سئو

Google در استفاده از داده های ساختاریافته محصول برای کسب و کار خدمات

مجله تودی : پاسخ جان مولر گوگل در مورد اینکه از کدام داده های ساختاریافته برای کسب و کاری که خدماتی با قیمت های مختلف ارائه می دهد استفاده شود، نشان می دهد که چگونه توصیه های Google در مورد نحوه استفاده از داده های ساختاریافته، گاهی با اسناد رسمی Schema.org متفاوت است.

این سوال از طرف شخصی بود که از داده های ساخت یافته طبق دستورالعمل های گوگل استفاده نمی کرد اما ممکن بود با دستورالعمل های Schema.org موافق باشد.

سوال این است:

“سوال بعدی که در اینجا دارم این است که وب سایت ما یک سرویس است، نه یک محصول.

قیمت بر اساس برآورد متفاوت خواهد بود.

وقتی از داده‌های ساختاری محصول استفاده می‌کنم، چگونه می‌توانم مورد نامعتبر را برای سرویسی مانند خدمات ما برطرف کنم؟»

جان مولر با این فرض که کسب و کار یک ارائه دهنده خدمات محلی است به این سوال پاسخ داد.

این پاسخ او است:

“برای کسب‌وکارهای محلی، مانند آنچه که ذکر کردید، توصیه می‌کنم به داده‌های ساختاری کسب‌وکار محلی نگاه کنید.

این همچنین به شما امکان می دهد محدوده قیمتی را برای خدمات خود تعیین کنید.

ما اطلاعات بیشتری در مورد این نشانه گذاری در اسناد توسعه دهنده جستجو داریم.”

داده های ساختاری محصول برای یک شرکت خدماتی؟

تعریف رسمی نوع محصول Schema.org شامل خدمات است.

بنابراین، اگرچه از نظر فنی می‌توان از داده‌های ساختاری محصول برای کسب‌وکاری که خدماتی ارائه می‌کند استفاده کرد، اما Google آن را توصیه نمی‌کند.

این همان توضیح رسمی نوع داده ساختار یافته محصول Schema.org است:

«هر محصول یا خدمات ارائه شده. به عنوان مثال: یک جفت کفش; بلیط کنسرت؛ اجاره ماشین؛ کوتاه کردن مو؛ یا قسمتی از یک برنامه تلویزیونی که بصورت آنلاین پخش می شود.»

کوتاه کردن مو یک تجارت خدمات محلی است. اما با توجه به مستندات Schema.org، نوع داده ساختار یافته محصول برای آن کسب و کار مناسب است.

با این حال، اسناد داده‌های ساختار یافته محصول Google به وضوح بر محتوای محصول تمرکز دارد و هیچ پیش‌بینی برای کسب‌وکارهای خدماتی ندارد.

صفحه جستجوی مرکزی آنها برای داده‌های ساخت‌یافته روشن می‌کند که برای فهرست‌های SERPهای پیشرفته، از این نوع داده ساختاریافته برای محصولات استفاده کنید.

اسناد توصیه می کند:

«هنگامی که داده های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه می کنید، نتایج جستجوی Google (از جمله Google Images و Google Lens) می توانند اطلاعات محصول را به روش های غنی تری نشان دهند.»

از کدام داده های ساختاریافته استفاده کنیم؟

Schema.org توسط گوگل، مایکروسافت، یاهو و یاندکس تاسیس و پشتیبانی می شود. این یک بدنه استاندارد مانند W3C (که استانداردهای HTML را ایجاد می کند) نیست.

موتورهای جستجو مانند Google انتخاب می‌کنند که چه چیزی را برای ویژگی‌های جستجوی خود استفاده کنند و این چیزی است که در تصمیم‌گیری درباره نحوه استقرار داده‌های ساختاریافته اهمیت دارد.

استفاده از داده های ساختاریافته که توسط Google پشتیبانی نمی شود به سایت آسیبی نمی رساند. نشانه گذاری برای لیست های SERP پیشرفته استفاده نمی شود.

بنابراین، هنگامی که در مورد دنبال کردن Schema.org یا آنچه گوگل توصیه می کند شک دارید، به توصیه های گوگل بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا