لوگو هدر تودی

افزایش سرعت سایت وردپرسی

مهم ترین فاکتور‌های تاثیر گزار در سرعت سایت

CDN

بهینه سازی کدهای css

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی فایل های js

کیفیت هاست و سرور

Core Web Vitals

چرا افزایش سرعت سایت مهم است؟

دنیای مدرن چند سالیست که تحمل ادم های جامعه رو به کمترین میزان ممکن رسونده و صبر یکی از مولفه های در حال کاهش در جامعه است.

 تصور کنید وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که در حال استفاده ازشون هستیم هر کدوم برای بارگزاری اولیه به 1 دقیقه زمان نیاز داشتند.

 چند بار در روز گوگل رو باز میکنیم  یک کلمه رو جست و جو میکنیم.

چندین بار اینستاگرام رو باز میکنیم و میبندیم، سایر شبکه های اجتماعی و وبسایت های دیگه رو هم به این موارد اضابه کنید اگر برای لود هر کدوم 1 دقیقه زمان میذاشتیم شای در روز تمام زمان ما خرج معتتل شدن برای لود این موارد میگذشت.

افزایش کیفیت سرعت اینترنتی مثل 4g, 5g و اخیرا فناوری 6g جزو امکانات بی نظیری هست که یا هم اکنون در دسترسی ماست و یا به زودی در دسترس تمام کاربران دینا قرار میگیره.

فازغ از اینکه سرعت نت چقدر میتونه موئر باشه در لود وبسایت و سرعت سایت چندین المان وجود داره که نیازمند بررسی و اصلاح برای افزایش سرعت وبسات است.

در این صفحه تمام موارد مورد نیاز برای بررسی رو به شما میگیم و اگر تونایی بهینه سازی این موادر رو نداشتین بهتره این کار رو به متخصصین تودی بسپارین.

وردپرس به عنوان پر تراکم ترین cms در دنیا و یکی از مدیریت محتوا های محبوب در طراحی سایت های ایرانی همواره مشکل سرعت رو در کنار خودش داشته به خصوص سرعت فروشگاه های اینترنتی که یکی از مهم ترین مولفه برای افزایش رضایت کاربر و افزایش فروش رو داشته. تودی با چندین سال سابقه طراحی سایت و سئو وردپرس در حال حاضر این مشکلات رو به بهترین نحو برای شما حل میکنه. 

مزایای سایت وردپسی با سرعت بالا

سرعت مناسب سایت وردپرسی چندین مزیت برای مالک های وبسایت داره که از مهم ترین شاخص های سئو هستن.

چند مورد از مزایای داشتن سایت با سرعت مناسب رو در زیر بهش اشاره میکنیم.

کاهش نرخ پرش (Bounce rate)

نرخ پرش چیست؟

به ساده ترین زبان ممکن اگر بخایم نرخ پرش رو توضیح بدیم به کاربرانی که از هر روشی وارد وبسایت شما میشن، مثل تبلیغات، ورود کاربر از گوگل، ورود مستقیم، ورود از شبکه های اجتماعی و… ولی سایر صفحات شما رو بازدید نمیکنن و به سرعت وبسایت رو ترک میکنن پرش میگن. حالا هر چی تعداد این کاربر ها بیشتر بشه به نسبت کل کاربران نرخ پرش شما بالاتر میره که چند مشکل ایجاد میکنه یکی در حوزه سئو و مورد بعدی در فروش سایت شما.

پاسخ این قسمت از سوال رو به شما میسپارم شما چند ثانیه برای لود سایت وردپرسی وقت میزارین؟  2، 4 یا 7 ثانیه؟ به عددی بالاتر از این اعداد فکر نکنید که کاربران در سال 2022 تحمل اینهمه انتظار رو ندارن

افزایش فروش با افزایش سرعت سایت

خرید فرآیندی احساسیت این یکی از جمله های مهم در توسعه فروشگاه اینترنتی خواهد بود. شما باید تمام موارد وسایت و شبکه های اجتماعی تون رو بر روی محوریت این جمله شکل بدین. هر چقدر زمان به کاربر بدین یا در روند فروش اختلال ایجادکنید احتمال از دست دادن مشتری وجود داره.

 در روند خرید بهترین زمان ممکن زیر 1 دقیقه است. از لود سایت، پیدا کردن محصول و تسویه حساب باید به بهترین شکل ممکن بهره برد تا به این زمان 1 دقیقه ای رسید.

کاهش هزینه‌های نگهداری سایت

تودی همواره رسالت خودش رو حمایت از کسب و کارهای نو پا میدونیه دواستان تودی رو میتویند در صفحه درباره ما بخونید.

کاهش هزینه های کسب و کار در سال اول خطر ورشکستی رو تا 90 درصد کاهش میده.

 طراحی وبسایت وردپرسی اگر بر مبنایذ اصول استاندار نباشه  و یا به استفاده بیش از حد از افزونه های نا مناسب روی بیارید باعث میشه مصرف منابع وبسایت شما بالاتر بره.

و به عنوان مثال دیگه یه هاست با رم و cpu معمولی مناسب شما نباشه علت این مووضع تعداد ریکوئست ها به سرور و استفاده زیاد از رم اختصاص داده به شما رو داره. و با افزایش تعداد کاربران شما این چالش تا ابد با شما خواهد بود.

وبسایت های تحت پشتیبانی تودی یا طراحی شده توسط این شرکت با کاربرهای ماهانه بیش از 200 هزار نفر نیز بر روی هاست های اشتراکی بهترین عملکرد رو دارن. اگر وبسایت ها بهینه نباشن شما مجبورید از هاست های گران تر و سپس از سرور اختصاصی یا مجازی ساتفاده کنید که هزینه های نگهداری وبسایت رو تا 10 برابرمیکنه. هزینه یکبار افزایش سرعت سایت قطعا بهنیه تر از افزایش منابع خواهد بود

تاثیر تصاویر بر سرعت وبسایت

تصاویر بهترین روش برای انتقال اطلاعات هستنید انواع محتوای تصویری رو میشه به چند بخش تقسیم کرد:

  1. عکس ها (image)
  2. اسلاید (Presentation)
  3.  اینفوگرافیک (Infographic)

انواع فرمت های بهینه عکس برای سرعت سایت

PNG: این مدل از تصاویر با نرخ های 8 بیت و 24 بیت قابل تغییر در سایز هستند هرچند با کاهش حجم کیفیت زیادی از تصویر زا بین میره.

GIF: گیف ها بیشتر در تبلیغات اینترنتی استفاده میشن و به نوعی خروجی با کیفیت و حجم با هم رابطه مستقیمی دارن کسی دوست نداره تبلیغات بی کیفیت نشر بده

TIFF: از این فرمت بیشتر در فرایند های چاپ استفاده میشه 

JPEG: متداول ترین فرمت تصویر که فشرده سازی خوبی داره

BMP: این فرمت مختص شرکت ماکروسافت است و به علت اینکه حجم دیتای بیهوده زیادی از تصاویر رو داخل خودش ذخیره میکنه برای وبسایت ها مناسب نیست.

SVG: از زمانی که استفاده از وکتور ها متداول شد این پشوند هم محبوب شد از نکات مثبتش حجم پایین، استفاده در html و تغییر سایز بدون از دست دادن کیفیت تصویره

webp: جدیدترین و بهترین مدل ارائه تصاویر تا سال 2022 این فرمت تا 30 درصد کاهش حجم بدون افت کیفیت تصاویر رو داره 

فرمت های مختلف عکس

روش های بهینه سازی عکس

کاهش حجم عکس سایت با فوتوشاپ

برای کاهش حجم تصاویروبسایت در فوتوشاپ به 2 نکته توجه کنید:

1- سایز عکس: اگر قرار است تصویری را برای انتشار در سایز موبایل آماده کنید لزومی ندارد از تصویری با عرض 1000 پیکسل استفاده کنیدنهایت عرض تصاویر در موبایل 700 پیکسل است.

2- حجم عکس: بهرین خروجی برای وبسایت در فوتوشاپ استفاده از خروجی وب از منوی File گزینه Export و سپس save for web که با توجه به پیشنمایش موجود خروجی مد نظرتون رو دریافت کنید.

تودی در چند وقت گذشته از پسوند webp برای فشرده سازی تصاویر استفاده میکنید که تا 30 درصد حجم کمتر بدونم افت کیفیت رو به شما تحویل میده از این قابلیت فتوشاپ نیز بهره ببرید.

کاهش حجم عکس سایت با وبسایت ها

وبسایت های زیادی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد که 2 تا وبسایت بهترین عملکرد رو دارن.

1-tinypng.com

2-imagecompressor.com

کاهش حجم عکس سایت با افزونه وردپرس

2 افزونه بهترین عملکرد رو برای کاهش حجم تصاویر دارن که در زیر به این 2 افزونه اشاره میکنیم:

1- افزونه اسموش که درحالت پرو قابلیت های بیشتری دارد.

2- افزونه IMAGIFY که با افزونه بهینه سازی راکت نیز همخوانی بیشتری دارد.

تذکر: در هنگام تنظیم این افزونه ها دقت کنید و اگر اطلاعات کافی ندارید این امر را به متخصصین بسپارید.

کاهش حجم عکس سایت با ورپرس

سیستم هسته وردپرس به صورت پیشفرض قابلیت فشرده سازی تصاویر تا 10 درصد رو داره که با توجه به تجریه نیاز های وبسایت شما رو برآورده نمیکنه.

کاهش حجم تصاویر سایت

بهینه سازی فایل های جاوا اسکریپت(js) برای سرعت سایت

با روی کار آمدن وب 2 و افزایش کیفیت وبسایت ها نیاز به زبانی در فرانت اند دیده شد که جذابیت های بصری و فنی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. این قابلیت ها مشکلاتی رو هم برای اجرای سریع وبسایت ها به وجود آورد.

JS  یا جاوا اسکریپت که یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در دنیا است. یکی از آچار فرانسه ها در طراحی سایت بوده و تقریبا همه فن حریف است. این زبان که جزو زبان های سطح بالا محسوب میشود در کنار Html,Css و چند زبان دیگر همین صفحه ای که در حال مشاهده هستید را ساخته اند.

تاثیر جاوا اسکریپت بر سرعت سایت
تاثیر کاهش درخواست های جاوا اسکریپت در افزایش سرعت سایت وردپرسی

یکی از دلایل کاهش سرعت وبسایت تعداد درخواست های جاوا اسکریپت بین کاربر و وبسایت است. با کاهش این تعداد به روند لود سایت کمک بزرگی میشود.

بهینه سازی فایل های استایل های css بر سرعت سایت

css چیست؟

Cascading Style Sheet  یا به صورت خلاصه CSS رایجترین و محبوب ترین برای ایجاد استایل های ظاهری صفحات وب است. کمتر وبسایتی رو میتونید پیداکنید که از این زبان استفاده نکرده باشه تا ظاهر وبسایت رو تغییر بده.

تمام رنگ ها، بک گراند ها فونت ها و… که در ظاهر سایت استفاده میشن عموما از css استفاده میکنن و خیلی از فریم ورک ها نیز بر بستر همین زبان تولید شدن مثلا فریم ورک بوت استرپ که ورپرس از ان استفاده میکند یکی از فرزندان این زبان با همکاری جاوا اسکریپت است.

 

کاهش فایل های css براس افزایش سرعت سایت

کاهش حجم فایل ها همیشه اولین اقدام برای افزایش سرعت سایت است از کاهش حجم تصاویر که توضیح دادیم تا کاهش حجم فایل های css هر چقدر تعداد این فایل ها کمتر باشد در لود سایت شرایت بهتری خواهید داشت. ضمن کم کردن تعداد فایل ها باید فایل های موجود نیز بهینه شوند و  اصطلاحا فایل ها minify شود . این به ان مفهوم است که تمام کد ها در یک خط قرار بگیرند که مرورگر تعداد خط های کمتری از صفحه را بخواند.

ذکر این نکته مهم است که لزوما با کاهش تعدا و حجم این فایل ها نتیج مطلوب به دست نمی آید و حتی ممکن است ظهر وبسایت دچار اشکال در نمایش شود.

تاثیر ویدئو بر سرعت وبسایت

در چند سال اخیر عمده محتوا به سمت تولید آثار ویدئویی پیش رفته و این مورد به افزایش چندین برابری حجم ختم شده است.

یک محتوای هزار کلمه ای با تصاویر زیاد نهایتا چند مگابایت از حجم سرور شما رو اشغال میکند ولی با تبدیل این محتوا به ویدیو باید چند صد مگ فضا و چند گیگ ترافیک برای این فایل در نظر بگیرید.

فایل های ویدیویی علاوه بر فشار بر سرور زمان لود سایت شما و هم افزایش میدن 

استفاده از ویدیو‌های آپارات، تماشا و نماشا

یکی از روش های متداول که اکثر وبسایت ها استفاده میکنند. استفاده از اسکریپت‌ها،کدهای امبد و سایر روش های به اشتراک گذاری پلتفرم‌های اشتراک گذاری فیلم است. شما برای کاهش فشار به وبسایت خود میتوانید ویدیو خود را در این پلتفرم ها اپلود کنید و سپس در هر قسمتی از متن خود از این ویدیو ها استفاده کنید هر چند این روش به کاهش فشار به سرور های شما کمک میکنید چه از نظر ترافیک و چه از منظر حجم اشغال شده اما ممکن است در زمینه سئو ویدیو مشکلاتی برای شما پیش بیاید. اکثر CMS ها رابطه بهتری با یوتیوب دارند اما به دلیل مسائل فیلترینگ و تحریم ها استفاده کاربران ایرانی محدود شده است.

تاثیر اپلود ویدئو در هاست شخصی

روش دیگر برای استفاده از ویدیو، استفاده از هاست سخصی یا هاست دانلود است. در این روش مالکیت ویدیو ها متعلق به وبسایت شماست و نتایج بهتری در سئو کسب میکنید. اما مشکل اول در لود سایت است معمولا هاست‌ها و سرور‌ها منابع محدودی دارند و اگر بنا باشد با همین منابع محدود تعداد کاربر زیادی مشغول تماشای ویدیو باشند در لود سایت اختلالی ایجاد میشود.

مگر اینکه هاست دانلودی با منابع مجزا برای این سرویس در نظر بگیرید.

روش های بهتری هم در این زمینه وجود دارد که تودی برای بهینه سازی ویدیو ها از این سرویس استفاده میکند. در این روش ترافیک وبسایت استفاده نمیشود و سرعت لود سایت بسیار بهینه است همچنین قابلیت حفاظت از محتوای ویدیویی محفوظ است.

انتخاب هاست پر سرعت برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

هاست مناسب وردپرس چیست؟

برای سایت وردپرسی سرور بگیریم یا هاست؟

کش سرور چیست؟

اپدیت وردپرس برای افزایش سرعت سایت

ویژگی های وردپرس جدید در سرعت سایت

برای سایت وردپرسی سرور بگیریم یا هاست؟

کش سرور چیست؟

cdn چیست؟

Content Delivery Network یا به صورت مخفف شده cdn عبارتی که در چند سال اخیر از طراحان سایت و سئو کاران زیاد شنیده ید که شما را به استفاده ازش توصیه میکنن. در چند خط میخایم این سرویس جهانی رو بهتون توضیح بدیم و 2 تا از سرویس هایی که اکثر افراد استفاده میکنن هم معرفی کنیم.

بهترین راه توضیح این سرویس یک مثال کاربردیست، تصور کنید شما وبسایتی دارید که هاست یا سرور این سایت در شور فرانسه قرار دارد. گروه مخاطبان شما در چند کشور شمال اروپا، امریکا و افریقا حضور دارند.

اگر قرار باشد برای هر بار اتصال به وبسایت مسیر دیتا از فرانسه تا کشورهای مقصد شما طی شود زمان زیادی برای نمایش صفحات سپری میشه( شاید بهتر بود تعریفمون از زمان زیاد رو براتون شفاف کنیم 1 ثانیه افزایش لود سایت زمان زیادی به حساب میاد که کاربر از وبسایت شما خسته بشه) پس ایده ای به ذهن شرکت های خدمات دهنده رسید تحت عنوان شبکه اطلاعات یه سری از اطلاعات هست که  همیشه تکراری ان مثلا وقتی یک فروشگاه اینرتنتی رو باز میکنید  همیشه هدر سایت ، فوتر و یک سری تصویر و فایل css ثابت وجود داره ه میشه از طریق سرویس های کش دیتا رو در نزدیک ترین سرور های cdn  نزدیک به کابر شما نگه داشت. در واقع کاربر فقط بعضی از اطلاعات رو در بازه های مشخص از سرور اصلی در فرانسه دریافت میکنه که این مورد به کاهش مصرف منابع سایت و در نتیجه به افزایش سرعت سایت منجر میشه. هرچند که استفاده از این ابزار مزیت های دیگه مثل امنیت سایت و کاهش هزینه رو هم به ارمغان میاره که اینجا هدف فقط افزایش سرعت سایت بود.

معرفی ابر اروان

ابراروان بنا بر ادعایی که داره از سال 94 در این حوزه داره فعالیت میکنه که این یکم دور از باوره بیشترب فعالیت این شرکت رو از سال 98 به یاد میاریم هرچند که انتقاد های زیاید به این سرویس وارده اما تجربه استفاده از پلتفرم های ویدئوی این شرکت تجربه بدی برای وبسایت هایی که کاربر ایراینی دارن نبوده هرچند سرویس توزیع محتوای این سایت هنوز حس خوب اعتماد و سرعت رو به خصوص به متخصصین نمیده و سروی رایگان کلودفلر هنوز انتخاب بهتری باری تودی هست مگر اینکه سرور و هاست شما داخلی باسه که اونموع این مجموعه انتخاب اول قرار میگیره

دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم                             باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی

معرفی و گفتن مزایای کلودفلر اقندری هست که نیازمند یک مقاله چند هزار کلمه ای میشه. از امکانات امنیتی این CDN برتر بگیرید تا بهینه کردن سایت برای سرعت تک تک اماکانت این سرویس برتر نیازمند چندین ساعت آموز برای استفاده است و این تنها قسمتی از خدمات اصلی کلود فلره که ما به صورت رایگان ازشون استفاده میکنیم و متاسفانه دسترسی برای استفاده از تمام امکانات این وبسایت برای کاربران ایرانی محدود شده و حتی در مقطعی با دامنه  ir به خوبی کار نمیکرد ولی در حال حاضر هیچ مشکلی برای استفاده کاربران ایرانی نداره هر چند که این شرکت سروری در ایران نداره ولی کیفیت بالای خدماتش همچنان ما رو به استفاده ازش ترغیب میکنه.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر فروش اینترنتی

Core Web Vitals چیست؟

کش سرور چیست؟

Heartbeat یا تپش قلب وردپرس چیست؟

از سال 2013 وردپرس قابلیتی رواضافه کرد به نام قلب وردپرس یا تپش قلب وردپرس یا به عبارتی همون Heartbeat کارکرد این سیستم این بود که هر 15 ثانیه ارتباط سایت بخصوص در قسمت پیشخوان رو با دیتابیش چک  کنه این امکان خاصت هایی داشت مثل اینکه مثلا اطلاعات شما در هنگام نوشتن یک موضوع یا اطلاعات ووکامرس و خیلی از اطلاعاتی که کاربر در لحظه در حال تکمیل اونه هر 15 ثانیه با دیتابیس چک و ذخیره میشد . این api وردپرس که از نسخه 3.6 اضافه شد  معایبی داره بخصوص برای هاست های اشتراکی در هر بار اتصال این سرویس با سرور مصرف منابع و بخصوص cpu که با توجه به کمبود منابع در هاست‌های اشتراکی  ممکنه باعث کندی سرعت برای کاربران بشه ما این تپش قلب رو میتونیم کنترل کنیم و بازه های ارسال به سمت سرور رو طولانی تر کنیم ممکنه قسمتی از امکانات رو از دست بدیم ولی در تودی سعی میکنیم تعادل بین این 2 مورد رو برقرار کنیم.

تاثیر تپش قلب وردپرس در سرعت سایت

بهترین نسخه php برای افزایش سرعت وردپرس

قیمت افزایش سرعت وردپرس

قیمت افزایش سرعت سایت ووکامرس فروشگاهی

راه های سنج سرعت لود سایت

عنوان ها
Page Speed چیست و چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟

قیمت افزایش سرعت سایت

کد افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت ووکامرس

علت دیر بالا آمدن سایت

افزونه های افزایش سرعت سایت

روش های افزایش سرعت

تکنیک های افزایش سرعت سایت

چرا سرعت در سایت های وردپرسی مهم است؟

چگونه به چک کردن سرعت سایت های وردپرسی بپردازیم؟

استفاده از cdn جهت افزایش سرعت بالا آمدن سایت:

افزایش سرعت سایت >و بهینه سازی سرعت

افزایش سرعت وبسایت وردپرسی

فاکتورهای زیادی برای اهمیت سرعت وجود داره. بهنیه بودن کد ها شاید مهم ترین مورد باشه.

قطعا عکس و فیلم تاثیر داره ولی فرمت صحیح میتونه اسیب کمتری به سرعت بزنه

برای هاست و سرورد خارجی قطعا کلودفلر بهتره

حداقل 10 گیگ فضا با هارد ssd، حداق 3 گیگ رم و 2 هسته cpu 2.3gh

سوالات متداول وردپرس