چگونه به یک کسب و کار پیشنهاد می کنید به جای سئو، روی آن سرمایه گذاری پولی انجام دهید؟
مجله تودی : پرسش امروزی یک سوال سئو از دین می آید که می پرسد:
سئو یک سر و صدا است، اما بسیاری از کسب و کارها چرخش بازگشت سرمایه را درک نمی کنند.
ما از رسانه های پولی به عنوان یک استراتژی سریعتر حمایت می کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، چگونه به یک کسب و کار پیشنهاد می کنید به جای سئو، روی پولی سرمایه گذاری کنید؟
SEO و PPC و به ندرت متقابلاً منحصر به فرد هستند.
در واقع، مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که وقتی در ارتباط با یکدیگر استفاده میشوند، جستجوی ارگانیک و پولی نتایج بهتری نسبت به هر کانال به تنهایی ایجاد میکنند.
بدیهی است که این آمار به طور گسترده ای بر اساس استراتژی های عمودی، مناقصه و اهداف هر شرکت متفاوت است.
هیچ “معمولی” در مورد عملکرد جستجو وجود ندارد.
اما بهترین روش ها وجود دارد.
و برای چندین سال، بهترین روش اجرای همزمان کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی بوده است.
جستجو یک «بازی حاصل جمع صفر» نیست.
SEO و PPC باید با یکدیگر صحبت کنند
بسیاری از مسائلی که هنگام اجرای کمپین های PPC و SEO به طور همزمان به وجود می آیند را می توان با باز کردن خطوط ارتباطی بین تیم های SEO و PPC اجتناب کرد.
اگر شرکتی هستید که آژانسهای مختلف برنامههای پولی و ارگانیک شما را اجرا میکنند، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این آژانسها میتوانند با یکدیگر همکاری کنند.
اگر یکی از آژانسهایی که استفاده میکنید یا هر دوی آنها با دیگری همپوشانی دارند، انتظار کمی توهین و «نشانگذاری قلمرو» را داشته باشید.
کسب و کارها می توانند با تعیین مرزهای واضح برای هر آژانس و پایبندی به آنها از این امر جلوگیری کنند.
این بدان معنی است که هیچ یک از آژانس ها نباید دیگری را به عنوان یک تهدید ببینند.
شما می خواهید که این گروه ها با هم کار کنند، نه علیه یکدیگر. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهید.
این برای تیم های داخلی نیز صدق می کند.
اگر افراد PPC و SEO شما به طور منظم نمی نشینند و صحبت می کنند، به احتمال زیاد فرصت ها را از دست می دهید.
در مورد آدمخواری چطور؟
آدم خواری زمانی اتفاق می افتد که کمپین های PPC و SEO شما بازدیدکنندگان یکسانی را جذب کنند.
بدیهی است که وقتی آن بازدیدکننده از طریق جستجوی ارگانیک «رایگان» به سایت میآید، نمیخواهید برای بازدیدکننده پولی بپردازید.
آدم خواری واقعی است.
اما آنقدر که بیشتر مردم فکر میکنند پول هدر نمیرود – و اگر تیمهای SEO و PPC در ارتباط باشند، اغلب قابل اجتناب است.
بدترین کلمات کلیدی توهین آمیز برای آدمخواری معمولاً کلمات کلیدی مارک دار هستند.
در بیشتر موارد، بازدیدکنندگان شما هنگام جستجوی نام تجاری شما، سایت شما را پیدا میکنند و برای رسیدن به آنها نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.
اما جستجوی پولی مارک دار بهتر از هر چیز دیگری تبدیل می شود.
متخصصین PPC این را می دانند.
اصطلاحات برند باعث می شود کمپین های PPC خوب به نظر برسند.
من همه را به شدت تشویق میکنم که به دادههای برنامه PPC خود با شرایط مارک و بدون آن نگاه کنند.
موضوع محکمی برای داشتن عبارات مارک در جستجوی پولی وجود دارد. جستجوی پولی به شما امکان می دهد پیام را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کنترل کنید.
مناقصه برای یک اصطلاح برند برای ارائه یک پیشنهاد خاص یا برجسته کردن یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد می تواند به طور قابل توجهی بازده سرمایه گذاری (ROI) را افزایش دهد.
اما مواردی وجود دارد که پیشنهاد نام شما باعث ایجاد ترافیک اضافی نمی شود و صرفاً با کلیک های آدم خواری برای شما هزینه دارد.
نکته این است: شما باید تحلیل خود را با در نظر گرفتن کل تصویر انجام دهید.
در نتیجه
کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی شما بر نرخ کلیک شما در SERP تأثیر می گذارد.
افراد جستجوی پولی و ارگانیک شما باید با یکدیگر صحبت کنند و مایل به آزمایش چیزهایی باشند تا ببینند واقعاً چه چیزی برای شرکت شما مفید است.
قطعاً این ایده خوبی نیست که فقط سئوی خود را برای PPC یا بالعکس کاهش دهید.
SEO و PPC هر دو جایگاه خود را دارند.