چهار نکته در مورد ساختار جدید لینک گوگل
مجله تودی : راهنمای جدید گوگل در مورد بهترین روشها برای پیوندها مشابهت شگفتآوری با آنچه ما در مورد الگوریتمها و استفاده صحیح از HTML میدانیم دارد.
در اینجا چهار نکته مهم در بهترین شیوههای بهروزرسانی شده SEO Link گوگل وجود دارد.
1. ویژگی عنوان می تواند مانند یک متن کار کند
اگر متن لنگر وجود نداشته باشد، گوگل می تواند از ویژگی عنوان استفاده کند.
اگر انکر تکست وجود نداشته باشد، ویژگی عنوان اعمال شده به عنصر پیوند میتواند به جای یک متن لنگر استفاده شود.
به عنوان مثال، گوگل از ویژگی title در لینک زیر به عنوان متن لنگر استفاده می کند:
در اینجا یک پیوند معمولی با یک متن لنگر وجود دارد:
<a href="https://www.example.com/">Example Anchor Text</a>
این پیوندی است که یک متن لنگر ندارد اما یک ویژگی عنوان دارد:
<a href="https://www.example.com/" title="Example Anchor Text"></a>
در مثال بالا، عنصر عنوان توسط گوگل بهگونهای استفاده میشود که انگار یک متن لنگر است.
استفاده صحیح از ویژگی عنوان در ساختار جدید لینک گوگل
به طور رسمی، هدف یک ویژگی عنوان زمانی که به یک عنصر پیوند اعمال می شود، ارائه نوع مشابهی از اطلاعات است که در متن لنگر یک پیوند وجود دارد.
بدنه سازنده استانداردهای HTML برای HTML، W3C، هدف از ویژگی عنوان اعمال شده به عنصر لنگر <a> را مشخص می کند:
برای هر عنصر لنگر که دارای یک ویژگی عنوان است، بررسی کنید که ویژگی عنوان همراه با متن پیوند، هدف پیوند را توصیف کند.
واقعیت جالب:
صفت عنوان مختص عنصر <a> نیست.
ویژگی عنوان در واقع یک ویژگی جهانی است، به این معنی که در همه عناصر مشترک است.
این بدان معناست که می توان یک عنصر عنوان را روی یک پاراگراف <p>، ایتالیک <i> و حتی روی یک عنصر عنوان <H1> قرار داد.
استفاده از ویژگی عنوان بر روی یک عنصر باعث می شود که یک راهنمای ابزار ظاهر شود.
بنابراین، اگر یک ویژگی عنوان را به عنصر عنوان <h1>، <h2> و غیره اضافه کنید، زمانی که خواننده سر عنوان را نگه می دارد، یک راهنمای ابزار حاوی کلمات در ویژگی عنوان از کلمات موجود در عنصر عنوان ظاهر می شود.
2. ساختار جدید لینک گوگل، نباید متن لینک دهی طولانی باشد
راهنمای جدید گوگل در مورد پیوندها بیان میکند که متن طولانی لنگر یک عمل بد در نظر گرفته میشود و توصیه میکند مختصر باشد (تا نقطه).
این نباید تعجب آور باشد زیرا هدف رسمی انکر تکست، طبق W3c، توصیف آنچه پیوند در مورد آن است، است.
هدف از این تکنیک توصیف هدف یک پیوند با ارائه متن توصیفی به عنوان محتوای عنصر است.
توضیحات به کاربر امکان می دهد این پیوند را از سایر پیوندهای موجود در صفحه وب تشخیص دهد و به کاربر کمک می کند تا تعیین کند که آیا پیوند را دنبال کند یا خیر.
URI مقصد معمولاً به اندازه کافی توصیفی نیست.»
این امر اهمیت دانستن استفاده صحیح و صحیح از HTML را برجسته می کند.
اگر HTML معتبر باشد، اگر از عناصر و ویژگیهای مختلف همانطور که قرار است استفاده شود استفاده شود، احتمالاً گوگل به آن پاسخ مثبت خواهد داد.
این نشان می دهد که دانستن استفاده صحیح از HTML چقدر مهم است.
در صورت شک، صفحات W3C یا Mozilla HTML Developer را بررسی کنید، که به نظر من استفاده از آنها آسان تر است.
من صفحات Developer Mozilla را ترجیح می دهم زیرا سازماندهی بهتری نسبت به منبع رسمی W3C دارد.
3. متن و زبان طبیعی برای متن لنگر پیوند مهم است
استفاده از زبان طبیعی، به نظر من، برای اطمینان از اینکه محتوا به درستی بهینه شده است، مهم است.
هر الگوریتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که امروزه از Google منتشر میشود، بر درک زبان طبیعی متمرکز است.
الگوریتمهای گوگل بر اساس کلمات کلیدی در محتوا، «امتیاز» را نشان نمیدهند.
بنابراین اگر الگوریتمهای گوگل متن را به روشی خاص تفسیر میکنند (به نهادها، افعال، زمینه و غیره نگاه میکنند)، پس منطقی است که محتوای واضح و قابل فهم بنویسید.
طبق دستورالعمل جدید گوگل در مورد لینک ها. فکر کردن به زمینه و استفاده از زبان طبیعی بهترین روش برای متن لنگر پیوند است.
راهنمای جدید توصیه میکند:
تا جایی که ممکن است طبیعی بنویسید و در برابر اصرار برای پر کردن هر کلمه کلیدی مرتبط با صفحه ای که به آن پیوند می دهید مقاومت کنید (به یاد داشته باشید، پر کردن کلمات کلیدی نقض خط مشی های هرزنامه ما است).
از خود بپرسید آیا خواننده برای درک صفحه بعدی به این کلمات کلیدی نیاز دارد؟
اگر به نظر می رسد که کلمات کلیدی را به متن لنگر وارد می کنید، احتمالاً خیلی زیاد است.”
در قدیم استفاده از کلمات کلیدی در متن لنگر مفید بود.
از آنجایی که گوگل از فناوری هایی مانند BERT برای درک معنای جملات و عبارات استفاده می کند، بنابراین منطقی است که متن لنگر طبیعی را بنویسید که گوگل بتواند آن را بفهمد.
گوگل از BERT برای درک سوالات جستجو و صفحات وب استفاده می کند، من فقط از BERT به عنوان مثالی استفاده می کنم که چرا زبان طبیعی خوب نوشته شده مهم است.
اعلامیه رسمی BERT در سال 2019 بیان کرد که زمینه برای درک زبان طبیعی چقدر مهم است:
«به خصوص برای جست و جوهای مکالمه طولانی تر، یا جستجوهایی که حروف اضافه مانند «برای» و «به» اهمیت زیادی برای معنا دارند، «جستجو» قادر به درک متن کلمات در جستار شما خواهد بود.
شما می توانید به روشی جستجو کنید که برای شما طبیعی باشد.”
اعلامیه رسمی BERT در سال 2018 در مورد اینکه چگونه “زمینه” برای درک معنای محتوا مهم است صحبت می کند.
این چیزی است که می گوید:
«…نمایشهای از پیش آموزش دیده شده میتوانند بدون زمینه یا متنی باشند، و بازنماییهای زمینهای میتوانند یک طرفه یا دو طرفه باشند.
مدلهای بدون زمینه مانند word2vec یا GloVe برای هر کلمه در واژگان یک نمایش جاسازی کلمه ایجاد میکنند.
به عنوان مثال، کلمه “بانک” در “حساب بانکی” و “کرانه رودخانه” همان نمایش بدون بافت را دارد.
مدلهای متنی در عوض نمایشی از هر کلمه ایجاد میکنند که بر اساس کلمات دیگر در جمله است.
به عنوان مثال، در جمله «من به حساب بانکی دسترسی پیدا کردم»، یک مدل متنی یک جهته «بانک» را بر اساس «من به حساب دسترسی پیدا کردم» اما نه «حساب» را نشان میدهد.
با این حال، BERT “بانک” را با استفاده از زمینه قبلی و بعدی خود – “من به حساب … دسترسی پیدا کردم” – از انتهای یک شبکه عصبی عمیق شروع می کند و آن را عمیقاً دو طرفه می کند.
واضح است که زمینه و زبان طبیعی برای الگوریتم گوگل مهم است. با آنچه که من فقط در مورد یکی از الگوریتمهای Google، BERT نوشتم، توصیههای گوگل در مورد نحوه نوشتن متن لنگر لایهای از معنی را به دست میآورد:
“تا حد امکان طبیعی بنویسید…”
4. در ساختار جدید لینک گوگل پیوندها را پشت هم نزنید
پیوندهای زنجیره ای به این معناست که شما پیوندهایی را نزدیک به هم اضافه می کنید تا هر کلمه پیوند شده به اندازه کافی ارتباط صفحه پیوند داده شده را نشان ندهد.
علاوه بر این، متنی که یک پیوند را احاطه کرده و زمینه را فراهم میکند، وقتی پیوندها را زنجیرهای میکنید، از بین میرود.
راهنمای جدید Google توضیح میدهد:
“پیوندها را در کنار یکدیگر زنجیر نکنید. برای خوانندگان شما سخت تر است که بین پیوندها تمایز قائل شوند و متن اطراف را برای هر پیوند از دست می دهید.”
این توصیه به درک استفاده صحیح از عناصر و عناوین HTML برای نوشتن HTML معتبری که گوگل آن را درک می کند، برمی گردد.
باز هم، خواندن صفحات توسعه دهنده موزیلا در مورد HTML را به شدت توصیه می کنم.
جستجوی لینک های بهینه شده
اطلاعات جالب زیادی در راهنمای جدید توسعه یافته گوگل در مورد بهترین شیوه ها برای پیوندها وجود دارد.
کاملاً ارزش وقت گذاشتن برای خواندن را دارد.