بازاریابی محتواسئو

ایده آل ترین طول وبلاگ برای سئو چیست؟

اینکه آیا ایده آل ترین طول وبلاگ برای سئو وجود دارد یا خیر، تا زمانی که موتورهای جستجو در وب هستند، موضوع بحث بوده است.

اگر بتوانم عبارتی را از خود گوگل قرض بگیرم، پاسخ آن سوال این است که “بستگی دارد.”

دو متغیر اصلی که باید هنگام تصمیم‌گیری برای مدت زمان پست‌های خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • موضوع.
  • نیت جستجوگر.

طول ایده آل یک پست وبلاگ در مورد نحوه گرفتن یک سلفی عالی با طول ایده آل یک پست در مورد اختراع دوربین دیجیتال متفاوت است.

چرا؟ برای شروع، یک موضوع به اطلاعات بیشتری نسبت به دیگری نیاز دارد تا بتواند پاسخ کاملی ارائه دهد.

درباره پیچیدگی‌های سلفی گرفتن چه می‌خواهید بگویید، وقتی درباره اختراع فناوری صحبت می‌کنید که سلفی‌گیری را ممکن می‌کند، چیزهای بیشتری برای پوشش دادن وجود دارد.

ثانیاً، قصد جستجوگر عامل مهمی است که باید در طول یک پست وبلاگ در نظر گرفت. آیا آنها می خواهند یک مقاله کوتاه یا طولانی بخوانند؟

احتمالاً شخصی که می‌خواهد در مورد تاریخچه عکاسی دیجیتال بیاموزد، به دنبال مصرف مقاله‌ای مهم‌تر از شخصی است که به دنبال نکات سلفی است.

با وجود این واقعیت که گستره توجه جهانی در حال کاهش است، محتوای طولانی همچنان در جستجو عملکرد فوق العاده ای دارد.

با این حال، محتوای کوتاه بیش از آن است که بتواند در کنار محتوای طولانی تر در نتایج جستجو رتبه بندی کند. یکی لزوما بهتر از دیگری نیست.

به معنای واقعی کلمه صدها عامل در رتبه بندی نتایج جستجو وجود دارد.

آیا طول مقاله یکی از آنهاست؟ اگر چنین است، تعداد کلمات ایده آل چیست؟

بیایید در این مقاله از شرکت تودی ببینیم آمار چه می گوید.

هدف مقاله در وب سایت

آمار ایده آل ترین طول وبلاگ برای سئو

آمار نقطه شروع بسیار خوبی است، اما همه ما می دانیم که گاهی اوقات می توان آنها را نیز دستکاری کرد.

بنابراین، بیایید از ابتدا چیزی را روشن کنیم: صرف نظر از طول وبلاگ، همیشه محتوای خوب و محتوای بد وجود دارد.

مطالعاتی که صدها یا هزاران صفحه محتوا را بررسی می‌کنند، مانند آنچه در بالا ذکر شد، احتمالاً بررسی نمی‌کنند که کدام محتوا واقعاً خوب است، کدام واقعا بد است، کدام متوسط ​​است، و غیره.

تجزیه و تحلیل طول مقاله و اینکه چگونه ممکن است بر روی خوب یا بد بودن محتوا بر اساس عملی ساده تأثیر بگذارد.

احتمالاً درست است که خواندن مطالب کوتاه‌تر برای مردم آسان‌تر و سریع‌تر است. من قصد ندارم با آن مخالفت کنم. اما آیا این پاسخ یک کلمه ای سوال/پرسش مورد نظر کاربر را برآورده می کند؟ مطمئناً، برخی از سؤالات را می توان تنها در یک کلمه پاسخ داد، اما معمولاً محتوای با کیفیتی نیست.

این یک پاسخ یک کلمه‌ای بدون توضیح یا منبع است، و Google (معمولاً) می‌داند که برای تشخیص محتوای باکیفیت، آموزشی و پرمحتوا کافی نیست.

البته، پاسخ‌های یک کلمه‌ای وجود دارد که مفید تلقی می‌شوند و می‌توانند به قطعه ویژه امتیاز دهند. در Google که موقعیت صفر نیز نامیده می شود.

به‌علاوه، محتوای خوب در اشکال مختلفی وجود دارد؛ به دلیل منبع یابی، رسانه های غنی و ساختار/قالب بندی معقول، قانع کننده است و اغلب هضم آن آسان تر است.

Google از نهادهای معتبر در مورد هر موضوعی که باشد، مطالب، شواهد و حقایق می خواهد. معلوم می‌شود، محتوای طولانی‌تر معمولاً این عناصر را در خود دارد.

این یک دلیل بزرگ است که چرا محتوای طولانی در جستجوی ارگانیک نسبت به محتوای کوتاه رتبه بهتری دارد.

طبق مطالعه HubSpot از سال 2021، طول پست وبلاگ ایده آل برای سئو باید 2100-2400 کلمه باشد.

این بسیار طولانی تر از پست های وبلاگ 200 یا 500 کلمه ای است که اکثر نویسندگان یا وب مسترها فکر می کنند ایده آل است.

بسته به پرس و جو، نتایج جستجو در صفحه 1 ممکن است مملو از محتوای سبک وبلاگ نباشد، اما محتوایی که قرار است توسط کاربران – و Google – منبعی تلقی شود، مطمئناً ممکن است شامل محتوای وبلاگ نویسی خوش ساخت و متفکر باشد. که یک عبارت جستجو را برآورده می کند.

و زمانی که شروع به برنامه ریزی ایده های محتوا و ساختار مقاله برای وبلاگ وب سایت خود و سایر محتوای نوشته شده در سایت می کنید، این باید هدف شما باشد.

Google درباره طول وبلاگ چه می گوید؟

Google درباره طول وبلاگ چه می گوید؟

گوگل ثابت می کند که تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی نیست.

یک قسمت کامل از SEO Mythbusting وجود دارد که به موضوع محتوای 0n صفحه اختصاص داده شده است.

مارتین اسپلیت گوگل تأیید می کند که تعداد کلمات یک صفحه در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر گرفته نمی شود.

منظور او از آن این است که گوگل تعداد کلمات یک صفحه را جمع نمی کند و از آن عدد به عنوان نشانه کیفیت استفاده نمی کند.

صفحه ای با 1000 کلمه به طور خودکار کیفیت بالاتری نسبت به صفحه ای با 500 کلمه ندارد زیرا مثلاً دو برابر محتوای آن بیشتر است.

هر زمان که از کارمندان Google در مورد تعداد کلمات سؤال می شود، این پیام ثابت است، موضوعی که اغلب مطرح می شود.

در اینجا جان مولر گوگل در مورد آن در توییتر سوال می شود. وی بیان می کند:

“تعداد کلمات نشان دهنده کیفیت نیست. برخی از صفحات کلمات زیادی دارند که چیزی نمی گویند. برخی از صفحات کلمات بسیار کمی دارند که بسیار مهم و مرتبط با پرس و جو هستند. شما محتوای خود را بهتر می‌شناسید (امیدوارم) و می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به جزئیات نیاز دارد یا خیر.»

مهم است که آن بیانیه را نخوانید و فکر کنید که می توانید حداقل مقدار محتوا را منتشر کنید زیرا گوگل اهمیتی نمی دهد که چند کلمه در یک صفحه وجود دارد.

این عدد به تنهایی برای گوگل معنی ندارد. با این حال، الگوریتم گوگل برای ارضای نیت کاربر طراحی شده است و هدف جستجو ممکن است نیاز به مقاله طولانی تر از مقاله کوتاه تر داشته باشد.

چیزی که باید از موقعیت گوگل در مورد طول پست وبلاگ بردارید، تمرکز بر جلب رضایت جستجوگران است. اگر یک پست کوتاه پرس و جو را برآورده می کند، دیگر نیازی به افزایش طول آن به امید رضایت گوگل نیست.

روی طول مقاله تمرکز نکنید

بسیاری از افراد بر میانگین طول وبلاگ برای سئو و اهمیت نادرست داشتن بیش از تعداد معینی کلمه در هر صفحه برای رتبه بندی خوب تاکید زیادی دارند.

مطمئناً، داشتن مقداری محتوا (و طول) برای قطعه مهم است،اما نیازی نیست درباره یک موضوع ساده که با یک مقاله 1000 کلمه ای مخاطب را به هدف می رساند 2500 کلمه بنویسید و آن را بیهوده کش دهید و با چهار زبان بیان مختلف آن را بیان کنید.

مطمئناً می توانید با مقاله خود عناصر و موضوعات دیگری را ارائه دهید که مقاله شما را خوب یا بد می کند. در مورد آنها صحبت کنید. موقعیت های واقعی را با واکنش ها و توضیحات عمیق گسترش دهید.

این همان چیزی است که افراد هنگام جستجوی اطلاعات درباره مثلا یک فیلم به دنبال آن هستند. “فیلم خوب بود؟” “چرا خوب یا بد بود؟”؛ و “آیا باید آن را تماشا کنم؟” سوالات واقعی هستند بهترین نقدهای فیلم به هر سه این سؤال پاسخ می دهند و تشخیص آن را سخت نمی کند.

آنچه را که کاربران می‌خواهند بدون در نظر گرفتن تعداد کلماتی که برای بیان آن نیاز دارند، ارائه دهید. اگر به نظر می رسد که برای افزایش تعداد کلمات، کپی غیر جالبی می نویسید، بدانید که خوانندگان شما نیز می توانند آن را احساس کنند.

به‌علاوه، Google می‌تواند محتوایی را تشخیص دهد که ارزش افزوده کمی به وب داشته باشد. این بدان معناست که پست‌های طولانی‌تر اگر چیز مفیدی نگویند واقعاً می‌توانند سایت شما را در جستجو نگه دارند.

طول محتوا برای وب سایت

مخاطب هدف خود را انتخاب کنید: افراد، شخصیت ها و کلمات کلیدی

مانند همه محتوای وب خوب، شما باید یک هدف داشته باشید.

شما باید مخاطبان هدف خود را مطالعه کنید. چه کسی محتوای شما را جستجو و مصرف می کند؟

همچنین باید سطح قصد آن شخص را نیز در نظر بگیرید. آیا آنها به دنبال اطلاعات اولیه اکتشاف هستند یا در حال تلاش برای خرید چیزی هستند که در کمترین زمان ممکن است؟ محتوای شما منعکس کننده آن شخص و مراحل مختلف قصد کاربر است.

در حالت ایده آل، محتوای خوب حتی قبل از ایجاد نقشه برداری می شود. باید اهداف وب سایت/کسب و کار شما و محتوایی که منتشر می کنید را با اهداف کاربرانی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

اگر درباره مخاطبان خود تحقیق کرده‌اید و هنوز مطمئن نیستید که پست‌هایتان چقدر طول بکشد، می‌توانید با نگاه کردن به محتوایی که قبلاً مصرف کرده اند، ایده بهتری دریافت کنید.

کلیدواژه هایی را که می خواهید هدف قرار دهید جستجو کنید و محتوایی را که در صفحه اول نشان داده می شود بررسی کنید. طول این پست‌های وبلاگ منبع خوبی از بینش در مورد آنچه برای پاسخ به این سؤالات لازم دارید، است.

محتوا باید عبارت جستجوی کاربر را برآورده کند. بنابراین، محتوا باید کاربر را راضی کند.

و مهمتر از همه، ممکن است محتوای مشابهی در یک وب سایت وجود داشته باشد که مراحل مختلفی از قصد کاربر را برآورده کند. برای یک موضوع خاص. این یک تصادف نیست.

کیفیت یک محتوا به چه چیزهایی بستگی دارد؟

کیفیت یک محتوا به چه چیزهایی بستگی دارد؟

محتوای با کیفیت فراتر از کلمات نوشته شده است. بهترین محتوا، تحقیقات کامل و نوشته های محترمانه را با علاقه کاربر (پرسمان جستجوی آنها) مرتبط می کند.

حتی یک ویدیوی عالی باید با متنی خوبی نوشته شده باشد که ویدیو، مفهوم و اهداف آن و هر منبع دیگری که ممکن است محتوا را برای کمک بهتر به کاربر بهبود بخشد، توضیح دهد.

این هدف نهایی ما به‌عنوان استراتژیست‌های محتوا است: ارائه بهترین اطلاعات، در مناسب‌ترین قالب، در بستر مناسب.

برای برخی موضوعات، یک پست وبلاگ حتی ممکن است بهترین راه برای انتقال اطلاعات به جستجوگران نباشد. برای مثال، یک آموزش دقیق ممکن است برای نمایش ویدیویی مناسب تر باشد.

محتوایی مانند مصاحبه با یک متخصص صنعت ممکن است در قالب صوتی مصرف شود تا متن ساده و این موضوع ترجیح داده شود.

گاهی اوقات کلمه نوشته شده بهترین راه برای انتقال اطلاعات است. اما موضوعات دیگر بیشتر برای بصری مناسب هستند و به عکس یا ویدیو نیاز دارند. گاهی اوقات، فایل های صوتی بهترین نوع رسانه غنی خواهند بود.

هنگامی که از محتوای دیداری یا صوتی استفاده می‌کنید، حتماً آن را با محتوای نوشتاری همراه کنید که می‌تواند نقاط را به هم متصل کند و همه چیز را در صفحه معنا کند و همچنین به کاربران کمک کند محتوای شما را پیدا کنند.

این نه تنها یک تمرین خوب برای خوانندگان است، بلکه برای Google نیز ضروری است. تعداد کلمات نامربوط است، حداقل برخی محتوای نوشتاری برای ارائه زمینه عکس‌ها، ویدئوها و نمایش‌های صوتی لازم است.

طول محتوا برای وب سایت

خلاصه

محتوای شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، و می توان آن را به روش های متعددی کشف و مصرف کرد.

نوشتن 2500 کلمه در یک پست وبلاگ نباید هدف شما باشد زیرا به نظر می رسد “طول کامل” برای رتبه خوب در جستجوی ارگانیک باشد.

اگر نگران رسیدن به طول پست وبلاگ ایده‌آل برای سئو هستید، در این صورت کاملاً موضوع را از دست داده‌اید.

هدف شما باید ارائه بهترین، مفیدترین (و بهینه) نسخه محتوا برای مخاطب هدف شما باشد که با هدف آنها مطابقت داشته باشد.

مخاطبان شما از آن قدردانی خواهند کرد – و تجزیه و تحلیل وب سایت شما این را منعکس خواهد کرد.

سؤالات متداول

آیا طول یک پست وبلاگ بر عملکرد SEO آن تأثیر می گذارد؟

طول یک پست وبلاگ می تواند بر عملکرد سئو آن تأثیر بگذارد، اما این تنها عامل نیست. محتوای با کیفیتی که هدف کاربر را برآورده می‌کند، مهم‌تر است. محتوای طولانی‌تر شامل اطلاعات دقیق‌تر است، که می‌تواند به ارضای سوالات کاربران کمک کند و منجر به رتبه‌بندی بالاتر شود. با این حال، اگر محتوای کوتاه به طور مؤثر به سؤال جستجوگر پاسخ دهد، می تواند رتبه خوبی را نیز کسب کند. به جای تعداد کلمات، روی ماهیت و کیفیت محتوای خود تمرکز کنید.

چه عواملی را باید در تعیین طول یک پست وبلاگ در نظر گرفت؟

هنگام تعیین طول یک پست وبلاگ، موضوع و هدف جستجوگر را در نظر بگیرید. برخی از موضوعات به طور طبیعی به جزئیات بیشتری نسبت به سایر موضوعات نیاز دارند. به عنوان مثال، یک پست در مورد تاریخچه دوربین های دیجیتال ممکن است به کلمات بیشتری نیاز داشته باشد تا یک پست در مورد گرفتن یک سلفی عالی. به علاوه، در نظر بگیرید که جستجوگر به دنبال رسیدن به چه چیزی است. آیا آنها به دنبال یک پاسخ سریع یا یک کاوش عمیق هستند؟

چگونه می توانم محتوایی ایجاد کنم که در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد؟

برای ایجاد محتوایی که رتبه خوبی داشته باشد، روی ارائه ارزش و ملاقات با هدف کاربر تمرکز کنید. برای درک اینکه خوانندگان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند، تحقیقات جامعی در مورد مخاطبان انجام دهید. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ساختار مناسبی دارد، از جمله منبع، رسانه غنی و قالب بندی منطقی. اگر به توضیح بهتر موضوع شما کمک می کند، محتوای نوشتاری را با فرمت های دیگر مانند ویدیو، صدا یا تصاویر ترکیب کنید. کیفیت و ارتباط باید به جای هدف گذاری ساده برای تعداد کلمات خاص در اولویت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا