تیم متخصص طراحی سایت خبری تودی با بررسی المان ها و فامتورهای مورد نیاز وزارت فرهنگ و ارسالد و.همچنین بررسی وبسایت های خبری به نیاز های سایت های خبری و مجله ای پی برده و سعی در ایجاد این درخواست ها در پلتفرم اختصاصی خود که بر پایه هسته وردپرس است کرده.
این نیاز های تمام درخواست های پایگاه های خبری و سایت های مجله ای را پاسخگو خواهد بود




امکان انتشار تبلیغات سایت های دیگر


طراحی سایت خبری این روزها جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است. بهتر است بدانید اکثر مردم برای اطلاعات روزانه ای که می خواهند بدانند به سراغ گوگل رفته و مطلب مورد نظر را جست و جو می کنند به همین دلیل فروش روزنامه های خبری بسیار کم شده است. برای داشتن یک سایت خبری باید نکاتی را رعایت کنید تا سایت شما رتبه ی مورد نظر را کسب کند. برای کسانی که سایت خبری دارند داشتن اطلاعات به روز دنیا و تولید محتوا آن خبر بسیار مهم است و باید در دسته ی اولین کسانی باشند که از اخبار روزانه مطلع هستند.
مهمترین نکته در مورد سایت خبری با دیگر سایت ها اینجاست که نوع مطالب این گونه سایت ها خیلی متفاوت است. یعنی چه ؟ یعنی اینکه افرادی که کلمات کلیدی خبری را در گوگل سرچ میکنند قصد بررسی آخرین خبر را در مورد آن کلمه دارند. برای مثال وقتی شخصی در گوگل سرچ میکند نتیجه بازی استقلال سپاهان، قصد دارد از نتیجه نهایی بازی فوتبالی که در امروز یا نهایتا دیروز بوده است مطلع شود.
خب شاید برای شما سوال پیش بیاید خوب من برای اینکه همیشه در سایت خبری ورزشی خود جزء لینک های بالای گوگل باشم باید تمام بازی های لیگ برتر را بصورت ( تیم – تیم ) مقاله نویسی کنم. یعنی یک بار بنویسم استقلال سپاهان و بار دیگر سپاهان استقلال و برای تیم های دیگر لیگ هم به همین شکل. این کاملا اشتباه است و برای یک سایت خبری هم کاملا غیر منطقی. پس چه کنیم؟
سایت های خبری در گوگل از امتیاز گیری سئو سایت متفاوتی برخوردار هستند. ما در بالا مثال یک مسابقه فوتبال را زدیم ، اما مصداق این مثال در تمام زمینه های دیگر خبری هم بارز است. برای مثال وقتی میگوییم نتیجه نشت برجام منظورمان آخرین دیداری است که در این روزهای اخیر بین ایران و سایر کشور ها رخ داده و کاری با نشست های پارسال نداریم.
از طرف دیگر اگر شما در پارسال مقاله ای با این عنوان و کلمه کلیدی سئو کرده بودید و لینک اول گوگل شده بود ، امسال به هیچ دلیلی همان مقاله با آن کلمه کلیدی لینک یک نخواهد شد که هیچ احتمالا در صفحه اول گوگل هم نخواهد آمد. علت این است که گوگل تشخیص داده است که شما یک سایت خبری هستید و باید از تمام نکات مربوط به طراحی سایت خبری مطلع باشید.
مهمترین موردی که نیاز است بدانید، در الگوریتم های گوگل برای سایت های خبری مهمترین نکته تاریخ است. بعد از تاریخ ساعت انتشار مقاله مهم است. پس احتمالا اگر نشست برجام یا بازی فوتبال مد نظر در همین ساعت تمام شده است باید شما به سرعت مقاله مربوط به آن را منتشر کنید. حتی پیشتر بخواهیم برویم بهتر است که شما از قبل مقاله را نوشته باشید و جای کلمات متغیر را فقط تغییر دهید.
اگر تصور میکنید تنها ملاک سایت گوگل برای امتیاز دهی به شما فقط time on site است اشتباه میکنید. اگر آشنایی با این کلمه ندارید باید خدمتتان عرض شود که منظور از تایم آن سایت همان مدت زمانی است که مراجعه کننده به سایت شما در سایت شما سپری میکند.
این تصورات مربوط به گذشته بوده است. برای سایت های خبری موارد مهم دیگری هم وجود دارد که غافل شدن از آنها باعث بالا نیامدن سایت شما میشود. یکی از این موارد اهمیت بالا به مخاطبتان با ابزار وردپرسی و غیر وردپرسی است.
منظورمان از اهمیت دادن به مخاطبان چیست؟ اگر شما یک مدیر وبسایت یا نویسنده مقاله وبسایت هستید و یا قصد طراحی سایت خبری را دارید به احتمال زیاد با سوالات متداول یوست آشنا هستید. منظورمان از سوالات متداول یوست تمام ابزار هایی با همین رسته کاری هستند. این ابزار به مخاطب کمک میکند که بدون وارد شدن به وب سایتی در همان صفحه اول گوگل به جواب خود برسد.
تصور کنید گوگل این مورد را رصد میکند که شما تا این حد در صرفه جویی زمان مخاطب به او کمک میکنید ، چه رتبه و امتیازی به شما میدهد. بله همه میدانیم که گوگل بسیار هوشمند شده است. پس حتما تمام نکات مهم طراحی سایت خبری را مد نظر قرار دهید.
در کنار تمام نکات مهم محبوبیت برای جذب کردن مخاطب به وب سایت خبری تان مانند فونت های جذاب و استفاده از نکات مربوط به UI و UX که همان یوزر اینترفیس و یوزر اکپرینس است اعتماد سازی شما برای مخاطب هم نقش بسیار مهمی دارد.
شاید پیش خود فکر کنید که مخاطبان سایت خبری متفاوت هستند. یعنی برای جواب سوال خود به گوگل مراجعه میکنند و به سرعت جوابشان را میگیرند و از سایت خارج میشوند.
خیر اینگونه نیست در ادامه به یک توصیه مهم دیگر ما دقت کنید.
آماتور نباشید و مانند حرفه ای ها عمل کنید و از تمام علم دانش روز در طراحی سایت خبری خودتان استفاده کنید. در مثالی که بالاتر بیان کردیم دیدیم که با صرفه جویی در وقت مخاطب گوگل چقدر به شما امتیاز بالایی میدهد. اما رعایت این مورد جنبه مثبت دیگری هم دارد.
خودتان را در نظر بگیرید. کلمه نتیجه نشت برجام را جستجو کرده اید. تصور کنید در قسمت سوالات متداول در همان ابتدا یک وبسایت برای شما نوشته است : عدم توافق ایران در نشست برجام با آمریکا
به محض دیدن این جمله توسط کابر روی لینک شما کلیک میکند. چرا ؟ چون مطمئن است شما در انتقال خبر صراحت کامل دارید و تفره نمیروید. از طرف دیگر هم ممکن است به محض دیدن این جمله بدلیل هیجانی شدن و میل به مطلع شدن زودتر از خبر روی لینک شما کلیک کند.
تمام شد شما با یک تکنیک ساده اما بسیار مهم هم تمایل مخاطب را گرفتید ، هم توجه گوگل را جذب کرید و هم از افزایش تایم آن سایت برخوردار شدید.