بر خلاف تمام تعاریفی که در اینترنت در مورد سیستم فروش میخونید میخام تعریفی ساده تر و دقیق تر رو بهتون بگم هر ساختاری در مجموعه شما که منجر به فروش میشه رو بهش سیستم فروش میگیم.
این ساختار و سیستم میتونه دیجیتالی همراه با نرم افزاهای تخصصی باشه یا میتونه به سنتی ترین روش ممکن باشه در واقع هر کس که داره محصول یا خدماتی رو میفروشه سیستم فروش رو داره حتی اگر خودش ندونه کار اصلی اینه سیستم های فروش رو به روز رسانی و بهینه سازی کنیم.
یک سیستم فروش مدرن نیازمند طراحی دقیق است که بر اساس فاکتور های زیر باید مخصوص مجموعه شما طراحی بشه:
1- شناخت پرسونای فروش
2- طراحی و ایجاد کانال های فروش
3- سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری سیستم
4- سیستم تامین کالا یا خدمات
5- روند های گزارش گیری
6- بررسی منابع انسانی
7- مدیریت لید های فروش
نرم افزار CRM به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان مناسب خود را شناسایی و اولویت بندی کنند. این امر به آنها امکان می دهد تا منابع خود را بر روی مشتریانی متمرکز کنند که بیشترین احتمال خرید را دارند. بودجه های تبلیغاتی بخصوص در روش های سئو بسیار بهینه سازی می شود. هر چه کاربر هدف در نرم افزار و سیستم فروش بهینه تر تعریف شود هدف گذاری فروش دقیق تر خواهد بود.