کسب و کار

معرفی کسب و کار تپسی

اگر شما هم مشتری هر روزه تاکسی‌های اینترنتی باشید حتما حداقل یکبار از خدمات تپسی استفاده کرده‌اید. رقیبی ارزشمند که با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی هوشمندانه و تعرفه‌ها و قابلیت‌های متنوع سعی در رقابت با حریف قدرتمند خود یعنی اسنپ کرده است. که ما در این پست قصد اریم این کسب و کار را هر چه بهتر به شما معرفی نمائیم پس با مجله تودی تا انتها همراه باشید.

همانطور که می‌دانید رقابت و جدال در دنیای کسب و کاری مدرن همواره به این معنا نیست که اول بودن به معنای بهترین بودن است تپسی نیز یک مثال در رابطه با همین موضوع است در ایران به واسطه نبودن قوانین کپی رایت و دزدی ایده‌های ناب، با شروع موفق هر کسب و کاری، کپی‌هایی بی‌کیفیت مانند قارچ سر از زمین در می‌آورند.

در اواسط دهه نود نیز با رونق زیاد تاکسی های اینترنتی شرکت‌های زیادی با اهدافی بلند پروازانه اما بدون استراتژی قدرتمند پا به این عرصه گذاشتند اما تنها دو نام اسنپ و تپسی توانستند به واسطه مدیریت قدرتمند و استراتژی قدرتمند در زمینه‌های فنی، بیزینس، جذب مشتری، جذب فیریلنسر و غیره در میدان رقابت زنده بمانند امروز تپسی توانسته است راهی ارزان‌تر، امن‌تر و راحت‌تر را برای شهروندان در سفر‌های درون شهری به وجود بیاورد که با بیش از 800 پرسنل و حضور در بسیاری از شهرهای ایران نام مطمئن و آشنا برای میلیون‌ها نفر باشد.

بنیان گذاران تپسی

تپسی با نام تجاری پیشگامان فناوری و دانش آرامیس شناخته می‌شود که با حضور افرادی همچون میلاد منشی پور، حمید مهینی و هومن دمیرچی این شرکت قدرت گرفت؛ این سامانه که طراحی آن به دست گروهی از کارشناسان ایرانی صورت گرفته با مدیریت و سرمایه گذاری کاملا ایرانی تا به اینجای کار نشن داده است رقیبی ارزشمند برای اسنپ می‌باشد.

چالش‌های تپسی

در شروع هرکاری چالش‌های بزرگ و کوچک بسیاری وجود دارد که تپسی نیز از این قاعده مستثنا نیست از گرفتن مجوزهای فراوان و مشکلات این سازمان با شهرداری و سازمان تاکسی رانی گرفته تا شکایت‌های طولانی از رقبا حال قصد داریم به چند عدد از چالش‌هایی که می‌توانست به این برند حمل نقل آسیب وارد کند را بررسی نمائیم.

مجوز شهرداری

تپسی نیز مانند بسیاری از کسب و کارهای نوپا با مشکلاتی گسترده در دریافت مجوز برای ادامه فعالیت خود گرفتار بود مخالفت‌های جسته و گریخته‌ای که تپسی را متهم به عدم پیروی از قوانین و مقررات بوده است این در حالی بود که مدیران تپسی همواره این اتفاق را رد می‌کردند با این وجود سازمان تاکسیرانی با ادعای ارزان فروشی از تپسی شکایت کرد که در شورای رقابت این شکایت راه به جایی نبرد و رد شد.

شکایت از اسنپ

تپسی نیز مانند سازمان تاکسیرانی خطری بزرگتر را برای خود میدید که آن هم اسنپ بوده و است در پاییز 96 تپسی با ارائه شکایتی مبنی بر ایجاد محدودیت‌ها برای رانندگان به شورای رقابت شکایتی ثبت کرد که ای‏ن شکایت نیز راه به جایی نبرد و تنها باعث ایجاد هزینه‌هایی سنگین برای تپسی گردید.

لو رفتن اطلاعات کاربران

در فروردین 98 خبری منتشر شد که بسیاری از مخاطبان را ترساند آن هم این بود که فاکتور‌های 60 هزار راننده در سال 95 96 مورد نفوذ قرار گرفته است این مورد برای دیگر شرکت‌ها نیز زنگ خطر را به صدا درآورد که بیشتر از گذشته به فکر سرورهای خود باشند با این وجود که این مورد نیز به صورت رفع شد اما ترس از این اتفاقات باعث کاهش چشمگیر در مخاطبان تپسی شده است

در بهمن 98 شرکت تپسی تغییر رنگ سازمانی و هویت خود سعی کرد تا هر چه بیشتر خود نمایی کند به طرزی که پس از معرفی لوگوی جدید شرکت نام این شرکت ترند توئیتر شد و باعث شد همه در رابطه با این برند بیشتر از گذشته صحبت کنند با این وجود که حجم نظرات منفی نسبت به طراحی جدید زیاد بود اما تحلیلگران حجم تبلیغات برای این برند را در طوفان توئیتری به وجود آمده را بسیار بیش از حد تصور عنوان کردند که باعث شد این تغییر هویت بسیار بیشتر از انتظارات به نفع این برند تمام شود حال باید دید این برند در فراز و نشیب‌های آینده چگونه واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند خود را به اولین و قدرتمندترین تاکسی اینترنتی ایران تبدیل کند یا همچنان قرار است در کنار رقیب خود یعنی اسنپ به زندگی خود ادامه دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا