتوا برای افزایش تبدیل استفاده کنید. بنابراین، شما یک ویدیو برای شرکت جکوزی خود ایجاد می کنید.

در این مثال، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های ترافیکی به ویدیو یک اشتباه خواهد بود. این اعداد تنها بخشی از داستان هستند.

در عوض، کلیک‌ها را ردیابی کنید و از داده‌های ترافیک استفاده کنید تا بهتر بفهمید چه کسی روی محتوای شما کلیک می‌کند و بینندگان پس از مصرف آن به کجا می‌روند.

و این بسیار مهم است: تجزیه و تحلیل خود را با کلیک متوقف نکنید.

هر بازدید از یک بیننده تنها یک قدم در یک سفر بزرگتر است – و این سفر مهم است.

با بازگشت به مثال قبلی، ممکن است ویدیوی شما در کل کلیک و تبدیل کمتری داشته باشد.

با این حال، کمی عمیق‌تر کنکاش کنید و ممکن است متوجه شوید که آن چند تبدیل ارزش بسیار بالاتری از میانگین داشته‌اند و بینندگان بیشتر از بازدیدکنندگان متوسط ​​سایت شما به سایت شما باز می‌گردند.

در این مثال، در حالی که اعداد ترافیک ممکن است به نظر برسد که ویدیوی شما شکست خورده است، تجزیه و تحلیل سفر مشتری نشان می‌دهد که ویدیوی شما در واقع موفقیت بزرگی بوده و مخاطبان واجد شرایط، ارزشمندتر و درگیرتر را جذب کرده است.

9. برای تولید محتوای خود هدف بگذارید

شما منابع زیادی را برای ایجاد محتوای شگفت انگیز سرمایه گذاری می کنید. به سادگی آن را در یک قالب منتشر نکنید و بقیه پتانسیل آن را هدر ندهید.

قبل از ایجاد محتوا، تمام قالب‌ها و راه‌هایی را که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید تا جلب توجه کنید، در نظر بگیرید.

با برنامه ریزی، می توانید تصاویر، فیلم های ویدئویی، قطعات صدا، نقل قول های متخصص و همه چیزهایی را که برای به اشتراک گذاری و بازاریابی محتوای خود به روش های مختلف برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) خود نیاز دارید، جمع آوری کنید.

اما از بسته بندی مجدد محتوا با هدف انتشار آن در همه جا خودداری کنید. محتوای خود را به دقت برنامه ریزی کنید تا در زمان و مکان مورد نیاز ظاهر شود.

ژورنال موتور جستجو از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای گزارش وضعیت سئو برای ایجاد موارد زیر استفاده می‌کند:

  • گزارش های کاغذ سفید
  • پادکست.
  • مقاله‌هایی درباره داده‌هایی که در گزارش‌های اصلی گنجانده نشده‌اند.
  • اینفوگرافیک
  • چرخ و فلک برای رسانه های اجتماعی.
  • کلیپ های ویدئویی.

10. محتوای خود را برجسته و متمایز کنید

یکی از رایج‌ترین توصیه‌ها کپی کردن محتوای موفق و انجام کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند.

منطقی است، درست است؟

از این گذشته، سئو، نوشتن خوب و سایر مهارت‌ها همگی بهترین روش‌هایی را دارند که باید دنبال کنید. مخاطبان شما نیز ترجیحات، انتظارات و الزاماتی دارند.

محتوای شما باید تا حدی شبیه محتوای دیگران باشد.

اما مشکل این توصیه اینجاست: اگر همه کارها را یکسان انجام دهند، هیچ کس برجسته نمی شود.

بنابراین، یادگیری نحوه ادغام و در عین حال برجسته شدن یک مهارت ضروری برای بازاریابی محتوا است.

بنابراین، به جای تقلید یا کپی کردن محتوای موفق، چندین نمونه را جمع آوری کنید که روی یک پلتفرم خاص یا برای یک مخاطب خاص کار کرده اند و بررسی کنید که چرا آنها موثر هستند.

سپس، می‌توانید از این بینش‌ها برای ایجاد و آزمایش محتوای خود استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد متمایز، منحصربه‌فرد باشید و نیازهای مخاطب هدف خود را برآورده کنید.

نتیجه

بازاریابی موثر فراتر از انتخاب موضوع مناسب یا نوشتن با کیفیت است.

با تقویت و استفاده از این 10 مهارت بازاریابی محتوا، محتوای شما به شما کمک می کند تا ترافیک مناسبی ایجاد کنید و با مخاطبان خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که باعث شود بر رقابت مسلط شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا