آموزشی

چگونه اتوریتی سایت را افزایش دهیم ؟

اگر می‌خواهید رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید و ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت خود برسانید، شاید خوانده باشید که افزایش اتوریتی (اعتبار) وب‌سایت شما راه حل است. با مجله تودی همراه باشید.

با این حال، حقیقت این است که اگرچه افزایش اتوریتی وب‌سایت هرگز چیز بدی نیست، اما افزایش امتیاز به خودی خود نباید تمرکز اصلی شما باشد.

در عوض، باید بر روی آنچه که باعث افزایش نمره می‌شود تمرکز کنید: یکی از روشهای افزایش اتوریتی بک لینک باکیفیت بالا از وب‌سایت‌های معتبر است.

در این راهنما، موارد زیر را خواهید آموخت:

  • مرجع وب‌سایت (رتبه‌بندی دامنه) چیست
  • چگونه محاسبه می‌شود
  • چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهیم (راه درست)

اتوریتی وب‌سایت چیست؟ (رتبه‌بندی دامنه)

اتوریتی یا ارزش وب‌سایت معیار ارائه دهندگان ابزار SEO  است که قدرت نسبی نمایه بک لینک سایت را در مقایسه با سایر سایت‌های موجود در فهرست آن‌ها اندازه‌گیری می‌کند.

تقریباً هر ابزار عمده SEO  این معیار را دارد، اما نام آن و نحوه محاسبه آن در هر یک متفاوت است.

مانند اکثر معیارهای اتوریتی وب‌سایت، این مقیاس در مقیاس 0 تا 100 اجرا می‌شود.

سید نوت

می‌توانید اعتبار دامنه خود را با اتصال به جستجوگر اتوریتی وب‌سایت رایگان  بررسی کنید .

حالا، نکته مهم این است که درک کنیم مقیاس رتبه‌بندی دامنه لگاریتمی است. این بدان معناست که رفتن از DR 69–70  نسبت به 9–10 بسیار دشوارتر است.

یک روش خوب برای تجسم این مسئله، فکر کردن در مورد رتبه‌بندی در یک بازی ویدیویی است.

شاید شما به‌عنوان “پیشاهنگی” شروع کنید و ممکن است چند ساعت طول بکشد تا نشان “رنجر” خود را به دست آورید. اما صعود به سطح بعدی ممکن است ماه‌ها طول بکشد و فقط بازیکنان واقعاً فداکار می‌توانند به وضعیت “حماسه” برسند.

مقیاس لگاریتمی همچنین به این معنی است که سایت DR 20  بیش از دو برابر معتبرتر از سایت DR 10  است.

رتبه‌بندی دامنه (اتوریتی) چگونه محاسبه می‌شود؟

قبل از اینکه بخواهید اتوریتی وب‌سایت خود را افزایش دهید، ابتدا باید بدانید که چگونه رتبه‌بندی دامنه محاسبه می‌شود.

بنابراین بیایید سه مورد اصلی را که بر رتبه‌بندی دامنه تأثیر می‌گذارد بررسی کنیم.

  1. تعداد وب‌سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند
  2. نمره DR از حوزه‌های ارتباط
  3. تعداد سایت‌هایی که هر دامنه ارجاع شده به آن‌ها پیوند دارد

.1تعداد وب‌سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند

معیاری به نام حوزه‌های ارجاع داریم. این تعداد وب‌سایت‌هایی است که به یک صفحه یا وب‌سایت پیوند دارند.

این مورد را برای هر سایتی که بخواهید تجزیه و تحلیل کنید در Site Explorer مشاهده خواهید کرد .

برخی از افراد فکر می‌کنند هرچه این عدد بیشتر باشد، اعتبار دامنه شما بیشتر می‌شود. اما به این سادگی نیست زیرا این سایت فقط پیوندهای “دنبال شده” را در محاسبات DR  خود در نظر می‌گیرد. لینک‌هایی که با ویژگی‌های UGC ، پشتیبانی شده و nofollow  هستند DR  را بهبود نمی‌بخشند.

همچنین، پیوندهای بعدی از همان وب‌سایت، DR  سایت را بهبود نمی‌بخشد، زیرا دامنه‌های ارجاع شده شمارش می‌شوند و بک لینک‌ها از این قاعده مستثنا هستند.

  1. نمره DR دامنه‌های پیوند دهنده

هرکسی می‌تواند هزاران پیوند را از مجموعه سایت‌های بی‌کیفیت دریافت کند به همین دلیل هنگام محاسبه DR، نمره DR  سایت پیوند دهنده را نیز در نظر می‌گیریم.

این بدان معناست که بک لینک از وب‌سایت‌هایی که امتیاز DR  آن‌ها بالاتر است می‌تواند رتبه دامنه شما را بیش از کسانی که دارای امتیاز DR  کم هستند افزایش دهد.

این نکته جالبی است که باید بدانید این بدان معناست که هرچه DR  یک وب‌سایت پیوند دهنده افزایش یابد، اعتبار وب‌سایت شما نیز می‌تواند افزایش یابد.

به‌عنوان مثال، اگر امروز پیوندی را از یک وب‌سایت DR 15  ایجاد کنید و صاحب آن وب‌سایت به‌سختی کار کند و به‌مرور زمان پیوندها را ایجاد کند، ممکن است در یک سال همان پیوند از طریق وب‌سایت DR 40  باشد. بنابراین حتی اگر فقط یک لینک ایجاد کرده باشید، نمره DR  شما به‌مرور زمان افزایش می‌یابد.

نکته قابل توجه در اینجا این است که ساخت لینک‌ها از سایت‌هایی که پتانسیل نشان می‌دهند، هزینه دارد، حتی اگر امتیاز DR  آن‌ها در آن زمان بسیار پایین باشد.

چگونه می‌توانید “میزان پتانسیل” را قضاوت کنید؟

ابتدا محتوای آن‌ها را بررسی کنید اگر آن‌ها مطالب باکیفیت بالا منتشر می‌کنند، به‌احتمال زیاد با گذشت زمان لینک‌های باکیفیت بالا را به خود جلب می‌کنند.

اتوریتی

دوم، رشد پیوند آن‌ها را در سایت جستجوگر Ahrefs بررسی کنید اگر در نمودار دامنه‌های ارجاع یک شیب رو به بالا آرام و ثابت وجود داشته باشد، احتمال دارد که اوضاع در آن مسیر ادامه یابد و DR  آن‌ها با گذشت زمان رشد کند.

  1. تعداد سایت‌هایی که هر دامنه ارجاع شده(referral) به آن‌ها پیوند دارد

بیایید بگوییم که شما دو لینک “دنبال شده” ایجاد کرده‌اید: یکی از The Guardian و دیگری از IMDB هردوی این سایت‌ها نمره DR  یکسان دارند، اما کدام پیوند رتبه Domain  شما را بیشتر افزایش می‌دهد؟

پاسخ: این بستگی به تعداد سایت‌هایی دارد که هر یک از آن‌ها حداقل با یک پیوند دنبال شده(follow) پیوند می‌دهند. هرچه وب‌سایت به وب‌سایت‌های منحصر به فردتری پیوند یابد، کمتر به‌اصطلاح ” DR equity” می‌تواند عبور کند.

بنابراین، بیایید گزارش دامنه‌های پیوندی را برای هر سایت بررسی کنیم و فقط برای پیوندهای “دنبال شده” (follow) فیلتر کنیم.

به نظر می‌رسد The Guardian به حدود 50 برابر سایت بیشتر از IMDB  پیوند دارد (272،218 در مقابل 5،256). بنابراین، پیوند از IMDB  باعث افزایش رتبه دامنه شما بیش از آنچه در The Guardian می‌شود، می‌شود.

بیایید بررسی کنیم که این تفاوت تا چه اندازه می‌تواند در DR تغییر ایجاد کند .

وب‌سایت IMDB دارای یک دامنه ارجاع دهنده است که نمره DR  آن 34 است.

وب‌سایت The Guardian نیز دارای یک دامنه ارجاع است. نمره DR  آن 1.5 است.

نکته بسیار مهمی که باید توجه داشته باشید این است باعث نمی‌شود که تمام پیوندها از IMDB معتبرتر از پیوندهای The Guardian باشد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بک لینک خوب می‌شود.

چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهیم

پیوندهای بیشتر “دنبال شده” به سایت خود بسازید و رتبه‌بندی دامنه شما افزایش می‌یابد. به همین سادگی فقط به‌خاطر داشته باشید که اگر سایتی که از آن پیوند می‌گیرید امتیاز DR  کم دارد یا به وب‌سایت‌های زیادی لینک می‌شود، ممکن است افزایش رتبه دامنه ناچیز باشد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که ایجاد لینک به صفحات تصادفی همیشه به افزایش رتبه یا ترافیک ارگانیک شما کمک نمی‌کند. از آنجا که تقریباً هدف نهایی شما مطمئناً این است، باید روی ایجاد پیوندهایی مستقیماً به صفحاتی که می‌خواهید در Google رتبه‌بندی کنید تمرکز کنید. این امر تأثیرات بیشتری نسبت به “افزایش DR  ” در ترافیک و رتبه‌بندی خواهد داشت.

ما این را می‌دانیم زیرا آن را مطالعه کردیم. تعداد دامنه‌های ارجاع شده به یک صفحه با ترافیک ارگانیک ارتباط بیشتری دارد تا DR  وب‌سایت رتبه‌بندی.

همان‌طور که گفته شد، ایجاد پیوند به صفحه‌ای که می‌خواهید در Google رتبه‌بندی کنید همیشه آسان نیست.

به‌عنوان مثال، برای یک شرکت چاپی سخت است که مردم مجبور شوند به صفحه فروش کارت ویزیت پیوند بزنند زیرا انگیزه کمی برای این کار وجود دارد.

در اینجا نحوه افزایش غیرمستقیم اتوریتی وب‌سایت (دامنه) خود به روشی “معنی دار” وجود دارد:

  1. محتوایی ایجاد کنید که افراد می‌خواهند به آن پیوند دهند
  2. وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر را پیدا کنید
  3. برای بهبود “اتوریتی” صفحات مهم از پیوند داخلی استفاده کنید
  4. محتوایی ایجاد کنید که افراد می‌خواهند به آن پیوند دهند

این یعنی چیزی با این سه ویژگی:

غیر تجاری

افراد به‌احتمال زیاد به صفحاتی پیوند می‌خورند که صرفاً درآمدزایی شما نیست. به‌همین دلیل دستیابی به پیوندها به صفحات فروش و بررسی‌های شرکت‌های وابسته بسیار دشوار است.

مفید

برای ایجاد یک‌چیز مفید دو راه وجود دارد.

اولین مورد این است که چیزی را با ابزار ایجاد کنید. به پست‌های وبلاگ، ماشین حساب‌ها و ابزارهای رایگان فکر کنید. جستجوگر لینک رایگان Ahrefs مثال خوبی در این مورد است .از 1850+ دامنه ارجاع دهنده بک لینک جذب کرده است.

دوم ایجاد چیز  قابل استناد . آمار، مطالعات و ایده‌های منحصر به فردی را که وبلاگ نویسان و روزنامه‌نگاران هنگام اظهارنظر به آن‌ها ارجاع می‌دهند، مطالعه کنید.

سابقه دریافت لینک دارد

نصب Ahrefs، SEO نوار ابزار ، جستجو گوگل برای مبحث ایده مطالب خود را، پس از آن در تعداد با اشاره دامنه به صفحات بالا رتبه‌بندی نگاه کنید.

اگر تعداد پیوندهای مناسبی داشته باشند، این نشانه موضوعی شایسته برای پیوند است. چرا؟ زیرا می‌بینید که صفحات مربوط به موضوع دارای سابقه جذب لینک هستند.

با این اوصاف، حتماً از موضوعاتی که تاریخ فروش آن‌ها گذشته است خودداری کنید.

به‌عنوان مثال، نگاهی به نتایج برتر “توهم لباس” بیندازید:

در واقع بسیاری از وب‌سایت‌ها به این صفحات لینک می‌دهند، اما دلیل آن این است که این موضوع برای مدت کوتاهی در سال 2015 هنگامی که عکس منتشر شد، موضوعی قابل استناد بود. اگر این پست‌ها امروز منتشر می‌شدند، ایجاد لینک برای آن‌ها دشوار است.

برای یافتن یک موضوع برنده تلاش می‌کنید؟

به اکسپلورر کلمات کلیدی سر بزنید ، کلمه کلیدی اصلی را سرچ کنید، پس از بررسی گزارش  “همه کلمات کلیدی”. شما باید ایده‌های بالقوه کلمات کلیدی را بر اساس دانه مشاهده کنید.

از اینجا کلماتی مانند who، what، when، why، how، guide، tool، calculator ، stats ، statistics ، and  study را  به فیلتر “Include” به‌عنوان لیست جدا شده با کاما اضافه کنید، سپس “Any word” را انتخاب کنید.

این به‌طور تاثیر گذاری برای موضوعات با قابلیت استفاده بالا یا قابلیت استناد فیلتر می‌شود.

در آخر، برای کلمات کلیدی با نمره بالای کلمه کلیدی ( KD )  ، مثلاً 40+، فیلتر کنید تا موضوعاتی با سابقه دریافت لینک پیدا کنید. منطق در اینجا این است که از آنجا که دشواری کلمات کلیدی بر اساس تعداد متوسط ​​دامنه‌های پیوند دهنده به نتایج رتبه‌بندی برتر است، صفحاتی که برای کلمات کلیدی KD  بالا رتبه‌بندی می‌شوند تعداد زیادی بک لینک دارند.

در نتایج به دنبال یک موضوع مرتبط و ارزشمند باشید، سپس محتوای خود را مطابق با هدف جستجو ایجاد کنید .

  1. وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط را فشار دهید

داشتن محتوایی که افراد می‌خواهند به آن پیوند دهند بسیار جالب است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند به محتوایی که نمی‌داند وجود دارد پیوند دهد.

به همین دلیل باید دراز شوید و در این باره به آن‌ها بگویید.

اکنون، روش‌های زیادی برای یافتن افراد مرتبط برای تماس وجود دارد، بنابراین در اینجا سه ​​گروه وجود دارد که برای شروع باید در نظر بگیرید:

  1. افرادی که در مقاله شما حضور دارند
  2. افرادی که در مورد موضوعات مشابه مقاله نوشته‌اند
  3. افرادی که به مقاله‌هایی با موضوعات مشابه پیوند داده‌اند

در راهنمای اطلاع رسانی وبلاگ نویسان در مورد چگونگی یافتن و مرتب کردن این افراد بیشتر بیاموزید .

  1. برای بهبود “اتوریتی” صفحات مهم از پیوند داخلی استفاده کنید

فرآیند بالا را ادامه دهید تا به‌طور مداوم اتوریتی وب‌سایت خود را افزایش داده و SEO را بهبود ببخشید . سپس می‌توانید از روش Middleman استفاده کنید  تا بخشی از “اتوریتی” را به صفحه‌هایی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید هدایت کنید.

 

بهبود اتوریتی وب‌سایت شما هرگز نباید هدف اصلی شما باشد. در عوض، بر ایجاد پیوندهای باکیفیت بالا  از وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر به صفحاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید تمرکز کنید. رتبه‌بندی دامنه شما به‌عنوان محصول جانبی طبیعی این فرآیند افزایش می‌یابد.

همان‌طور که گفته شد، پیوندها تنها عامل رتبه‌بندی Google نیستند . اگر هدف واقعی شما رتبه بالاتر در Google است، راهنمای 6 مرحله ای ما را دنبال کنید .

یا اگر هنوز در صفحه اول رتبه‌بندی نشده‌اید، راهنمای تعاملی رتبه‌بندی در صفحه اول را بخوانید .

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا