کسب و کار

امنیت سفر هوایی در مسیر تهران استانبول

اگر قصد سفر به شهرهای داخلی ایران را داشته باشید، روش‌های مختلفی برای سفر وجود دارد. همچنین کشورهای توریستی نزدیک به ایران نیز امکان سفر به روش زمینی، ریلی، هوایی و با خودروی شخصی را فراهم می‌کنند. در این میان برای سفر به شهر توریستی استانبول بهتر است به سراغ بهترین روش بروید. اگرچه می‌توانید با خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار هم سفر کنید، اما با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول، سفر راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. به عبارتی دیگر سفر هوایی امنیت بالایی نسبت به سایر ورش‌ها دارد و در ادامه این موضوع را کمی بیشتر بررسی می‌کنیم.

سفر هوایی امن‌ترین روش سفر

خوشبختانه سفر با هواپیما امن‌ترین روش سفر است. بنابراین ترسی به دل نداشته باشید و اجازه ندهید که ترس‌های بی‌مورد لذت این سفر را از شما بگیرند. با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول از ایرلاین‌های مختلف می‌توانید سفری راحت داشته باشید و آن را جایگزین سفرهای زمینی و ریلی کنید.

علاوه بر آن جالب است بدانید افرادی که فوبیا و ترس سفر با هواپیما دارند نمی‌دانند که هواپیما و سفر هوایی به‌عنوان امن‌ترین روش حمل و نقل برای سفر شناخته می‌شود. برای اثبات این موضوع باید گفت که هر سال وزارت حمل‌ونقل آمریکا آماری در مورد تعداد قربانیان بر اساس نوع و شیوه حمل و نقل به اشتراک می‌گذارد. با توجه به این آمار، بیشتر افرادی که در سفر دچار حادثه می‌شوند، افرادی هستند که سفر زمینی را انتخاب کردند.

آمارها از ایمنی سفر هوایی

جالب است بدانید که طبق آمار به دست آمده، احتمال مرگ در سانحه هوایی فقط ۱ در ۹۸۲۱ است. همچنین آمار ارائه شده هیئت ملی ایمنی حمل و نقل نشان می‌دهد که برای سال ۲۰۱۴، تنها ۴۴۴ مورد مرگ ناشی از سانحه هواپیما گزارش شده است. آمارهای مختلفی وجود دارد که تمام آن‌ها تایید می‌کنند سفر هوایی در هر جای جهان امنیت بیشتری نسبت به سفر دریایی، زمینی و ریلی دارد. البته نوع ایرلاین و هواپیماهایی که در مسیر به کار رفته نیز می‌تواند در بالابردن امنیت پرواز موثر باشد.

امنیت پرواز در سفر هوایی

امنیت پرواز در سفر هوایی

شاید هنوز هم تردیدها و ترس‌هایی درباره سفر هوایی به استانبول یا سایر شهرهای ایران و جهان داشته باشید. برای دستیابی به اطمینان از امنیت سفر در ادامه کمی بیشتر درباره فاکتورهای امنیت پرواز اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عوامل موثر در بالا بردن امنیت پرواز

جالب است بدانید که برای بلند شدن یک هواپیما باید فاکتورهای مختلفی رعایت شود؛ در غیر اینصورت هواپیما حق بلند شدن از باند فرودگاه را ندارد. وجود امنیت در پرواز، با جان مسافران، کادر پرواز و سرنشینان در ارتباط مستقیم است. به همین دلیل هرگونه اختلالی در پرواز، ریسک‌ها و خطراتی ایجاد می‌کند و مانع سفر خواهد شد. حتی ممکن است مشکلاتی مانند فرود خارج از برنامه و اتفاقات ناگواری مانند سقوط را در پی داشته باشد. این موضوع آنقدر مهم است که هیچ پروازی بدون جک و بررسی انجام نمی‌گیرد و تمام فاکتورهای امنیت پرواز قبل از بلند شدن هواپیما انجام خواهد شد. اما هرکدام از ما به‌عنوان یک مسافر چقدر می‌توانیم در بهبود امنیت پرواز موثر باشیم؟ در ادامه باهم این موارد را ارزیابی می‌کنیم.

سبک نگه داشتن محل بار داخل کابین

جالب است بدانید که سبک نگه داشتن محل بار داخل کابین که در بخش بالای سر هر مسافر قرار دارد، تاثیر زیادی در افزایش امنیت پرواز دارد. برای توضیح بیشتر باید گفت که اگر هواپیما در طول پرواز دچار تکان‌های زیاد و سنگین شود، خطر و ریسک سقوط این بار‌ها از بخش بالای سرتان وجود دارد. به همین دلیل اگر اقلام موجود در ساک و کیف دستی سنگین و آسیب رسان باشند، احتمال خطر نیز در طول سفر بیشتر خواهد شد. اما با سبک نگه داشتن این قسمت از خطر جلوگیری خواهید کرد.

بستن کمربند ایمنی

حتما در هنگام بلند شدن و فرود هواپیما کمربند باید بسته باشد. همچنین در مواقعی که چراغ کمربند قرمز فعال است، باید کمربند را بسته نگه دارید. این کار ساده و به ظاهر کم اهمیت احساس امنیت بیشتری ایجاد خواهد کرد و شما را از آسیب‌های ناشی از تکان هواپیما دور نگه می‌دارد.

به حرف مهمانداران توجه کنید

مهمانداران به‌عنوان رابط اصلی بین مسافران و خلبان هستند و تا جای ممکن تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که در طول سفر رفاه، راحتی و امنیت بیشتر را تجربه کنید. به همین دلیل حتما در طول سفر به توصیه‌ آن‌ها گوش کنید تا سطح ایمنی افزایش پیدا کند و سفری آرام و دلنشین داشته باشید.

عوامل مختل کننده امنیت پرواز

عوامل مختلفی ممکن است امنیت هواپیما را دچار اختلال کرده و آسیب‌های متفاوتی به وجود بیاورند. از جمله این موارد می‌توان مشکلاتی در تأسیسات فرودگاه یا سیستم فنی هواپیما را نام برد. علاوه بر آن وجود مانع در مسیر هواپیما، به‌کاربردن علائم جعلی هواپیمایی، خرابکاری در هواپیما و … ازجمله موارد مختل کننده امنیت پرواز هستند. البته جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا این عوامل درصد بسیار محدودی دارند و درمقایسه با خطرات موجود در سفرهای زمینی، ریلی و دریایی اصلا دیده نمی‌شوند.

فناوری‌های جدید در امنیت پرواز

خوشبختانه امروزه فناوری‌های جدیدی در پرواز‌ها به کار می‌رود که امنیت پرواز را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. ازجمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم هشدار اجتناب از زمین، سیستم برش باد، کابین خلبان شیشه‌ای، سیستم هشدار مجاورت زمین، و … اشاره کرد. علاوه بر آن مدیریت ریسک در هر پرواز در نظر گرفته می‌شود و برنامه‌ریزی‌های مختلف قبل سفر از سوی ایرلاین وجود دارد تا امنیت پرواز را تا جای ممکن افزایش دهد و سفری راحت و بی‌دردسر را برای مسافران به ارمغان بیاورد. بنابراین نگران نباشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا