بازاریابی محتوا

12 روش برای استفاده از بازاریابی محتوا برای ایجاد آگاهی از برند

مجله تودی : بازاریابی محتوا همچنان یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای هدایت ترافیک هدفمند و جلب مشتریان جدید است – و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت در سال 2022 وجود ندارد.

در واقع، به نظر می‌رسد هر سال استراتژی‌های جدیدی پدیدار می‌شوند و تولیدکنندگان بیشتری را برای تولید محتوای جذاب‌تر و جذاب‌تر توانمند می‌سازند.

تولید ترافیک تنها یکی از مزایای بازاریابی محتوا است. برای برندهای جدید و در حال رشد، محتوا می تواند راهی برای قرار دادن خود در نقشه باشد. ما در مورد آگاهی از برند صحبت می کنیم.

در اینجا نحوه استفاده از بازاریابی محتوا برای افزایش دیده شدن برند خود و حتی جذب مشتریان جدید در این فرآیند آمده است.

آگاهی از برند واقعاً چیست؟

آگاهی از برند به سطحی اشاره دارد که مصرف کنندگان با برند، کالاها یا خدمات شما آشنا هستند.

درجات مختلفی از آگاهی از برند وجود دارد، از برخورد ساده با محصول یک برند گرفته تا شناخت و به خاطر سپردن نام تجاری با نام.

برای مارک‌های جدید، به سادگی «پا در خانه» آن‌ها نقطه شروعی برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش دیده شدن آنها در طول زمان است.

جستجو بر آگاهی از برند

من با بسیاری از مشتریانی کار کرده‌ام که مارک‌های جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند و نمی‌دانند در مورد استراتژی آگاهی از برندشان از کجا شروع کنند. من همیشه می گویم که آگاهی از نام تجاری نقشی در جستجو دارد (یعنی جستجوی گوگل) و بالعکس.

به این ترتیب، آگاهی از برند اصلاً از سئو حذف نمی‌شود.

به این فکر کنید که چگونه روند رسانه های اجتماعی بر آگاهی کاربران از برندهای خاص تأثیر می گذارد. ما این را با فیجت اسپینرها دیدیم که برای اولین بار در شبکه اجتماعی ظاهر شدند. سپس، کاربران برای جستجوی این اسباب‌بازی‌ها به Google هجوم آوردند.

بنابراین، ما شاهد افزایش جستجو برای “فیجت اسپینرها” بودیم… و پس از اینکه فیجت اسپینرها از مد افتادند، به سرعت کاهش یافت.

با در نظر گرفتن این موضوع، اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع پتانسیل افزایش دید جستجو و هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما را دارد. هرچه کاربران بیشتر از برند شما آگاه باشند، بیشتر شما را در Google جستجو خواهند کرد.

جستجو بر نمایان شدن نام تجاری تأثیر می گذارد

به همین ترتیب، استفاده از سئو به نفع خود یکی از راه‌های افزایش آگاهی از برند است. ممکن است هنوز تشخیص نام نداشته باشید، اما می توانید از عبارات جستجوی غیر مارکی برای هدایت کاربران به وب سایت خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید به تازگی یک صورت‌حساب جدید برای صاحبان مشاغل راه‌اندازی کرده‌اید. حتی اگر نام تجاری شما ممکن است هنوز جستجوهای Google را نداشته باشد، می‌توانید عباراتی مانند «نرم‌افزار صورت‌حساب کسب‌وکارهای کوچک» یا «نحوه ایجاد فاکتور کسب‌وکار» را هدف قرار دهید تا کاربران را به وب‌سایت خود جذب کنید.

سپس، آنها اولین برخورد خود را با نام تجاری جدید شما خواهند داشت.

این برای برند شما چه معنایی دارد

همه موارد فوق به این معنی است که بازاریابی محتوا برای تأثیرگذاری بر ترافیک ارگانیک شما و افزایش آگاهی از برند ضروری است.

استراتژی محتوای شما باید از نظر ایجاد محتوایی که نام برند شما را در سراسر پلتفرم‌ها و در هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما نشان دهد، حداقل دوگانه باشد.

بازاریابی محتوا می تواند به برند شما کمک کند:

    • جذب فالوورهای بیشتر در رسانه های اجتماعی
    • به وب‌سایت خود ترافیک اجتماعی/ارجاعی ایجاد کنید
    • شرکت‌های استراتژیک برند

تشکیل دهید

  • رتبه بندی ارگانیک وب سایت خود را بهبود بخشید
  • دریافت بک لینک های معتبر به سایت خود
  • به مرور زمان حفظ مشتری را بهبود بخشید

اینها تنها تعدادی از مزایای متعدد بازاریابی محتوا برای دیده شدن برند هستند.

اکنون، بیایید به نحوه ایجاد محتوای خود برای شما کمک کنیم – و نام تجاری خود را به یک نام آشنا تبدیل کنیم.

12 تاکتیک بازاریابی محتوا برای آگاهی از برند

من به عنوان یک استراتژیست محتوای سئو، طرفدار زیادی هستم ایجاد محتوایی که اهداف متعددی را دنبال می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، استراتژی‌های زیر نه تنها به تلاش‌های آگاهی از برند شما کمک می‌کند، بلکه به طور بالقوه دید و ترافیک شما را در سایر پلتفرم‌ها افزایش می‌دهد.

1. در مورد بازار هدف و مخاطب خود تحقیق کنید

قبل از اینکه کلمه ای از محتوا را تایپ کنید، باید بازار هدف و مخاطبان ایده آل خود را تعیین کنید< /a> می‌خواهید با نام تجاری خود به آن دسترسی پیدا کنید.

بدون این مرحله، خطر ایجاد نوع نامناسب محتوا در پلتفرم‌های اشتباه برای مخاطبان اشتباه را دارید – و زمان خود را در این فرآیند تلف می‌کنید.

خوشبختانه، تحقیق بازار اکنون که ابزارهای زیادی در اختیار داریم، بسیار آسان‌تر شده است. مورد علاقه من Google Forms است که می توانید از آن برای نظرسنجی از مخاطبان بالقوه و سنجش علاقه آنها به مارک هایی مانند شما استفاده کنید.

در اینجا نحوه انجام تحقیقات بازار سریع و آسان آمده است:

فرم Google را با سؤالات زیر ایجاد کنید:

  • جنگ شماره 1 شما در مورد [موضوع اصلی برند] چیست؟
  • چه راه حل هایی را قبلا برای حل این مشکل امتحان کرده اید؟
  • چه مشکلاتی با آن راه حل ها داشتید؟
  • اگر بخواهید راه حل ایده آل خود را تعریف کنید، آن چه خواهد بود؟
  • امیدوارید با [راه حل] چه کاری انجام دهید؟

سپس، از کانال های اجتماعی، لیست ایمیل موجود خود استفاده کنید ، شبکه و سایر جوامعی که به آنها دسترسی دارید.

نظرسنجی از افراد در بین مخاطبان احتمالی خود داشته باشید. هدف دریافت بیش از 10 پاسخ.

متداول‌ترین پاسخ‌های نظرسنجی خود را جمع‌آوری کنید.

در نهایت، از اطلاعات بینش برای اطلاع رسانی پیام برند خود و اینکه مشتریان ایده آل شما ممکن است باشند استفاده کنید.

به مرور زمان، توصیه می‌کنم از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی عملکرد واقعی و بهتر استفاده کنید. مشخص کنید چه کسی با محتوای شما درگیر است.

اما در این مدت، یک نظرسنجی اولیه به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که بر اساس ورودی مخاطب عمل می‌کنید، نه فرضیات خودتان.

2. پیشنهاد فروش منحصر به فرد برند خود را تعریف کنید

برای اینکه در بازار خود متمایز شوید، باید چیزی منحصر به فرد را تعریف کنید که نام تجاری شما به بازار می آورد.

این ممکن است یک راه کارآمدتر برای حل مشکل مشتری، راه حل مقرون به صرفه تر، خدمات بهتر به مشتری، یا طیفی از آنچه ما نقاط فروش منحصر به فرد می نامیم باشد.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) شما بیانیه ای است که برند شما را برجسته می کند نقاط فروش کلیدی و آنها را به گونه ای چارچوب بندی کنید که ارزش را به مخاطبان هدف شما منتقل کند.

برای مثال، خیلی کلی است که بگوییم شما یک بازاریاب هستید که خدمات بازاریابی ارائه می‌دهد. یک USP مانند «آژانس X خدمات بازاریابی دیجیتال سفارشی را برای کمک به رشد برندها با مقیاس، دقت و اطمینان ارائه می‌کند». طلای واقعی اینجاست.

USP شما پایه و اساس تمام تلاش های بازاریابی شما خواهد شد. این چیزی است که شما را در بازار متمایز می کند، مشتری ایده آل شما را جذب می کند و مشخص می کند که چرا مصرف کنندگان باید از شما خرید کنند.

3. محتوای وب غیر مارک دار و قابل جستجو ایجاد کنید

در این مرحله، افراد بسیار کمی ممکن است درباره برند شما بدانند، به خصوص بر اساس نام تجاری. اینجاست که می‌توانید از جستجوی بدون مارک به نفع خود استفاده کنید تا ترافیک را به وب سایت شما.

شاید شما یک بوتیک لباس محلی دارید که به تازگی در سیاتل افتتاح شده است. در حالی که ممکن است مردم هنوز از ویترین فروشگاه شما آگاه نباشند – مگر اینکه اتفاقی بیفتند – شما هنوز هم می توانید از SEO برای هدایت ترافیک آنلاین و غیر فعال استفاده کنید. در این مورد، برخی از اصطلاحات برای هدف ممکن است:

  • [فروشگاه لباس در مرکز شهر سیاتل] که حدود 320 جستجو در ماه دارد.
  • [فروشگاه لباس قدیمی سیاتل]  که حدود 260 جستجو در ماه دارد.
  • [پوشاک زنانه سیاتل] که حدود 20 جستجو در ماه دارد.

سپس می توانید محتوای وب سایت خود را بهینه کنید – صفحات وب، در درجه اول – طبق به این عبارات جستجو اگر به خوبی انجام شود، می‌توانید کاربران جدید را به وب‌سایت و حتی فهرست‌های محلی خود هدایت کنید (مانند نمایه‌های کسب و کار Google).

4. مشارکت های صنعتی استراتژیک Forge

به‌عنوان یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار جدید، اغلب مستلزم ایجاد شراکت نزدیک با دیگر صاحبان کسب‌وکار است. هرگز قدرت ارجاعات و بازاریابی دهان به دهان را دست کم نگیرید .

در حالی که شبکه های حضوری مطمئناً این علایق را تامین می کند، بازاریابی محتوای شما نیز می تواند. در اینجا چند راه برای استفاده از محتوا برای ایجاد شراکت در صنعت آورده شده است:

    • محتوای رهبری فکری را در لینکدین منتشر کنید و ارتباطات جدید ایجاد کنید.
    • به گروه‌های فیس‌بوک بپیوندید و دیدگاه‌های خود را با دیگر متخصصان صنعت به اشتراک بگذارید.
    • میزبانی از فیس بوک لایو یا چت زنده دیگری برای افزایش دنبال کنندگان خود داشته باشید.
    • محتوای ویدیویی آموزنده را پست کنید و در نظرات با صاحبان کسب و کار دیگر ارتباط برقرار کنید.

برای ایجاد فرصت‌های انتشار شخص ثالث،

  • ارتباطات ایمیلی انجام دهید.
  • از صاحبان کسب و کار دعوت کنید تا در وبلاگ شما مشارکت کنند یا در آن با آنها مصاحبه شود.

مزایای ایجاد این مشارکت ها بسیار است. برای یکی، می توانید شبکه گسترده ای از ارجاعات را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. دوم، می‌توانید از اختیارات و دسترسی سایر مشاغل برای اشتراک‌گذاری محتوای خود استفاده کنید.

این فعالیتی است که باید تا زمانی که بخواهید آگاهی بیشتری از برند ایجاد کنید، ادامه داشته باشد.

5. انتشار در وب سایت های شخص ثالث

اگر کسب‌وکار جدیدی دارید، احتمالاً وب‌سایت شما فاقد اقتدار است که محتوای شما را به بالای نتایج جستجوی Google برساند.

این به سن دامنه شما، سابقه بک لینک شما و میزان محتوای بهینه شده شما در سایت شما مربوط می شود.

خوشبختانه، می‌توانید از اعتبار و نفوذ سایر وب‌سایت‌ها برای تقویت وب‌سایت خود استفاده کنید. این کار به این صورت است:

  1. لیستی از وب‌سایت‌های مرتبط با صنعت ایجاد کنید که احتمالاً محتوای شما را منتشر می‌کنند (فکر کنید: کسب‌وکارهای کوچک، نه فوربس).
  2. از طریق ایمیل با ناشر یا صاحب کسب و کار تماس بگیرید و بپرسید که آیا می‌توانید در محتوای وبلاگ به صورت دوره‌ای مشارکت کنید. مشخص کنید که این برای اهداف پیوند نیست، بلکه برای به اشتراک گذاشتن تجربه صنعت شما است.
  3. پس از پذیرش، مطالب را در مورد موضوعاتی بنویسید که برای مخاطبان شما ارزشمند است (دوباره، USP خود را در نظر داشته باشید). با این حال، از خود تبلیغی بپرهیزید.
  4. این محتوا را با مخاطبان رو به رشد خود به اشتراک بگذارید. نتایج انتشار محتوای خود را در پلتفرم های بزرگتر ببینید.

“پست مهمان”، همانطور که این نام نامیده می شود، به ویژه اگر مخاطب بسیار کمی دارید مفید است. با پست مهمان، می‌توانید تجربه، محتوا و در نهایت نام تجاری خود را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

6. سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ

همانند موارد فوق، می‌توانید از بازاریابی تأثیرگذار برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری استفاده کنید. این امر به ویژه برای برندهای تجارت الکترونیک رایج است که با تأثیرگذاران برای به اشتراک گذاشتن و تبلیغ محصولات خود درگیر هستند.

اینفلوئنسرها را در صنعت خود پیدا کنید که ممکن است علاقه مند به فریاد زدن نام تجاری شما باشند. این ممکن است در ازای محصولات رایگان یا مشوق های دیگر باشد. اگر آنها قبول کنند، این می تواند راه خوبی برای افزایش دنبال کنندگان شما باشد.

7. اجازه دهید داده ها محتوای شما را هدایت کنند

موفقیت بازاریابی محتوای شما به استفاده از داده ها برای هدایت محتوای شما بستگی دارد. روش “انتشار و دعا” به سختی به عنوان یک استراتژی واقعی کار می کند. از این رو ما طرح محتوای شما را با تحقیق در مورد مخاطب شروع می کنیم.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به تفسیر داده های کاربر و استفاده از آن برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Google Analytics – برای اطلاعات بینش عملکرد، جمعیت شناسی کاربر و رفتار کاربر.
  • Google Search Console – برای عملکرد کلمه کلیدی، کلیک کنید -از طریق نرخ، و موقعیت.
  • SEMRush – برای تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل محتوا، و گزارش‌های لینک‌های برگشتی.
  • Hootsuite – برای تعامل در رسانه‌های اجتماعی، تأثیرگذاری، و آگاهی از برند.

پیشنهاد می‌کنم این ابزارها را به صورت هفتگی نظارت کنید تا ببینید در حال حاضر پلت‌فرم‌های شما چگونه کار می‌کنند، چه محتوایی بیشترین آگاهی را از برند شما ایجاد می‌کند و چگونه کاربران با محتوای وب‌سایت شما درگیر می‌شوند.

8. استراتژی محتوای خود را متنوع کنید

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، تقریبا غیرممکن است که بدانید کدام پلتفرم ها و کدام نوع محتوا بیشتر در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود.

در واقع، شما باید استراتژی محتوای خود را متنوع کنید تا ببینید کدام استراتژی‌ها دارای بیشترین تأثیر را روی برند خاص شما دارد.

واقعاً، محتوای شما باید به منظور انتقال ارزش‌های شما به عنوان یک تجارت باشد. همانطور که در مرحله 2 تعریف شده است، این به USP شما مربوط می شود.

سپس، می‌توانید از انواع مختلف محتوا برای جذب مخاطبان خود استفاده کنید:

  • ویدیوها.
  • مقالات وبلاگ.
  • پادکست.
  • اینفوگرافیک.
  • پست های رسانه های اجتماعی.
  • ویدیوهای زنده.
  • پست های مهمان.
  • مصاحبه ها.
  • آموزش.
  • کمپین های ایمیل.
  • تبلیغات پولی.
  • رویدادهای میزبانی شده.

به مرور زمان، تجزیه و تحلیل‌های شما نشان می‌دهد که کاربران با کدام نوع محتوا بیشتر درگیر هستند. این به شما راهنمایی می‌کند که چه محتوایی را بیشتر منتشر کنید و کدام نوع را از استراتژی محتوای خود حذف کنید.

9. از ابزارهای شنیداری اجتماعی استفاده کنید

تحلیل احساسات از یادگیری ماشینی برای اساساً به مکالماتی که کاربران آنلاین دارند «گوش دهید» و مشخص کنید که مردم چگونه درباره برند شما صحبت می کنند. این می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد ببینید آیا نام تجاری به نیکی یاد میشود یا نه

بیش از آن، به شما این فرصت را می‌دهد که روایت را در اختیار داشته باشید. ابزارهایی مانند Brandwatch ممکن است به شما این امکان را بدهد که ببینید چه چیزی مردم را سر و صدا می کند، اما محتوای شما این کار را می کند. چیزی است که در طول زمان مکالمه را شکل می دهد.

عصر جدید هوش مصرف‌کننده به بسیاری از برندها این امکان را داده است که از منحنی‌ها جلوتر باشند، دیدگاه خود را تغییر دهند و آگاهی بیشتری را به صورت آنلاین افزایش دهند.

10. یک استراتژی انتشار محتوا ایجاد کنید

بر اساس تحقیقات مخاطب، تجزیه و تحلیل داده‌ها، و بینش شنیداری اجتماعی، ممکن است اکنون بدانید چه چیزی را منتشر کنید – اما در واقع انتشار محتوا داستان متفاوتی دارد. ایجاد آگاهی از نام تجاری اغلب زمانی شکننده است که پیام رسانی و ثبات واقعاً تفاوت را ایجاد می کند.

اگر در برنامه انتشار خود سهل انگاری کنید، ممکن است فرصت هایی را برای افزایش آگاهی از برند از دست بدهید. اگر در پیام‌های خود ناسازگار باشید، ممکن است مخاطبان خود را در مورد اینکه برند شما در مورد چیست سردرگم کنید.

ایجاد یک برنامه زمان‌بندی انتشار – با موضوعات و تاریخ‌های مشخص شده – کمک می کند تا شما را برای ایجاد محتوا به طور منظم پاسخگو نگه دارید. به‌علاوه، سابقه‌ای از آنچه قبلاً منتشر کرده‌اید خواهید داشت تا در آینده تلاش‌های خود را تکرار نکنید.

11. مکالمات مارک دار و بدون مارک داشته باشید

این وسوسه انگیز است که سعی کنید تنها صدای برند خود باشید، اما باید در مکالمات غیر مارکی نیز حضور داشته باشید.

  • آیا شما دانش خود را در مورد موضوعات خاص صنعت به اشتراک می گذارید؟
  • آیا شما از کاربران می‌پرسید که به چه چیزی علاقه دارند یا با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • آیا در حال بررسی روندهای اخیر هستید؟

هدف در اینجا این است که انگشت خود را روی نبض آنچه در صنعت شما اتفاق می‌افتد، نه فقط کسب‌وکارتان، نگه دارید. هرچه بیشتر بتوانید با مخاطبان خود “گفتگو کنید”، شانس بیشتری برای مواجهه با برند خود به آنها می دهید.

12. پیگیری را فراموش نکنید

هنگامی که محتوای شما در دسترس است، فرصت‌های زیادی را به مخاطبان خود می‌دهید تا با برند شما آشنا شوند. اما شما به همین راحتی می توانید از رادار آنها بیفتید. اینجاست که پیگیری اهمیت دارد.

این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پیگیری با مشترکین ایمیل از طریق ایمیل.
  • اجرای تبلیغات هدف‌گیری مجدد برای بازدیدکنندگان وب‌سایت.
  • شروع مکالمه با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود.
  • پیگیری با مشتریان موجود.
  • پاسخ به نظرات و پیام‌ها.
  • اعلام حضور با مخاطبین و شرکای حرفه ای خود.

اجازه ندهید کاربران یک بار با برند شما روبرو شوند و دیگر هرگز شما را نبینند. یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی، کاربران را در چندین نقطه تماس جذب می‌کند و این تعامل را به یک رابطه تبدیل می‌کند که می‌تواند به یک مشتری پولی تبدیل شود.

بینش بازاریابی محتوا برای رشد نام تجاری شما

وقتی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به «آگاهی از برند» فکر می‌کنند، به انتشار محتوا در رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنند و امیدوارند که کاربران مورد توجه قرار گیرند. اما وقتی از بینش به نفع خود استفاده می‌کنید، استراتژی محتوای شما می‌تواند بسیار استراتژیک‌تر باشد.

تحقیق مخاطب، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، و تجزیه و تحلیل وب سایت همگی قابل استفاده هستند برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود به این ترتیب، مطمئناً با محتوای مناسب در زمان مناسب به کاربران مناسب دسترسی خواهید داشت – و برند خود را تا زمانی که آماده خرید شوند در سرلوحه ذهن خود نگه دارید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا