کسب و کار

راهکارهای موثر برای افزایش کارایی کارمندان

کار در اداره‌جات به علت ساعت کاری مداوم و سکون کارمندان می‌تواند در دراز مدت برای برخی از افراد حوصله سربر شود. به‌همین منظور اکثر کارفرماها به‌دنبال راه‌های مختلف در جهت افزایش کارایی کارمندان خود هستند.

اگر شما هم مدیر یک سازمان یا شرکت هستید، مطالعه این مطلب برایتان ضروری است؛ زیرا افزایش بهره‌وری باعث به دست آوردن نتایج مطلوب و رونق کسب‌وکار می‌شود. در ادامه محتوا سعی می‌کنیم راه‌های مختلف در جهت افزایش کارایی کارمندها را بررسی کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود.

 

افزایش کارایی کارمندان چگونه اتفاق می‌افتد؟

انجام اقدامات مختلف و موثر باعث افزایش کارایی کارمندان می‌شود. این اقدامات از جنبه‌های مختلف باید انجام شوند که در ادامه به تفصیل هر یک را شرح می‌دهیم.

مدیریت زمان موثر

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که کارفرما باید به آن توجه کند. به همین منظور داشتن ساعت کار انعطاف پذیر از سوی بسیاری از متخصصین توصیه می‌شود. داشتن ساعت کار منعطف این امکان را به کارمند می‌دهد تا در زمانی که بیشترین بازدهی را دارد، کار کند.

بدون تردید این مسئله به نفع کارفرما نیز هست. به همین منظور انجام کسب‌وکار به صورت آنلاین و از راه دور می‌تواند یک راه بسیار جذاب برای مدیریت زمان به شمار بیاید تا بدین ترتیب کارمندان بهترین زمان برای انجام کار روزانه را طبق شرایطی که در آن حضور دارند، انتخاب کنند و بهره‌وری بیشتری را از خود ارائه دهند.

تشویق به نوآوری و خلاقیت

از آنجایی که شغل کارمندی یک شغل ثابت و مشخص است و هر فرد در آن وظایف مشخص و روتین دارد، تشویق کارفرما به نوآوری و خلاقیت می‌تواند یک هیجان جذاب برای کارمندان ایجاد کند تا برای انجام اقدامات نوآورانه میل بیشتری داشته باشند.

ایجاد محیط کاری پویا

یک کارفرما تعیین می‌کند که محیط کاری برای کارمندان شاد و پویا باشد یا خیر! اگر شما هم جزء کارفرماهایی هستید که دوست دارید افزایش کارایی را شاهد باشید، باید یک محیط کاری شاد و مثبت ایجاد کنید قطعاً وقتی که کارمندان یک اداره همگی پویا باشند و کسل و بی‌حوصله نباشند، آن محیط خود به خود شاد می‌شود.

به همین منظور بهتر است که اجازه دهید کارمندان هر از گاهی با یکدیگر صحبت کنند. سخت‌گیری بیش از حد فضا را خشک و زننده می‌کند. مطمئن باشید دادن آزادی عمل تا حد معقول به کارمندان نه تنها باعث کاهش کارایی آن‌ها نمی‌شود، بلکه افزایش کارایی کارمندان را نیز به دنبال دارد. یکی دیگر از اقدامات مهم برای ایجاد محیط کار پویا و شاد تنظیم ساعت استراحت مشخص برای کارمندان است.

هدیه دادن به مناسبت‌های خاص

دادن هدیه به کارمندان در مناسبت‌های خاص مانند: روز کارمند، تولد هر یک از کارمندان، شب یلدا و… یک اقدام بسیار جذاب بوده که انگیزه و انرژی کارمند را برای ادامه کار طی روزها و حتی ماه‌های آینده بالا می‌برد. به همین علت دادن هدیه سازمانی می‌تواند یک اقدام بسیار جذاب به شمار بیاید.

کارفرماها برای خرید هدیه سازمانی می‌توانند از طریق سایت ساتراپی اقدام کنند. در این سایت حتی هدیه سازمانی شب یلدا و دیگر مناسبت‌ها از جمله هدایای نوروزی، هدایای روز مرد، هدایای روز زن و… عرضه می‌شوند تا کارفرما بتواند با تعداد متنوعی از هدایا بهترین انتخاب را برای کارمندان خود انجام دهد.

هدیه سازمانی شب یلدا

استقبال نظرات و پیشنهادات کارمندان

یکی دیگر از بهترین اقداماتی که کارفرما می‌تواند در جهت افزایش کارایی کارمندان خود انجام دهد، استقبال از نظرات و پیشنهادات کارمندان است. کارمندان نیز عضوی از شرکت یا اداره هستند و حق اظهار نظر دارند و می‌توانند با ایده‌های نوآورانه به بهبود عملکرد اداره کمک کنند. کارفرما با پذیرش و استقبال از نظرات و پیشنهادات کارمندان انگیزه و کارایی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

تعیین اهداف واقع بینانه

تعیین هدف واقع بینانه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دستیابی به موفقیت است که مدیران در اداره باید به آن پایبند باشند. هدف واقع بینانه باید بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام شود. کارفرما باید مشخص کند که آیا با توجه به زمان، منابع و مهارت کارمندان می‌تواند پروژه را به موقع به اتمام برساند یا خیر؟ آیا دقیقاً کارمندان می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند یا خیر؟ تعیین اهداف تیمی با اهداف فردی کارفرما متفاوت است. به همین علت حتماً به روحیه تیمی دقت داشته باشید و بر همان اساس هدف را مشخص کنید.

نقش مدیریت در افزایش کارایی کارمندان چیست؟

مدیریت مهمترین نقش را در جهت افزایش کارایی کارمندان ایفا می‌کند. زیرا در هر سازمان و اداره، کارفرما باید بداند که کارکنان چه کاری را چگونه و به چه شکل انجام می‌دهند. مهمترین وظیفه‌ای که کارفرما بر عهده دارد، مدیریت عملکرد است. با این اقدام کارمندان پویایی بیشتری داشته و با انگیزه بالا به کار در شرکت ادامه می‌دهند. علاوه بر این، ماندگاری بیشتری نیز در شرکت دارند.

طبیعی است که بازخورد و راهنمایی مستمر از سمت مدیر به صورت مستقیم افزایش مشارکت کارمندان را به دنبال داشته و این موضوع فرآیند کلی کار را بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر به علت افزایش مشارکت، اهداف مشخص و افزایش مهارت کارکنان اتفاق می‌افتد که بهره‌وری افزایش پیدا کرده و در نهایت کارمندان با دریافت هدیه سازمانی انگیزه دوچندان برای کار طولانی مدت و با کیفیت، دارند.

کلام پایانی

شیوه و راهکار موثر برای افزایش کارایی کارمندان در این محتوا بررسی شد و کارفرما‌ها دانستند که می‌توانند با انجام روش‌هایی که توضیح دادیم، به بهترین شکل کارمندان خود را در جهت بهبود عملکرد شرکتشان، مدیریت کنند.

با انجام این اقدامات هم مدیریت و هم کارمندان احساس رضایت خاطر داشته که این موضوع به نفع کسب و کار مورد نظر است. زیرا وقتی کارمندان یک شرکت با انگیزه به کار خود ادامه دهند، نتایج مطلوبی به دست می‌آید که این موضوع رضایت مشتری را نسبت به کسب و کار مورد نظر به همراه دارد.

یکی از بهترین اقداماتی که می‌تواند افزایش کارایی کارمندان را تا حد زیادی به همراه داشته باشد، تهیه هدیه برای کارمندان است. سایت ساتراپی یک مرجع مناسب برای خرید هدیه سازمانی است و فرقی نمی‌کند در کدام اداره یا شرکت مدیریت می‌کنید، قطعاً می‌توانید هدیه مناسب را از طریق این سایت برای کارمندان خود خریداری کنید. انواع پکیج هدیه سازمانی در این سایت با تنوع بالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود و کلیه ادارات می‌توانند از مزایای خرید از این مجموعه بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا