تبدیل شدن به یک مشاور سئو: مهارت ها، چشم انداز شغلی و نکاتی برای موفقیت
مشاور سئو یک متخصص در بهینه سازی موتورهای جستجو است که خارج از قرارداد معمولی کار می کند.
به عنوان مثال، آنها ممکن است فریلنسرهایی باشند که با مشتریان خود یا در یک تیم موجود کار می کنند اما نه به عنوان کارمند.
آنها ممکن است مسئولیت کارهای مختلفی از ارائه و پایان دادن به مذاکرات قرارداد و همچنین سئو را بر عهده داشته باشند. و در حالی که داشتن یک تنوع مزایایی دارد
وظایف اولیه یک مشاور سئو چیست؟
یک مشاور سئو وظایف مختلفی را بر عهده دارد. از جمله بهینه سازی وب سایت ها برای افزایش دیده شدن آنها در موتورهای جستجو، مدیریت بودجه و مذاکره در قراردادها. مشاوران ممکن است به طور مستقل با مشتریان خود کار کنند یا با تیم های موجود برای پروژه های خاص ادغام شوند. فراتر از سئو، آنها روابط مشتری را مدیریت می کنند، معاملات را پیشنهاد می کنند و می بندند، و از انطباق قانونی و مالی اطمینان می دهند.
مزایا و معایب کار به عنوان مشاور سئو آزاد چیست؟
کار به عنوان یک مشاور سئو آزاد هم مزایا و هم معایبی دارد. از طرف دیگر، مشاوران در انتخاب پروژهها و مشتریانی که با آنها کار میکنند از انعطافپذیری برخوردار هستند و این آزادی را دارند که هزینههای خود را تعیین کنند. با این حال، اشکالات شامل بی ثباتی مالی، مدیریت تمام هزینه های مربوط به کسب و کار، و نیاز به خود بازاریابی موثر است. مشاوران همچنین باید تمام تعهدات قانونی و مالی را به تنهایی انجام دهند.
کدام مهارت های ضروری برای تبدیل شدن به یک مشاور موفق سئو ضروری است؟
یک مشاور موفق سئو باید دارای چندین مهارت کلیدی فراتر از تخصص سئو باشد:
- مدیریت زمان: ایجاد تعادل بین چندین پروژه و وظایف اداری.
- مدیریت بودجه: رسیدگی به هزینههای پیشبینی نشده و اطمینان از عملیات سودآور.
- پیشنهاد و بسته شدن: بازاریابی موثر برای جذب مشتریان جدید.
- مذاکرات قرارداد: هدایت قراردادها با مشتریان بالقوه و توافق بر سر شرایط.
- مدیریت ذینفعان: مدیریت روابط با مشتریان و سایر متخصصان به صورت روان.
با وجود وظایف و آزادی انجام پروژه های مورد نظر خود، مشاوره سئو معایب خود را نیز دارد.
این ستون به شما کمک می کند قبل از انتخاب شغلی به عنوان مشاور سئو، انتظار چه چیزی را داشته باشید.
آیا مشاوران SEO شاغل هستند یا آزاد؟
پاسخ کمی پیچیدهتر میشود. اصطلاح «مشاور سئو» همچنین میتواند عنوان شغلی یک سئوکار شاغل را توصیف کند که واقعاً نشاندهنده ارشدیت یا مسئولیتهای مدیریتی نیست.
مانند «متخصص سئو» یا «مشاور سئو».
ممکن است فریلنسرهایی که دارای مشاغل جانبی و تمام وقت هستند نیز اینگونه خود را توصیف کنند.
پروژه ها در مقابل چندین مشتری
یک مشاور سئو ممکن است انتخاب کند که با مشتریان خود و تنها فردی که روی سئوی آنها کار می کند کار کند.
آنها همچنین ممکن است قراردادهایی را انتخاب کنند که آنها را در یک تیم موجود جاسازی کند، مانند پیوستن به عنوان پشتیبانی اضافی به یک تیم SEO سازمانی.
اجرای کسب و کار خودتان
تفاوت اصلی بین حرفه به عنوان مشاور سئو و هر نوع شغل دیگری در سئو این است که شما کسب و کار خود را اداره خواهید کرد.
بهعنوان یک پیمانکار مستقل، قراردادها، پیشنهادها و تعهدات مالی/مالیاتی خود را مدیریت میکنید.
مهارت های ضروری مشاور سئو
به چه مهارت های ضروری برای اینکه یک مشاور سئو موفق باشید فراتر از اینکه یک متخصص سئو خوب باشید، نیاز دارید؟
در زیر مروری بر مهارتهای اساسی برای پیشرفت بهعنوان یک پیمانکار سئو مستقل، به غیر از سئو داخلی، فنی و خارج از سایت است.
مدیریت بودجه
شما ممکن است به مدیریت بودجه در نقش شغلی خود عادت داشته باشید تا مطمئن شوید ساعات کار مشتریان پر شده است یا سود و زیان بخش خود را بررسی کنید.
با این حال، هزینههای اضافی و پیشبینی نشده ممکن است هنگام کار به عنوان فریلنسر افزایش یابد.
این بدان معناست که باید بتوانید بودجه را به سرعت مدیریت کنید، در غیر این صورت در پایان هر ماه پول کافی برای پرداخت دستمزد به خانه باقی نمیماند.
ممکن است هزینههای موقت، مانند مشاوره حقوقی اولیه، و هزینههای مداوم مانند حفظ حسابدار وجود داشته باشد.
هر گونه وثیقه بازاریابی، هزینه میزبانی و توسعه یک وب سایت، ابزارهای جذابی که همه ما دوست داریم استفاده کنید. شما به طور کامل برای آنها هزینه خواهید کرد.
بدون داشتن جیب عمیق یک آژانس یا برند پشت سر شما، تمام هزینه های تجاری شما از پولی که به عنوان مشاور توانسته اید به دست آورید، تامین می شود.
مدیریت زمان
اگرچه هر شغلی نیاز به درجه ای از مدیریت زمان دارد، اما مشاور سئو بودن به معنای چرخاندن چندین صفحه در یک زمان است.
همچنین کمبود ساختار، پشتیبانی و منابع با نقش به کار گرفته شده وجود دارد.
به همین دلیل، مدیریت زمان یک مهارت مهم تر است.
ضرب الاجل های تجاری غیرقابل تغییری مانند الزامات قانونی و مالی و تماس با سهامداران وجود خواهد داشت که سایر اعضای تیم در غیاب شما نمی توانند آنها را پوشش دهند.
تحویل به موقع فاکتورها می تواند برای طول عمر شما به عنوان مشاور مهم باشد.
مقدار سرپرستی که باید برای آنها وقت پیدا کنید افزایش می یابد. باید رسیدها را مرتب کنید و نرم افزار بودجه بندی را به روز کنید.
برای تهیه لیست حقوق و دستمزد خود باید جزئیات مالی را ارسال کنید. سپس ایمیل ها و جلسات هستند.
مهم نیست که چه تعداد به عنوان یک سئوکار شاغل داشته اید، به عنوان یک مشاور انتظار زیادی دارید.
برای موفقیت، باید در برنامه ریزی زمان خود بسیار ماهر باشید.
پیچیدن و بستن
از بازاریابی مهارتهای خود تا معرفی و بستن یک مشتری جدید، باید بتوانید کل چرخه برنده شدن کار جدید را مدیریت کنید.
هیچ تیم توسعه کسبوکار از شما پشتیبانی نمیکند، بنابراین ممکن است لازم باشد مهارتهای متقاعدسازی خود را تقویت کنید.
اگرچه شما از نظر تجارت یک سئوکار هستید، اما از تجربه دست اول می توانم به شما بگویم که تعداد کمی از سرنخ های کسب و کار شما از طریق وب سایت شما خواهند آمد، حتی اگر رتبه اول “مشاور سئو” را در منطقه خود داشته باشید.
همچنین باید در بازاریابی خود به روش های دیگر متخصص شوید.
این بدان معناست که از طریق رسانههای اجتماعی، رویدادها و تبلیغات شفاهی، مشتریان بالقوه را انتخاب کنید.
نه تنها باید سرنخ های مشتریان بالقوه را تهیه کنید، بلکه باید به طور موثر آنها را تبدیل کنید. این به معنای کار بر روی عرشههای زمین، مذاکره در مورد هزینهها و تضمین امضاء است.
مذاکرات قرارداد
اگرچه ممکن است شما یک قالب قرارداد استاندارد داشته باشید، اما از مشتریان احتمالی انتظار داشته باشید که آن را با یک شانه دندانه ظریف بررسی کنند.
این ممکن است به پیشنهاد قیمت و قرارداد سطح خدمات شما نیز گسترش یابد.
بخشی از یک پیمانکار سئو، نیاز به توانایی مذاکره در مورد قراردادها است.
ممکن است انتظار سطح معینی از مصالحه وجود داشته باشد، به خصوص اگر می خواهید با مشاغل کوچکتر با بودجه محدود کار کنید.
وقتی به شش تا دوازده ماه آینده قرارداد پیشنهادی خود نگاه می کنید، باید بتوانید پیش بینی کنید که این سازش ها چگونه بر سود و کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.
یک مشتری ممکن است از شما بخواهد که ساعات پیشنهادی خود را با پول کمتری کار کنید، که میانگین نرخ شما را پایین می آورد.
درک مسئولیت های مالی و حقوقی
مشاور سئو بودن به این معنی است که رئیس خود باشید، صاحب کسب و کار خود باشید و هیجان و آزادی که به ارمغان می آورد.
با این حال، به این معناست که شما به تنهایی مسئول اطمینان از رعایت کامل قوانین هستید.
این بدان معناست که بدانید کدام قوانین تجاری در کشورتان برای شما اعمال میشود، اما همچنین، اگر مشتریانی در جای دیگری در جهان دارید، درک کنید که قوانین آنها چگونه بر شما تأثیر میگذارد.
به عنوان مثال، GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) در اروپا کنترل داده های شخصی را کنترل می کند.
حتی اگر در اروپا مستقر نیستید، اگر مشتریان شما باشند، ممکن است مشمول این قوانین باشید.
نحوه ذخیره اطلاعات مشتریان خود باید با این مقررات مطابقت داشته باشد.
مشاور بودن به این معنی است که هیچ کس بالاتر از شما نیست تا این مسئولیت را بپذیرید.
همه مال شماست. ممکن است بتوانید از وکلا یا حسابداران مشاوره بگیرید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند، اما اگر آنها به شما توصیه ضعیفی کنند، پیامدهای آن بر عهده شماست.
مدیریت ذینفعان
یکی دیگر از مهارت های ضروری مدیریت خوب ذینفعان است.
این شامل برقراری ارتباط با ضربالاجلها، پیگیری پرداختهای فاکتور و اطمینان از همسویی انتظارات مشتری است.
هنگامی که شما یک مشاور هستید، سهامداران شما فقط مشتریان شما نیستند.
آنها حسابداران، وکلا، تامین کنندگان و سایر مشاوران شما هستند که با آنها شریک هستید.
در یک تجارت بزرگتر، این ذینفعان تمایل دارند با اعضای مختلف تیم ارتباط برقرار کنند. بخش مالی، مدیر عامل، تیم بازاریابی، و مدیران حساب.
به عنوان یک فریلنسر، شما تنها نقطه تماس هستید.
نیازهای مشتری در مقابل نیازهای حسابدار شما بسیار متفاوت است، اما هر دو نیاز به اولویت بندی دارند.
یادگیری مدیریت طیف گستردهتری از سهامداران نسبت به آنچه که قبلاً به آن عادت کردهاید، موفقیت شما را بهعنوان مشاور سئو بسیار بهبود میبخشد.
تطبیق سریع با تیم ها
به عنوان یک مشاور سئو، مدت زمان طولانی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.
شما باید از روز اول ارزش خود را به مشتریان خود نشان دهید. این می تواند یک مهارت دشوار برای توسعه باشد.
این انتظار وجود دارد که بتوانید فوراً بازده سرمایه گذاری را به دست آورید، اگرچه باید فرآیندها، رویه ها، محصول و صنعت آنها را بیاموزید.
این فقط در مورد درک کسب و کار نیست. شما باید به خوبی با همکاران جدید خود کنار بیایید.
هنگامی که با سایر اعضای تیم مشتری خود کار نزدیک دارید، نظر آنها در مورد اخلاق کاری و شخصیت شما ممکن است بر طول مدت و تکرار قرارداد شما تأثیر بگذارد.
نشان دادن بازگشت سرمایه
هنگامی که به عنوان کارمند به یک شرکت جدید ملحق می شوید، احتمالاً یک دوره آزمایشی خواهید داشت – از چند هفته تا چند ماه که شرکت شایستگی شما را ارزیابی می کند.
اگر به خوبی این کار را انجام دهید، زمانی خواهد بود که می توانید با مدیر خود برای پر کردن هر گونه شکاف در دانش خود و ایجاد یک برنامه آموزشی برای اطمینان از شروع عالی در شرکت کار کنید.
بهعنوان یک سئوکار آزاد، این را دریافت نخواهید کرد.
در عوض، ممکن است در قرارداد خود یک بند انفصال داشته باشید یا صرفاً این گزینه را داشته باشید که مشتری اگر کار شما را دوست ندارد، قرارداد ماهیانه تکراری خود را لغو کند.
مهارتی که در ابتدا به عنوان مشاور سئو باید آن را توسعه دهید، نشان دادن بازگشت سرمایه کار با شما است.
این بدان معناست که دقیقاً آنچه را که از شما انتظار میرود ارائه دهید و مطمئن شوید که معقول است.
از آنجا، باید موفقیت خود را در برابر این اهداف گزارش دهید.
تاب آوری
PsychologyToday تابآوری را اینگونه تعریف میکند: «کیفیت روانشناختی که به برخی افراد اجازه میدهد تا در برابر ناملایمات زندگی زمین بخورند و حداقل به همان قدرت قبلی برگردند» و مهارتی برای پرورش است.
مشاور بودن می تواند ناراحت کننده باشد.
یک ماه ممکن است کار زیادی برای انجام دادن داشته باشید که فکر کنید چه زمانی خواب یک گزینه خواهد بود.
بقیه، شما با عصبانیت به ایمیلهای خود خیره شدهاید، و مایلید که یک پیشنهاد برای شما پذیرفته شود.
ثبات در جریان کاری که برنده میشوید ممکن است کند باشد.
سپس، یک شبه، یک بیماری همه گیر جهانی می تواند باعث خشک شدن همه آن شود. یکی از مواردی که به عنوان یک سئوی قرارداد در مورد آن کوتاهی می کنید، اطمینان است.
یک مهارت حیاتی برای مشاور سئو، انعطاف پذیری است.
درصورتی که مشتری به طور غیرمنتظره قرارداد خود را خاتمه میدهد یا با یک رقیب درگیری ایجاد میکند، پشتیبانگیری آن چالش برانگیز است.
حتی وقتی همه چیز به خوبی پیش میرود، نیاز همیشه به پیگیری صورتحسابهایی که 60 روز عقب افتاده هستند وجود خواهد داشت.
گاهی اوقات ممکن است شبیه یک نبرد سخت باشد.
برندسازی شخصی
یک عنصر وجود دارد که یک مشاور SEO نه تنها خدمات خود را می فروشد، بلکه رویای کار با آنها را نیز به صورت شخصی می فروشد.
بهعنوان یک مشاور، هر بار که برای کار آماده میشوید، موقعیتی مشابه با رفتن به یک مصاحبه شغلی خواهید داشت. مشتری شما باید باور داشته باشد که شما بهترین نامزد برای این شغل هستید.
این ممکن است خیلی قبل از یک جلسه مسابقه شروع شود.
ایدهآل برای بسیاری از مشاوران این است که آنها در صنعت به قدری مورد احترام قرار میگیرند که تبلیغات شفاهی منجر به ایجاد سرنخ برای آنها میشود.
به جای صرف زمان و انرژی زیاد برای بازاریابی، مشتریانی دارند که به آنها نزدیک می شوند.
برخی از موفق ترین مشاوران سئو یک صنعت را انتخاب کرده و متخصص شده اند.
با انجام این کار، آنها میتوانند انتخاب کنند که با چه کسی کار کنند و هزینههایی دریافت کنند که نشاندهنده ارزشی است که به ارمغان میآورد.
اگر بهدنبال تبدیل شدن به یک مشاور سئو هستید، میتواند به درک بازار محلیتان، نیازهای کسبوکارهایی که ممکن است با شما کار میکنند و کارهایی که میتوانید انجام دهید تا بیشترین جذابیت را برای آنها داشته باشید، کمک کند.
این ممکن است به معنای یافتن جایگاهی باشد و به آن برای بازار خود بچسبید. ممکن است به معنای دنبال کردن مشاغل کوچکتر باشد که به طیف کامل پشتیبانی SEO نیاز دارند.
به هر آنچه که می خواهید به عنوان مشاور برسید، باید دانش، مهارت و ارزش خود را فراتر از جلسه اولیه با یک مشتری بالقوه ارائه دهید.
انتظارات حقوق
شاید تصور خوبی از حقوق و دستمزدها در کشور و منطقه خود داشته باشید، اما در مورد نرخ پیمانکاران سئو چطور؟
اخیراً، ژورنال موتورهای جستجو نظرسنجی حقوق انجام داده است که به نقاط داده صنعت سئو میپردازد.
یافتهها برای متخصصان آزاد بسیار جالب بود.
ژورنال موتور جستجو دریافت که مشاوران سئو آزاد به طور متوسط کمتر از 34000 دلار در سال درآمد داشتند.
پاسخ دهندگان در این نظرسنجی که خود را فریلنسر معرفی کردند، به طور عمده کمتر از دو سال تجربه داشتند. این به شدت درآمد آنها را منحرف خواهد کرد.
با در نظر گرفتن این موضوع، متوسط حقوق گزارش شده یک مشاور سئو را با کمی نمک در نظر بگیرید.
ممکن است بسته به موقعیت مکانی، سالها تجربه، و تخصصهای شما بیشتر باشد.
آنچه برای هر پروژه یا ساعتی برای شارژ انتخاب میکنید تأثیر زیادی بر میزان هزینهای که هر سال به خانه میبرید خواهد داشت.
شما همچنین باید در نظر بگیرید که چند ساعت می خواهید در هفته کار کنید. این کار با هم به شما کمک میکند تا مشخص کنید در یک سال چقدر میتوانید درآمد کسب کنید اگر بار مشتری شما پر باشد.
هزینه های اضافی
این مهم است که به یاد داشته باشید که باید هزینههای اداره کسب و کار خود را نیز از درآمد خالص خود کسر کنید.
این ممکن است شامل مواردی از عضویت در گروه شبکه گرفته تا مالیات و بیمه باشد.
گواهینامه ها و تجربه های مفید
یکی از چیزهای مهم در مورد ورود به یک حرفه در سئو این است که موانع بسیار کمی برای ورود وجود دارد.
هیچ مدرک دانشگاهی وجود ندارد که شما باید داشته باشید یا هیئت حاکمه ای که انتظار می رود در آن عضویت داشته باشید.
از طرف دیگر، مشتریان بالقوه چیز کمی برای سنجش میزان سئوی خوب شما وجود دارد.
به دلیل این فقدان مقررات در صنعت، گواهینامه ها یا مدارک استاندارد برای اثبات شایستگی شما.
در عوض، ممکن است لازم باشد تخصص خود را به روشهای دیگری به مشتریان احتمالی نشان دهید.
تجربه قابل نمایش
واضح ترین راه شما برای نشان دادن اینکه در زمینه خود متخصص هستید، نشان دادن تجربه شماست.
متأسفانه، بسیاری از مشتریان ممکن است تجربه را با سالها در این صنعت برابر بدانند. همیشه اینطور نیست.
تجربه با پروژه های خاص
یک مشاور ممکن است در طول سه سال فعالیت خود در صنعت، 20 وب سایت را تغییر داده باشد، زیرا در یک آژانس SEO کار می کرد.
ممکن است پیمانکار دیگری در طول پنج سال فعالیت خود در این صنعت فقط یکی را انجام داده باشد، زیرا آنها در داخل برای یک برند کار می کردند.
مشتری که به دنبال پشتیبانی SEO برای مهاجرت آینده وبسایت خود است، ممکن است به مشاوری که پنج سال در این صنعت کار کرده است، نگاه مطلوبتری داشته باشد.
آنها ممکن است به اشتباه فکر کنند که سالها تجربه بیشتر برابر با عملکرد بهتر است.
اگر بهدنبال اجرای پروژه مهاجرت وبسایت هستید، بهعنوان یک مشاور سئو، باید بتوانید تجربه خاص خود را در مورد جنبههای سئوی که پروژه به آن تکیه میکند نشان دهید.
تجربه خاص صنعت
یک جنبه دیگر از تجربه شما که باید به نمایش بگذارید، صنایعی است که در آنها کار کرده اید.
برای برخی از مشتریان، دانستن اینکه مشاور آنها بازار، مصرف کنندگان و محصولات آنها را درک می کند بسیار مهم است.
اگر در صنایع مختلف کار کردهاید، آنها را در مطالب بازاریابی و عرضه خود برجسته کنید.
اگر در محدوده محدودی از عمودی کار کرده اید، می توانید در مورد عمق تجربه بیشتر صحبت کنید.
شما ممکن است از نشان دادن دانش فراوانی در مورد آن صنایع خاص که منحنی یادگیری شما را با یک مشتری جدید سریع و حداقل می کند، بهره مند شوید.
تجربه کافی
اگر مدتی در صنعت سئو بودهاید، احتمالاً با انجمنها و موضوعاتی برخورد کردهاید که در آن متخصصان بیتجربه سئو اولین مشتری خود را پیدا کردهاند و اکنون از کهنهکارها میپرسند چگونه سئو را انجام دهند.
این موقعیتی نیست که از بودن در آن سود ببرید.
اگر بتوانید مشتری را جذب کنید که نیازهای سئوی او بیشتر از آنچه می توانید برآورده کنید، به احتمال زیاد باعث ایجاد استرس در هر دو طرف می شود.
به عنوان یک مشاور، باید یاد بگیرید که دامنه یک پروژه بالقوه را به سرعت شناسایی کنید و تصمیم بگیرید که آیا دانش و تجربه کافی برای مدیریت آن دارید یا خیر.
جوایز
همانطور که ذکر شد، هیچ نهاد حاکم بر عملکرد سئو نظارت نمی کند، که می تواند توانایی مشاور را برای انجام سئو تایید کند.
با این حال، برنامه ها و نمایش های جوایز زیادی وجود دارند که به نوعی به عنوان نماینده ای برای این کار عمل می کنند.
اعتبار جوایز موضوعی داغ در محافل سئو است.
با این حال، برنده شدن نشان میدهد که شما بهطور مستقل به عنوان انجام کار با استانداردهای بالا و تأثیرگذار مورد قضاوت قرار گرفتهاید.
مطالعات موردی
ارائه نمونه هایی از کارهای قبلی در قالب مطالعات موردی می تواند به مشتریان احتمالی کمک کند تا نسبت به توانایی های شما اطمینان داشته باشند.
گاهی اوقات میتوان برای استفاده از دادههای مشتریان قبلی، علامتگذاری از سوی مشتریان قبلی دشوار باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد آن را کمی مبهم کنید.
مطمئن شوید که اجازه به اشتراک گذاشتن هر گونه جزئیات را دارید، به خصوص اگر مربوط به کاری باشد که قبل از مشاور شدن انجام داده اید!
توصیه ها و مراجع
همانطور که ممکن است لازم باشد یک نقش تازه استخدام شده را فراهم کنید، وجود داوران در دسترس مشتریان احتمالی می تواند به آنها کمک کند تا درک کنند که کار با شما چگونه خواهد بود.
داشتن چند مشتری فعلی یا قبلی خوشحال به ارائه مراجع می تواند برای مشاور مفید باشد.
پلتفرمهایی مانند LinkedIn همچنین به شما این امکان را میدهند که درخواست و دریافت توصیههایی داشته باشید که میتواند کمک زیادی به ایجاد اعتماد در کار شما کند.
علاوه بر این، اگرچه نه به عنوان بی طرفانه، توصیه های مکتوب در وب سایت شما ممکن است به تبدیل مشتریان احتمالی کمک کند.
گواهینامه ها
اگرچه هیچ مدرک متداول پذیرفته شده SEO وجود ندارد، چندین ابزار، آژانس و سازمان در جستجو گواهی ارائه می دهند.
اگر سالها در این صنعت بودهاید، انتخاب برای انجام آموزش و معاینه برای دریافت گواهی ممکن است اضافی به نظر برسد، اما میتواند به اثبات اینکه دانش شما جاری است و درک شما به یک استاندارد رسیده است، کمک میکند.
بهعلاوه، گواهینامهها در مناطق مجاور مانند تجزیه و تحلیل، علم داده و برنامهنویسی همگی میتوانند به مجموعه مهارت های خاص خود را نشان دهید.
گواهینامه ها را در ابزارهای متمرکز بر SEO و تجزیه و تحلیل خاص در نظر بگیرید.
اینها می توانند به مشتریان نشان دهند که می توانید از پشته ابزار آنها بدون آموزش اضافی استفاده کنید.
چه کسی مشاوران سئو را استخدام می کند و چرا؟
انواع بسیاری از سازمانها وجود دارند که با مشاوران سئو قرارداد میبندند. ممکن است تنها منبع سئو آنها باشد یا مکمل تیم یا فهرستی از فریلنسرهای موجود باشد.
کسب و کارهای کوچک
کسب و کارهای کوچکی که توانایی پرداخت منابع داخلی خود را ندارند، اغلب به مشاوران SEO مراجعه می کنند.
مشاوران سئو اغلب هزینه های سربار کمتری نسبت به آژانس ها دارند و ممکن است کار با آنها ارزان تر باشد. این میتواند جایگزین جذابی برای سازمانهای دارای محدودیت نقدی باشد.
بررسی یک تیم
برندهای دارای تیم SEO موجود ممکن است از پیمانکاران برای تقویت منابع خود یا پر کردن شکاف مهارتی خاص استفاده کنند.
بهعنوان مثال، برندی که میخواهد برای اولین بار در Google Discovery ظاهر شود، ممکن است در صورتی که تیم داخلی آن تجربهای در این زمینه نداشته باشد، توصیههای خارجی درباره بهترین روش انجام این کار را بخواهد.
پر کردن شکاف موقت
ممکن است نیاز به افزایش منابع در فصول شلوغ تر یا پوشش مرخصی طولانی مدت کارکنان فعلی وجود داشته باشد.
اگر کارمندی سازمان را ترک کند، ممکن است مشاور در حین استخدام جانشین شکاف را پر کند.
برچسب سفید
برخی از آژانسها ممکن است مقررات SEO را نداشته باشند، اما بخواهند با مشاوری شریک شوند تا آن خدمات را به مشتریان فعلی ارائه دهند.
آنها همچنین ممکن است بخواهند قبل از استخدام کارمندی برای پوشش دادن آن، آزمایش کنند که چگونه افزودن سئو به خدماتشان کار می کند.
مشاوران میتوانند بدون هزینه استخدام، آموزش و مزایای کارکنان، پشتیبانی ارائه دهند.
سازمان های کمکی
مانند برندهایی که در فصول شلوغتر به کمک موقت نیاز دارند، آژانسها ممکن است به یک فرد دیگر در تیم خود نیاز داشته باشند تا مرخصی کارکنان، شکافهای مهارتی یا مشاوره در مورد پروژههای صنعتی خاص را برطرف کند.
به همین دلیل آژانسها اغلب میتوانند کار تکراری را برای مشاوران ارائه دهند.
پشتیبانی با استخدام
یک پروژه بسیار مهم که ممکن است بهعنوان مشاور SEO در دسترس باشید، استخدام پشتیبانی است.
بنابراین به جای پر کردن شکاف مهارتی خود، ممکن است در استخدام متخصصان سئو کارمند مشاور باشید.
برای سازمانهایی که تیمهای SEO ندارند یا بسیار جوانتر هستند، ممکن است برای مدیر استخدامکننده اطلاعات کافی درباره سئو برای تصمیمگیری عاقلانه دشوار باشد.
مشاوران می توانند تخصص خود را در فرآیند استخدام بیاورند.
آنها همچنین ممکن است شرح شغل، بررسی رزومهها و حتی انجام مصاحبه را توصیه کنند.
راه اندازی یک بخش
همراه با کمک به استخدام، پیمانکاران SEO همچنین ممکن است به ایجاد یک بخش از ابتدا کمک کنند.
این میتواند زمانی باشد که به یک تیم نیاز باشد، اما استخدام استعدادها در سطوح ارشد دشوار یا بسیار کند است.
پیمانکار سئو ممکن است به ایجاد این بخش کمک کند و به طور بالقوه آن را تا زمان استخدام ارشد دائمی هدایت کند.
ملاحظات برای تبدیل شدن به یک مشاور SEO
در نهایت، هنگام انتقال از کار استخدامی به قراردادی چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود. این میتواند یک حرکت هیجانانگیز و رهایی بخش باشد، اما خطر هم دارد.
بدون رئیس
وقتی یک مشاور سئو میشوید، ساختار یک دنیای شرکتی را با آزادی مستقل بودن معامله میکنید.
این شامل نداشتن دیگر مدیر می شود.
مزایا:
- شما رئیس هستید! میتوانید تصمیماتی بگیرید که قبلاً توسط کارفرما یا اعضای ارشد تیم شما حفظ میشد. اکنون، شما آزاد هستید که خودتان این تصمیمات را بگیرید.
- کسی نیست که با تصمیمات شما مخالف باشد یا به آنها “نه” بگوید. اگر فکر میکنید چیزی ارزش امتحان کردن را دارد، نیازی به گرفتن علامت از یک مافوق ندارید.
معایب:
- شما اکنون رئیس های زیادی دارید. گفته شده است که انتقال به شغل آزاد به معنای رفتن از یک رئیس به هر مشتری و ذینفع است، که اساساً رئیس شما باشد. آنها هنوز هم می توانند به شما نه بگویند. شما آزادی بیشتری برای دور شدن از پروژه دارید، اما در نهایت، اگر میخواهید درآمد کسب کنید، گاهی اوقات باید تسلیم شوید.
پیامدهای حقوقی و مالی
شما باید از قوانین، مالیات برای پرداخت و هزینه های اضافی برای مشاور بودن پیروی کنید که باید از آنها آگاه باشید.
همه اینها ممکن است بر امور مالی شما تأثیر بگذارد.
مزایا:
- هر پولی که به دست می آورید به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید با چه کاری انجام دهید. هر چه سخت تر و هوشمندانه تر کار کنید، می توانید از نظر مالی پاداش بیشتری دریافت کنید. هیچ هزینه ای برای تسلای رئیس خود ندارید!
- شما این آزادی را دارید که با پول خود سخاوتمند باشید. کسبوکار شما میتواند تخفیفهایی را برای مؤسسات خیریه و آموزش رایگان برای مدارس ارائه دهد.
معایب:
- همه تعهدات قانونی و مالی به عهده شماست. هزینه عدم رعایت میتواند هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی بالا باشد.
- دریافت مشاوره صحیح می تواند پرهزینه باشد. ممکن است لازم باشد از خدمات حسابداران، مشاوران مالیاتی و وکلا استفاده کنید.
انتخاب پروژه ها
مشاوران سئو آزادی بسیار بیشتری دارند تا تصمیم بگیرند با چه کسی و در چه پروژههایی کار کنند.
مزایا:
- به عنوان یک مشاور سئو، آزادی بیشتری در انتخاب اینکه با چه کسی می خواهید کار کنید و روی چه پروژه هایی می خواهید کار کنید، وجود دارد. اگر از تنظیم مشتری خاصی لذت نمی برید یا با صنعتی که آنها در آن هستند موافق نیستید، می توانید پیشنهاد ارائه را رد کنید. به عنوان مثال، زمانی که شما در سمت نمایندگی کار می کنید، معمولاً این مورد صدق نمی کند، جایی که ممکن است از شما انتظار می رود با هر مشتری که به شما منصوب شده است کار کنید.
معایب:
- سخت بودن در انتخاب افرادی که با آنها کار میکنید و روی چه چیزی کار میکنید، ممکن است چالشبرانگیزتر باشد، اگر برای یافتن مشتری تلاش میکنید. هنگامی که در داخل کار میکنید، میتوانید صنعت و مجموعه شرکت را انتخاب کنید. بالا که مناسب شماست در برخی از آژانسها، ممکن است به شما اجازه داده شود که کار در صنایع خاصی را که با آن مخالف هستید رد کنید. انتخاب و انتخاب پروژه های خود به عنوان مشاور می تواند به معنای عدم کسب درآمد کافی در مواقعی باشد.
پیچ برای کار
شما باید خط لوله کسب و کار خود را توسعه دهید، از جمله تولید سرنخ و در نهایت تبدیل آنها. این احتمالاً به معنای مذاکره و قرارداد است.
مزایا:
- دیگر در موقعیتی قرار نخواهید داشت که کسی «ماه روی چوب» را فروخته باشد و از شما انتظار تحویل آن را داشته باشد. شما از محدودیتهای زمان، منابع و توانایی خود کاملاً آگاه خواهید بود و میتوانید کاری را که متناسب با آن است، انجام دهید.
- باید آزادی بیشتری برای نشان دادن تواناییهای خود وجود داشته باشد و نشان دهید که چگونه میتوانید به مشتری احتمالی کمک کنید.
معایب:
- همه از فرآیند پیادهسازی لذت نمیبرند. این میتواند اعصاب خردکن باشد و حواستان را از کارهای روزانه اجرای سئو پرت کند. این برای همه نیست.
- تجمیع پیشنهادهای برنده ممکن است زمان بر باشد. آنها برای ادامه کار ضروری هستند اما باید با زمان مورد نیاز برای تکمیل واقعی کار مشتری تعادل برقرار کنند.
هزینه خود را تنظیم کنید
اگرچه عمدتاً توسط نوع مشتری مورد نظر شما می خواهید با آن کار کنید و بازاری که در آن کار می کنید ، تصمیم می گیرید که چقدر شارژ می کنید.
جوانب مثبت:
- ممکن است استقلال بیشتر برای تصمیم گیری در مورد چقدر می خواهید برای کار خود هزینه کنید . شما در اصل می توانید حقوق خود را تعیین کنید تا زمانی که بتوانید کار را برای پشتیبانی از آن بدست آورید.
- شما می توانید دقیقاً چند ساعت را انتخاب کنید و برای آن هزینه چه کاری می خواهید انجام دهید.
منفی:
- به دست آوردن قیمت مناسب دشوار است. مگر اینکه آنها مطالعات و نمونه های خوبی برای تهیه نسخه پشتیبان از کیفیت کار خود داشته باشند.
- فهمیدن اینکه چه چیزی را شارژ کنید و چه نوع مشتری را برای حفظ آن نیاز دارید می تواند کمی آزمایش و خطا باشد. دیگران ممکن است در صورت درخواست آن مایل به پرداخت هزینه بیشتری باشند.
مزایا
بسته به محل کار شما ، تفاوت حقوق اشتغال برای شاغل و آنچه شما به عنوان یک پیمانکار مستقل از آن استفاده می کنید ممکن است بسیار متفاوت باشد.
فراتر از حقوق قانونی که ممکن است به عنوان یک سئو شاغل به شما اعطا شود ، احتمالاً مزایای اضافی نیز توسط کارفرمای شما ارائه می شود.
جوانب مثبت:
- شما آزادی بیشتری برای انتخاب مزایایی دارید که متناسب با سبک زندگی شما باشد. شما می توانید یک برنامه بیمه پزشکی را انتخاب کنید که برای نیازهای بهداشتی شما کار کند. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا مثبت داشتن یک ماشین شرکت از پیامدهای مالیاتی یکی بالاتر است.
منفی:
- شما به طور خودکار حق تعطیلات قانونی ، مرخصی بیمار یا مزایای دیگری را ندارید که توسط دولت خود برای کارگران شاغل فراهم می شود.
- حفظ استاندارد زندگی که شما به عنوان یک سئو شاغل در آن داشتید ممکن است دشوار باشد. برخی از تنظیمات.
شما فقط در صورت صدور فاکتورها پرداخت می شوید
هیچ “جوانب مثبت” برای این یکی وجود ندارد.
این در اصل یکی از چالش برانگیزترین جنبه های مشاور سئو است.
اگر به دلایلی نمی توانید مانند بیماری یا تعطیلات کار کنید ، قادر به قبض کار نخواهید بود. اگر صورتحساب کار را ندارید ، پس پرداخت نمی شوید.
برخلاف اشتغال که اگر نتوانید کار کنید ، هنوز هم به شما پرداخت می کند ، این چیزی نخواهد بود که شما به عنوان مشاور سئو مستقل دریافت می کنید.
اگر نمی توانید فاکتورها را ارسال کنید ، یا بدتر ، این کار را می کنید ، اما آنها حقوق نمی گیرند ، ممکن است برای پرداخت حقوق و دستمزد خود تلاش کنید.
نتیجه گیری
زندگی روزانه مشاوران سئو ممکن است از نظر کار بسیار شبیه به متخصصان SEO شاغل باشد.
با این حال ، اغلب پیچیدگی های اضافی فراتر از فعالیت سئو وجود دارد که می تواند آن را به یک چشم انداز ترسناک برای برخی تبدیل کند.
با این حال ، ورود به دنیای مستقل می تواند آزاد کننده باشد. آزادی بیشتری در انتخاب کاری که می خواهید انجام دهید وجود دارد و چه زمانی.
برخی تصمیم می گیرند که انگشتان خود را در مشاوره در سمت کار منظم خود قرار دهند (در صورت مجاز بودن کارفرمای خود).
این می تواند به منحنی یادگیری اداره یک تجارت در حالی که در امنیت اشتغال است ، کمک کند.
شما ممکن است قصد ترک شغل را نداشته باشید ، اما همیشه خوب است که مراقب بازار باشید. ممکن است شما بخواهید خودتان مشاور سئو باشید اما باید یکی را استخدام کنید.
سؤالات متداول
وظایف اصلی یک مشاور سئو چیست؟
یک مشاور سئو مسئولیت انواع کارهای مختلف را بر عهده دارد. این موارد شامل بهینه سازی وب سایت ها برای افزایش دید آنها در موتورهای جستجو ، مدیریت بودجه و مذاکره در مورد قراردادها است. مشاوران ممکن است به طور مستقل با مشتری های خود کار کنند یا برای پروژه های خاص با تیم های موجود ادغام شوند. فراتر از سئو ، آنها روابط مشتری را اداره می کنند ، معاملات نزدیک و نزدیک می کنند و از انطباق قانونی و مالی اطمینان می دهند.
جوانب مثبت و منفی کار به عنوان مشاور سئو مستقل چیست؟
کار به عنوان یک مشاور مستقل سئو هم از مزایا و هم معایب برخوردار است. از طرف حرفه ای ، مشاوران از انعطاف پذیری در انتخاب پروژه ها و مشتریانی که با آنها کار می کنند لذت می برند و آزادی تعیین هزینه های خود را دارند. با این حال ، اشکالاتی شامل بی ثباتی مالی ، مدیریت کلیه هزینه های مربوط به تجارت و نیاز به خود بازاریابی مؤثر است. مشاوران همچنین باید به تنهایی کلیه تعهدات قانونی و مالی را اداره کنند.
یک مشاور سئو موفق باید چندین مهارت کلیدی را فراتر از تخصص سئو داشته باشد:
- مدیریت زمان: متعادل کردن چندین پروژه و کارهای اداری.
- مدیریت بودجه: رسیدگی به هزینه های پیش بینی نشده و اطمینان از عملیات سودآور.
- گودبرداری و بسته شدن: خود را به طور مؤثر برای برنده شدن در مشتری های جدید بازاریابی کنید.
- مذاکرات قرارداد: پیمایش قراردادها با مشتری های بالقوه و توافق با شرایط.
- مدیریت ذینفعان: مدیریت روابط با مشتریان و سایر متخصصان به آرامی.