شبکه‌های اجتماعی

42 آمار و حقیقت از فیسبوک در سال 2024

فکر کردی فیس‌بوک دیگه از مد افتاده؟ خب باید بگیم که سخت در اشتباهی! فیس‌بوک هنوز تو سال ۲۰۲۴ یکی از غول‌های رسانه‌های اجتماعیه. مجله تودی در این مقاله به آمار ها و فکت های این شرکت در سال 2024 میپردازه

با بیش از ۳ میلیارد کاربر فعال، همچنان یه گزینه طلایی برای کسب‌وکارها، بازاریاب‌ها و حتی عاشقای فضای مجازیه.

با این‌که این روزا کلی پلتفرم جدید و شیک اومده، فیس‌بوک هنوزم یه سر و گردن بالاتره؛ به خاطر جامعه کاربری متنوع و گستردگی‌ای که داره. خلاصه، اگه دنبال تعامل جدی – چه شخصی، چه تجاری – هستی، فیس‌بوک یه انتخاب قدرتمنده.

توی این مطلب، می‌خوایم نگاهی به آمار و اطلاعات جدید فیس‌بوک بندازیم و ببینیم چطور داره تو بازی رسانه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کنه.

آمار های کلی از فیسبوک در سال 2024

1. فیس بوک با بیش از 3 میلیارد کاربر فعال جهانی، پر استفاده ترین پلتفرم اجتماعی جهان در سال 2024 است.

2. این سومین برنامه پر استفاده در سراسر جهان در بین کاربران تلفن همراه است که پس از WhatsApp و YouTube است.

3. فیس بوک از نظر زمان صرف شده در رتبه سوم قرار دارد (پس از TikTok و YouTube)، به طوری که کاربران به طور متوسط ​​19 ساعت و 47 دقیقه در ماه در برنامه اندروید این شرکت صرف می کنند.

4. 64.1٪ از کاربران فیس بوک اندروید هر روز برنامه را باز می کنند.

5. فیس بوک سومین وب سایت پربازدید در ایالات متحده است که در آوریل 2024 حدود 2.90 میلیارد بازدید ماهانه داشته.

6. از بازدیدکنندگان ماهانه آن در ایالات متحده، تقریباً 50.07٪ کاربران تلفن همراه هستند و 49.93٪ از دسکتاپ استفاده می کنند.

7. در سطح جهانی، کاربران به طور متوسط ​​3 دقیقه و 42 ثانیه در هر بار که برنامه را باز می کنند وقت می گذرانند.

8. فیس بوک با حجم جستجوی 584.9 میلیونی، دومین سایت  پر جستجو در سراسر جهان است.

9. فیس بوک چهارمین برنامه شبکه اجتماعی  در ایالات متحده است، پس از Threads، WhatsApp و Telegram.

 

پیشینه شرکت فیسبوک در سال 2024

10. فیس بوک در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، اندرو مک کولوم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد.

11. این پلتفرم ابتدا با نام TheFacebook در 4 فوریه 2004 راه اندازی شد. در آگوست 2005، نام آن به فیس بوک تغییر کرد.

12. مارک زاکربرگ مدیر عامل فعلی فیس بوک است.

13. دفتر مرکزی فیس بوک در منلو پارک، کالیفرنیا است.

14. فیس بوک در سال 2024 دارای 69329 کارمند است که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

 

عملکرد مالی فیسبوک در سال 2024

15. از می 2024، متا، شرکت مادر فیس بوک، دارای ارزش بازار 562.19 میلیارد دلار است.

16. متا در سه ماهه اول 2024 36.46 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش 27 درصدی نسبت به سال گذشته است.

17.  این شرکت درآمد خالص 12.37 میلیارد دلاری را در سه ماهه اول 2024 گزارش کرد که رشد قابل توجهی 117 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2023 داشت.

آمار کاربران فیسبوک

18. فیس بوک در سال 2023 به طور متوسط ​​2.11 میلیارد کاربر فعال روزانه (DAU) داشت.

19. فیسبوک تقریباً 3.07 میلیارد کاربر فعال ماهانه (MAU) دارد.

20. این رقم 37.7٪ از کل جمعیت و 57٪ از کل کاربران اینترنت را نشان می دهد.

21. فیسبوک بین آوریل 2023 تا آوریل 2024 3.4 درصد افزایش در MAU داشته است.

22. بیش از دو سوم از کل کاربران اینترنت جهان ماهانه از فیس بوک بازدید می کنند.

23. انگلیسی با 53.8 درصد، اسپانیایی (14.9 درصد) و هندی (8.5 درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند.

24. تقریباً از هر 10 بزرگسال ایالات متحده، هفت نفر از فیس بوک استفاده کرده اند و تنها پس از YouTube (83٪) در رتبه دوم قرار دارند.

25. یک سوم از نوجوانان 13 تا 17 ساله ایالات متحده از فیس بوک استفاده می کنند که نسبت به 71 درصد در سال 2014-2015 کاهش یافته است.

26. بیش از 56.8 درصد از کاربران فیس بوک در سال 2024 مرد هستند.

 

آمار فیسبوک بر اساس مکان

27. 1.37 میلیارد کاربر ماهانه فیس بوک در آسیا و اقیانوسیه مستقر است که آن را به بزرگترین بخش از کاربران این برنامه تبدیل می کند.

28. اروپا و ایالات متحده و کانادا بزرگترین گروه های کاربری بعدی را تشکیل می دهند.

29. اندازه مخاطب جهانی فیس بوک، آوریل 2023:

کشور کاربران فعال فیس بوک
هند 369.9 میلیون
ایالات متحده 186.4 میلیون
اندونزی 135.1 میلیون
برزیل 114.2 میلیون
مکزیک 93.3 میلیون
فیلیپین 91.9 میلیون
ویتنام 75.6 میلیون
بنگلادش 54.2 میلیون
تایلند 51.6 میلیون
مصر 47.0 میلیون

 

تبلیغات فیسبوک

30. تبلیغ کنندگان می توانند در سال 2024 به 2.24 میلیارد کاربر در فیس بوک برسند که 41.3٪ از کل کاربران اینترنت و 27.7٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد.

31. در میان کاربران فعال فیس بوک، 53.8 درصد می گویند که از این پلت فرم برای دنبال کردن یا تحقیق درباره برندها و محصولات استفاده می کنند. این پلتفرم در رتبه دوم پس از اینستاگرام (62.7٪) و بالاتر از TikTok (47.4٪) قرار دارد.

32. کاربران مرد 25 تا 34 ساله بیشترین سهم از مخاطبان تبلیغات فیس بوک را تشکیل می دهند (18.4%) و پس از آن افراد 18-24 ساله (13.5%) قرار دارند.

33. تعداد تبلیغات در خانواده برنامه‌های متا (FoA) که شامل فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر می‌شود، در سال 2023 28 درصد افزایش یافت.

 

فعالیت‌ها و تعامل کاربران فیسبوک

34. کاربران فعال از این برنامه برای ارسال پیام به دوستان و خانواده استفاده می‌کنند که 72.6 درصد به طور مرتب این کار را انجام می‌دهند.

35. پست کردن یا اشتراک گذاری عکس ها یا ویدیوها یک فعالیت رایج برای 63.2٪ از کاربران فیس بوک است.

36. تقریباً 60٪ از کاربران از فیس بوک برای به روز بودن اخبار و رویدادهای جاری استفاده می کنند.

37. فیس بوک پلت فرمی است که از هر 10 آمریکایی سه نفر برای دریافت اخبار استفاده می کنند و آن را به محبوب ترین بستر اجتماعی برای این منظور تبدیل می کند.

 

محتوا و تعامل فیسبوک

38. پست های پیوند 44.5٪ از پست های فیس بوک را تشکیل می دهند.

39. پست‌های عکس با 33.4% دنبال می‌شوند.

40. پست های ویدیویی 18.9٪ از محتوا را تشکیل می دهند.

41. پست‌های عکس میانگین نرخ تعامل 0.35% را دریافت می‌کنند، پس از آن پست‌های ویدئویی با 0.23% و پست‌های آلبوم با 0.22%.

 

پر دنبال کننده ترین صفحات فیسبوک

42. 10 صفحه برتر فیس بوک که بیشترین فالوور را دارند عبارتند از:

برند دنبال کنندگان*
1 برنامه فیس بوک 188 میلیون
2 کریستیانو رونالدو 168 میلیون
3 سامسونگ 161 میلیون
4 آقای لوبیا 140 میلیون
5 صنایع دستی 5 دقیقه ای 126 میلیون
6 شکیرا 124 میلیون
7 رئال مادرید C.F. 121 میلیون
7 CGTN 121 میلیون
9 ویل اسمیت 116 میلیون
9 لیونل مسی 116 میلیون

*دنبال کنندگان فیس بوک از ژانویه 2024

 

به طور خلاصه

آنچه را که می خواهید در مورد فیس بوک بگویید، اما ارتباط پایدار آن غیرقابل انکار است.

فیسبوک با دسترسی گسترده، پایگاه کاربری گسترده و پتانسیل تبلیغاتی قابل توجه، سنگ بنای هر استراتژی رسانه های اجتماعی در سال 2024.

شما می تواند پتانسیل فیس بوک را برای ایجاد تعامل، آگاهی و تأثیرگذاری به حداکثر برساند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا