دلایل افزایش کار پاره وقت چیست؟

افزایش کار پاره وقت
تعادل بین فرصت های پاره وقت و تمام وقت آنقدر تغییر نکرده است که نشان دهد مشاغل پاره وقت آینده کار است، با این حال، کافی است در نظر بگیریم که ممکن است در حین صحبت کردن، روند کاری جدیدی در حال آشکار شدن باشد.

روند افزایش کار پاره وقت نشان می دهد که تعداد فرصت های پاره وقت در مقایسه با نقش های تمام وقت در حال افزایش است و جنبشی گیج کننده در حوزه کار ایجاد می کند.

طبق گزارش های داده شده، سهم آگهی‌های شغلی پاره وقت از سال 2022 افزایش یافته است، با این حال، تعداد موقعیت‌های تمام وقت ثابت مانده است.

به نظر می رسد کارفرمایان در حال ترویج رشد فرصت های شغلی پاره وقت هستند و برخی معتقدند این به دلیل نیازهای محدود آنها به نیروی کار است.

چرا مشاغل پاره وقت در حال افزایش هستند؟

چرا مشاغل پاره وقت در حال افزایش هستند؟

الگوهای رشد مشاغل پاره وقت نشان می دهد که سهم پست ها برای چنین نقش هایی در مقایسه با ارقام قبل از سال 2022 تقریباً 10 درصد افزایش یافته است. از ژانویه 2022 تا مه 2024، سهم نقش‌های تمام وقت تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند، در حالی که موقعیت‌های تبلیغاتی هم‌زمان پاره وقت و هم تمام وقت به طور همزمان در سال 2022 قبل از بازگشت به حالت عادی برای مدت کوتاهی افزایش یافت.

افزایش کار پاره وقت نشان می دهد که کارفرمایان ممکن است برخی از مزایای خروج از تمام وقت را ببینند، اما ما هنوز نمی دانیم اینها چیست.

نکته جالب این است که افزایش کار پاره وقت فقط به یک رشته یا یک صنعت منحصر به فرد محدود نمی شود. مطالعات همچنین نشان داد که صنعت زیبایی و سلامتی بزرگترین تغییر را تجربه کرد و سهم آن از مشاغل پاره وقت 26 درصد رشد کرد.

صنعت بازاریابی با رشد 10.2 درصدی در رتبه بعدی قرار گرفت و مهمان‌نوازی و گردشگری، رسانه‌ها و ارتباطات، و هنر و سرگرمی از روند کار پاره وقت پیروی کردند. صنایعی که بیشتر پزشکی محور هستند، شاهد کاهش در نقش های کار پاره وقت بودند، که منطقی است با توجه به اینکه این کارگران ملزم به حضور مداوم در مشاغل خود برای دوره های طولانی تر هستند.

دلیل روند رشد کار پاره وقت چیست؟

دلیل روند رشد کار پاره وقت چیست؟

این روند در کار پاره وقت زمانی گیج کننده است که شما مجبور می شوید برای بررسی اینکه آیا کارفرمایان داوطلبانه چنین نقش هایی را انتخاب می کنند یا به این دلیل که معتقدند این راهی برای جذب و حفظ استعدادها است.

در حالی که ما می دانیم که مشاغل پاره وقت در حال افزایش هستند، آیا کارفرمایان مجبور هستند برای متعادل کردن هزینه های نیروی کار و مزایای کارکنان خود به شیوه ای قابل مدیریت تر تغییر کنند؟ این نشان می دهد که یک مبارزه اقتصادی برای سرپا نگه داشتن مشاغل در جریان است.

از سوی دیگر، ما دائماً در مورد اهمیت انعطاف پذیری در محیط کار صحبت می کنیم. اگر افزایش موقعیت‌های شغلی پاره‌ وقت به این دلیل رخ می‌دهد که کارمندان به جای کار کردن در یک نقش تمام‌وقت، چندین شغل جانبی و مشاغل نیمه‌وقت از راه دور را انتخاب می‌کنند، ممکن است به طور کامل در دوره جدیدی از کار باشیم.

یونان اخیراً برنامه‌های خود را برای معرفی یک هفته کاری شش روزه اعلام کرده است و به کارگران اجازه می‌دهد تا علاوه بر نقش تمام‌وقت خود، نقش دوم نیمه‌ وقت را نیز داشته باشند. کمبود کارگران ماهر باعث حرکت در این برنامه شد، اما می تواند نشان دهنده مسیر بعدی بازار کار جهانی باشد.

افزایش روآوردن کارمندان به کارهای جانبی

افزایش روآوردن کارمندان به کارهای جانبی

در اوایل سال جاری، CNBC گزارش داد که بیش از 65 درصد از کارمندان از حقوقی به حقوق دیگر زندگی می کنند. در چنین شرایطی، اگر کارمندان بخواهند مقداری درآمد قابل تصرف داشته باشند یا برای آینده پس انداز کنند، باید چندین شغل را انجام دهند و در اختیار داشته باشند.

در نتیجه، کارمندان باید در کنار کار اصلی خود کار پاره وقتی داشته باشند و جدا از نقش‌های تمام‌وقت خود، یک شغل جانبی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که به اهداف درآمدی خود می‌رسند. افزایش کار پاره وق در صنایعی مانند زیبایی و تندرستی و رسانه و ارتباطات نیز می تواند با تبدیل شدن این نقش های پاره وقت خاص به مشاغل جانبی توضیح داده شود.

بسیاری از کارهای رسانه ای یا وظایف زیبایی شناسی را می توان به عنوان مشاغل نیمه وقت از راه دور انجام داد که می تواند از راحتی در خانه انجام شود. دورکاری فرآیند چند شغل را ساده می‌کند و رشد مشهود دورکاری در چند سال اخیر را می‌توان با روند پاره‌وقتی که امروز می‌بینیم مرتبط دانست.

ما به داده های بیشتری برای نتیجه گیری دقیق نیاز داریم، اما به نظر می رسد این می تواند دلیلی برای رشد مشاغل پاره وقت باشد. این کارگران کسانی هستند که از افزایش تعداد فرصت های پاره وقت بهترین بهره را می برند، زیرا می توانند به جای یک نقش دوم تمام وقت، به راحتی به نقش پاره وقت به عنوان یک شغل جانبی متعهد شوند.

روی آوردن دانشجویان به مشاغل آنلاین

روی آوردن دانشجویان به مشاغل آنلاین

روند دیگری که مشاهده شده افزایش تعداد دانشجویانی است که در کنار تحصیل به مشاغل جانبی نیز می پردازند. بی‌بی‌سی گزارش داد که بیش از 55 درصد از دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل، به طور متوسط ​​13.5 ساعت در هفته کار می‌کنند.

در مناطق خاصی، محدودیت شدیدی در مورد چند ساعت کار دانشجویی در هفته وجود دارد، اما برای بسیاری از آنها، کار در حین تکمیل تحصیلات بخش مهمی از تجربه دانشجویی آنها است. برخی ممکن است این کار را برای تجربه انجام دهند، اما برای اکثریت، انجام کارهای پاره وقت کمک می کند تا به میزان بسیار محدودی بتوانند مخارج روزمره خود را تامین کنند.

برخی از مشاغل آنلاین محبوب برای دانشجویان عبارتند از:

  • مدرس
  • مترجم
  • نسخه نگار
  • مدیر رسانه‌های اجتماعی/سازنده محتوا/Influencer
  • نویسنده/بلاگر آزاد
  • طراح گرافیک
  • ویرایشگر ویدیو
  • آکتور صدا
  • تستر
  • استریمر

دانش‌آموزانی که در استفاده از فناوری مهارت دارند و دانش اولیه در زمینه طراحی سایت و کدنویسی دارند، امروزه می‌توانند راحت‌تر به عنوان فریلنسر کار کنند. گرایش های کار پاره وقت می تواند آنها را به سمت ایفای نقش های رسمی تر به جای کار بر روی پروژه های انفرادی جذب کند، اما بعید به نظر می رسد که کل روند برای ترغیب آنها به کار با یک سازمان انجام شده باشد. اگرچه آنها به عنوان تازه کارها نیروی کار ارزان تری را ارائه می دهند، اما شرایط پیرامونی زیادی وجود دارد که باید قبل از اقدام برای گنجاندن آنها در نظر گرفته شود.

افزایش کار پاره وقت به احتمال زیاد توسط کارفرمایان حمایت شده است و با ترجیحات کارگرانی که ترجیح می دهند یک شغل پایدار و با درآمد خوب داشته باشند همخانی ندارد، به جای پراکندگی گیج کننده از نقش های بسیاری که این کار را انجام نمی دهند. کارگران علاقه ای به انجام کارهای نیم وقت ندارند چرا که باید کار تمام وقتی هم در کنار آن داشته باشند این می تواند باعث خستگی های جبران ناپذیر شود و روزمره آن ها را به خطر بی اندازد چرا که بیشتر تایم زندگی خود را در حال کار کردن می باشند تا بتوانند مخارج زندگی را تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا