بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است.

جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

مقاله ای که به اهمیت و دلایل این مدل از بازاریابی اشاره شد را  مطالعه فرمایید

بازاریابی محتوا

تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در چیست؟

بازاریابی محتوا از جهات مختلف از تبلیغات متمایز است. در بازاریابی محتوا، محتوا در رسانه‌های تحت مالکیت کسب‌وکار‌ها پخش می‌شوند، اما درصورتی که محتوای مربوطه در رسانه‌های دیگر پخش شوند، تبلیغات نام می‌گیرند. همچنین، استراتژی بازاریابی محتوا، برخلاف تبلیغات که تهاجمی است، بیشتر جذب‌کننده است و باعث مزاحمت و ناراحتی مخاطبین نمی‌شود. علاوه بر این، تبلیغات بسیار پرهزینه است، درصورتی که  در این مدل بازاریابی هزینه چندانی ندارد.

در ضمن تبلیغات در یه پروسه ی زمان بر و هزینه بر به نتایج مطلوب میرسه که ممکن است صاحبان کسب و کار علی رغمو ایجاد ترافیک و بازدید زیاد از صفحات بازده مناسب را به دست نیارند و علت اصلی این موضوع پدیده ایست به نام تقلب!

پس  هر چقدر بازار برای تبلیغات بر روی تلفن همراه رونق بیشتری پیدا کند، احتمال تقلب و یا سوء استفاده افراد نیز بیشتر می‌شود و تبلیغات تقلبی نیز رشد می‌کند و پیچیده‌تر می‌شود. در واقع عده‌ای دائما ‌ در حال تلاش برای دستیابی و دستکاری هزینه‌های پرداختی برای تبلیغات هستند

بازاریابی محتوا یا تبلیغات

چرا به بازاریابی محتوا نیاز دارید؟

بازاریابی محتوا به کسب‌وکارها کمک می‌کند برای افزایش ترافیک وب‌سایت  از منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه استفاده کنند و آن منابع را مدیریت کنند. تنها راه افزایش ترافیک وب‌سایت، پست‌های وبلاگ نیست.

در این مدل از بازاریابی شرکت های تولید کننده محتوا مثل تودی و سعی در افزایش مخاطبین به صورت ارگانیک و واقعی برای کسب و کار ها هستند

بازاریابی محتوا به پست های وبلاگ بسنده نمیکند و تولید هر مدل از محتوا اعم از تصویری و گرافیکی ، فایل های ویدیویی اینفوگرافیک پادکست و هر مدل از محتوا که نیاز مخاطبان باشد را در برمیگرید

در این مقاله، مقدمه‌ای از بازاریابی محتوا و برنامه‌ریزی مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه را بیان کردیم. موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا ، نیازمند نظم، زمان و خلاقیت است. درجلسات آینده با مفاهیم بیشتری از بازاریابی محتوا آشنا می شوید شما میتوانید با صرف هزینه ای به مراتب کمتر وظیفه استراتژی و بازاریابی محتوای کسب و کارتون رو به تودی بسپارید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *