بهترین تعرفه طراحی های سسایت املاک رو با تودی تجربه کنید ما کاملا به صنف شما اشنا هستیم
طراحی سایت املاک هم بدلیل مشخصات منحصر بفرد خود نیاز به یک مجموعه متخصص و دانش کافی و بروز دارد. شاید بپرسید مگر سایت املاک چه مشخصهای دارد که آن را از سایر سایت ها متمایز میکند.
این سوال که در عنوان مطرح شد ماهیت اصلی کار شماست که اگر به جواب اصلی آن پی ببرید، طرح و برنامه ریزی بسیار موفقی در آینده خواهید داشت.
بیایید کمی مخاطب هدفمان را از نزدیک تر تحلیل کنیم
تصور کنید شما یک سرپرست خانوار هستید و کم کم دارید به موعد قرارداد مسکن تان نزدیک میشوید. برای شما تا بحال اتفاق افتاده؟ چه برخوردهایی از خود بروز میدهید.
ما بررسی کردیم. شما به احتمال زیاد به مدت 2 ماه آخر قرار دادتان کاملا درگیر این مسئله میشوید. اگر پدر خانواده هستید و شاغلید در تمام اوقات استراحت بین کارتان مشغول گشتن دنبال شرایط مناسب با بودجه خودتان هستید. اگر مادر خانواده هستید و خانه دارید در تمام اوقات بیکاری در حین غذا درست کردن و یا مرتب کردن خانه بدنبال خانه مناسب برای خودتان هستید.
خوب، خیلی بدیهی است شاید شخص به املاک فیزیکی در منطقه تان هم مراجعه کند اما میدانید که این مراجعات خیلی کمتر شده است. اکثر این گشت و گذارها بصورت آنلاین و توسط گوشی همراه صورت میگیرد.
با توجه به اینکه خیلی از اصناف فیزیکی در حال از بین رفتن هستند، مدتیست که آلارم املاک فیزیکی نیز به گوش میرسد. همانطور که در بالاتر گفتیم اکثر معاملات املاک در محیط آنلاین و مجازی اتفاق میافتد. اگر شما تا بحال اقدام نکردهاید یا حتی با مجموعهای سطح پایین و یا حتی متوسط برای طراحی سایت املاک تان قرارداد بستهاید، هر روز از رقبایتان در حال عقب افتادن هستید. اما در ادامه قصد داریم از تمایز یک طراحی حرفهای سایت املاک صحبت کنیم.
در پس ذهن هر طراح حرفهای سایت های املاکی این مورد نهفته است که باید بر اساس نویگیتورهای هر منطقه سایت را سئو کنم. یعنی چه؟ یعنی اگر برای مثال املاک تودی را در نظر بگیریم باید سعی کنیم تمام رقبای آن املاک را در آن منطقه شناسایی کنیم.
درست است که یک سایت املاک آنلاین در ماهیت خود این امکان را دارد که برای مثال تمام موقعیت های رهن و فروش و اجاره مسکن را در شرق و غرب، شمال و جنوب، و حتی مرکز تهران مورد بررسی قرار دهد. اما مورد حائز اهمیت این است که آن مجموعه املاکی برای مثال املاک تودی، در ابتدا باید در منطقه خودش قدرت بگیرد. این موردی است که ما در کار کردن با بسیاری از سایت های املاکی در اقصی نقاط تهران متوجه شدیم.
شاید شما با طراحی سایت و سئو کردن آن آشنا نیستید. حتما مطلب پایین را بخوانید تا قبل از اقدام به طراحی سایت املاک تان بدانید از طراح چه چیزی را باید بخواهید.
تمام جستجو ها در موتور جستجوی گوگل یا سایت دیوار انجام میگیرد. درست است؟ جالب است بدانید سایت دیوار هم خود بخشی از موتور جستجوگر گوگل به حساب میآید و روزانه برای افزایش رتبه سئوی خود بیشترین هزینه ها را میکند. پس شما در ابتدا باید بدانید تمام تمرکز خود را روی افزایش رتبه سایت خود در گوگل قرار دهید.
شاید دقت نکرده باشید وقتی شما نیاز به کلید ساز دارید و در گوگل کلمه کلید ساز را سرچ میکنید گوگل اهمیتی به این موضوع نمیدهد که فلان سایت در شیراز قوی ترین است. به این دلیل که میداند صنف کلیدسازی صنفی اضطراری است و باید نزدیک ترین مورد را به موقعیت مکانی شما معرفی کند. جالب است مگر نه؟ پس میبینید که موتور جستوجوی گوگل امروزه بسیار هموشمند شده است.
سایت های املاک هم به همین نحو کار میکنند. یک طراح حرفهای سایت املاک باید بتواند به نحوی رتبه سایت شما را افزایش دهد که در تمام مناطقی که مد نظر شماست در صورتیکه کاربر هر کلمه مربوط به رهن و اجاره و فروش را جستجو کند سایت شما پیشنهاد شود. این کاری راحت نیست و فقط از یک مجموعه حرفهای بر میآید. حتما در انتخابات خود دقت کنید و یک بار هزینه کنید.
مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید و حتما از طراح خودتان بخواهید جذابیت سایت برای کاربر است. وقتی میگوییم جذابیت بسیاری از مفاهیم دیگر را بهمراه دارد. همانطور که در طراحی لوگوهای فست فود ها و اعذیه و خوراکی رنگ های قرمز اشتها آور هستند و مشتری را افسون میکنند، در طراحی سایت املاک نیز رنگ های مختص به خود نیز باید مد نظر قرار گیرد.
رنگ هایی باید در پالت رنگی طراح سایت شما قرار داشته باشد که باید به مخاطب شما حس اطمینان را القا کند. اگر بحث بدر مورد سایت لوازم آرایشی و بهداشتی بود به شما میگفتیم از رنگ های صورتی و ملایم استفاده کنید و بس. اما بحث در مورد معاملات ملکی است که بسیار متفاوت است.
طراحی محیط سایت شما باید 2 ویژگی مهم دیگر را داشته باشد، که به بررسی آنها میپردازیم.
شما باید بدانید که مخاطب هدف صنف املاک گروه سنی وسیعی است. از نوجوان 18 ساله که برای تحصیلات دانشگاهی خود به شهر شما مهاجرت کرده تا افراد ساخورده ای که در محیط اینترنت بدنبال خانه مد نظر خود هستند. نوجوانان بسیار تیز هوش هستند و با یک محیط آماتور ارتباط برقرار نمیکنند. افراد سالخورده نیز به سختی با محیط های مجازی ارتباط میگیرند و پیدا کردن منوهای سایت شما برای آنها بسیار مشکل است. پس طراح سایت شما باید هر دو مورد را با هم بررسی کند و به آن عمل کند.
در محیط فیزیکی شما خود استاد این کار هستید. میدانید که اگر توانستید به مستاجر یا شخصی که به دنبال خرید خانه است احساس اطمینان و آرامش منتقل کنید و به وی بقبولانید که در محیطی امن قرار گرفته است و میتوانید کار وی را انجام دهید کار تمام است. گرفتن این اضطراب و ترس شخص از اینکه نتواند با بودجه ای که دارد خانهای مناسب پیدا کند مهمترین فن کار شماست.
اما آیا در محیط مجازی و سایتتان توانایی صحبت کردن با مخاطب را دارید؟
خیر. به محض اینکه مخاطب به سایت شما وارد می شود این حس که آیا شما مورد اطمینان هستید یا خیر به وی سرازیر می شود. از رنگ ها گرفته تا لگوی شما. از جای قرارگیری شماره تلفن تان تا ادبیات و املای نگارشی شما و صدها موضوع دیگر که در حوزه دانشگاهی روانشناسی کاربری قرار میگیرد.
کاربر در 0.6 ثانیه تصمیم میگیرد قصد اطمینان به شما را دارد یا خیر، و در ادامه سعی در قانع کردن خود و نزدیک شدن به همان تصمیم 0.6 ثانیه اول را خواهد داشت.