کسب و کار

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران

اگر شما هم جزء ساکنان پرمشغله تهران باشید، حتما برایتان پیش آمده است که دلتان برای یک مسافرت دل‌چسب لک بزند اما وقت کافی برای سفرکردن نداشته باشید. ولی اگر بدانید بهترین و زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران در فاصله کمی از این شهر شلوغ می‌تواند پذیرای شما باشد، دیگر وقت نداشتن و مشکل مسافت‌های طولانی برای شما به دغدغه تبدیل نخواهد شد و می‌توانید با طی مسیری نسبتا کوتاه از شلوغی شهر دور شده و به دل طبیعت پناه ببرید. ما در این مطلب به معرفی دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران می‌پردازیم که شاید از وجود برخی از آنها بی خبر باشید. پس با ما همراه باشید.

شهریار، شهری خوش آب و هوا در اطراف تهران

شهرستان شهریار یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های اطراف تهران است که جمعیتی حدودا ۷۴۴٬۲۱۰ دارد.

شهریار به عنوان نگین سبز در جنوب غرب تهران شناخته می‌شود و با مساحت 310 کیلومترمربع دارای دو بخش مرکزی و ملارد است. شهریار از سمت شمال به البرز و شهر کرج، از سمت جنوب به رباط کریم و اسلامشهر و از سمت غرب به ملارد می‌رسد.

شهریار در واقع جزء مناطق ییلاقی تهران به شمار می‌رود که به دلیل داشتن خاک حاصل خیز جلگه‌ای، دشت‌های سرسبز و پر از گل دارد. طبیعت زیبا و بی‌نظیر این منطقه در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. البته باید گفت که جاذبه‌های دیدنی شهریار در پاییز و زمستان هم طرفداران زیادی دارد.

شهرستان شهریار از مناطق صاف و هموار و زمین‌های کم ارتفاع تشکیل شده و تنها قسمت غربی و جنوبی آن یک رشته کوه کم ارتفاع به اسم تخت رستم دارد. این روستا به رودخانه‌های زیبا با مناظر جذابش معروف است.

در گذشته شهریار، در مسیر دو رودخانه بزرگ و پرآب در شرق بوده که به نام‌های شادچای و بادامک شناخته می‌شدند. اما اخیرا به دلیل احداث سد کرج و خشکسالی‌های بسیار، این رودخانه‌ها خشک شده ولی همچنان در دره‌های عمیق شاهد فضاهای سرسبز هستیم.

اگر بخواهیم درباره آب و هوای شهریار صحبت کنیم، باید بگوییم که این شهرستان به خاطر وجود باغ‌های فراوان دارای مطبوع‌ترین آب و هوا است. به همین خاطر است که به شهریار لقب ریه تهران و نگین سبز تهران نسبت داده‌اند.

شهرستان شهریار به دلیل فاصله کمی که با تهران دارد، همیشه جزو پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای تفریح و استراحت در آخر هفته‌ها به‌شمار می‌رود. به همین خاطر، بسیاری از گردشگران، اجاره ویلا در شهریار یک روزه را انتخاب می‌کنند. زیرا این ویلاها با بهترین امکانات رفاهی و تفریحی شامل انواع باغ‌های استخردارپوشیده، ویلاهای لوکس و…منتظر شما هستند و با اجاره ویلا در شهریار، لذت سفری کوتاه اما جذاب و سرسبز با هوای بی نظیر را تجربه می‌کنید.

سفر به کردان، معرفی جاذبه‌های تفریحی آن

آدم‌هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، یک تجربه مشترک دارند؛ گاهی آن‌قدر از همهمه شهر خسته می‌شوند که فقط دلشان می‌خواهد در گوشه دنجی ساعت‌هایی آرام بگیرند! کردان، همان گوشه دنج تهران‌نشین‌هاست.

77e67466 23d1 42fe aa8e 4473c88671c1 -

کردان در ۲۵فاصله کیلومتری کرج قرار دارد و درواقع در مسیر آزادراه کرج- قزوین است. برای سفر به کردان بهتر است با ماشین شخصی خود بروید چون در این حالت، می‌توانید به راحتی از تمام روستاهای اطراف کردان و دیگر جاذبه‌های آن دیدن کنید.
کردان شبیه به شمالی در نزدیکی تهران و کرج است. آب و هوای این روستا در فصل بهار بسیار خنک است و اگر سرمایی هستید، بهتر است حتما یک لباس گرم هم همراه داشته باشید.

لذت سفرتان با آتش روشن کردن در حیاط ویلا به همراه دوستان یا خانواده تکمیل می‌شود. بهتر است غذایی کبابی درست کنید و در حین خوردن، گل بگویید و گل بشنوید! البته شاید لازم باشد یک پتوی نازک هم روی دوش خود بیندازید و لحظات ماندگاری را ثبت کنید.

شرایط اجاره ویلا در کردان

اقامتگاه‌های کردان انواع مختلفی دارند. ویلا اجاره ای کردان که با امکانات بی‌نظیری مثل سونا، استخر، جکوزی، اتاق‌های لوکس قطعا شما را سورپرایز خواهند کرد، شاید بهترین انتخاب برای اقامت چند روزه شما در کردان باشد.

امروزه با گسترش ساخت اقامتگاه‌های مدرن در کردان ، این روستا به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گردشگران تبدیل شده است و هر سال تعداد بسیار زیادی از مسافران که دنبال آرامش در طبیعتی دنج و یا برگزاری مهمانی و جشن هستند را به خود جذب می‌کند.

96fe6ebb bdd4 4927 a1e3 0addb4a13281 -

میگون تهران، روستایی درشمال شرقی تهران

میگون را با نام رودبار قصران یا اوشان یا فشم هم می‌شناسند. این شهر زیبا بین رشته کوه البرز و در شمال شرقی شهر تهران قرار گرفته است. میگون یکی از مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی بکر و سرسبز در شمیرانات محسوب می‌شود و یک مکان ایده‌آل برای تعطیلات و سفر به شمار می‌رود.

هنگام معرفی میگون باید بدانیم که یکی از ویژگی‌های اصلی این منطقه زیبا، آب و هوای دلچسب آن است. این منطقه از آب و هوای نسبتا مرطوب با زمستان‌های طولانی و سرد برخوردار است. دمای متوسط سالانه در میگون  ۱۲.۹ درجه سانتیگراد ثبت شده اما متوسط درجه حرارت در روزهای سرد سال می‌تواند تا پائین‌تر از منفی ۱۵ درجه سانتی گراد هم کاهش یابد.

با این اوصاف، اگر سرمایی هستید، بهترین زمان سفر به میگون، فصل بهار است که در این فصل، شکوفه‌های گیلاس با آغوشی گرم از شما استقبال خواهند کرد. البته باید گفت که هوای میگون در اوایل فرودین ماه کمی سرد می‌شود و شاید برای برخی افراد این سرما مشکل باشد اما اگر می‌خواهید منظره‌های حیرت انگیز این روستا را ببینید، این سرما ارزشش را دارد!

از جاهای دیدنی میگون می‌توان به آبشار هفت چشمه که هفت آبشار از بالای کوهی به همین نام در آن قرار دارد، اشاره کرد. این آبشار به سمت پایین سرازیر می‌شود و درنهایت بعد از ادغام شدن در یک حوضچه چشمه‌ای را به وجود می‌آورد.

از دیگر جاهای محبوب میگون باید به غارهای این روستا اشاره کرد. غار هملون کوچک، غار هملون بزرگ، غار کی قباد و غار چاه زنجیر همگی در میگون قرار دارند و برای بازدید از این مکان‌ها حتما باید با یک تیم حرفه‌ای غارنوردی هماهنگ شوید.

جاذبه‌ها وتفریحات فشم تهران

برای تهرانی‌ها، فشم فقط یک روستا نیست. بلکه راه فرا از آلودگی‌ها و شلوغی شهر به دامان سرسبز طبیعت است.

به دلیل وجود امامزاده ابراهیم فشم، می‌توان متوجه قدیمی بودن این روستا شد.

فشم از شهرهای ییلاقی تهران به حساب می‌آید و بیشترین زیباییش را مدیون رشته کوه البرز است.

در گذشته، جمعیت این شهر مثل الآن نبود و حتی صدای ماشین هم شنیده نمی‌شد. اما با گذشت زمان، این منطقه به دو بخش روستایی و شهری تبدیل شد که در بخش روستایی محلی‌های قدیمی زندگی می‌کردند. رفته رفته با گذشت زمان این بخش میزبان برخی از مهاجران شد و محلی‌ها با روی باز به ساکنان جدید خوش آمد می‌گفتند.

بخش شهری بیشتر مربوط به خانواده‌های ثروتمندی است که در خانه‌ها و ویلاهای لوکس زندگی می‌کنند. این قسمت از فشم تهران واقعا زیبایی و جذابیت ویژه‌ای دارد؛ البته که اگر نظر من را بخواهید زندگی در بین مردم روستایی و اقامت در خانه‌های گِلی که در برخی از کوچه‌های این شهر دیده می‌شود، بسی شیرین‌تر و باصفاتر است.

 

شرایط اجاره ویلا در اطراف تهران

 

هم در شهر تهران و هم در اطراف آن می‌توانید بهترین ویلاها و اقامتگاه‌ها را پیدا کنید. اجاره ویلا اطراف تهران بهترین گزینه برای سفری کوتاه و لذت بخش است. امکانات ویلا اطراف تهران، بسیار زیاد و متنوع است که شاید شما را در برابر لیستی عظیم از انتخاب‌های متعدد قرار دهد. از ویلاهای سرسبز واستخردار گرفته تا ویلاهای معمولی که مناسب سفری آرام هستند.

برای اجاره ویلا در اطراف تهران حتما چند روز قبل از سفرتان از طریق سایت‌های معتبر اقدام به رزرو محل اقامت خود کنید. برای این کار می‌توانید روی همسفری سایت شب حساب کنید. با ورود به سایت شب می‌توانید هر ویلایی با هر امکاناتی که دلتان می‌خواهد در هر ساعتی از شبانه روز رزرو کنید تا سفری دلچسب داشته باشید.

سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا