آموزشی

خرید اینترنتی چیست؟

چگونه می‌شود خرید اینترنتی مطمئن داشته باشیم؟

تراکنش‌های تحت وبسایت یا همان خرید اینترنتی روز به روز در حال افزایش است. با پیدایش کسب و کارهای اینترنتی، آمار تراکنش‌های بانکی هر سال بالاتر و بالاتر می‌رود. طبق آمارهای داده شده، تراکنش‌های سال 1396 شصت درصد نبست به سال 1395 افزایش داشته است. اما چه مواردی این آمار و ارقام را افزایش یا کاهش می‌دهد؟ برای پاسخ به این سوال با مجله تودی همراه باشید.

خرید اینترنتی چیست؟

به طور ساده خرید اینترنتی به پروسه‌ای می‌گویند که طی آن مشتری بابت خرید محصول یا دریافت خدمات مبلغی را به صورت اینترنتی بر روی یک درگاه بانکی صورت می‌پذیرد.

چه اطلاعاتی برای خرید اینترنتی نیاز است؟

برای پرداخت تراکنش‌های اینترنتی یا خرید محصول به صورت اینترنتی، اطلاعات زیر مورد نیاز است:

  1. شماره کارت بانکی معتبر
  2. رمز دوم و یا رمز پویا (برای دریافت رمز دوم اینترنتی به بانک و یا ATM بانک صادر کننده کارت مراجعه کنید.)
  3. تاریخ انتقضای کارت که بر روی کارت بانکی درج شده است.
  4. کد CVV2 که بر روی کارت بانکی درج شده است.

تامین امنیت در خریدهای اینترنتی

خرید اینترنتی، مانند خریدهای فیزیکی مستلزم رعایت نکاتی است که چند مورد را به شما می‌گوئیم:

  • از سایت‌ها و شرکت‌های معتبر و مورد اطمینان خرید کنید.
  • حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر، گواهی امنیتی HTTPS یا همان SSL را داشته باشد.
  • به خاطر داشته باشید که وقتی به صفحه پرداخت هدایت می‌شود، قبل از آدرس درگاه بانکیتان عبارت shaparak.ir نیز درج شده باشد.
  • حتما از صفحه کیبورد مجازی درگاه پرداخت استفاده کیند.
  • در صورت مشاهده صفحه فیشینگ سریعا اقدام به تعویض رمز دوم خود کنید.

 

توجه داشته باشید که خریدهای خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید و ضمن مطالعه قوانین از اصالت کالا نیز مطمئن شوید.

خرید اینترنتی چیست؟

چرا خرید اینترنتی افزایش پیدا کرده است؟

با افزایش سایت‌های فروش و خدماتی و همینطور بهبود بستر اینترنتی، به منظور راحتی و دسترسی آسان‌تر مشتریان به نیاز خود خریدهای اینترنتی روز به روز درحال افزایش است. موارد زیادی هستند که به افزایش خریدهای اینترنتی کمک می‌کنند، از جمله این موارد می‌توان به:

  1. پیدایش کسب و کارهای بزرگ و معتبر
  2. ورود کسب‌و‌کارها به فضای مجازی و وب‌سایت
  3. ارائه مجوزهای قانونی مانند نماد الکترونیک و ساماندهی
  4. افزایش درگاه‌های بانکی
  5. تنوع محصولات و خدمات در وب سایت‌های فروشگاهی
  6. عدم نیاز به مراجعه حضوری برای خرید محصول مورد نیاز اشاره کرد.

با توجه به افزایش قابل توجه تراکنش‌های بانکی، انتظار می‌رود در سال‌های آینده سهم قابل توجهی از خریدها به صورت اینترنتی و آنلاین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا