مارکتینگ

نرخ تبدیل چیست ؟

نرخ تبدیل یا Conversion Rate یکی از مفاهیمی است که در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی بسیار اهمیت دارد، نرخ تبدیل یکی از شاخص‌هایی است که جهت ارزیابی تاثیر کمپین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرید به طور واضح‌تر نرخ تبدیل به طور دقیق نشان می‌دهد که تلاش‌های شما برای جذب کاربر نتیجه بخش بوده است یا خیر. پس می‌توان نتیجه گرفت هر چه نرخ تبدیل بیشتر باشد برای کسب و کار شما بهتر و بهتر است.

حال که توضیحی در رابطه با اینکه نرخ تبدیل چیست برای شما دادیم وقت آن است تا شما را از اهمیت و محاسبه آن آگاه کنیم در ادامه با مجله تودی همراه باشید.

نرخ تبدیل چیست

به طور ساده می‌توان نرخ‌تبدیل را درصدی از بازدیدکنندگان سایت در نظر گرفتکه عملی که شما مد نظرتان است را در سایت انجام می‌دهند. این عمل بسته به اهداف شرکت می‌تواند متفاوت باشد اما متداول ترین آن ها به شرح زیر است:

• تکمیل سفارش؛
• ارسال فرم (فرم تماس، فرم تولید مشتری راغب و موارد مشابه)؛
• تماس با شرکت؛
• استفاده از چت درون وبسایت؛
• خرید اشتراک (پولی یا رایگان، مثل اشتراک در خبرنامه هفتگی)؛
• ثبت‌نام و فعال‌سازی حساب کاربری؛
• دانلود یک فایل(یک نرم‌افزار آزمایشی، کتاب الکترونیکی، اپ موبایل و موارد مشابه)؛
• استفاده از خدمات(مثلاً ویژگی‌های جدید یا پیشرفته یک نرم‌افزار یا اپ یا حتی استفاده از نرم‌افزار یا اپ شما برای یک مدت مشخص)؛
• ارتقای خدمات دریافتی (مثلاً ارتقای پلن معمولی به حرفه‌ای)؛
• تعامل بیشتر کاربر با سایت (افزایش زمان حضور در وب‌سایت، مراجعات بیشتر، بازدید از تعداد صفحات بیشتری از سایت و موارد مشابه که باعث بهبود سئو سایت می‌گردد).

روش محاسبه نرخ تبدیل محاسبه می‌گردد

اصولا محاسبه نرخ‌تبدیل کاری آسان است تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد تبدیل‌هایی که در بازه زمانی مشخص انجام می‌شود را بر تعداد بازدیدکنند سایت مورد نظر تقسیم میکنید و در 100 ضرب میکنید و آن را با درصد بیان می‌کنید.

نرخ‌تبدیل = (تعداد تبدیل ÷ مجموع بازدیدکنندگان) × 100%

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا