کسب و کار

نمایش انواع مدل و رنگ موها با عکسبرداری حرفه ای

عکاسی از مو و نمایش و رنگ  و مدل موها یکی از روشهای تبلیغاتی است که سالن های آرایش و زیبایی و یا افرادی که محصولات مربوط به مو را به فروش میرسانند دارای اهمیت زیادی است. اما چطوری باید عکاسی حرفه ای از موها کرد؟ با ما در ادامه همراه باشید.

عکاسی از مو  با تکنیک های خاص

 

انتخاب مدل ها

انتخاب مدل یکی از سخت‌ترین کارها در عکاسی از مو است. برای انتخاب مدل مناسب باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید عکس‌های مدل‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داد تا ببینیم که هر مدل در عکس چگونه دیده می‌شود. برخی از مدل‌ها در عکس‌ها به خوبی نمایان نمی‌شوند و ممکن است عکس‌هایشان شما را مایوس کنند. همچنین باید مدل‌ها را از نزدیک ببینیم تا بتوانیم از وضعیت و کیفیت موها آگاه شویم. همچنین برای انتخاب مدل مناسب باید چندین عکس دیجیتال از آنها بگیریم تا بتوانیم بهترین عکس را برای استفاده مناسب انتخاب کنیم.در کلاس های آموزشگاه عکاسی حرفه ای نیز این موارد آموزش داده میشود

انتخاب پس زمینه روشن

در عکاسی تبلیغاتی از مو، نقش پس‌زمینه بسیار مهم است. استفاده از یک پس‌زمینه روشن و واضح می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویری حرفه‌ای و جذاب از موها به دست آوریداستفاده از پس‌زمینه‌ای روشن و واضح در عکاسی تبلیغاتی از مو بسیار مهم است. چرا که این نوع پس‌زمینه می‌تواند حواس‌تان را پرت نکند استفاده از پس‌زمینه با رنگ سفید یا روشن‌تر می‌تواند فضای بیشتری را برای متن در نظر بگیرد، به‌ویژه اگر عکاسی برای مجله یا تبلیغات است.برای به دست آوردن عمق میدان بیشتر، می‌توانید از لنز با حداقل دیافراگم استفاده کنید. هنگامی‌ که به لنز خود نگاه می‌کنید، دیافراگم را روی کمترین عدد قرار دهید. بسته به لنز،f-stop به صورت f/3.5، f/2.8 یا f/1.4 ظاهر می‌شود. اگر هنگام عکاسی در دیافراگم‌ کم، عمق میدان خود را به‌حداکثر برسانید، افکت روی یک ناحیه متمرکز می‌شود درحالی‌که قسمت‌های دیگر خارج از فوکوس باقی می‌مانند.

با استفاده از منابع نور مناسب، می‌توانید ظاهری چشمگیر برای موها ایجاد کنید. یک منبع نور قدرتمند و مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا نور به موها پس‌زمینه داده و ظاهر طبیعی و جذابی را به آن‌ها ببخشید. همچنین، طلوع یا غروب خورشید زمان ایده‌آلی برای استفاده از موقعیت‌های نور پس‌زمینه هستند.

درخشش طبیعی یکی از نشانه‌های موی سالم و زیباست که جلوه زیبا و مجذوب کننده‌ای در عکس خواهد داشت. برای نشان دادن درخشش موها در عکس، می‌توانید نور را از سوژه عبور داده و از چندین LED پیوسته برای بهترین نتایج استفاده کنید. استفاده از چندین منبع نور (نور پرکننده، نور اصلی و نور پس زمینه) می‌تواند به شما کمک کند تا درخشش طبیعی و جذابی را در تصاویر به دست آورید.

 

تأثیر ترکیب‌بندی موثر در عکاسی تبلیغاتی

قبل از هر چیز، باید هدف نهایی عکس را در نظر داشته باشیم. آیا می‌خواهیم مشتریان جدید جذب کنیم یا برند خود را به‌روزرسانی کنیم؟ بسته به هدف، ترکیب‌بندی عکس باید تنظیم شود. اگر هدف جذب مشتریان جدید است، ترکیب‌بندی باید ساده و واضح باشد تا پیام مورد نظر به صورت روشن منتقل شود. اما اگر هدف اصلی برندسازی است، ترکیب‌بندی باید جذاب و خلاقانه باشد تا تصویر مورد نظر را ارائه دهد.

بازی با ترکیب‌بندی عکس می‌تواند به عکس‌ها جلوه و زندگی بیشتری ببخشد. این بازی ممکن است به شما کمک کند تا یک سبک خاص و منحصربه‌فرد را برای عکاسی خود پیدا کنید که حتی می‌تواند به برندسازی کلی شما کمک کند. اما حتماً باید به اصول اولیه عکاسی تسلط داشته باشید و در عین حال، تمرکزتان را بر روی ارائه کار به بهترین شکل ممکن نگه دارید.

برخوردهای مختلف با ترکیب‌بندی ممکن است به شما کمک کند تا نگاه جدیدی به عکاسی داشته باشید. این نگاه جدید ممکن است به شما کمک کند تا به روش‌های خلاقانه‌تر برای ارائه محصولات و خدمات خود بپردازید. همچنین، این نگاه جدید ممکن است به شما کمک کند تا در معرض دید مشتریان جدید قرار گیرید و بازار خود را گسترش دهید.

4aa94fc7 39d2 4cb0 8801 d3d75490d58f -

نحوه قرار دادن فلاش Hair Light

نور مو یک نور ثانویه است که برای روشن کردن موهای مدل استفاده می‌شود و نقش بسیار مهمی در تنظیمات عکاسی دارد.  این نور، فقط موها را روشن می‌کند و باید به دقت قرار داده شود تا به سایر قسمت‌های مدل، مانند صورت، پس‌زمینه یا لنز نرسد.

در نورپردازی عکاسی پرتره، فلاش Hair Light را به پشت و کمی بالای سر مدل قرار داده و به این ترتیب موها را روشن می‌کنیم. این نور باید به گونه‌ای تنظیم شود که تنها بر روی موها تأثیر گذاشته و به سایر قسمت‌های تصویر نرسد.

با این حال، در مورد زاویه قرار دادن فلاش Hair Light کمی آزادی دارید. می‌توانید این فلاش را دقیقاً پشت مدل یا به پهلو (راست یا چپ) قرار دهید. بسته به نوع عکس و جلوه‌ای که می‌خواهید به دست آورید، ممکن است این فلاش را در زوایای مختلف تنظیم کنید.

عکاسان حرفه‌ای پرتره، نور Hair Light را در روشن‌ترین سمت مدل قرار می‌دهند. با این حال، بسته به نوع مدل و نوع مو، ممکن است این نور را برای روشن کردن تاریک‌ترین قسمت مدل استفاده کنید.

برای مدل‌های با موهای بلوند یا نقره‌ای، باید شدت نور را کاهش داده و یا از دیفیوزر استفاده کنید تا از نوردهی بیش از حد موها جلوگیری کنید. باید به این نکته توجه داشت که فاصله فلاش Hair Light از مدل نقش بسیار مهمی در نورپردازی دارد. فاصله زیاد باعث کاهش شدت نور و فاصله کم باعث احاطه نور حول سوژه و افزایش شدت نور میشود.

87b0eb6e a7bb 48b5 a114 fd726de7dd85 -

انتخاب پس زمینه تیره 

استفاده از پس زمینه تیره یا روشن برای عکسبرداری از مدل مو تأثیر زیادی بر جذابیت و شکل دهی به عکس ها دارد. عکاسان مدل مو وقتی از پس زمینه سفید یا چیزی نزدیک به مشکی استفاده می کنند، بهترین نتیجه را دارند. پس ‌زمینه سفید به عکس‌ ها حسی مطبوع و روشن می‌ دهد، در حالی که پس ‌زمینه مشکی حس دراماتیک ‌تری خواهد داشت.

انتخاب پس زمینه بستگی به نوع مدل مو و هدف نهایی عکسبرداری دارد. اگر برای سالن از مشتریان عکس می گیرید، پس زمینه روشن یا سفید بسیار عالی خواهد بود. اشکالی ندارد که در سالن چند عکس بگیرید و پس زمینه قسمت های مختلف آن مکان باشد، فقط باید مطمئن شوید که تمرکز روی جزئیات سالن نباشد.

بهترین زمان برای عکسبرداری در فضای باز، صبح یا اواخر بعد از ظهر است. روزهای ابری نیز گزینه مناسبی هستند، زیرا ابرها نور ملایم ایجاد می کنند. با این حال، به یاد داشته باشید که می توانید نور کنترل شده ایجاد کنید.

اگر می ‌خواهید از مدل مو مانند آن چه در مجلات مد می ‌بینید عکاسی کنید، پس زمینه سیاه ‌رنگ انتخاب کنید. پس زمینه سیاه چشم ها را به نقطه کانونی مو می کشاند که نور به آن تابیده می شود. این نوع پس زمینه باعث برجستگی و جلوه دادن به مدل مو می شود و نتایج بسیار جذابی خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا