تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی همچنان مهم ترین رکن در تولید محتوا برای سئو و کاربران است. سایر روش های تولید محتوا بر تولید محتوای متنی استوار است.

تولید محتوا
مشخصات محتوای تودی

محتوای یونیک و منحصر به فرد

تضمین کیفیت و سرعت

کاملا سئو شده

تولید محتوا بر اساس استراتژی شما

استفاده از تصاویر با کیفیت و رایگان
انتشار رایگان در وبسایت شما

بیش از یک میلیون کلمه تولید محتوای متنی برای چند ده وبسایت موفق کشور

سفارش تولید محتوا
رصد محتوای تولید شما تا اخرین لحظه

تولید محتوا یعنی چه؟ یا تولید محتوا چیست؟

حتما عبارت تکراری تولید محتوا یا محتوا شاه است رو به تکرار شنیدید و اولین نکته ای که به ذهنتون میرسه اینکه این جمله رو تولیدد کنندگان محتوا بولد کردن تا ارزش کارشون مشخص بشه. یکی از دلایل این اشتباه شما اینه که تولید محتوا رو در یک بعد تولید محتوای متنی میبینید.

ذر پاراگراف بعدی راجب انواع تولید محتوا صحبت میکنیم اما در کل لازمه بدونید از محتوای متنی که داخل سایت منتشر میشه تحت عناوین بلاگ یا مجله تا کپشن اینستاگرا، متن موجود در کلیپ ویدئویی تا  محتوای منتشر شده در متاورس همگی شامل تولید محتوا هستند و با نگاهی ساده میتوان متوجه شد که تمام دنیای مجازی اطراف ما رو تولید محتوا پر کرده و این نمایش تولید محتوا به لطف طراحی وبسایت ها، اپلیکیشن ها و… است.

معرفی انواع محتوا برای سایت

محتوا ها بر اساس چندین پارامتر دسته بندی میشوند. برای سایده تر کردن این موضوع محتوا را بر 2 دسته جامع متنی و دیداری تقسیم میکنیم:

1- محتوای متنی:

در اینجا منظور فقط محتواهای بلاگ ها نیست. هر محتوایی برای تولید نیازمند داشتن فکر، چرک نویس و یادداشت اولیه است چه تولید یک اینفوگرافی باشد چه متن سخرانی و یا وبینار شما باید محتوایی متنی را قبل از اجرای هر موردی آماده کنید البته که لحن این محتواها بر اساس استراتژی محتوا و بستر های انتشار تعیین میشود.

2- محتوای تصویری

محتوای تصویری شامل عکس ها، اینفوگرافی ها، ویدیوها وبینارها و.. است

3- محتوای شنیداری:

محتوای شنیداری در چند سال اخیر مورد توجه کاربران بخصوص کاربران متخصص در حوزه های تکنولوژی قرار گرفته مزایایی مثل صرفه جویی در وقت صحولت استفاده در ماکان های مختلف و… پادکست ها را در قرن 221 محبوب کرده هرچند این محتوا وایرال نشده و همیشه در سظحی از کاربر باقی مانده اما همچنان محبوب است.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

با یک جست و جوی ساده در وبسایت های آگهی کسب و کار با عنوانی روبرو میشوید که اکثر کسب و کارها به ضرورت داشتن این عنوان کاری واقف شده اند.

کارشناس تولید محتوا 

کارشناس تولید محتوا هیچ ارتباطی با سئو کار یا کارشناس سئو ندارد و بهتره که به عنوان یک کارفرما تفاوت این دو عنوان شغلی رو کاملا متوجه شده باشید چون شرح وظایف، عملرکردها، دستمزد ها و روش های کاری این افراد متفاوت است هر چند که در بعضی قراردادها یا همکاری ها ممکن است شما در یک قرارداد هر دوی این خدمات را از یک فرد یا یک تیم درخواست کنید ودر مقابل پاسخ مثبت بگیرید ولی خوب است بدانید که متفاوت هستند.

مثلا در همکاری با تودی شما هر کدام از خدمات تولید محتوای متنی، سئو و طراحی سایت را هم به صورت مجزا و هم ب صورت پک میتوانید دریافت کنید.

وظایف تولید کننده محتوا چیست؟

  1. تحقیق کلمه کلیدی
  2. بررسی استراتژی محتوا
  3. ویرایش تصاویر
  4. بارگزاری در سایت
  5. لینک سازی داخلی
  6. لینک سازی خارجی
  7. اصلاح محتواهای قبلی
  8. کسب رتبه در گوگل

 

هیچکدام از وظایف یک تولید کننده محتوا نیست

یک کارشناس تولید محتوای خوب باید توانایی تولید محتوا بر اساس استراتژی متخصص سئوی شما داشته باشد. تعهد به نتولید محتوای یونیک و اختصاصی برای شما، کاربر پسند و با رعایت اصول سئو در پاراگراف بندی های و رعایت نکات چگالی کلمه کلیدی و…  ا در فرآیند های داخلی تودی نیز وظیفه تولید کننده محتوا همین است. ممکن است که قراردادی کلی برای سفارش تولید محتوا و سئو داخلی با تودی داشته باشید، اما این کارها توسط افراد مختلف انجام میشود.

استخدام کارشناس تولید محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بیایید یک گام عقب تر از بازاریابی محتوا را به شما توضیح دهیم تا درک بازاریابی محتوا کمی راحت تر باشد. به طور کلی میتونا بازاریابی را به 2 بخش درونگرا و برونگرا تقسیم کرد. حتی ساده تر از این هم میتوان این موضوع را توضیح داد بازاریابی رو میشه 2 بخش کرد بخشی که کاربرا به سراغ ما میاد (با توجه به کارهایی که انجام میدیم مثل تولید محتوا) و بخش دوم روش هایی که ما به سراغ کاربر میریم مثل نصب بیلبورد در فضاهای شهری.

حال بازاریابی محتوا بخشی از بازاریابی درنگراست که 2 وظیفه اصلی دارد.

1- ایجاد  کاربر یا مشتری جدید 

2- حفظ مشتری یا کاربران قدیمی

تعرفه تولید محتوا

هزینه تولید محتوای متنی بر اساس کلمه محاسبه می‌شود.

 

تولید محتوا
تحویل در فایل ورد
100 تومان به ازای هر کلمه
  • بر اساس کلمه کلیدی شما
  • رعایت اصول سئو داخلی
  • رعایت اصول نگارش فارسی
  • حاوی تصاویر استاندارد
تولید محتوا
انتشار در سایت شما
180 تومان به ازای هر کلمه
  • بر اساس کلمه کلیدی شما
  • رعایت اصول سئو داخلی
  • رعایت اصول نگارش فارسی
  • دارای تصاویر استاندارد
  • انتشار در سایت شما
  • لینک سازی داخلی
پر فروش ترین
تولید محتوا + سئو
انتشار در سایت شما
230 تومان به ازای هر کلمه
  • بر اساس کلمه کلیدی شما
  • رعایت اصول سئو داخلی
  • رعایت اصول نگارش فارسی
  • دارای تصاویر استاندارد
  • انتشار در سایت شما
  • لینک سازی داخلی
  • تحقیق کلمه کلیدی سئو
اکر میخاید کلیه کارها رو در حوزه تولید محتوا، استراتژی بازاریابی درونگرا و محتوایی رو به تیم تودی بسپارین فرم زیر رو تکمیل کنید

مراحل تولید محتوا در تودی

ایجاد استراتژی محتوا

قبل از هر چی مهم است که بدانیم از تولید محتوا چه میخایهم
Direction Arrows
مرحله1

بررسی رقبا

رقبا همیشه مهم ترین رکن برای جهت دهی تولید محتوا هستند
Direction Arrows
مرحله 2

یافتن کلمه کلیدی

برای چه کسی بر اساس چه کلمه ای چه بنویسیم
Direction Arrows
مرحله 3

نگارش متن

محتوایی که از این 4 مرحله بگذرد پادشاه است
مرحله 4

کلمه کلیدی چیست ؟

مثل سایر بخش های تودی که سعی کردیم همه مطالب رو به صورت ساده و قابل فهم برای هه مطرح کنیم این قسمت هم به همین صورت انجام میدیدم. اگر بخایم بگیم این محتوای نوشته شده در مقاله، صفحه لندینگ، صفحه محصول، دسته بندی و یا هر قسمتی از وبسایت یا حتی کپشن های شبکه اجتماعی درمورد چه موضوعی هست راحت ترنی راه اشاره به کلمه کلیدی اولیه محتواست.
در واقع کلمه کلیدی شکله یک محتوا رو برای ما میسازه مثلا در این صفحه تولید محتوای متنی کلمه کلیدی اصلی مطلب است که در حاشیه هاش به مواردی مثل کلمه کلیدی چیشت اشاره میشه.

استراتژی محتوا چیست؟ پرسونای مخاطب چیست؟

ساده ترین روش برای تعریفی از داشتن پرسونای مخاطب این گونه است که کاربر هدف شما چرا برای خرید محصول چه برای جذب بازدید یک خانوم 35 ساله کارمند ساکن تهران با 2 فرزند است. و اکثر محتوای سایت شما بر اساس مخاطبینی با این سبک و سلایق تولید شده یا محصول مورد نظر شما برای فروش مناسب چنین فردی است. حال تولید محتوا در مورد جدیدترین جنگنده های دنیا که ممکن است برای شما ورودی از گوگل هم داشته باشد آیا منفعتی برای شما و کسب وکارتان دارد؟ پاسخ مشخص است خیر شما به دنبال کاربری هستید که خدمات یا محصول شما را دریافت کند و قسمتی از تولید محتوای وبلاگ هدفی جز جذب مشتری جدید ندارد فلذا داشتن استراتژی های مختلف جهت جذف کاربر هدف برای سایت شما از تولید محتوا ارزش بالاتری دارد.

فراموش نکنید منابع همه ما محدود است پس تولید محتوای انجام شده را به بهینه ترین شکل ممکن انجام دهید.

سفارش تولید محتوای فروشگاهی

یکی از پرتکرار ترین سوالات در جلسات مشاوره تودی این سوال است که:

برای وبسایت فروشگاهی چقدر تولید محتوا کنیم؟

پاسخ ما به این سوال شاید کلیشه ای باشد اما صحیح ترین پاسخ است.

بررسی رقبا!

وبسایتی رقیب شماست که 3 سال از عمر دامنه اش گذشته. لینک سازی خارجی و داخلی مناسبی دارد و برای هر مقاله محتوایی نزدیک به هزار کلمه و کاربرپسند تولید میکند قطعا اگر قصد عبور  از این رقیب را دارید نیازمند تلاش بیشتر در همه زمینه ها از این سایت هستید. کفیت محتوای بیشتر، حجم بهینه تر، حل مشکلات تکنیکال و…

اصول نگارش محتوا برای سایت

اهمیت تولید محتوای متنی + تولید محتوا متنی چیست؟

تولید محتوای متنی قدیمی ترین و سنتی ترین شکل تولید محتوا است. در تولید محتوای متنی که قدمتی بیش از چند هزار سال داشته ار ابزارهای ساده ای مثل قلم و کاغذ شروع شده و امروزه به فضای های ابری رسیده است. مهم ترین شاکله تولید محتوای متنی هنر نویسنده در ترکیب بندی حروف است.

اهمیت تولید محتوای متنی برای سایت

اکثر افراید که در زمینه بازاریابی محتوا یا حتی سئو فعالیت دارند در این مقطع بر این باورند که حجم تولید محتوا تاثیر چندانی در پیشرفت ندارد. اما این نکته بر کسی پوشیده نیست که مقالات جامع که پاسخ کاربر را در هر میزان تعداد کلمه برآورده می‌کنند. نیاز یک سایت است. تولید محتوای متنی همچنان راحت ترینروش برای افزایش اعتبار سایت است. این مدل از محتوا مثل تولید پادکست و ویدیو سختی های زیادی ندارد ضمن اینمه برای انتشار مشکلاتی مثل حجم، سرعت و.. را ندارد.

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا چند روش دارد که در این قسمت تمام روش های سفارش تولید محتوا را برای شما توضیح می‌دهیم:

1- سفارش تولید محتوا به فریلنسر:

یکی از بهترین و به صرفه ترین روش ها برای تولید محتوای سایت سپردن این وظیفه به فریلنسر ها برای تودی محتوا برای سایت شما است. با همکاری تیم سئو و خود نویسنده بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و سپس به ازای اراسل کلمه کلیدی و توافق بر سر زمان و مبلغ هر محتوا محتوای مورد نظر را از فریلنسر ها دریافت کنید.

معمولا این مدل محتوا به صورت فایل های ورد تحویل شما داده خواهد شد.

داشتن توقع انتشار محتوا، لینک سازی داخلی و… از تولید کننده محتوا توقعی بیجا است زیرا در شرح وظایف این افراد گنجانده نشده و اکثرا دانش فنی در این زمینه ندارند.

2- استخدام کارشناس تولید محتوا متنی

روش دیگر برای تولید محتوا جذب و استخدام نیروی حضوری کارشناس تولید محتوا است. در این روش شما فردی که تولید کننده محتوا است را جذب میکنید. و به ازای حقوق ثابت برای شما تولید محتوا و فرآیند انتشار محتوا را انجام میدهد. در این مورد بهتر است بر اسا میزان کلمه تولید در ماه قبل از هر قراردادی توافق کنید.

3- تولید محتوای دورکاری با شرکت ها و موسسات

مجموعه های تولید محتوا مانند تودی گزینه های بعدی برای تولید محتوا هستند مزیت کار با موسسات و شرکت های تولید محتوا گستردگی نویسندگان، توانایی تولید محتوا سریعتر و متنوع تر، نداشتن مرخصی ف بیمه و سایر تعهداتف تحویل پروژه در سریعترین زمان و داشتن قابلیت های جانبی مثل انتشار محتوا، سئو داخلی و لینک سازی است. در این مورد نیز میتوان توافق تولید محتوا را در قسمتی از تعهدات سئو گنجاند یا به صورت مستقل درخواست تولید و انتشار داشت.

4- اموزش تولید محتوا

روش آخر و سخت ترین روش این است که به شراغ آموزش تولید محتوا بروید. تکنیک های این کار را یاد بگیرید و به صورت شخصی شروع به تولید کنید در این روش در ابتدا هزینه های بیشتری برای آموزش و تمیرین خواهید داشت ولی اگر توانایی و زمان مناسب برای این کار را دارید در بلند مدت روش به صرفه تری خواهد بود.

کتاب تولید محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام

نمونه هایی از تولید محتوا

دستمزد تولید محتوا

بعد از انتشار محتوا چه کنیم؟
اپدیت محتوا

معرفی انواع محتوا

در این قسمت به معرفی چند نوع محتوا که در بالا بهشون اشاره شد داریم تا اگر سوالی درباره هر کدوم داشتید بدون پاسخ از این صفحه خارج نشید

پادکست چیست؟

حتما جمله معروف تنها صداست که میماند به گوشتون خورده. راحت و خلاصه بتون بگم همینکه یه چیزی به گوشتنون میخوره یعنی پادکست. اولیل سال 2004 سرعت اینترنتی و وبسایت ها اینقدر نبود که این حجم از ویدیو و فایل های تصویری رد و بدل بشه بنابر این فایل های صوتیبا سرعت بالایی محبوب شدن این محبوبیت پادکست ها چند باری با نمودارد های سینوسی همراه بود هر چند وقت یکبار  به محبوبیت پادکست ها اضافه میشه و دوباره به افول میرن.

در حال حاضر پادکست برای چند مدل از افراد جامعه خیلی کاربردی شده یکی از این دسته ها افراد متخصص در حوزه دیجیتاله که میتونن در هنگام رفت و امد ، انجام کارهای عمومی و.. از محتوای آموزشی بهره ببرن. مدل عام تر استفاده از پادکست مختص کتاب های صوتی است که اونم اکثرا کتاب های حوزه موفقیت، رمان ها و داستان ها رو شامل میشه این مدل از تولید محتوای صوتی میتونه مکمل خوبی در کنار سایر محتوا هاتون باشه. یعنی وقتی متنی آماده شد حتما در کنارش از ویدیئو و پادکست استفاده کنید.

اینفوگرافی چیست؟
ebook چیست؟

کتاب هایی که به صورت الکترونیک تولید و خوانده میشوند در اصلاح به Ebook ها شهرت دارند متداول ترین پسوند این کتاب ها pdf  است.

نکات مهم تولید محتوا

یکی از مهم ترین موارد در تولید محتوا و ماندگاری کاربر در سایت. استفاده از تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا است.

یکی از نکات مهم در تولید محتوا که در سال های جدید بیشتر اهمیت پیدا کرده است تولید محتوا برای نیاز کاربر است.

تصور کنیدفردی بعد از جست و جو درباره کد تخفیف یک فروشگاه اینترنتی به یک مقاله 5 هزار کلمه ای برسد! شاید در نگاه اول این کاربر برای سئو شما نکته مثبتی باشد امام چون نیاز این فرد رو پاسخ ندادیم احتمال کلیک در جست و جو های بعدی روی نام دامنه شما رو کم میکنه. هچنین نرخ پرش زیاد کاربران در این مدل از صفحه به تدریج جایگاه شما رو از بین میبره .

ولی همین محتوا با یک پاراگراف 50 کلمه ای و ارائه کد تخفیف بهترنی پاسخ برای کاربر بود.

پس برای کاربر بنویسید نه گوگل

اگر سوالی درباره تولید محتوا دارید در این قسمت ازمون بپرسید

12 Responses

  1. سلام ممنون از گروه تولید محتوای تودی چندین ماه که باهاتون کار می کنم و واقعا راضی ام هم مطالب تکراری نیست و کپی نیست و هم طبق قوانین و الگریتم های گوگل پیش میره که باعث شده بازدید سایتم بالا بره. ما قبلا جای دیگه ای رو انتخاب کرده بودیم برای تولید محتوا و بعد متوجه شدیم بسیاری از محتواهای متنی ما کپی است و یکی از دوستانم تیم شما رو معرفی کرد که خدا رو شکر عالی بودید.

    1. سلام نظر لطف شماست. ان شالله سالیان زیادی برای تولید محتوا و سئو در خدمت شما باشیم🌷

  2. سفارش تولید محتوا بدیم خودتون داخل سایت میزارید یا فقط محتوا تولید میکنید؟

    1. سلام دوست عزیز سفارش تولید محتوا چندین مدل داره شما میتونید در کنار تولید محتوا درخواست پشتیبانی برای بارگزاری محتوا تون هم بدید که علاوه بر تولید انتشارش هم با تودی باشه🌷

  3. تولید محتوای متنی برای سایت نیاز داریم ماهانه 100 تا هزار کلمه انجام میدین؟

    1. سلام، در میزان تولید محتوا مشکلی نداریم دوست عزیز اگر علاقه به ثبت سفارش تولید محتوا دارید لطفا فرم رو تکمیل کنید که هم راجب حجم محتوا تون صحبت بشه هم مشاوره سئو بهتون بدیم شاید ضرورتی به این حجم محتوا نباشه 🌷

  4. سلام من فرم مشاوره تولید محتوا رو پر کردم ولی هنوز باهام تماس نگرفتن

    1. از تاخیر پیش اومده عذرخواهی میکنیم به زودی با شما تماس خواهیم گرفت

    1. هزینه تولید محتوا بر اساس کلمه محاسبه میشه. بعد از بررسی وبسایت شما و نیاز های سایت (بر اساس سئو و..) نرخ کلمه خدمتتون اعلام میشه

    1. سلام لطفا شماره تماستون رو در بخش مشاوره رایگان قرار بدید تا برای تولید محتوا باهاتون تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0/5 (0 دیدگاه)