انواع محتوا

بعد از بررسی ویدیو مارکتینگ و اهمیت های آن و همنین چندین مقاله درباره تولید محتوا  امروزه به بحث ریشه دار تری وارد شدیم که اساسا قبل از طریق زیر شاخه های تولید محتوا به معرفی اجمالی از انواع محتوا بپردازیم.

امروزه این مطلب که تولید محتوا صرفا به نوشته و متن برنمیگردد برای همگان واضح و روشن است هرچند که اقسام مخطلب تولید محتوا نیازمند داشتن متنی قوی و منابع معتبر هستند که اکثرا به شکل مکتوب در اختیار ما قرار دارند . اما تبدیل این منابع مکتوب به آثاری در قالب های مختلف قطعا به جذابیت های آن ها می افزاید همانطور که قبلا در بررسی سایت برنامه دوران ذکر شد که محتوای متنی بهینه سازی نشده ی این وب سایت علی رغم تولید محتوای یونیک و دست اول به نتیجه ای که از آن توقع داشت نرسید و نخواهد رسید .

در این مطلب به بررسی تصاویر ، اسلاید ها و اینفوگرافیک ها خواهیم پرداخت و در جلسات آتی انواع دیگر محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع محتوا در بازاریابی محتوا

به جز بخش متن که بخش جدایی نشدنی محتوا است محتوای بصری امروزه بیش از ۶۵ درصد وظیفه انتقال مطلب را بر عهده دارد که ۹۰ درصد از حجم اطلاعاتی که  وارد مغر انسان می سود را نیز محتوای بصری تشکیل می دهد.

این آمار ها در کنار ایجاد اقنای ۵۰ درصدی این انواع محتوای بصری ما را به  استفاده از این محتوا ترغیب می کند

انواع محتوای بصری

۱- تصاویر

تصاویر یا image یکی از قدیمی ترین روش های انتقال بصری محتوا و شاید اصلی ترین روش در دهه گذشته طبق نظر نشریه  jeffbullas    بیش از ۹۴ درصد متن هایی که همراه با تصاویر هستند باعث ایجاد جذابیت برای مخاطب و در نتیجه افزایش بازدید آن مطلب خواهند شد

اینفوگرافیک استفاده از تصاویر

 

برای تولید تصاویر در سایت و شبکه های اجتماعی بهتر است از یک طراحی جامع برای معرفی برند شما  استفاده شود تا در ذهن مخاطب رنگ های استفاده شده و همچنین تصاویر و فریم های استفاده شده تداعی کننده برند شما و افزایش دهنده آگاهی از برند شما باشد .

۲- اینفوگرافیک

شاید بتونا بهترین ابزار برای نمایش پیچیده ترین آمار ها را اینفوگرافیک ها دانست ، اینفوگرافیک ها از زمانی که جزو داده های بصری شناخته شده اند همیشه در حال پیشرفت و افزایش مخاطبین بوده اند ارائه های بصری که سرعت زیادی در انتقال مطالب دارند و به کاربر اجازه می دهد حجم انبوهی از اطلاعات را در زمانی کم دریافت میکند

نکته دیگر در اهمیت اینفوگرافیک ها انتشار سرع آن ها و محبوبیت در شبکه های اجتماعی است.

اینفوگرافیک ها از طریق ایجاد جذابیت های بصری و ساده سازی آمار های سخت و تبدیل آن ها به مواردی قابل  فهم برای مردمم عادی ، علاوه بر داشتن مخاطبین خاص و اهل پژوهش برای ایجاد رضایت در مخاطبین عام هم کاربردی خواهد بود.

طراحی این اینفوگرافیک ها نیازمند طراحان دقیق و متخصص همچنین آشنا به روانشناسی رنگ است که تودی با داشتن مجموعه ای قوی از این طراحان آماده  دریافت سفارشات اینفوگرافیک برای استارت آپ ها است.در واقع  اینفوگرافیک‌ها باید بخش جدایی‌ناپذیر استراتژی بازاریابی محتوای کسب‌و‌کارتان باشد.

۳- اسلایدها

شاید در نگاه اول اسلاید ها را بتوان با تصاویر مقایسه کرد اما اسلاید ها میتوانند مانند اینفوگرافیک ها محتوای طراحی شده ای با رنگ های متنوع در هدر سایت های ما باشند تا اطلاعات اولیه مورد نیاز مخاطبین و خریدارن ما رو در این قییمت دریافت کنند همچنین اسلاید ها قابلیت رولینگ و نمایش همزمان چندین تصویر ا در محیطی ثابت دارند که به تازگی این روش در شبکه ی محبوب اینستاگرام هم استفاده شده که به کمک کاربران تجاری و کسب و کار ها اومده تا به طور مثال محصولات خودشون رو دراین قسمت به نمایش بزارن

این اولین مطلب درباره ی انواع محتوا در مجله تودی بود که در جلسات بعد به سایر محتوا ها اشاره خواهیم کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *