سئوی پادکست: چگونه رتبه پادکست خود بهبود دهیم
مجله تودی : پادکستها بهعنوان بخشی از استراتژی جامع سئو از زمانی که Google در سال 2019 اعلام کرد که پادکست های سطحی را در نتایج جستجو قرار دهید و آنها را قابل پخش کنید.
این تغییر به طور قابل توجهی دید پادکست ها را در نتایج جستجو افزایش داد زیرا شنوندگان بالقوه می توانند هنگام جستجو با کلمه “پادکست” محتوای پادکست را کشف کنند.
سئو پادکست برای کشف ایده های جدید
از آوریل 2022، iTunes و Spotify هر کدام بیش از 4 میلیون پادکست را میزبانی کردند.
پادکست چیزی بیش از راهی برای گذراندن وقت در خانه یا ماشین است. مردم به طور فزایندهای به پادکستها روی میآورند تا درباره یک موضوع بیاموزند.
طبق تحقیقات موسسه رویترز برای مطالعه روزنامهنگاری و دانشگاه آکسفورد، بر روی 50٪ از شنوندگان پادکست در بریتانیا بالای 25 سال احتمال بیشتری داشت که برای یادگیری چیزی به پادکست گوش دهند.
که با یافتههای پژوهش ادیسون شنوندگان پادکست ایالات متحده، که یادگیری چیزهای جدید را به عنوان دلیل اصلی گوش دادن به پادکستها ذکر کردهاند.
در حالی که سرگرمی هنوز دلیلی برای گوش دادن است، گرایش به یادگیری چیزهای جدید، چه در رویدادهای جاری و چه در موضوعات همیشه سبز، پادکست را به کانالی ارزشمند برای اشتراکگذاری تخصص تبدیل میکند، درست مانند نوشتن مقاله و انتشار ویدیو.
پادکست ها می توانند در هر موضوعی باشند
میتوان پادکستهایی را تقریباً در مورد هر موضوعی یافت، زیرا مصرفکنندگان محتوا در هر کجا که باشند به دنبال اطلاعات میگردند، به این معنی که در انواع رسانههای مختلف.
در اینجا چند نمونه وجود دارد:
پادکست املاک فلوریدا
پادکست های بهبود خانه
پادکست های آسیب شخصی
اگرچه ممکن است برای هر جایگاهی مخاطبان زیادی وجود نداشته باشد، ایده بدی نیست حضور در پادکست زمانی که یک پو مشتری اصلی در حال جستجو است.
و همانطور که قبلاً به اختصار ذکر شد، پادکست مزایایی در ارتباط با شبکه سازی با دیگران و ایجاد فرصت هایی برای ایجاد آگاهی دارد.
چگونه یک پادکست را برای جستجو بهینه کنیم
توضیحات پادکست
توضیحات پادکست خلاصه ای از آنچه مجموعه پادکست درباره آن است است. توضیحات پادکست چیزی است که یک شنونده بالقوه هنگام جستجوی اطراف در Spotify می خواند.
با توصیف مجموعه با استفاده از کلماتی که ممکن است شنونده استفاده کند، توضیحات را مرتبط کنید.
هر پادکست را خلاصه کنید
همیشه خلاصهای ایجاد کنید که دربارهی پادکست توضیح دهد. این به معنای نوشتن موضوعات، نکات اصلی تحت پوشش، مهمان کیست، و برخی از جزئیات بخشهای اساسی که ممکن است کسی جستجو کند.
به عنوان مثال، اگر یک مهمان حکایتی را به اشتراک میگذارد که ممکن است جالب باشد، یک یا دو جمله در مورد آن حکایت بنویسید تا کسی که ممکن است به آن اطلاعات علاقهمند باشد، بتواند آن را پیدا کند.
محبوب ترین سایت ها برای پادکست
براساس یک مطالعه تحقیقاتی ادیسون 2022، مخاطبان پادکست به برنامه های مورد علاقه خود از طریق چندین پلتفرم گوش می دهند.
در زیر درصد افرادی را نشان می دهد که به هر سرویس “بله” پاسخ دادند. این بدان معناست که از آنجایی که شنوندگان از چندین سرویس استفاده می کنند، درصدها تا 100٪ اضافه نمی شوند.
در یک نظرسنجی، از پاسخ دهندگان خواسته شد که از فهرستی از خدماتی که برای گوش دادن استفاده می کردند، انتخاب کنند.
پنج مکان برتر برای گوش دادن به پادکست ها عبارتند از:
- YouTube – 55٪
- Spotify – 49٪
- پادکست های اپل – 38٪
- Amazon Music – 27%
- iHeartRadio – ۲۷٪
ششمین تا دهمین مکان های محبوب برای گوش دادن به پادکست ها:
- فیسبوک – ۲۷٪
- پاندورا – 25٪
- اینستاگرام – 24%
- پادکست Google – 22٪
- قابل شنیدن – 19٪
11 تا 20 سرویس و سایت برتر گوش دادن به پادکست عبارتند از:
- وب سایت خود پادکست – 18٪
- SoundCloud – 17٪
- NPR One – 10٪
- برنامه تلفن همراه خود پادکست – 10٪
- دوخت – 7٪
- TuneIn – 7٪
- برنامه شگفت انگیز – 7٪
- بازیگران جیبی – 6٪
- Castbox – 4٪
- لومینی – 4٪
بهینه سازی برای YouTube
YouTube ممکن است محبوبترین روشی باشد که مخاطبان به پادکستها گوش میدهند (که توسط Spotify دنبال میشود).
این بدان معناست که آپلود نسخهای از پادکست در YouTube مهم است.
حتما یک عنوان و توضیحات توصیفی اضافه کنید، از جمله استفاده از عبارات مهمی که به شنوندگان کمک می کند پادکست را پیدا کنند.
بهینه سازی برای Spotify
Spotify دومین پلتفرم محبوب برای گوش دادن به پادکست است، بنابراین مهم است که بدانیم چگونه یک پادکست را بهینه کنیم تا اکثر مردم بتوانند آن را پیدا کنند و به آن گوش دهند.
Spotify یک مقاله مفیدی درباره بهینهسازی پادکست منتشر کرد. ارزش دیدن را دارد.
در اینجا برخی از موارد آماده ارائه شده است:
صفحه نمایش پادکست Spotify
هر پادکست یک صفحه نمایش دارد. صفحه نمایش یک صفحه اصلی پادکست (یا یک صفحه فرود) است که در آن یک پادکست درباره موضوع سریال می گوید.
یک صفحه نمایش شامل پنج عنصر است:
- عنوان.
- آثار هنری لوگو.
- توضیحات.
- دکمه دنبال کردن.
- فهرست اپیزود.
آثار هنری پادکست
اثر هنری برای صفحه نمایش Spotify توصیه میشود با وضوح بالا (3000 x 3000 پیکسل) باشد. Spotify یک اثر هنری را ارائه می دهد ژنراتور در وب سایت Anchor آنها (ثبت نام الزامی است).
اثر هنری باید بیرون بیاید. استفاده از رنگهای مکمل، بهویژه رنگهایی که برجسته هستند و توجه را به خود جلب میکنند، مفید است.
رنگهای روشن میتوانند برای این کار مفید باشند، اما انتخابهای رنگی با کنتراست بالا نیز به خوبی کار میکنند.
توضیحات پادکست Spotify را سئو کنید
Spotify استفاده از کلمات کلیدی را در توضیحات پادکست توصیه میکند که شامل موضوع کلی و عبارات کلیدی فرعی است که شنونده بالقوه ممکن است برای یافتن پادکست استفاده کند.
توضیحات قسمت پادکست را بهینه کنید
Spotify توصیه میکند از 20 کلمه اول استفاده کنید تا شنونده را با استفاده از کلمات کلیدی که نشان میدهند موضوع درباره چه چیزی است، جذب کنید.
زمان را برای تکرار آنچه در عنوان است هدر ندهید یا فضایی را برای استقبال از شنونده در قسمت دیگری تلف نکنید. در توصیف موضوع اپیزود خاص مستقیماً سر اصل مطلب باشید و آن را سریع انجام دهید.
یک پیشپرده پادکست ایجاد کنید
Spotify پادکستها را تشویق میکند برای پادکستهای خود تریلر ایجاد کنند و تقسیم آنها به فصل. برای هر فصل جدید یک تریلر جدید ایجاد کنید.
موضوعات پادکست
چه در حال حاضر پادکست داشته باشید یا علاقه مند به راه اندازی آن باشید، درک بهترین روش ها برای بهینه سازی قسمت های پادکست برای جستجو بسیار مهم است.
قسمتهای پادکست محتوا هستند – فقط همین است.
نوع موضوع قسمتهای پادکست را میتوان به حداقل دو نوع تقسیم کرد:
- موضوعات همیشه سبز – موضوعی که سال به سال مرتبط باقی می ماند.
- موضوعات پرطرفدار – موضوعی که در حال حاضر موضوع داغی است.
- مصاحبه – مصاحبه با افراد مشهور به جذب مخاطب کمک می کند. این چیزی فراتر از طعمه نفس است.
موضوع همیشه سبز برای درازمدت ایجاد میشود تا مصرفکنندگان محتوا را که ممکن است تازه وارد موضوع شوند و میخواهند اصول اولیه را بیاموزند، خشنود کند.
موضوعات پرطرفدار بسیار عالی هستند زیرا به آنچه در آن لحظه در ذهن عموم است نفوذ می کنند و فوراً تقویت می شوند، به ویژه در Google Discover.
با موضوعات پادکست خلاق باشید
همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، مردم برای یادگیری چیزهای جدید و به دلایل بسیار دیگر به پادکست گوش می دهند.
به راحتی می توان از ایجاد موضوعات برای پادکست ناامید شد، به خصوص برای کسب و کاری که ممکن است خود را به پادکست وامی ندارد.
به عنوان مثال، چگونه می توان قانون صدمات شخصی را به موضوعی برای پادکست تبدیل کرد که مخاطب را جذب کند؟ چگونه می توان یک پادکست در مورد لوله کشی؟
یکی از ژانرهای پادکست، داستان سرایی است. مردم عاشق گوش دادن به داستان ها، روایت ها هستند.
بنابراین، یکی از راههای فکر کردن در مورد آن این است که تمام داستانهایی را که به تجارت یا تجارت مرتبط هستند در نظر بگیرید.
در نهایت، برای برخی از موضوعات پادکست، بهویژه موضوعات مرتبط با کسبوکار، هدف ممکن است به سادگی بیان ویژگیهایی مانند صداقت، صداقت، و اشتیاق به انجام یک کار خوب باشد.
موضوعات پرطرفدار تحقیق
آنچه اکنون مورد علاقه و نگرانی مردم است، راهی عالی برای ایجاد مخاطب و جذابیت برای الگوریتم های Google که موضوعات پرطرفدار را رتبه بندی می کند.
ایجاد محتوا پیرامون یک رویداد فعلی، راه بسیار خوبی برای ارتقاء به اوج از طریق الگوریتم تازگی Google و دیده شدن در Google Discover است.
یک موضوع پرطرفدار لزوماً نباید «اخبار» به معنای رویدادهای دراماتیک باشد.
یک موضوع پرطرفدار میتواند انتشار یک محصول جدید باشد، در این صورت ممکن است استفاده از آن ایده خوبی باشد.
توئیتر
یکی از راههای شناسایی موضوعات پرطرفدار، بررسی تویتر است. موضوعات پرطرفدار، که توسط Trending، News، Sports، Entertainment، و Covid-19 سازماندهی شدهاند.
جستجوهای پرطرفدار Google
رویکرد دیگر بازدید از صفحه وب جستجوهای پرطرفدار Google است، که نشان می دهد مردم امروز به دنبال چه چیزی هستند.
Google Trends
پس از شناسایی موضوع، گام بعدی مشاهده Google Trends.
یک راه عالی برای باز کردن اطلاعات بینش جالب، استفاده از “دستههای” کشویی Google Trends برای یافتن گرایشهای خاص حوزه موضوعی شما است.
اخبار Google برای موضوعات پرطرفدار
یک راه دیگر برای تحقیق این است که ببینید چه چیزی در Google News ترند است.
اخبار فوری موتور قدرتمندی برای ارائه پادکست شماست.
افراد مشتاق هستند تا درباره رویدادهای مهم بیشتر بیاموزند، بنابراین بسیار مهم است که در ایجاد پادکست های مرتبط با رویدادهای جاری سریع حرکت کنید.
یک پادکست موفق همیشه نمی تواند به رویدادهای جاری برای موضوعات هفته به هفته تکیه کند.
اگر رویدادهای جاری به موضوعی مرتبط نیستند، شکل بعدی محتوایی که باید به آن روی آورید، موضوع همیشه سبز است.
از یک فیدخوان استفاده کنید
وقتی از فیدخوان برای سازماندهی منابع اخبار فوری استفاده می کنید، کار به روز نگه داشتن موضوعات پرطرفدار آسان تر است.
هرگاه مقالهای را میبینید که موضوع مناسبی دارد، دستهبندی مقاله را پیدا کنید، سپس به دنبال یک فید RSS بگردید تا آن را دنبال کنید.
توجه: در صورت لزوم، حتماً از خلاصه پادکست خود به مقاله پیوند دهید، زیرا آن را برای کاربران مفید میکند.
برخی از فیدخوانها میتوانند یک صفحه را فقط با یک URL دنبال کنند.
دنبال کردن موضوعی در Google News آسان است.
فقط موضوع را جستجو کنید، و در سمت راست نتایج جستجو، پیوندهایی برای دنبال کردن یک موضوع خاص تر وجود خواهد داشت.
محتوای همیشه سبز
موضوعاتی که سال به سال مفید هستند همیشه سبز نامیده می شوند. .
موضوعات همیشه سبز معمولی به سؤالاتی در مورد چگونگی انجام، چگونه می توانم، چگونه می توانم، چرا، کجا می توانم و غیره پاسخ می دهند.
شناسایی موضوعات محتوای همیشه سبز می تواند نسبتاً آسان باشد.
ویکی پدیا
ویکیپدیا منبع خوبی از موضوعات برای محتوای همیشه سبز است.
سپس فهرستی از موضوعات تحت پوشش ویکیپدیا میتواند برای جستجو در YouTube استفاده شود تا ببینید دیگران از چه زوایایی استفاده میکنند.
نام فصلهای کتاب
یکی دیگر از بهترین منابع ایده برای موضوعات محتوای همیشه سبز، جستجو در Amazon.com است تا ببینید چه موضوعاتی در کتاب ها منتشر شده است.
این تکنیکی است که من بیش از 15 سال است که در کنفرانسهای جستجو برای محتوای متنی استفاده میکنم و آن را به اشتراک میگذارم، اما باید برای پادکست نیز به خوبی کار کند.
به عناوین فصلها توجه کنید زیرا آنها میتوانند معدن طلایی از موضوعات برای پادکست باشند.
بحث های پین شده در انجمن ها برای سئو پادکست
و البته، تالارهای گفتگو درباره یک موضوع معین می تواند مفید باشد.
بسیاری از انجمنها، بارها و بارها سؤالات مشابهی را دریافت میکنند.
بنابراین برای جلوگیری از غرق شدن انجمنها با اعضایی که به طور مکرر درباره یک موضوع بحث میکنند، سؤالات همیشه سبز را در بالای هر دسته فروم قرار میدهند.
این بحثهای پینشده معمولاً مهمترین موضوعات همیشه سبز هستند که مردم به آنها علاقه دارند.
سوالات متداول
یک راه دیگر برای کشف موضوعات پادکست همیشه سبز این است که در Google و Bing عبارت کلیدواژه موضوع خود را به همراه کلمات “سوالات متداول” جستجو کنید.
یک تغییر دیگر می تواند این باشد: چگونه (عبارت موضوع) سؤالات متداول. پس از آن، سؤالات what، Where، who، و when را برای تغییرات بیشتر تایپ کنید.
موضوع جدید در سئو پادکست
افرادی که تازه وارد یک موضوع شده اند، اغلب به دنبال موضوعات همیشه سبز هستند.
به طور طبیعی، جستجو به روش شخصی که اطلاعات زیادی در مورد طاقچه نمی داند، راهی عالی برای یافتن موضوعات همیشه سبز است.
با استفاده از کلمات و عباراتی مانند:
جستجو کنید
- جدید است.
- اصول.
- مبتدی.
- نکاتی برای مبتدیان.
- آموزش برای.
- نحوه شروع.
جستجوهای بخش بر اساس TLD
یک راه برای کشف و کشف موضوعات عالی همیشه سبز این است که تحقیقات ذکر شده در بالا را با تقسیم کردن جستجوهای خود به دامنه های سطح بالا (TLD) انجام دهید.
این ممکن است منجر به برداشتهای متفاوت اما جالب در مورد موضوع شود.
نمونه هایی از جستجوهای بخش بندی شده:
- جستجوی عبارت site:.edu
- جستجوی عبارت site:.gov
- جستجوی عبارت site:.gov
YouTube را فراموش نکنید
یوتیوب نیز یک موتور جستجو است. این می تواند مکانی عالی برای شناسایی موضوعات همیشه سبز باشد.
موضوعات همیشه سبز جالب در مقابل فهرست کلمات کلیدی
اگر برای شما مفید است، هر چیزی را که کشف میکنید در فهرست گستردهای از موضوعات در صفحهگسترده قرار دهید.
برخی ممکن است بخواهند به Google Trends بروند و فهرست را بر اساس محبوب ترین عبارات یا موضوعات کلیدواژه اصلاح کنند.
تمرکز روی کلمات کلیدی با بالاترین موجودی جستجو، روشی سنتی برای تصمیمگیری درباره موضوعات همیشه سبز در پادکست است.
اما میخواهم راه دیگری را پیشنهاد کنم: روی چیزهای جالب تمرکز کنید.
برخورد با موضوعات جالب به جای فهرست کلمات کلیدی ممکن است پادکست را جالبتر کند زیرا شنوندگان را به سفری اکتشافی سوق میدهد.
گوش دادن به موضوعاتی که کسی به آنها فکر نکرده بود تجربه لذت بخشی است. در طول مسیر، شنوندگان ممکن است طرفدارانی شوند که با اشتیاق پادکست را به دوستان خود ارجاع می دهند.
مصاحبه با افراد محبوب و مهم
مصاحبه با افراد جالب یک راه عالی برای تولید محتوای پادکست است.
اما مهمتر از آن، روشی مفید برای جذب مخاطب است.
حتی اگر پادکست در مورد بهبود خانه باشد، بحث با یک فرد مشهور در مورد اینکه چگونه دکوراسیون مورد علاقه آنها، کفپوش ها، وسایل یا هر چیز دیگری ممکن است واقعا جالب باشد.
با رعایت موضوع بهسازی منزل، میتوان با افرادی که برنامههایی در این زمینه دارند یا متخصصانی که ماشین ظرفشویی نصب میکنند مصاحبه کرد تا راهنماییهایی در مورد بهترین ماشین ظرفشویی برای خرید دریافت کنید.
مصاحبه با افراد با دانش، راه بسیار خوبی برای ایجاد محتوای مفید و جالب است و فشار میزبان را برای صحبت کردن، صحبت کردن و صحبت کردن، هفته به هفته از بین می برد.
رونویسی پادکست ها
رونویسی به معنای تبدیل کلمات گفتاری پادکست به متن است.
این مهم است زیرا به پادکست کمک میکند تا مخاطبانی از افراد ناشنوا را پیدا کند، بنابراین این یک ملاحظات دسترسی است.
رونویسی صدا نیز به موتور جستجو چیزی برای رتبه بندی می دهد.
برنامهها و سرویسهای متعددی برای انجام این کار وجود دارد.
کاربران Microsoft 365 میتوانند با استفاده از Word برای رونویسی صدا به متن با پخش مستقیم صدا در Word بارگذاری کنند.
Microsoft 365 همچنین میتواند پنج ساعت صدا در ماه را از طریق آپلود رونویسی کند. اطلاعات بیشتر اینجا.
Google Docs یک ویژگی مشابه دارد.
راهحلهای پولی مانند Rev و Temi ممکن است راحت تر باشد زیرا فقط باید فایل صوتی را آپلود کنید.
فصل های پادکست ایجاد کنید
فصلهای پادکست برای شنوندگان آسان است، زیرا راهی را در اختیار آنها میگذارد تا بخشهایی از نمایش را که مورد علاقهشان است، سریع جلو ببرند.
هر چیزی که تجربه کاربر را بهبود بخشد، حداقل بهطور غیرمستقیم بر سئو تأثیر میگذارد.
خلاصه
یک راه جالب برای فکر کردن به یک پادکست در مورد اینکه چگونه برای یک کسب و کار مفید است این است که همه دوست دارند در یک پادکست به صورت مطلوب نمایش داده شوند.
بنابراین، ایجاد بهترین پادکست در مورد یک موضوع معین و ایجاد یک پلاگین در ابتدا و/یا انتهای پادکست به کسب و کار منطقی است.
پادکست راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد ارتباط در جامعه وسیعتری است که موضوع به آن تعلق دارد.
پادکست میتواند با ترکیب کردن مصاحبهها با افراد مشهور و افراد مشهور، مخاطبان را به سرعت افزایش دهد، که سپس دهان به دهان و پیوندها افزایش مییابد.
تمرکز بر جالب بودن (به جای حجم جستجوی کلمه کلیدی) ممکن است رویکرد خوبی باشد زیرا همه تجربه کشف را دوست دارند.
تبلیغ پادکست می تواند به سادگی دسترسی به سایت های محتوا مانند مجلات آنلاین و اطلاع دادن به آنها در مورد یک پادکست یا اینکه با شخص جالبی مصاحبه شده است باشد.
منتظر چندین رقیب نباشید تا قدرت خود را به عنوان پادکست تثبیت کنند.
همیشه بهترین کار این است که در ایجاد وفاداری برای برند خود و ایجاد آن شروع کنید. نشانه های محبوبیت.