سئو سایت وردپرسی برای گوگل

برای اینکه به طور کامل با سئو آشنا بشین و از این خدمات بهره ببرین این صفحه را تا انتها دنبال کنید

سئو به زبان ساده چیست؟

همیشه از خدمات سئو سایت وردپرسی یا هر سایتی شنیده اید قبل از هر توضیحی بهتره با یک سری مفاهیم آشنا بشید در واقع هر کلمه ای که در گوگل جست و جو میکنید و یک سری وبسایت به شما معرفی میکنه بر اساس یک سری الگو ها رتبه بندی میشن که یه سری فاکتور رو مد نظر قرار میدن نزدیک شدن به این فاکتور ها برای قرارگیری در رتبه بندی بهتر وبسایت رو سئو میگن حالا در پایین تر هر قسمت رو به صورت تخصصی براتون توضیح دادیم که دقیقا چه فرآیندهایی اتفاقا میفته که یک وبسایت از سایر وبسایت ها نتایج بهتری داره و رتبه 1 گوگل رو مال خودش میکنه. 

سئو کردن کلمه یعنی چی؟

کلا فرآیند سئو بر اساس کلماتیه که مردم در گوگل سرچ میکنن که انواع کلمات کلیدی رو در ادامه این صفحه بهتون توضیح میدیم. ساده تر بخوایم توضیح بدیم این شکلی نیست که شما اگر یکبار کل یک وبسایت رو سئو بکنی داخل همه نتایج رتبه برتر رو مال خودش میکنه. در واقع اگر وبسایتی رو میبیند که در اکثر نتایج رتبه برتر در نتایج جست و جوی گوگل رو داره یا روی تمام اون کلمات فرآیند سئو رو انجام داده، یا اون کلمه ای که جست و جو کردید تعداد کمی سرچ داره و به خاطر قدرت دامنه در نتایج بالا قرار داره نمونه خوب یک وبسایت با این شرایط دیجی کالاست که هم روی اکثر کلمات سئو انجام داده هم دامنه قوی داره و راحت تر رتبه میگیره هرچند نمیشه از بازدید و برندینگ این وبسایت هم غافل شد.

سئو مخفف چیست؟

بهینه سازی موتور های جست و جو یا search engine optimization عبارت دقیق سئو است که در زبان فارسی به صورت سرهم و سئو خوانده میشود و در زبان انگلیسی به صورت s e o مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر وبسایتی دارید که نیازمند دریافت خدمات سئو است فرم زیر را تکمیل کنید

اگه فکر میکنی وقتش رو نداری و بهتره کارات رو به متخصص بسپاری تا همینجا کافیه، فرم رو پر کن بقیه اش با تودی

پارامترهای اصلی سئو چیست؟

سئو داخلی چیست؟

یکی از اصولی ترین و پایدار ترین روش های سئو که حتما باید انجام بشه سئوی داخلی وبسایت هست اینم برعکس سئو خارجی میشه یعنی تمام فعالیت هایی که بعدا اشاره میکنیم و در وبسایت هدف انجام میشه رو سئو داخلی میگن

سئو سایت وردپرسی

سئو خارجی چیست؟

تمام کارهایی که یک متخصص سئو انجام میده، ولی در خارج از وبسایت شما مثل شبکه های اجتماعی، لینک سازی و… رو بهش سئو خارجی میگن

سئو خارجی وردپرس

انواع مدل های سئو

سئو کلاه سفید

اگر کل عملیات سئو بر اساس قوانین و در چارچوب های مشخص گوگل انجام شود این مدل از سئو کلاه سفید نامیده میشه

سئو کلاه خاکستری

یه مدل ترکیبی از کلاه سفید و کلاه خاکستری که بین سئو کارها متداول ترین روش همین سئو کلاه خاستری است بعضی وقت ها کاملا پایبند به قوانین و در قسمتی از فرآیندهای کاری از روش های غیر قانونی استفاده میشه

سئو کلاه سیاه

بی توجهی کامل به قوانین گوگل در سئو در یک کلمه کلاه سیاه نامیده میشه. معمولا در بازه های کوتاه مدت جواب میده و الگوریتم های جدید گوگل بعد از کشف این روش ها صاحب وبسایت رو پشیمون میکنن

انواع روش های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

White Hat Seo چیست؟

در بخش آموزش سئو تخصصی یکی از مبحث ها سئو کلاه سفیده، حالا میپرسی سئو کلاه سفید یعنی چی؟ خلاصه اش که بالاتر بهتون گفتم سئو کلاه سفید یعنی انجام کار سئو کاملا طبق قوانین گوگل. یعنی شما همیشه محتوای اصولی و مستمر تولید کنید و تو سایت منتشر کنید. یا بهتر هست آموزش تولید محتوا را ببینید که بدانید تولید محتوای اصولی یعنی چی. همیشه سایت هایی که کاملا روی خط سئو کلاه سفید هستند آینده خوبی را دارند. اما نکته مهمی اینجاست رفیق! سایت هایی که کاملا سئو کلاه سفید انجام میدهند یکم به زمان بیشتری نیاز دارند برای رسیدن به صفحه اول گوگل روی کلمات سخت. چون رقبای آنها یا سئو کلاه خاکستری انجام میدهند یا کلاه سیاه و اینجا کار شما سخت میشود. پس نیازه یکم سئو کلاه سفیدو بذاریم کنار و بریم سمت روش های دیگه انجام فعالیت سئو سایت.

استراتژی تولید محتوا

یکی از مهم ترین پارامترها در سئوی داخلی و فرآیند بازاریابی درونگرا تولید محتوای تخصصی برای وبسایت است. استراتژی اصلی تودی در زمینه سئو مبتنی بر تولید محتوا است. برای مشاهده استراتژی های تودی در زمینه تولید محتوا بر روی لینک زیر کلیک کنید

اگر در مورد سئو سایت سوالی دارید در این قسمت از ما بپرسید

10 Responses

  1. سلام من چند وقتی برای بالا بردن سایتم از سئو کلاه خاکستری استفاده کردم الان راهی هست برای درست کردنش؟ البته هنوز مشکلی برام به وجود نیومده اما خیلی برای سایتم زحمت کشیدم ترس از دست رفتنش رو دارم. میشه لطفا راهنماییم کنید؟

    1. سجاد عزیز سلام اگر پالس منفی از سمت گوگل دریافت نکردید. با بازشگت به روند های مثلب مثل تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی داخلی میتونید از هر آسیبی جلوگیری کنید نگران اتفاقات سئو نباشید

  2. سلام، برای رتبه گرفتن یه سایت وردپرسی روزانه باید چند تا محتوای متنی تولید کنیم؟؟

    1. سلام روزتون بخیر نسخه های عجیبی توی فضای نت و حتی پیش کتخصص ها در مورد این سوال میشنوید.
      از روزی یک تولید محتوای هزار کلمه ای تا روزی 4 هزار کلمه
      نسخه های این سبکی همشون غلطه و تنها بر اساس تجربه در یک حوضه کاریه
      سطح سایت شما
      موضوع سایت شما
      نیاز مخاطب و…..
      در میزان تولید محتوا تاثیر داره

  3. سلام سئو سایت وردپرسی برای یه سایت فروشگاهی لباس زنانه چند ماه زمان میبره تا سایت به درجه عالی خودش برسه؟ خیلی ها بهم میگن دو سال اما این زمان برام زیاده شما چند وقته می تونید انجامش بدید؟

    1. سلام روزتون بخیر.
      تعریف سایت فروشگاهی عالی یک تعریف شخصی است اما اگر مد نظرتونه که سایت به فروش برسه . میشه در بازه های 6 الی 12 ماه به این نتایج رسید که البته به بودجه هم بستگی داره.
      صرفا تولید محتوا یا یک طراحی سایت استاندارد برای سئو در زمینه لباس زنانه کفایت نیمکنه یا زمان بره
      برای دریافت مشاوره کامل فرم رو تکمیل کنید

  4. ما یه سایت داریم با جوملا طراحی شده سایت خیلی قدیمه میخایم طراحیش عوض بشه بعد کار سئوش انجام بشه؟
    اگه سایت رو رودپرسی کنیم سئوش بهتر میشد یا همون جوملا بمونیم

    1. دوست عزیز سلام،
      cms استفاده شده در طراحی سایت ارتباط زیادی به سئو سایت نداره شما میتونید از طراحی سایت اختصاصی هم استفاده کنید و سایتی با سئو خوب داشته باشید.
      اگر سایت قدیمی دارید که طراحیش نیازمد بروز رسانی هست درخواست طراحی سایت ثبت کنید.
      توصیه در مورد جوملا یا وردپرس هم باید عرض کنم خدمتتون که ابزارهای بیشتری مثل پلاگین ها و.. برای وردپرس وجود داره و کار سئو کار شما راحت و در نتیجه سرعت کارها بالاتر میره

    1. در ماهیت فرآیندهای سئو تفاوتی نداره امام ابزارهایی در وردپرس وجود داره که مراحل و تسک های سئو رو سرعت میده مثلا در تجربه استفاده از سایت های طراحی شده با

      Microsoft ASP.NET به این نکته رسیدم که نقشه سایت در وردپرس به شدت بهینه تره و ضمن اینکه 30 درصد از سایت های دنیا از ودرپرس استفاده میکنن.
      اما تودی برای تمام سایت ها خدمات سئو رو ارائه میکنه کافیه شماره تون رو در سمت درخواست ها ارسال کنید 🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع روش های سئو کلاه خاکستری

بک لینک چیست؟

قبل از توضیح بک لینک ساختار یک لینک رو براتون توضیح میدیم. در ابتدا بگیم که لینک چیه؟ متن، عکس دکمه یا هر المانی در هر صفحه، اپلیکیشن و … که وقتی روش کلیک میکنیم یا داخل موبایل تاچ میکنیم و ما رو به مسیر جدید هدایت میکنه(مثلا یک صفحه جدید یا دانلود موسیقی و فیلم و..) بهش میگیم لینک. حالا بریم سراغ نکته مهمش در زمینه سئو بک لینک به لینکی از  وبسایت های دیر که  به وبسایت شما گفته میشه یعنی به عنوان مثال ما در این صفحه کلمه تودی رو به صفحه اول سایت لینک میدیم. اگر همین لینک رو به ویکی پدیا داده بودیم این لینک خارجی و بک لینک محسوب میشد. ساختار لینک گرفتن از بقیه سایت ها باید طبق روال منطقی پیش میرفت یعنی اگر منبع ما در قسمتی از متن یک وبسایت دیگه هست بهش لینک بدیم منتهی در زبان فارسی این ساختار یکم شکسته شد و مدل هایی از بک لینک ساختن ایجاد شد که بعضی از اوقات ربات های گوگل بر اساس الگوریتم های مختلف این لینک ها رو غیر طبیعی تشخیص میدن و وبسایت شما نه تنها از لینک فایده ای نمیبره بلکه ضرر هم میکنه.

انواع بک لینک

ما از جاهای مختلف میتونیم بک لینک دریافت کنیم:

1- بک لینک پروفایلی:

احتمال در هنگام ثبت نام در وبسایت ها قسمتی رو دیدین که ادرس وبسایت شما رو دریافت میکنه اگر در صفحه نمایش پروفایلتون روی اسم یا عنوان سایت خودتون کلیک کردید و به سایت خودتون هدایت شدید یعنی شما بک لینک پروفایل دریافت کردید.

2- بک لینک کامنتی:

از اساتید دریافت بک لنک کامنتی ایرانی های عزیز هستند تقریبا هر وبسایت خارجی که قابلیت دریافت لینک در کامنت ها رو باز کرده مشاهده کنید

3- بک لینک های درون محتوا

لینک های درون محتوا 2 دسته هستند دسته اول در زیر مجموعه خودمون مثل بلاگ ها، انجمن ها و… تولید محتوا میکنیم و لینک به سایتمون میدیم دسته دوم برای انتشار هزینه پرداخت میکنیم مثل رپورتاژها

رپورتاژ آگهی چیست؟

Advertorial یا رپورتاژ خبری یا همان رپورتاز اگهی از روش های تبلیغات مرسوم قدیمی در فضای تبلیغاتیه فارغ از استفاده های این روش در بازاریابی که قدمت طولانی در برندینگ داره. رپورتاژ ها مدلی از بک لینک های محتوایی هستند که قابلیت انتقال اعتبار منتشر کننده متن به سایت شما را دارند.

بک لینک Dofollow , Nofollow

اگر بک لینکی که دریافت میکنیم به صورت فالو باشد اعتبار اون لینک به صورت کامل به ما تعلق میگیره و اگر نوفالو باشه ارزش پایین تری داره.
شاید عبارت بالا از نظر علمی خیلی صحیح نباشه پس سعی میکنم با یک مثال تفاوت این 2 لینک رو براتون توضیح بدیم:

تصور کنید در خیابانی آدرس یک رستوران رو از فردی سوال می‌کنید توصیه فرد به شما این است که حتما از رستوران آقای منفرد در نبش خیابان دوم استفاده کنید. در اینجا فرد مشابه لینک فالو برای رستوران آقای منفرد است، در حالت دوم توصیه فرد به شما این است که نبش کوچه دوم یک رستوران است ولی من تجربه نکردم در نهایت هر دو به یک ادرس ارجاع دادن ولی در مدل دوم شباهت بیشتری به لینک نوفالو دارد.

انواع روش های سئو کلاه سیاه

تکرار زیاد کلمه کلیدی در محتوا:

یکی از روش های قدیمی که با الگوریتم های گوگل خنثی شد. تکرار بیهوده  کلمات کلیدی در محتوا بود. برای فهم بیشتر این موضوع بهتر است با مفهوم چگالی کلمه کلیدی آشنا شده باشید. در هر محتوا برای اینکه موتورهای جست و جو شاکله اصلی محتوای شما رو درک کنن کلمه کلیدی اصلی صفحه در متن چندین بار تکرار میشود. تکرار این کلمه در متن چگالی کلمه کلیدی نام دارد. اگر این موضوع فارغ از احساس نیاز مخاطب در متن استفاده شود الگوریتم های گوگل نتایج شما را از بین خواهند برد.

محتوای مخفی:

مخفی کردن محتوا از چشم انسان و تولید محتوا صرفا برای موتور های جست وجو از روش های کلاه سیاه است که این مورد نیز منسوخ شده است.

 

سئو سایت با تولید محتوا

کلمه کلیدی در سئو سایت یعنی چی؟

در هر جست و جوی ما در اینترنت کلمه یا جمله ای رو سرچ میکنیم و با توجه به نتایج گوگل یکی از سایت ها رو انتخاب میکنیم و وارد سایت میشیم. عبارتی که جست و جو شده و وبسایتی که انتخاب میشه بر اساس کلمه کلیدی انتخابی شما و سایت بهینه شدن. پس هر صفحه (به طور معمول) برای یک کلمه کلیدی که توسط کاربر جست و جو شده بهنیه سازی شده این کلمه رو کلمه کلیدی برای یک صفحه یا یک سایت میگن.

انکرتکست چیست؟

قسمتی از لینک که کاربر مشاهده میکنه و بر روی لینک کلیک میکنه انکر تکست نام دارد.

انواع انکرتکست یا انواع کلمه کلیدی:

1-Exact Match یا تطبیق کلی:

این مدل از انکرتکست برای لینک دادن مستقیم کلمه کلیدی به صفحه مقصد است استفاده بیش از هد این مدل از انکر بخصوص در سئو خارجی  توصیه نمی‌شود.

2- نام تجاری یا برند در انکر تکست:

توصیف یا نام برند شامل این انکر تکست می‌شود مثلا اگر از برند تودی یا tody استفاده کنیم شامل انکر تکست برند می‌شود.

3- Partial Match

انکر تکست جزیی یا Partial Match زمانی استفاده می‌شوید که کلمه کلید مورد نظر ما به صورت مستقیم ارتباطی با لندینگ مورد نظر ندارد مثلا “انواع روش های طراحی سایت” به صفحه “طراحی سایت وردپرس” اگر استفاده شود از این روش استفاده شده.

4-Naked Link

اگر نام ادرس سایت یا صفحه را عینا استفاده کنید از این روش استفاده شده مثل “https://tody.ir/seo”

5- انکر تسکت Generic 

استفاده از عبارت های بی معنی یا عمومی مثل اینجا کلیک کن، اینجا،  اطلاعات بیشتر، بیشتر بخوانید و … روش قدیمی برای لینک دهی است.

6-تصویر

شما میتوانید تصاویر را هم لینک بدهید و از تصویر به عنوان انکر تکست استفاده کنید اگر از این روش استفاده می‌کنید به Alt tag تصاویر دقت کنید که هدف مد نظر شما را اجرا کند.

الگوریتم های گوگل برای سئو

بررسی و تفکیک این حجم از دیتا و محتوا در بیش از 100 زبان زنده در دنیا قطعا کار مجموعه ای از کد ها و الگوریتم هاست. اصولا برنامه نویسی قبل از اینکه با کد شروع شود نیازمند ترسیم الگوریتم ا و ساختارهای ریاضی است در اینجا به صورت خلاصه چند مورد از مهم ترین الکوریتم های گوگل برای بررسی صفکحات و وبسایت شما رو بهشون اشاره میکنیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

لینک سازی به عنوان یکی از هرم های اصلی در سئو همواره مورد استقبال سئوکاران بوده است. سرعت تغییر جایگاه در نتایج گوگل به کمک لینک سازی وسوسه کننده است تا از روش های اصولی تر فاصله بگیریم .

به همین علت الگوریتم پنگوئن گوگل از سال 2012 فعالیت خود ش رو شروع کرده تا در وهله اول ارزش لینک سازی های فیک و غیر طبیعی رو از بین ببره و در مرحله بعد تاثیرات منفی بر رتبه سایت شما داشته باشد. این الگوریتم در این 10 سال پیشرفت های چشکگیری داشته و تقریبا هر سال هوشمند تر شده است. الگوریتم پنگوئن محاسنی برای کاربرانی دارد که از روش های اصولی سئو را دنبال میکنند. استفاده از حجم زیادی بک لینک اسپم که در سال های دور جوابگوی رتبه بندی بوده به پایان راه خودش رسیده و لینک سازی سالم جایگزین آن شده است در مجله تودی به طور کامل این الگوریتم را توضیح داده ایم.

مت کاس یکی از مدیران بخش اسپم گوگل است و با اطلاع مت در سال 2012 سئو کاران با پدیده ای آشنا شدن به نام الگوریتم پنگوئن، این الگوریتم توانایی بررسی لینک سازی اسپم سایت ها رو داشت و لینک سازی در قسمت سئو خارجی رو به مراتب پیچیده تر و سخت تر میکرد. کسی به طور دقیق اطلاعی از این مدل نام گذاری های الگوریتم های گوگل نداره. وظیفه اصلی پنگوئن گوگل بررسی لینک سازی های اسپم بود که محتواهای ضعیف رو در صفحات گوگل نمایش میدادن. هر چند بعد ها وظایف بیشتری بهش محول شد مثل بحث keyword stuffing  که باید به صورت مجزا و در یکی از مقالات مجله تودی بهش بپردازیم. تا به امروز 4 5 نسخه از این الگوریتم منتشر شده که هر دفعه هوش مصنوعی این الگوریتم روش های کلاه سیاه رو بهتر تشخیص میده .

الگوریتم پنگوئن در سئو
الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم بررسی محتوای گوگل پاندا نام دارد. چندین سال قبل سئو به این شک منسجم و دارای فاکتورهای زیاد نبود برای همین روش های غیر متداول مثل کپی محتوا، اسپم کلمه کلیدی و… روش های رسیدن به صفحات برتر گوگل بود برای همین الگوریتم پانادا گوگل برای پایش محتوای ضعیف به گوگل اضافه شد.

الگوریتم مرغ مگسخوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه دارد نیاز کاربران را بر اساس جست و جو رفتار و سرچ های کاربر به دست بیاورد. یکی زا مهم ترین نکات در الگوریتم مرغ مگس خوار توجه به سرچ در زبان های محلی است در مقاله مجله تودی به تفصیل این مورد را شرح داده ایم.

 

الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم گوگل دنس چیست؟

سرچ کنسول چیست؟

یکی از بهترین ابزار های برای بررسی مشکلات تکنیکال سایت، میزان وروردی سایت بر اساس هر کلمه کلیدی و.. سرچ کنسول گوگل  است

قیمت سئو وبسایت چقدر است؟

سئو کردن کلمه یعنی چی؟

وظایف یک کارشناس سئو چیست؟

انواع قرارداد سئو:

قرارداد تعهد کلمه سئو

قرارداد تعهد ورودی کاربر سئو

قرارداد تعهد افزایش ctr

قرارداد انجام کار سئو

تاثیر سئو در فروش وبسایت

سئو کردن کلمه یعنی چی؟

وظایف یک کارشناس سئو چیست؟

انواع قرارداد سئو:

قرارداد تعهد کلمه سئو

قرارداد تعهد ورودی کاربر سئو

قرارداد تعهد افزایش ctr

قرارداد انجام کار سئو

سئو تکنیکال یا فنی چیست؟

در ابتدای این مطلب سئو رو به 2 بخش داخلی وخارجی تقسیم کردیم. شاید بشه سئو تکنیکال یا فنی رو به بخش سئو داخلی هم مرتبط کرد در این بخش دیگر خبری از تولید محتوا، بک لینک ، رپورتاز و سایر روش های سئو نیست. سئو تکنیکال در یک جمله کوتاه به این مفهوم است که “وبسایت شما باید امادگی ورود کاربر و ماندگاری کاربر را داشته باشد”.
این موارد میتونن شامل تمامی موارد هاستینگ، سرعت سایت، ایرادات در لود و حل مشکل سرعت سایت و از این دست مسائل فنی باشد که بیشتر از طرف سئوکار بررسی و به تیم برنامه نویسی و فنی ارجاع داده میشود. اکثر این ارور ها از طریق  سرچ کنسول قابل یافت و پیگیری هستند ولی قسمت مهم رفع این مشکل دانش سئو است که به بررسی نیازها و ارائه پیشنهادات بر میگردد. شما برا یشتیبانی سایت وردپرسی خودتون و رفع مشکلات تکنیکالی میتونید از تودی کمک بگیرید.

سئو تکنیکال چیست؟
پاسخ به چند سوال متداول

پروژه های سئو انواع متفاوتی دارند. بعضی بر اساس کلمه کلیدی وبعضی بر اساس رشد ورودی سایت یا حتی انجام تسک های شماست.

ادورز جزو دسته بندی تبلیغات دیجیتال است. درسته که هر دو در نمایش نتیجه اشتراکاتی دارن ولی ادروز تموم میشه ولی سئو هنوز میفروشه

بستگی به نوع قرارداد سئو، سختی کلمات کلیدی و انتظار شما از نتایج داره 

فرآیند های سئو ارتباطی با مدل طراحی سایت شما نداره ولی وردپرس میتونه درصدی به سرعت کار کمک کنه

سوالات متداول وردپرس

سئو سایت وردپرسی

سئو کردن کلمه یعنی چی؟

وظایف یک کارشناس سئو چیست؟

انواع قرارداد سئو:

قرارداد تعهد کلمه سئو

قرارداد تعهد ورودی کاربر سئو

قرارداد تعهد افزایش ctr

قرارداد انجام کار سئو

سئو به زبان ساده چیست؟
خدمات سئو سایتDuplicate Content چیست و چگونه به سئو‌ی سایت لطمه می‌زند؟

Page Speed چیست و چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟

سئو کردن کلمه یعنی چی؟

پنالتی شدن سایت یعنی چی؟

آیا سئو مخصوص وردپرس میباشد؟

آیا سئو اینستاگرام هم داریم؟

اصطلاحات رایج در سئو را بشناشید