پشتیبانی سایت چیست
شاید برای خیلی از شما سوال پیش بیاید که پشتیبان سایت کیست و پشتیبانی سایت چه ویژگیهایی داشته باشد یا اصلا حضور چنین فرد یا افرادی در سازمان ما مورد نیاز است در این پست در مجله تودی قصد داریم به این سوالات جواب دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.
روز به روز کسب و کارهای بیشتری تصمیم میگیرند تا فعالیت خود را در بستر اینترنت ادامه دهند و این امر باعث شده است تا وبسایتها و صفحات زیادی در شبکههای اجتماعی با هدف درآمدزایی از این بستر به وجود آیند اما استفاده صحیح از این بستر نیازمند پیشنیازهای فراوانی است که در این پست به یکی از این پیش نیازها یعنی پشتیبانی سایت میپردازیم، منظور از پشتیبانی سایت نگهداری و تضمین عملکرد صحیح یک وبسایت است.
پشتیبان سایت کیست
این سوال که بپرسیم پشتیبان سایت چه کسی است شاید کمی نادرست و نشدنی باشد زیرا عمل پشتیبانی یک وبسایت تاحد فراوانی از عهده یک نفر برنمیآید و نیازمند کاری تیمی میباشد حتی اگر یک نفر با قابلیتهای فراوان و یا به اصطلاح مولتی تسک باشد باز هم استخدام چنین فردی نمیتواند مطمئن باشد زیرا همانطور که در مقالات قبلی برای شما بازگو کردیم استخدام کارمند مولتی تسک میتواند نتیجهای خلاف تصور شما داشته باشد زیرا چنین فردی نمیتواند خدمات خود را ۲۴ ساعته و با کیفیت عالی به شما عرضه کند
پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میشود
وظایف پشتیبان سایت بسیار گسترده میباشد که به ۲ بخش کلی پشتیبانی فنی و پشتیبانی محتوایی تقسیم میشوند.
پشتیبانی فنی وبسایت
همانطور که میدانید یک وبسایت حکم یک شرکت را ایفا میکند و مشتریان و کاربران انتظار دارند که هر ساعت از شبانه روز بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و از خدمات آن بهرهمند شوند به همین دلیل است که نگهداری از یک وبسایت تا این اندازه اهمیت پیدا میکند زیرا نگهداری یک یک وبسایت و رفع خطاها و مانیتورینگ یک وبسایت کمک بسیار بزرگی به آن کسب و کار میکند.
بسیاری از افراد تمرکز خود را به پشتیبانی محتوایی میدهند و کمتر به پشتیبانی فنی یک وبسایت میپردازند همین امر سبب میشود تا در بلند مدت وبسایت با مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری دست و پنجه نرم میکند، زیرا مهمترین اصل بقای یک وبسایت پشتیبانی فنی میباشد.
پشتیبانی محتوایی وبسایت
یکی از مهمترین بخشها در پشتیبانی یک وبسایت پشتیبانی محتوای آن میباشد در پشتیبانی محتوایی وبسایت یکی از مهمترین کارها تهیه یک برنامه منظم جهت بازاریابی محتوایی میباشد که به شما کمک بسیار بزرگی در جهت رسیدن به اهداف سازمان ایفا میکند. در دسته بازاریابی محتوایی میتوان به ایجاد مطالب جدید و مقالات بروز متناسب با حرفه شما اشاره کرد که بسیار مهم برای وبسایت شماست این پشتیبانی حتی میتوان به شما در سئو سایت و رسیدن به رتبههای برتر در گوگل نیز اشاره کرد پس بهتر است پشتیبانی محتوایی را فراموش نکنید.
پشتیبانی سایت از لحاظ طراحی و گرافیک
بخش دیگری که قصد داریم در رابطه با آن بحث کنیم بخش طراحی و گرافیکی سایت میباشد که ترکیبی از پشتیبانی فنی و محتوایی میباشد باید بنرها و قسمتهای گرافیکی سایت با محتوای وبسایت یکی باشند و به طور مکرر بروزرسانی بشوند و با مناسبتها تغییر بکند این امر در برندسازی بسیار موثر بوده که در ذهن مخاطب نقش میبندد استفاده از بنرهای قوی و جذاب نیازمند ارتباط و همکاری پیاپی تیم پشتیبان محتوا و پشتیبانان فنی میباشد.
پشتیبانی سایت در بخش سئو سایت
در بخش سئو وبسایت تهیه کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار شما میتواند و مدیریت تولید محتوا و مشخص کردن برنامه تولید محتوا از جمله وظایف شتیبان وبسایت در بخش سئو میباشد از طرفی با انجام تنظیمات اولیه از جمله تهیه نقشه سایت و معرفی آن به وبمستر گوگل در بخش سئو داخلی وبسایت بسیار موثر میباشد همچنین در بخش سئو خارجی با استفاده از بک لینکها و سئو شبکههای اجتماعی میتواند در رسیدن به رتبههای اول در گوگل بسیار به شما کمک کند.
در رابطه با موارد پشتیبانی سایت به طور کامل بحث کردیم حال قصد داریم در ادامه شما را با انواع وبسایتهایی که نیاز به پشتیبانی دارند بحث کنیم و شما را با تفاوت پشتیبانی برای هر نوع کسب و کار بحث کنیم.
پکیجهای پشتیبانی وبسایت
هر وبسایت بنابه نوع کسب و کار خود نیازمند توسعه و امکاناتی متفاوت میباشد به طور مثال نیازمندیها و خدمات مورد نیاز برای یک وبسایت شرکتی به طور کامل با یک وبسایت فروشگاهی متفاوت میباشد.
پشتیبانی سایت شرکتی
پشتیبانی سایتهای شرکتی شامل بروزرسانیها، رفع مشکلات و درج محتوا و سئو آن میشود، پشتیبانی ۲۴ ساعته فنی وبسایت شرکتی شما به کسب و کار شما کمک میکند تا خیالتان از بالا ماندن سایت شما و حمله DDOS راحت باشد.
در بخش پشتیبانی محتوایی وبسایت شرکتی با توجه به نوع کسب و کار و درج محتوا مربوط به حوزه کاری و همچنین سئو داخلی و خارجی شرکت شما را در بهتر دیده شدن کمک میکند.
از طرفی با بروزرسانیهای مکرر در جهت نیازمندیهای شرکت باعث میگردد تا همواره وبسایت شرکتی شما همواره بروز و پایدار باشد.
پشتیبانی سایت فروشگاهی
یک وبسایت فروشگاهی به طور حتم نیازمند تیم قدرتمند جهت پشتیبانی ۲۴ ساعته میباشد زیرا هرگونه قطعی در وبسایت میتواند باعث ایجاد آسیبهای زیادی بشود.
از طرفی تیم پشتیبانی یک وبسایت فروشگاهی وظایفی فراتر از یک وبسایت شرکتی را دارد و باید بتواند مدیریت محصولات را به بهترین شکل انجام دهد و محصولات را بارگذاری کند و بستری مناسب با امنیت بالا را برای کاربران به وجود بیاورند.
پشتیبانی سایت مجلهای
اینگونه سایتها اصولا با داشتن تیم محتوایی قدرتمند تا حد زیادی از پشتیبانی محتوایی بی نیازند اما به دلیل بالا بودن بازدید کننده و حجم محتوایی گسترده اصولا نقش پشتیبانی فنی بسیار پررنگ میشود و داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته بسیار مهم میباشد.
پشتیبانی سایت شخصی
اینگونه وبسایتها بیشتر برای فریلنسری میباشند که هدف دارند پرتفولیو و یا رزومهای قدرتمند را به صاحبان کسب و کار عرضه کنند به همین دلیل طراحی جذاب و استفاده از بنرها و بروزرسانی مکرر در اینگونه وبسایتها میتوان تاثیر بسیار زیادی در نتایج گوگل برای شما داشته باشد.
همانطور که گفتیم یک وبسایت مانند یک موجود زنده نیازمند رسیدگی میباشد و برای داشتن یک وبسایت پویا و بروز استفاده از تیم پشتیبانی بسیار مفید میباشد، مجموعه تودی با تجربهای کم نظیر در راهاندازی کسب و کارهای آنلاین و پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به مشتریان باعث شده است تجربهای کم نظیر را برای آنان به ارمغان بیاورد شما میتوانید جهت مشاوره رایگان با تیم فروش به شماره ۹۴ ۳۴ ۷۱۰۵ ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید