سئو

رتبه الکسا (alexa rank) چیست؟

اهمیت استفاده از آن چیست؟

رتبه الکسا در بین سئو کاران بسیار اهمیت دارد. در واقع ایران در بین کشورهای جهان جزو معدود کشورهایی است که رتبه الکسای سایت‌ها بیشتر از بخش‌های دیگر سایت برای مدیران سایت اهمیت دارد. در بسیاری از موارد کاربران برای خرید محصول، استفاده از خدمات و… به رتبه الکسای آن سایت را بررسی می‌کنند و سپس اقدام به خرید می‌کنند. با مجله تودی همراه باشید تا باهم به بررسی اهمیت رتبه الکسا بپردازیم.

در واقع چه درست و چه غلط، کم شدن رتبه الکسای سایت برای بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. بهتر است در کنار مواردی که برای سئو سایت استفاده می‌شود، این مورد را نیز پیش ببرید و فقط تمرکزتان را بر روی کاهش رتبه الکسای سایت نذارید. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با مفهوم این موضوع آشنا بشویم.

رتبه الکسا چیست؟

در سطح سایت‌های خارجی ابزارهای آنلاین بسیار زیادی فعالیت می‌کنند که به بررسی زوایای مختلف کل سایت‌های موجود در بستر وب می‌پردازند. وبسایتی مثل Moz اعتبار سئو سایت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. wayback machine، ابزاری است که در آن آرشیو سایت‌های مختلف را در خود نگه می‌دارد و در این بین‌، وبسایت Alexa بر اساس یکسری شاخص‌ها همه سایت‌های موجود را بر اساس کشور و جهان رتبه بندی می‌کند. لازم است بدانید این ابزار زیر مجموعه شرکت amazon است.

بیشترین تمرکز الکسا بری امتیاز دهی و رتبه بندی سایت‌ها، بر اساس تعداد بازدید و زمانی است که کاربران بر روی آن سایت باقی می‌ماند. این ابزار سایت‌ شما را بر اساس کشور و امتیاز جهانی رتبه بندی می‌کند. برای مثال تصویر زیر ده تا از بهترین سایت‌های ایرانی را به شما نمایش می‌دهد.

رتبه الکسا (alexa rank) چیست؟

طبق تصویر بالا، در رتبه یک گوگل قرار گرفته است که نشان می‌دهد در جستجوهایی که در کشورمان ایران صورت می‌گیرد، گوگل بیشترین سرچ را داشته است و به ترتیب سایت‌های آپارات، دیجی کالا، ورزش3 و نمناک در ربته‌های دو تا پنج قرار گرفته‌اند. در تصویر پایین می‌توانید پربازدیدترین سایت‌های جهانی را بر اساس رتبه الکسا مشاهده کنید.

رتبه الکسا (alexa rank) چیست؟

بار دیگر طبق تصویر بالا گوگل بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. رتبه الکسا ی سایت‌هایی همچون یوتیوب، tmall، فیس‌بوک و بایدو به ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند.

چطور رتبه الکسا را بررسی کنیم؟

دو روش برای بررسی رتبه الکسا وجود دارد. روش اول ورود به سایت الکسا و وارد کردن دامنه سایت‌ خود در جایگاه مشخص که پس از گذشت چند ثانیه، رتبه الکسای سایت شما به نمایش در‌می‌آید. همچنین در این صفحه می‌توانید اطلاعاتی جزئی درمورد سئوی سایت خود را نیز مشاهده کنید.

روش دوم استفاده از افزونه الکسا برای مرورگر کروم است. بعد از فعال کردن این افزونه بر روی مرورگرتان تنها کافی است به سایتی که نیاز دارید رتبه الکسای آن را مشاهده کنید بروید و بر روی آیکن الکسا کلیک کرده تا اطلاعات آن را ملاحظه کنید.

رتبه الکسا (alexa rank) چیست؟

تا اینجا با مفهوم کلی و اصلی رتبه الکسا آشنا شدیم و تا حدودی متوجه شدیم که چرا مدیران سایت به کاهش ربته‌ الکسای سایت خود علاقه مند هستند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص معیارهای رتبه بندی الکسا به شما توضیح می‌دهیم.

معیار رتبه بندی الکسا چیست؟

اطلاعات بسیار متعددی در خصوص رتبه بندی سایت‌ها توسط ابزار الکسا وجود دارد. به طور خلاصه به مهم‌ترین معیارهای الکسا برای رتبه‌بندی را برای شما به نمایش می‌دهیم:

بازدید صفحات: بازدید و ترافیک سایت یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین روش‌ها برای کاهش رتبه‌الکسای شما است. هر چه تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما بیشتر باشد و در عین حال میزان باقی ماندنشان در سایت بالاتر بشود، رتبه الکسای شما به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

page view یا صفحات بازدید شده: page view به این موضوع اشاره می‌کند که هر کاربر به طور متوسط پس از ورود به سایت، چه تعداد صفحه‌ای را مشاهده می‌کند. هر چه کاربران سایتتان صفحات جدیدی را بازدید کنند، میزان الکسای سایت شما نیز کاهش می‌کند.

CTR یا نرخ کلیک: برخی از منابع انگلیسی بر این باورند که نرخ کلیک برای کاهش رتبه الکسا موثر است.

TIME ON SITE یا زمان ماندگاری کاربر: میانگین زمانی که هر کاربر بعد از ورود به سایت بر روی سایتتان صرف می‌کند از جمله نکاتی است که رتبه الکسای سایتتان کاهش پیدا می‌کند.

همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص تودی با شماره : ۷۱۰۵۳۴۹۴ تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا