سئو

پوسیدگی محتوا چیست؟

در آخرین اپیزود پادکست Search Off The Record گوگل، میزبانان جان مولر و لیزی ساسمن در مورد «فروپاشی و پوسیدگی محتوا » صحبت کردند – فرآیند طبیعی که در آن محتوای آنلاین منسوخ می‌شود یا در طول زمان ارتباط خود را از دست می‌دهد.

پوسیدگی محتوا به منسوخ شدن محتوای آنلاین در طول زمان اشاره دارد.
همه محتوای پوسیده نباید حذف شوند.
زمینه را برای محتوای قدیمی فراهم کنید تا از سردرگمی کاربر جلوگیری شود.

در حالی که این مفهوم در بین متخصصان سئو به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، این مفهوم سوالاتی را در مورد نحوه مدیریت وب سایت ها با محتوای قدیمی که ممکن است حاوی اطلاعات منسوخ، لینک های شکسته یا مراجع قدیمی باشد، ایجاد می کند. در ادامه با نوشته تودی همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید و برای کسب نیازهای سایت و سئو سایت خود می توانید به مجله تودی مراجعه کرده و بهترین و به روزترین اطلاعات را به دست آورید.

کاهش محتوا چیست؟

مولر، یکی از مدافعان جستجو در گوگل، پوسیدگی محتوا را اینگونه تعریف می کند:

«[واپاشی محتوا] چیزی است که در آن، وقتی به مطالب مرجع نگاه می‌کنید، طبق تعریف قدیمی هستند. مردم در مورد آن نوشتند زیرا برای مدت طولانی آن را مطالعه کرده اند. پس یک چیز قدیمی است. اما این بدان معنا نیست که دیگر درست نیست یا دیگر مفید نیست.»

شایان ذکر است که مولر در ابتدا با این اصطلاح ناآشنا بود:

“وقتی به آن نگاه کردم، به نظر می رسید که این یک اصطلاح شناخته شده است، و وقتی متوجه شدم که هیچ ایده ای از معنای واقعی آن ندارم، احساس ناکافی کردم، و باید معنای احتمالاً از نام آن را تفسیر کنم.

ساسمن، که بر محتوای وب سایت جستجوی مرکزی نظارت می کند، اعتراف کرد که با کاهش محتوا نیز آشنا نبود.

او اظهار داشت:

«… کمی منفی به نظر می‌رسید… مثل اینکه احتمالاً چیزی در محتوا اشتباه است. احتمالاً در حال پوسیدگی است یا در طول زمان اتفاقی برای آن افتاده است.»

پس از تعریف این اصطلاح، این دو با استفاده از اسناد کمکی گوگل به عنوان مطالعه موردی، رویکردهای مختلفی را برای مدیریت پوسیدگی محتوا تشریح کردند.

کاهش محتوا چیست؟

پوسیدگی محتوا لزوماً چیز بدی نیست

کاهش محتوا، طبق تعریف، چیز بدی نیست.

پست‌های وبلاگی که رویدادهای گذشته یا تغییرات محصول را اعلام می‌کنند، ممکن است منبعی برای کاهش محتوا به نظر برسند.

با این حال، Sassman توصیه می‌کند آن محتوا را برای دقت تاریخی حفظ کنید.

Sassman مثالی می‌زند و به تصمیم Google برای حفظ صفحات حاوی عبارت قدیمی «Webmaster Tools» اشاره می‌کند.

«… اگر به عقب برگردیم و همه چیز را جایگزین کنیم، مانند جایی که گفتیم Google Webmasters یا Webmaster Tools، اگر کنسول جستجو را در هر جایی که گفته‌ایم Webmaster Tools را جایگزین کنیم، واقعاً نادرست است.

جلوگیری از سردرگمی کاربران

طبق گفته مولر، چالش در مواجهه با کاهش محتوا «پرهیز از گیج‌کردن افراد» است.

نشان دادن زمان منسوخ شدن محتوا، ارائه زمینه پیرامون مراجع منسوخ، و استفاده معقول از تغییر مسیرها می تواند به کاهش سردرگمی احتمالی کمک کند.

مولر بیان کرد

«افراد به هر دلیلی به سایت ما می آیند، پس ما باید مطمئن شویم که اطلاعاتی را پیدا می کنند که برای آنها مفید است و زمینه را درک می کنند. اگر چیزی قدیمی است و آن‌ها آن را جستجو می‌کنند، باید بتوانند تشخیص دهند، “اوه، شاید باید دوباره در مورد کاری که می‌خواستم انجام دهم فکر کنم، زیرا آنچه که در جستجوی آن بودم دیگر وجود ندارد یا اکنون کاملاً متفاوت است.”

جلوگیری از سردرگمی کاربران

هیچ راه حل یک اندازه مناسب برای همه وجود ندارد

هیچ راه حل آسانی برای کاهش محتوا وجود ندارد. شما باید محتویات قدیمی را با دقت ارزیابی کنید و درک کنید که برخی از قطعات بایگانی را تضمین می کنند در حالی که برخی دیگر با وجود سن، ارجاعات تاریخی ارزشمندی باقی می مانند.

همچنین نگاه کنید به: استراتژی های Google برای مقابله با کاهش محتوا

چرا SEJ اهمیت می دهد

مفهوم “فروپاشی محتوا” به چالشی که همه صاحبان وب سایت با آن روبرو هستند می پردازد – نحوه مدیریت و نگهداری محتوا با افزایش سن.

مقابله با محتوای قدیمی وب سایت برای ایجاد یک تجربه مثبت کاربر و ایجاد اعتماد به برند ضروری است.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

با بررسی رویکردهای گوگل، نکات زیر را ارائه می دهد:

  • حفظ محتوای قدیمی برای دقت تاریخی ارزش دارد.
  • برای نشان دادن توصیه های قدیمی یا ویژگی های منسوخ، صفحات قدیمی را به روز کنید.
  • یک فرآیند حسابرسی برای ارزیابی منظم محتوای قدیمی ایجاد کنید.

سؤالات متداول

«تخریب محتوا» در زمینه سئو به چه معناست؟

محتوای آنلاین به مرور زمان قدیمی یا نامربوط می شود. این ممکن است به دلیل تغییرات صنعت، تغییر در علایق کاربر، یا صرفاً گذشت زمان اتفاق بیفتد.

در زمینه سئو، محتوای قدیمی بر میزان مفید و دقیق بودن اطلاعات برای کاربران تأثیر می گذارد، که می تواند بر ترافیک وب سایت و رتبه بندی جستجو تأثیر منفی بگذارد.

برای حفظ اعتبار و عملکرد یک وب‌سایت در نتایج جستجو، متخصصان سئو باید محتوای قدیمی را شناسایی و به‌روزرسانی کنند یا از آن استفاده کنند.

آیا باید تمام محتوای قدیمی از یک وب سایت حذف شود؟

نیازی نیست همه محتوای قدیمی حذف شوند. بستگی به نوع محتوای آن دارد و چرا ایجاد شده است. محتوایی که رویدادهای گذشته، تغییرات محصول را نشان می‌دهد یا از عبارات قدیمی استفاده می‌کند، می‌تواند برای دقت تاریخی نگهداری شود.

محتوای قدیمی زمینه را فراهم می کند و نشان می دهد که چگونه یک برند یا صنعت در طول زمان تکامل یافته است. مهم است که قبل از حذف، به‌روزرسانی یا نگهداری محتوای قدیمی، ارزش را در نظر بگیرید.

بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سردرگمی کاربر با محتوای قدیمی چیست؟

صاحبان وب سایت و متخصصان سئو باید اقدامات زیر را برای جلوگیری از سردرگمی کاربران با محتوای قدیمی انجام دهند:

  • زمان انتشار محتوا را نشان دهید یا توجه داشته باشید که آیا اطلاعات از زمان ایجاد آن تغییر کرده است.
  • توضیحاتی را در مورد مراجع قدیمی اضافه کنید تا توضیح دهید چرا آنها دیگر مرتبط نیستند.
  • برای راهنمایی کاربران به جدیدترین اطلاعات در صورتی که محتوا منتقل شده یا به‌روزرسانی شده است، تغییر مسیرها را تنظیم کنید.

این استراتژی‌ها به افراد کمک می‌کند تا ارتباط صفحه را درک کنند و به آنها کمک می‌کند تا دقیق‌ترین اطلاعات را برای نیازهای خود دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا