طراحی وب

گوگل ترند چیست؟

اگر شما در حوزه طراحی وب‌سایت فعالیت می‌کنید و به دنبال راهی برای پیدا کرده کلمه کلیدی هستید تا سایت‌هایتان را سئو کنید، حتما اسم گوگل ترند به گوش‌تان خورده است. اگر نمی‌دانید که این ابزار قدرتمند چگونه کار می‌کند، با مجله تودی همراه باشید.

گوگل ترند چیست؟

یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل برای تعیین کلمه کلیدی مناسب بر اساس جستجوی بیشتر کاربران بر اساس یک سری فیلدها را به شما ارائه می‌دهد. البته ناگفته نماند که بخاطر تحریم‌هایی که گوگل بر کشورمان اعمال کرده است، دسترسی به چند بخش این ابزار برای ما قابل دسترس نیست.

اما روش کار با گوگل ترندز به چه صورت است؟

در ابتدا باید وارد سایت گوگل ترند شوید. در قسمت مشخص شده در عکس ابتدا کشور مورد نظر (اگر برای پیدا کردن کلمه کلیدی بر اساس جستجو در ایران میخواهید، ایران را انتخاب کنید.) را انتخاب کرده و سپس در قسمت سرچ بار کلمه مورد نظر خودتان را جستجو کنید.

گوگل ترندز

پس از انتخاب کشور مقصد و جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما در گوگل ترند، می‌توانید نتیجه‌ای از آمارهای جستجوی همان کلمه را در قسمت Interest over time مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید کلمات مختلف را (تا سقف پنج کلمه) با یکدیگر مقایسه کنید. در نموداری که برای شما به نمایش داده شده، شما این قابلیت را دارید تا جستجوی کلمات خودتان را بر اساس تاریخ، دسته بندی و نوع محدود کنید.

گوگل ترندز

با اسکرول کردن به سمت پایین صفحه نمایش، با قسمت Compared breakdown by sub-region مواجه می‌شوید. در این بخش شما می‌توانید بر اساس استان و شهر نتیجه جستجوی خودتان را مشاهده کنید.

گوگل ترندز

در قسمت‌های پایین‌تر، شما می‌توانید در سمت راست، کلمه میزان جستجوی مورد نظر خود را بر اساس استان یا شهر ملاحظه فرمایید و در باکس سمت چپ در قسمت Related queries به شما پیشنهاداتی بر اساس بیشترین سرچ (top) و پیشرفت جستجوی کلمه کلیدی (rising) را نگاه کنید.

گوگل ترندز

اما در گوگل ترندز بخش‌های مفیدی هستند که متاسفانه برای ایران غیرفعال هستند، از جمله این بخش‌ها می‌توان به Trending Searches اشاره کرد. بعد از ورود به این بخش شما با زیرمجموعه دیگر مواجه می‌شوید.

در بخش DAILY SEARCH TRENDS شما کلماتی که در آن روز ترند شده‌اند را مشاهده می‌کنید. در این بخش قسمتی وجود دارد (با علامت قرمز مشخص شده) که با کلیک بر روی آن می‌توانید کد اسکریپت آن بخش را دریافت کرده و در وبسایت خود نمایش دهید. همچنین در این بخش نیز قابلیت انتخاب کشور هم درج شده است.

گوگل ترندز

در تب کناری یعنی REAL-TIME SEARCH TRENDS، این امکان برای شما فراهم است که مشاه کنید کلمات برتر در 24 ساعت گذشته (با ذکر ساعت دقیق) چه بوده‌اند. همچنین در این بخش شما می‌توانید دسته‌بندی دلخواه خود را عوض کنید و کلمات مربوط به همان دسته بندی را مشاهده کنید.

گوگل ترندز

جستجوهای برتر در سال

از جمله قسمت‌هایی که برای کشور ایران فعال نمی‌باشد، جستجوهای برتر در یک سال، در دسته بندی های موضوعی مختلف می‌باشد. شما در این قسمت می‌توانید کشورم ورد نظر و سالی که میخواهید رو انتخاب کنید و نتایج مربوط به همان سال در همان کشور را مشاهده کنید.

گوگل ترندز

به طور کلی اگر شما به عنوان یک سئوکار می‌خواهید سایتی را سئو و بهینه سازی محتوایی کنید، حتما می‌توانید از این ابزار نهایت استفاده را ببرید.

اگر درمورد CDN اطلاعاتی ندارید می‌توانید مقاله “CDN چیست ؟ چرا از سی دی ان استفاده کنیم؟” را نیز مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا