سئو

نحوه تشخیص جریمه گوگل چگونه است؟

در پستی، پنالتی گوگل را باهم بررسی کردیم. امروز قصد داریم به شما بگوییم که چطور می‌توان جریمه‌هایی که گوگل برای ما در نظر می‌گیرد را تشخیص بدیم و آن را برطرف کنیم. آیا این جریمه گوگل به صورت دائمی بر روی سایت ما خواهند ماند؟ با مجله تودی همراه باشید تا باهم این موضوع را بررسی کنیم.

باید همین ابتدا به شما بگوییم که هیچ ربات و یا راهکار دقیقی برای تشخیص این موضوع وجود ندارد که شما را مطمئن کند که سایتتان دچار جریمه گوگل شده است یا خیر، هنوز وجود ندارد. اما زمانی که به این موضوع شک کردیم، می‌توانیم یک سری نکته‌ها را بررسی کنیم تا با اطمینان بیشتری در مورد برطرف کردن آن تصمیم بگیریم. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ورودی سایت به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کند!

این موضوع دلایل مختلفی دارد که باعث می‌شود ورودی سایت شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کند. برای مثال قطع شدن اینترنت یک کشور می‌تواند این موضوع را تشدید کند. به عنوان مثال در آبان سال 98 اینترنت کشورمان به طور کامل قطع شده بود و آمار بازدید سایت‌ها به شدت دچار کاهش شده بود.

در بعضی اوقات تغییر الگوریتم‌های گوگل باعث این اتفاق می‌شود و باعث کاهش ورودی سایت‌ها می‌شود و ارتباطی به جریمه گوگل ندارد. اما اگر از بین موارد گفته شده هیچ یک اتفاق نیوفتاده بود و شما با کاهش ورودی سایت مواجه شدید با کمی به این ماجرا شک کنید!

کاهش رتبه صفحات یا یک صفحه در نتایج جستجو

بعد از اینکه عوامل مختلف را برای علل کاهش ورودی سایتتان بررسی کردید، شاید متوجه این موضوع بشوید که یکی از صفحات سایتتان که بسیار ورودی داشته و کاربران به آن علاقه داشتند، دیگر در صفحه اول نتایج گوگل نیست! بعد از این اتفاق شما باید بررسی کنید که صفحه مورد نظرتان در کدام صفحه گوگل است، اگر به یک الی دو صفحه قبل رفته باشید احتمال تغییر در الگوریتم‌های گوگل وجود دارد که به صورت کوتاه مدت اتفاق می‌افتد. و مربوط به جریمه گوگل نیست. اما اگر صفحه مورد نظر شما به صفحات خیلی قبل‌تر مثل 6 یا 7 به قبل رفته است، این احتمال وجود دارد که دچار پنالتی گوگل شده باشید.

حذف اسم سایت در نتایج جستجو

در زمان گذشته که گوگل سایت‌ها را جریمه می‌کرد، شاهد این موضوع بودیم که در مدت کوتاهی همه صفحات سایت و حتی نام سایت از لیست نتایج جستجوی گوگل حذف می‌شد! اما جدیدا گوگل کمی از سخت‌گیری خود کاسته است و کمتر این کار را انجام می‌دهد. اما اگر مشاهده کردید که نام برند شما در لیست نمایش گوگل نیست، مطمئن باشید که دچار جریمه گوگل شده‌اید.

نحوه تشخیص جریمه گوگل چگونه است؟

گوگل به چند روش جریمه می‌کند؟

هشدار گوگل: ممکن است این اتفاق بیوفتد که گوگل قبل از جریمه کردن سایتتان به شما اخطاری بدهد تا اشتباهتان را به شما بگوید. برای اینکه از این اخطار با خبر شوید باید دائما ایمیلتان را چک کنید تا در صورت بروز مشکل از آن با خبر شوید.

جریمه موقت: در سیستم پنالتی گوگل قسمتی وجو دارد که شما را موقت جریمه می‌کند که البته باید بگوییم تشخیص آن بسیار سخت است. در این نوع جریمه سایت شما به مدت کوتاهی به چند صفحه قدیمی‌تر می‌رود، در صورتی که شما فعالیت در سایتتان را اصلاح کنید، احتمال برگشت به رتبه‌ قبلیتان بیشتر می‌شود اما در صورتی که همان روند را ادامه دهید، با جریمه اصلی گوگل مواجه می‌شید.

جریمه دستی: جریمه گوگل به دو صورت انجام می‌شود. روش اول که بالای 70 درصد جریمه‌ها را در بر می‌گیرد توسط ربات‌ها، الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی صورت می‌گیرد و روش دوم نیز توسط اپراتورهای گوگل صورت می‌پذیرد. روش دوم زمانی عملی می‌شود که کاربران زیادی از سایت شما به گوگل شکایت کنند.

چطور سایتمان را از جریمه آزاد کنیم؟!

اگر بعد از بررسی همه نکاتی که بود متوجه شدید سایتتان دچار پنالتی گوگل شده است، چطور باید سایتمان را از این جریمه خارج کنیم؟ خارج کردن سایت از جریمه گوگل یک کار بسیار سخت و دشوار است. اما در اولین قدم باید مشکلات قبلی سایتتان را رفع کنید. اما باید به طور دقیق علل این اتفاق را بررسی کنید. اغلب این جریمه‌ها به علت فعالیت اسپم و لینک بیلدینگ اتفاق می‌افتد. بعد از اینکه متوجه دلیل جریمه شدید، علاوه بر رفع مشکل آن باید تلاش کنید سایر بخش‌های سایتتان را نیز بهبود دهید.

بعد از اینکه مطمئن شدید که تمامی اشکالات را رفع کردید، وارد سایت Manual Action شوید و با اکانتی که سرچ کنسول ساخته شده است در آن ‌جا اعلام کنید که مشکلات قبلی رفع شده است. درخواست شما باید باید شامل اصلی جریمه گوگل و تمام اقداماتی که برای رفع این مشکل کرده‌اید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا