مجله تودی : توضیحات متا محتوای صفحه را خلاصه می کند و آن را در نتایج جستجو به کاربران ارائه می دهد. این یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام جستجوی چیزی می بینند، بنابراین بهینه سازی آن برای سئو بسیار مهم است. این فرصتی است که کاربران را متقاعد کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند! این پست به شما ویژگی های یک توضیحات متا خوب و اینکه چگونه Yoast SEO می تواند به شما کمک کند آن را به درستی انجام دهید، به شما نشان می دهد.
فهرست محتویات
آیا برای عبارت کلیدی در بررسی متا توضیحات در Yoast SEO چراغ راهنمایی قرمز دریافت کردید؟ این بررسی چه کاری انجام می دهد را بخوانید و چگونه این چراغ راهنمایی را سبز کنید . Yoast SEO همچنین طول توضیحات متا شما را بررسی می کند. درباره نحوه عملکرد آن چک و نحوه نوشتن توضیحات متا مختصر بخوانید.
توضیحات متا یک تگ HTML است که می توانید برای یک پست یا صفحه وب سایت خود تنظیم کنید. در آن، شما می توانید تقریباً از 155 کاراکتر برای توصیف موضوع صفحه خود استفاده کنید. اگر خوش شانس باشید، گوگل آن را زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. این به شما اجازه می دهد تا کاربران موتورهای جستجو را متقاعد کنید که صفحه شما آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد.
در نتایج جستجوی Google، این جایی است که می توان آن را نمایش داد:
و این چیزی است که در کد HTML صفحه به نظر می رسد:
هدف توضیحات متا ساده است: باید کسی را وادار کند که با عبارات جستجو در Google جستجو کند تا روی شما کلیک کند. ارتباط دادن. به عبارت دیگر، توضیحات متا برای ایجاد کلیک از موتورهای جستجو وجود دارد.
موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت مستقیم SEO از توضیحات متا وجود ندارد – آنها از آن در توضیحات خود استفاده نمی کنند. الگوریتم رتبه بندی اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR) برای تعیین اینکه آیا شما نتیجه خوبی دارید یا خیر استفاده می کند. اگر افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، گوگل شما را نتیجه خوبی می داند و – بر اساس موقعیت شما – شما را در رتبه بندی بالا می برد. به همین دلیل است که بهینهسازی توضیحات متا و بهینهسازی عناوین مهم است.
متأسفانه، هیچ تضمینی وجود ندارد که Google توضیحات را که شما نوشته اید نمایش می دهد. اما، از آنجایی که این احتمال وجود دارد، همیشه ارزش تلاش را دارد تا آن را به پست یا صفحه خود اضافه کنید.
در این ویدیوی Yoast SEO Academy، Fleur توضیح میدهد که چگونه عناوین و توضیحات متا به افزایش دید شما در Google کمک میکنند:
یک توضیحات متا خوب شامل چه چیزهایی است؟
در اینجا فهرستی از عناصری است که برای نوشتن یک متا توضیحات خوب به آنها نیاز دارید:
آن را تا 155 کاراکتر نگه دارید
از صدای فعال استفاده کنید و آن را قابل اجرا کنید
یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید
از عبارت کلیدی تمرکز استفاده کنید
نمایش مشخصات در صورت نیاز
مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد
آن را منحصر به فرد کنید
بیایید آنها را با جزئیات مرور کنیم!
1. 155 کاراکتر بنویسید
طول مناسب وجود ندارد. بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. شما باید فضای کافی را برای انتقال پیام اختصاص دهید، اما آن را کوتاه و سریع نگه دارید. با این حال، اگر نتایج جستجو را در گوگل بررسی کنید، اغلب قطعاتی از 120 تا 156 کاراکتر را مشاهده خواهید کرد، مانند مثال زیر. گوگل می گوید می توانید توضیحات متا خود را تا زمانی که بخواهید ایجاد کنید، اما محدودیتی برای آنچه در SERP ها می توانیم ببینیم وجود دارد – و این حدود 155 کاراکتر است. هر چیزی دیگر کوتاه می شود.