من جواد معصومی متولد اوایل دهه 70، 10 سال از عمرم رو پای کامپیوتر و لپ تاپ گذروندم.
4 سال از این 10 سال رو برای برندی گذاشتم که امروزه ازش با تودی نام برده میشه.
تقریبا تمام این روزها چالش های عجیبی داشتم از چالش های فنی در مجموعه تا مشکلات منابع انسانی و حتی املاک و مستغلات!
خیلی قبل از آچاره و پلاک که امروز خدمات انلاین منزل ارائه میکنن ایده خدمات انلاین رو قصد اجرا داشتم، ایده خلاقانه نبود و از یک استارت آپ خارجی نمونه برداری شده بود اونموقع که فصل رشد بود. دوستی به نام علی داشتم که گرافیست بود همکاری من و علی و راه اندازی خدمات انلاین شکل نگرفت ولی برند تودی برام ایجاد شد.
طراحی وبسایت از آغاز سال 1395 شروع شد و اکثر پروژه ها متعلق به دوستان و آشنایان نزدیک من بود یکی از این وبسایت ها موسسه فرهنگی هنری جم بود که در مقطع زمانی خودش یکی از زیبا ترین وبسایت های موجود بود. دانشجو بودن و خدمت سربازی 2 چالش مهم برای رشد تودی بود.
تولید محتوای تخصصی رو از سال 1397 شروع کردم تولید محتوای متنی در کنار تولیدات ویدیویی و عکاسی از محصول جزو خدمات این سال های من بود مشکلات اقتصادی بعد از دوران خدمت در این مقطع مجبورم کرد که از توسعه تودی دست بکشم و در مقطعی 6 ماهه کارمند یکی از شرکت های دانشگاه شریف تهران بشم. تجربه مفیدی برای مدیریت و کاهش ترس از ایجاد کسب و کاری مستقل داشت.
اولین سیستم برون سپاری کامل کسب و کار عنوان جدید تودی در سال 1398 بود. آبان 98 با یکی از همکاران در مرکز رشد شریف دفتری تهیه کردیم و به جذب مشتری پرداختیم. قطعی 1 ماهه اینترنت در ماه اول دفتر کار جدید عجیب ترین اتفاق در این سال ها بود. در این مدت تا وجود تمام چالش ها سعی در زنده ماندن کردیم. جذب پرسنل جدید، مشتریان جدید و گسترش کسب و کار از اتفاقات چند ماه پایانی 1398 بود.
به دلایل مختلفی در اواسط سال 99 دچار چالش های کسب و کار در زمینه های فروش و شراکت شدیم، هر چند که تلاش های زیادی برای ابقای مجموعه در ساختار قبلی شد ولی امکان مشارکت مانند قدیم نبود و تودی در لایه مدیریتی، ساختار خدمات، پرسنل و محل دفتر دچار تغییرات فراوانی شد. در این مقطع رشد شخصی من بزرگترین دست آورد سال 99 بود. سئو به صورت حرفه ای جزو خدمات ما قرار گرفت و ادمینی شبکه های اجتماعی تا اواخر 1400 از لیست خدمات حذف شد. مدل و کیفیت محتوا تغییر اساسی کرد و رضایت مشتریان به شدت افزایش پیدا کرد. همچنین تغییرات منجر به قطع همکاری با کسب و کارهای ضعیف تر و بدون هدف شد.
سال 1400 با یک وقفه در دریافت مشتری جدید شروع شد این یک انتخاب از طرف شخص خودم بود. تغییر مصول و خدمات نیازمند بررسی دقیق و ایجاد بیزینس پلنی متفاوتی به نسب سال های قبل بود. بیزینس پلن جدید، بازاهای هدف جدید و زیرمجموعه های جدید برای تودی مثل اسکن ملک، بوروک، دالب و... که در نهایت منجر به قدرت گرفتن ورودی های مالی و استقلال از جذب هر نوع مشتری شد.
سال 1400 به تازگی شروع شده و فصل آینده تودی نام دارد. قدم های اولیه مثل کودک نوپا گذاشته شده و اکنون فرصت دویدن و رشد برای تودی فراهم است به امید موفقیت برای تودی و تمام زیر مجموعه ها
افزایش خدمات در حوزه های سئو و طراحی سایت مهم ترین دستاورد این سال بود. تلاش برای حضور در کشورهای دیگه و خدمات به سایر زبان ها از 1401 شروع شد
تجربه در سال 1402 مهم ترین دستاورد ما بود دامنه خدمات رو به منابع انسانی، فروش و... افزایش دادیم تیم های متخصصی از همه جهان پیدا کردیم و فرآیند های دورکاری رو تقویت کردیم
در این سال مهم ترین اتفاق تغییر ما از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به آژانس توعه کسب و کار است.
لیست خدمات ما برای بهینه سازی مجموعه ها بیشتر شده و در واقع یک مجموعه برای بهینه سازی شرکت شما هستیم