سئو

روش های اندازه گیری کیفیت جستجو گوگل

اندازه گیری کیفیت جستجو گوگل: Google چگونه می‌داند که آیا نتایج جستجویش بهبود می‌یابد؟ در ادامه با مجله تودی همراه باشید تا جامع ترین اطلاعات را کسب کنید.

الیزابت تاکر در قسمتی از پادکست Search Off The Record گوگل، راهنمای جستجوی گوگل، مدیریت محصول، درباره چگونگی اندازه گیری کیفیت جستجو توسط گوگل بحث می کند.

این مقاله افشاگری‌های کلیدی تاکر، پیامدهای آن برای بازاریابان و اینکه چگونه می‌توانید برای ماندن در آینده سازگار شوید را بررسی می‌کند.

اندازه گیری کیفیت جستجو گوگل

رویکرد چند وجهی اندازه گیری کیفیت جستجو گوگل

تاکر که پس از 15 سال به عنوان دانشمند داده در گوگل به مدیریت محصول منتقل شد، می‌گوید تعیین اینکه آیا کیفیت جستجو در حال بهبود است یا خیر دشوار است.

او با تشریح یک استراتژی جامع که شامل نظرسنجی‌های کاربر، ارزیاب‌های انسانی و تحلیل رفتاری است، اذعان کرد: «واقعاً سخت است».

تاکر توضیح داد

ما از معیارهای زیادی استفاده می‌کنیم که در آن پرس و جوها را نمونه‌برداری می‌کنیم و از ارزیاب‌های انسانی می‌خواهیم تا نتایج را برای مواردی مانند ارتباط ارزیابی کنند.»

او همچنین اشاره کرد که Google الگوهای رفتاری کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بفهمد آیا افراد با موفقیت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می‌کنند یا خیر.

هدف متحرک رفتار کاربر با بهبود کیفیت جستجو

هدف متحرک رفتار کاربر با بهبود کیفیت جستجو

تاکر فاش کرد که با بهبود کیفیت جستجو، کاربران پرس و جوهای پیچیده تری انجام می دهند.

این یک چشم‌انداز دائماً در حال تغییر برای تیم‌های Google ایجاد می‌کند.

تاکر مشاهده کرد:

“هرچه بهتر بتوانیم این کار را انجام دهیم، جستجوهای جالب و دشوارتری را افراد انجام خواهند داد.”

معایب و عملکرد ضعیف جستجو

تاکر به اشتراک گذاشت که در کوتاه مدت، عملکرد ضعیف جستجو ممکن است منجر به افزایش فعالیت جستجو شود زیرا کاربران برای یافتن اطلاعات تلاش می کنند.

با این حال، این روند در درازمدت معکوس می شود و عملکرد ضعیف پایدار و منجر به کاهش استفاده می شود.

تاکر هشدار داد:

“اندازه گیری که می تواند در بلندمدت خوب باشد، می تواند در کوتاه مدت گمراه کننده باشد.”

تعیین کمی کیفیت جستجو گوگل

تعیین کمی کیفیت جستجو گوگل

برای مقابله با چالش کمی کردن کیفیت جستجو، گوگل به مجموعه گسترده (و در حال گسترش) معیارهایی که عواملی مانند ارتباط، دقت، قابلیت اطمینان و «تازه بودن» را می سنجد، متکی است.

اما اعداد همیشه داستان کامل را بیان نمی کنند، تاکر هشدار داد:

“من فکر می کنم یک چیز مهمی که همه ما باید اذعان کنیم این است که همه چیز مهم قابل اندازه گیری نیست و هر چیزی که قابل اندازه گیری است مهم نیست.”

برای پرسش‌های نسبتاً ساده، مانند جستجوی «فیس‌بوک»، ارائه نتایج مرتبط کار نسبتاً ساده‌ای برای موتورهای جستجوی مدرن است.

با این حال، جستجوهای تخصصی یا پیچیده‌تر نیازمند تحلیل و توجه دقیق هستند، به‌ویژه در مورد اطلاعات حیاتی سلامت.

عنصر انسان

Google قصد دارد مفیدترین اطلاعات را برای نیازهای جستجوگران ارائه دهد، که به همان اندازه متنوع هستند که شناسایی آنها در مقیاسی که Google در آن کار می کند دشوار است.

تاکر می گوید:

“درک اینکه آیا ما آن را به درستی انجام می دهیم، کجا آن را به درستی انجام می دهیم، جایی که نیاز به تمرکز از آن میلیاردها پرسش وجود دارد – در واقع، این یک مشکل بزرگ است.”

از آنجایی که پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مرزهای امکان‌پذیر در جستجو را پیش می‌برند، تاکر “عنصر انسانی” را به عنوان یک قطعه کلیدی از پازل می‌بیند.

از ارزیاب‌های کیفیت جستجو که نتایج واقعی را ارزیابی می‌کنند تا مهندسان و مدیران محصول، رویکرد Google برای تعیین کمیت پیشرفت‌های جستجو، داده‌های بزرگ را با بینش انسانی ترکیب می‌کند.

نگاهی به آینده وب سایت ها

نگاهی به آینده وب سایت ها

تاکر می‌گوید تا زمانی که وب به تکامل خود ادامه می‌دهد، کار Google برای اصلاح اندازه گیری کیفیت جستجو خود ادامه خواهد داشت:

“تکنولوژی دائما در حال تغییر است، وب سایت ها دائما در حال تغییر هستند. اگر فقط بی حرکت می ایستادیم، جستجو بدتر می شد.»

اطلاعات آماری Google می‌تواند به هماهنگ کردن استراتژی‌های شما با استانداردهای در حال تحول Google کمک کند. تودی این اطلاعات را برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان جمع آوری کرده است تا بهترین و جامع ترین اطلاعات را کسب کنید.

موارد مهم عبارتند از:

  1. کیفیت بر کمیت: با توجه به تمرکز Google بر مرتبط بودن و مفید بودن، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور را به جای هدف گذاری برای حجم زیاد، در اولویت قرار دهید.
  2. پیچیدگی را در آغوش بگیرید: محتوایی را توسعه دهید که نیازهای ظریف و خاص کاربر را برطرف کند.
  3. بلند مدت فکر کنید: به یاد داشته باشید که معیارهای کوتاه مدت ممکن است گمراه کننده باشند. به جای برنده شدن سریع، روی عملکرد پایدار و رضایت کاربر تمرکز کنید.
  4. رویکرد جامع: مانند Google، رویکردی چندوجهی را برای اندازه‌گیری موفقیت محتوای خود اتخاذ کنید و معیارهای کمی را با ارزیابی‌های کیفی ترکیب کنید.
  5. تطابق پذیر بمانید: با توجه به تغییرات مداوم در فناوری و رفتار کاربر، انعطاف پذیر باشید و آماده باشید تا استراتژی های خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.
  6. انسان محور: در حالی که از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنید، اهمیت بینش انسانی را در درک و برآوردن نیازهای کاربران دست کم نگیرید.

همانطور که بینش تاکر نشان می‌دهد، این رویکرد کاربر اول در مرکز تلاش‌های Google برای بهبود کیفیت جستجو است – و همچنین باید در مرکز استراتژی هر بازاریاب قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا