سئو

انواع انکر تکست چیست؟

در پستی به شما از انکر تکست را مرعفی کردیم و از اهمیت آن در سئوی داخلی و سئوی خارجی به شما مطالبی را عرض کردیم. امروز قصد داریم انواع انکر تکست را به شما معرفی کنیم. با مجله تودی همراه باشید.

چندی قبل پست “انکر تکست (anchor text) چیست و اهمیت آن در سئو چیست؟” را منتشر کردیم و در آن از اهمیت انکر تکست در سئوی داخلی و خارجی به شما گفتیم و روش‌های خوب و بد آن را نیز بررسی کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا انواع انکر تکست را باهم بررسی کنیم.

Exact Match

اگر شما در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت کرده باشید این کلمه را بسیار زیاد شنیده‌اید. Exact Match یا “انکر تکست اگزکت” همان کلمه کلیدی‌ای است که آن را لینک کرده‌اید. این برای لینک دادن به “طراحی سایت“، دقیقا از همین کلمه نیز برای برای سئوی همان صفحه استفاده شده است. این نکته را فراموش نکنید که از کلمه‌های اگزکت در سئوی خارجی زیاد استفاده نکنید تا دچار جریمه گوگل نشوید!

Generic

یکی دیگر از انواع انکر تکست ، Generic است. کلمات کلیدی Generic در ابتدا اغلب برای حساسیت کمتر گوگل بر روی کلمات اگزکت استفاده می‌شد. در سال‎های گذشته بیشتر لینک‌ها از کلماتی همچون “اینجا”، “این صفحه”، “اینجا کلیک کنید” و… استفاده می‌شد. اما امروز استفاده بیش از حد این کلمات در سئوی خارجی زیاد مناسب نیست و ممکن است عملکرد عکس داشته باشد. بهتر است برای استفاده از کلمات Generic کمی با احتیاط عمل کنید.

Naked Link Anchors

انکر تکست عریان یکی از بی خطرترین روش‌ها برای ساختن لینک خارجی است که می‌توانید از آن برای بهبود سئوی سایت خود ا آن‌ها استفاده کنید. به دلیل خطر پایینی که این نوع لینک‌ها دارند، از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر لینک‌سازی‌ها (انکر تکست‌ها) دارد. اما این نوع لینک‌ها چجوری نوشته ‌می‌شوند؟ به مثال پایین توجه کنید.

tody.ir/colorandpass

همانطور که در مثال بالا ملاحظه می‌کنید، این تنها یک لینک ساده و معمولی است.

کلمه کلیدی انکر تکست + branded

از دیگر انواع انکر تکست می‌توان به کلمه کلیدی + برند اشاره کرد. این نوع انکر تکست یکی از محبوبترین روش‌های برای سئوکاران و وبمستران است. دلیل آن هم این است که این نوع لینک سازی بسیار کم خطر است و در ادامه اعتبار زیادی را به سایت مقصد می‌دهد. به مثال زیر توجه کنید:

طراحی انواع سایت با تودی

همانطور که در مثال بالا ملاحظه می‌کنید، نمونه یک لینک انکرتکست به همراه نام تجاری می‌باشد.

انواع انکر تکست چیست؟
Website and online presence illustration

lsi

lsi ها یکی دیگر انواع انکر تکست ها می‌باشد. در واقع این کلمه مترادف اصلی‌ترین کلمه کلیدی صفحات شما است. به طور مثال شما می‌توانید از انواع مختلفی واژه به همراه کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

انکر تکست + نام تجاری

این انکر تکست یکی از پراستفاده‌ترین انواع انکر تکست‌ها و برای ساخت لینک خارجی و داخلی است و در عین حال یک انکر تکست کم خطر به حساب می‌آید. منظور از این نوع انکرتکست این است که ما از سایت‌های دیگر با انکر تکست Tody یا Todyir لینک بگیریم. این برای گوگل هم خوشایند است زیر به صورت طبیعی لینک سازی باید این‌طور اتفاق بیوفتد.

LONG TAIL + partial

partial به انکر تکست‌هایی که در بخشی از خود، کلمه کلیدی اصلی صفحات شما را دارند می‌گویند. به طور مثال “آموزشگرفتن نماد الکترونیک” یک کلمه کلیدی آن نماد الکترونیک است. اگر partial کمی بلندتر باشد به یک کلمه LONG TAIL تبدیل می‌شود. لینک دادن با این نوع کلمات از خطر کمتری برخوردار است.

استفاده از عکس در انکر تکست

یکی دیگر از انواع انکر تکست برای کاهش خطر یکی از بهترین راهکارها و البته حرفه‌ای ترین‌ روش‌ها برای سئوی خارجی و البته داخلی استفاده عکس به جای متن در لینک است. در این قسمت عکسی لینک دار میشود و کاربر بعد از کلیدی بر روی آن عکس به صفحه مورد نظرش منتقل می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که این روش، بهتر است به مقدار کم استفاده شود و استفاده زیاد از آن برای وبسایت شما ممکن است خطرناک باشد.

از نکته‌های مهم استفاده از انکر تکست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. هماهنگ بودن انکر تکست با محتوای صفحه مقصد
  2. برای سئو داخلی از کلمات کلیدی exact استفاده کنید و در بین آن‌ها از کلمات long tail، partial، و lsi نیز استفاده کنید.
  3. لینک داخلی را در بخش‌هایی از مقاله استفاده کنید که برای کاربرانتان جذاب باشد.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا