ایرانیان در تلگرام

چرا تلگرام روش تبلیغاتی خوبی نیست

آغاز تلگرام

در مقالات گذشته تودی به اهمیت تولید محتوای ویدیویی  و تاثیرات ویدیو در سال ۲۰۱۸ پرداخیتم امروز به سراغ تلگرام رفتیم تا بستر این پیامرسان را برای تبلیغات بررسی کنیم از سال ۲۰۱۳ که تلگرام به عنوان یک پیامرسان در اختیار مردم قرار گرفت تا به امروز در سال ۲۰۱۹ حداقل ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که از این تعداد چیزی بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی را در اختیار دارد لذا محیطی با این تعداد کاربر که تقریبا با تعداد افرادی که در ایران به اینترنت دسترسی دارند نزدیک است فضای تبلیغاتی مناسبی را فراهم کرده.

این ۷۰ درصد زمانی که ایرانیان به خودشون اختصاص دادن بهرین بستر تبلیغاتی برای تولید محتوا و فروش محصول را ایجاد کرد.

 

ایرانیان در تلگرام

ایرانیان در تلگرام

با توجه به اینکه تلگرام بستری رسمی برای ارائه محتوای تبلیغاتی بر خلاف سایر شبکه ها مانند اینستاگرام و فیسبوک ندارد اما به دلیل تعداد زیاد مخاطبین و زمان زیاد استفاده ایرانیان از این پیامرسان و آمار های عجیبی مانند تولید و مشاهده چیزی نزدیک به ۲ میلیون محتوای تولیدی در کانال های این پیامرسان همواره بستری مناسب برای کسب و کار ها و تولید کننده های محتوا بوده تا به ترتیب به نمایش محصولات و خدمات خودشون و پذیرندگان تبلیغات از شرکت ها بپردازند .

چرا تبلیغات در تلگرام ؟؟؟

حال با توجه به اهمیت این پیامرسان در ایران این نکته مورد توجه است که چرا بر خلاف سایر شبکه ها تولید محتوای منحصر به فرد و ویژه نمود مناسبی نداشته و منجر به افزایش مخاطبین شما  نمی شود !؟

پاسخ در یک جمله است و اینکه تلگرام به عنوان یک پیامرسان نباید قابلیت جذب ارگانیک مخاطبین داشته باشد ، و این اتفاق به درست در این پیامرسان باعث شده است که بر خلاف الگوریتم های اینستاگرام که با تولید محتوای مناسب و بر اساس بازدید و لایک های مخاطبین شما به دیگران معرفی می شود و همچنین امکان جست و جو در اینستاگرام باعث افزایش بازدید می شود.

در تلگرام تنها با حالت های زیر می توان افزایش مخاطبین داد:

یک- آدرس کانال در سایت شما یا جای دیگری ذکر شده باشد و مخاطبان با کلیک بر روی آن به کانال هدایت و عضو شوند.

دو- کانال یا پست‌هایش آنقدر مورد پسند اعضا باشند که توسط آن‌ها به افراد یا گروه‌ها یا کانال‌ها، بدون حذف منبع فرستاده شوند و افراد دیگر از این طریق عضو شوند.

سه- با گروه‌ها یا کانال‌های دیگر تبادل انجام دهید.

چهار- در گروه‌ها یا کانال‌های دیگر خود را معرفی و تبلیغ کنید.

بنر های تبلیغاتی در تلگرام

طراحی در تبلیغاتی یکی از مهم ترین پارامتر های تبلیغات در تلگرام است ، بنری که مشخصات کامل یک کسب و کار را معرفی کند  و با گرافیک مناسب باعث جذب مخاطبین شود.

چرا تلگرام برای تبلیغات مناسب نیست ؟

حال به سوال اصلی این مطلب میرسیم که چرا با وجود این حجم از مخاطبین و بازدید کانال ها تلگرام دیگر بستر مناسبی برای تبلیغات نیست ،

نزدیک به یکسال از مسدود کردن تلگرام و فیلتر شدن این پیامرسان در داخل کشور گذشته است و با وجود سیاست های دولت و استفاده از نسخه های غیر رسمی تلگرام سعی شده تا با حفظ مخاطبین در این نرم افزار از تاثیرات این شبکه کاسته شده و نظارت های مورد نظر مسئولین بر این اپلیکیشن اعمال شود .اما پس از فیلتر این شبکه علیرغم توقعاتی که فیلتر کنندگان داشتند مبنی بر انتقال این حجم ۴۵ میلیونی از کاربران به پیامرسان های داخلی این اتفاق نیفتاد و برخلاف استقبال  از ثبت نام اولیه این پیامرسان های داخلی توسط مردم به دلایل نداشتن امکانات مناسب ، سرعت مناسب و تکثر این پیامرسان ها که موجب عدم حضور یکجای این جامعه و در نتیجه در دسترس نبودن مخاطبین گذشته کاربران حضور فعالی نداشتند و امروزه به رقمی کمتر از ۵ میلیون کاربر فعال در این شبکه ها وجود دارد .

با این وجود تعداد مخاطبین فعال در تلگرام و زمان استفاده و همچنین سرعت کم تلگرام طلایی و پروکسی ها میزان دانلود و درنتیجه دیده نشدن تبلیغات تلگرام دیگر بستر مناسبی برای تبلیغات نبوده.

دلیل دیگر را می توان افزایش بدون برنامه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی دانست امروزه علاوه بر کاال های تولید کننده محتوا و اینفلوئنسر ها  تقریبا تمامی خبرگزاری ها و صفحات اقدام به جذب تبلیغات و اشباع فضای تبلیغاتی کرده اند مطلبی که قبل از این دامن صدا و سیما را با حجم عظیم تبلیغات بدون پشتوانه گرفته بود.

در واقع بمباران تبلیغاتی امروزی در شبکه های اجتماعی ما بدون مدیریت از طرف صاحبان رسانه منجر به دیده نشدن این تبلیغات شده و تولید محتوای مناسب تنها راه جذب مخاطبین شده .

دلیل دیگر تغییرات فرهنگی چند وقته اخیر جامعه و از دست دادن اعتبار سلبریتی ها و شخصیت های مطرح رسانه های مجازیست که باعث کاهش اعتماد به برند های تبلیغ شده از طرف ایشان می شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *