آموزشی

چگونه امنیت فروشگاه اینترنتی را بالا ببریم؟

امنیت فروشگاه اینترنتی مبحث بسیار مهمی است که صاحبان وبسایت‌هایی کوچک نیز به آن اهمیت می‌دهند تا صدمه‌ای به کسب و کار و یا فروشگاه آنان وارد نشود و همواره تلاش می‌کنند تا سطوح امنیتی سایتشان را بالا ببرند. استفاده از یک هاست مناسب اولین قدم برای تامین امنیت سایت‌های فروشگاهی است. زیرا استفاده از یک فضای نا امن با سطوح امنیتی ضعیف می‌تواند کار را برای هکرها راحت بسازد. با مجله تودی همراه باشید تا بیشتر در خصوص بالا بردن امنیت سایت‌های فروشگاهی بدانید.

هاست مناسب انتخاب کنید!

انتخاب یک هاست مناسب برای وبسایتتان یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که می‌توانید در راستای تامین امنیت فروشگاه اینترنتی انجام بدهید. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید سایتتان از دست هکرها در امان باشد باید پشتیبانی قوی‌ای نیز داشته باشد تا نقص‌های ایمنی آن برطرف شود.

این موضوع که شرکتی که قصد دارید از آن هاست تهیه کنید پشتیبانی 24 ساعته دارد یا خیر موضوع با اهمیتی است. توجه داشته باشید که شرکت‌ هاستینگ مورد نظر قابلیت ذخیره داده‌ها را به صورت Raid دارد یا خیر و به صورت منظم از محتویات هاست بکاپ دارد یا خیر.

از HTTPS استفاده کنید!

یکی از معتبرترین کارها برای ارتقاء امنیت فروشگاه اینترنتی و جلوگیری از درز اطلاعات کاربران، انتقال سایت از پروتکل HTTP به HTTPS است. برای استفاده از این موضوع باید گواهی SSL را بر روی سایتتان فعال کنید. این نکته نیز قابل اهمیت است که گوگل به سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند امتیاز بالاتری در سئو اعطا می‌کند. استفاده از پروتکل HTTPS برای حفاظت از اطلاعات کاربران یک سایت بسیار هایز اهمیت است. این پروتکل یک پیوند ایمن بین مرورگر و کاربران و سرور ایجاد می‌کند تا از درز اطلاعات توسط هکرها جلوگیری کنند.

چگونه امنیت فروشگاه اینترنتی را بالا ببریم؟

امنیت اطلاعات کاربران را افزایش دهید!

هکرها با استفاده از دسترسی اطلاعات ورود هر کاربر ایجاد به تخریب و یا دزدی اطلاعات می‌کنند و می‌توانند خسارات سنگینی را به جا بگذارند. بهتر است قبل از هرکاری مطمئن شوید که کاربران شما قبل از استفاده از وبسایتتان از امنیت بالای اطلاعات برخوردار هستند. با استفاده از نکات زیر می‌توانید امنیت فروشگاه اینترنتی و اطلاعات کاربران را بالاتر ببرید:

1- فرایندی را فراهم کنید تا به کاربران یاداوری کند هر ماه رمز خود را تغییر دهند.

2- به مشتریان خود پیشنهاد دهید که از رمزهای مناسب استفاده کنند.

3- به مشتریان و کاربران سایت بگویید که حداقل از 8 کاراکتر (شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نماد) استفاده کنند.

اطلاعات حساس مشتریان را ذخیره نکنید!

در جهت بالا بردن امنیت فروشگاه اینترنتی اطلاعات مالی کاربران را در دیتابیس خود ذخیره نکنید. زیرا با افشای هر یک از این اطلاعات، ضررهای جبران ناپذیری به بازدیدکنندگان و سایت شما وارد می‌شود. ذخیره سازی اطلاعات کارتی کاربران یکی از خطرناک‌ترین کارها می‌باشد که با درز این نوع اطلاعات شما اعتماد مشتریان خود را از دست خواهید داد.

به صورت منظم بکاپ گیری کنید و سایت را بروز نگه دارید!

حتما به صورت منظم از سایتتان بکاپ داشته باشید تا اگر زمانی سایت دچار مشکل شد، بتوانید نسخه پشتیبان سایت خود را بازیابی کنید. اگر از سایت خود بکاپی تهییه نکردید از شرکت هاستینگ خود تقاضا کنید تا پشتیبانی را برای شما ارسال کنند. همچنین چون هکرها همواره به دنبال بهترین فرصت برای نفوذ به به سایت و آسیب رساندن به آن هستند، بهتر است که برای جلوگیری از این اتفاق و بالا رفتن امنیت فروشگاه اینترنتی خود، سایت خود را مرتبا بروز نگه دارید.

از CDN استفاده کنید!

CDN قابلیت شناسایی بدافزارها را دارد و می‌تواند نسخه‌های متفاوتی از محتوای شما را ذخیره کند و برای جلوگیری از حملات DDoS بسیار کاربرد دارد. در نتیجه می‌توان گفت در حفظ امنیت سایت فروشگاهی شما نقش دارد.

به طور خلاصه هرچقدر در خصوص ارائه خدمات، کیفیت محصول و یا طراحی سایت تلاش کنید، اگر مباحث امنیتی را در آن رعایت نکرده باشید خسارت‌های جبران ناپذیر و سنگینی ممکن است گریبان شما را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا