سئو

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر یک ابزاری است که در سال 2012 توسط گوگل در اختیار وبمستران قرار گرفته است. امروز در مجله تودی به کاربردهای این ابزار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

در واقع تگ منیجر ابزاری برای مدیریت کردن تگ‌ها در سایت، کاهش تعداد آن‌ها، افزایش قابلیت‌های سایت و… استفاده می‌شود. این ابزار همانند گوگل وبسمتر و گوگل آنالیتیکس به صورت رایگاه در اختیار کاربران قرار گرفته است. در تعریف تگ منیجر می‌توان گفت که واسط بین کدهای سایت و تگ ابزارهای مختلف است. اما تگ منیجر چه کاربردی دارد؟

برای مثال اول، در قسمت متاتگ‌های سایت به جای استفاده از چند قطعه کد برای اتصال وب مستر، گوگل آنالیتیکس و چت آنلاین، از یک قطعه کد استفاده می‌کنیم و همه ابزارهای بالا را در گوگل‌تگ منیجر اضافه می‌کنیم. دیگر کاربرد‌ها این ابزار چیست؟

اضافه کردن تگ‌ها: تگ منیجر این امکان را به وبسمتران می‌دهد که به کمک روابط کاربری آسان، بدون مهارت زیاد و کدنویسی تگ‌های مناسب خود را در قسمت HEAD ذخیره می‌کند.

ردیابی اطلاعات: این ابزار قدرت بالایی در ردیابی رفتار کاربران دارد و رفتار کاربران را در کلیک و یا اسکرول کردن را بررسی می‌کند. این کاربرد  تگ منیجر به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس انجام میشود.

انتقال اطلاعات به گوگل آنالیتیکس: تگ منیجر میتواند اطلاعات مورد نیاز برای بررسی رفتار کاربر در سایت و دیگر موارد را به گوگل آنالیتیکس منتقل کند.

تگ منیجر با تمام سرویس‌های موردنیاز هماهنگ و قابل اتصال است

با تگ منیجر می‌توانید تگ ابزارهای مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و بی‌شمار ابزار دیگر را در دل یک تگ، به سایت/اپلیکیشن خودتان اضافه کنید.

در حال حاضر خیلی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ طوری طراحی می‌شوند که با تگ منیجر هماهنگ باشند. اگر بلد نباشید چطور از تگ منیجر استفاده کنید یعنی از این ابزارها هم نمی‌توانید استفاده کنید.

همه چیز را یکجا داشته باشید

شاید مهم‌ترین دلیل خلق تگ منیجر، همین ویژگی یکپارچگی باشد. شما در یک نگاه می‌توانید تمامی تگ‌ها، تریگرها و متغیرها‌یتان را یکجا مشاهده کنید. در نتیجه، دسترسی و ویرایش آنها در آینده بسیار راحت‌تر خواهد بود.

زندگی دیجیتالی شما راحت‌تر خواهد شد

شاید یکی از دغدغه‌های اصلی ما، عدم آشنایی کافی با کدنویسی است. همین مسئله کار ما را برای پیاده‌سازی تگ‌ها دشوار می‌کند. کافی است دو یا سه بار در پیاده‌سازی تگ‌ها به مشکل بربخوریم همین مسئله کل روز ما را خراب کند! اما به لطف تگ منیجر، ما به هیچ سطحی از دانش کدنویسی نیازی نداریم و تمامی اقدامات ما با استفاده از یک نرم‌افزار ساده و کاربرپسند انجام می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا